Boeken Docent strategische communicatie

Het arbeidsmarktperspectief en de werkgelegenheid voor de docent strategische communicatie is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid op de verschillende MBO en HBO opleidingen.

Naast zijn werkzaamheden in de klas kan de docent strategische communicatie ook een mentorrol op zich nemen op de opleiding waar hij werkt.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Docent strategische communicatie. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Docent strategische communicatie. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Docent strategische communicatie die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 32 beste boeken voor een Docent strategische communicatie:

Het strategisch communicatie frame

Het strategisch communicatie frame

Het strategisch communicatie frame - Nederlands | Hardcover | 9789491560637 | 10 juni 2014 | 178 pagina's

Het Strategisch Communicatie Frame Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden. Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen …

Communicatie & planning

Communicatie & planning

Communicatie & planning - Nederlands | Paperback | 9789006815016 | 28 september 2007 | 112 pagina's

- praktijkgerichte handleiding met concrete adviezen - bevat per stap literatuurverwijzingen voor nadere verdieping - geschreven door specialisten uit de praktijk met ruime doceerervaring - met concrete adviezen over valkuilen en succesfactoren - geeft totaalaanpak van communicatie, toegelicht met cases - behandelt ook begrotingen en contracten - met aandacht voor de klantrelatie en adviseursrollen - …

Modellen Van C

Modellen Van C

Modellen Van C - Nederlands | Hardcover | 9789052615301 | 24 maart 2006 | 241 pagina's

In ruim 62 modellen geeft 'Modellen van C' de lezer een blik achter de schermen van strategische communicatie. Basisbeginselen worden op een vernieuwende manier uitgelegd en in praktijkgerichte modellen gepresenteerd. Zo zijn er modellen hoe men een communicatieplan maakt, een persstrategie uitstippelt of een reclamecampagne brieft en beoordeelt. Maar ook geavanceerde methodieken zoals persstrategieën om …

Een leraar voor een lege klas?

Een leraar voor een lege klas?

Een leraar voor een lege klas? - Nederlands | Paperback | 9789038218960 | 125 pagina's

Communicatie hangt samen met de persoonlijkheid, de professionele identiteit van de professional en de institutionele context waarbinnen gewerkt wordt. Voor leraren en opvoeders is dat niet anders. Meer nog, communicatie is het vehikel waarlangs kennis en ervaring worden overgedragen. Hierin spelen taal en beelden een cruciale rol. In de complexe realiteit van het lesgeven en …

Strategisches Projektmanagement im Gesundheitswesen: Wie Stakeholder auf ein Sensitivitätsmodell einwirken - eine Analyse

Strategisches Projektmanagement im Gesundheitswesen: Wie Stakeholder auf ein Sensitivitätsmodell einwirken - eine Analyse

Strategisches Projektmanagement im Gesundheitswesen: Wie Stakeholder auf ein Sensitivitätsmodell einwirken - eine Analyse - Duits | Paperback | 9783954251223 | 02 januari 2013 | 178 pagina's

Der Operationsbetrieb stellt im klinischen Bereich einen erheblichen Kostenfaktor dar; denn ca. 15% der Gesamtkosten entstehen bei der Planung, Durchf hrung und im Umfeld des Operationsbereiches. Daher besteht seitens der Administration der Wunsch, einerseits kosteneinsparende und andererseits effizienzsteigernde Vorteile zu realisieren, ohne dabei die Qualit t der medizinischen Leistung zu beeintr chtigen bzw. diese im …

Communicatief en strategisch handelen

Communicatief en strategisch handelen

Communicatief en strategisch handelen - Nederlands | Paperback | 9789062836710 | 127 pagina's

Een kritisch inzicht in onze maatschappij is voor de toekomst letterlijk van levensbelang. De maatschappijtheorie van Jürgen Habermas, zoals uiteengezet in zijn grote werk 'Theorie des kommunikativen Handelris', is in dit verband van grote betekenis. Vanwege de hoge moeilijkheidsgraad van zijn theorie is nadere uitleg gewenst. Deze inleiding gaat niet in op het hele theoretische …

Marketingcommunicatie in zakelijke markten

Marketingcommunicatie in zakelijke markten

Marketingcommunicatie in zakelijke markten - Nederlands | Paperback | 9789026730399 | 265 pagina's

Marketingcommunicatie In Zakelijke Markten

De communicatie-adviseur

De communicatie-adviseur

De communicatie-adviseur - Nederlands | Hardcover | 9789462762619 | 05 juni 2018 | 462 pagina's

Communicatie is een leuk, maar moeilijk vak en erover adviseren is nog uitdagender. De communicatieadviseur van nu moet die twee expertises weten te combineren. En dat in een steeds complexere context: waarin organisaties meer en meer vervlochten raken met hun omgeving, iedereen met iedereen communiceert, en legitimatie en vertrouwen niet langer vanzelfsprekend zijn. Dit boek …

Een sterk draagvlak in 10 stappen

Een sterk draagvlak in 10 stappen

Een sterk draagvlak in 10 stappen - Nederlands | Paperback | 9782509025562 | 01 oktober 2015

Een breed draagvlak (publieke steun) is meer dan ooit een kernvoorwaarde om een beleid, project of idee duurzaam vorm te geven. Burgers, medewerkers en klanten eisen terecht en steeds nadrukkelijker hun plek op bij beslissingsprocessen van overheden, organisaties en ondernemingen. Inspraak en participatie zijn dus absoluut noodzakelijk maar niet voldoende. Draagvlakcreatie is een delicate evenwichtsoefening …

21 geheimen van een strategische dialoog

21 geheimen van een strategische dialoog

21 geheimen van een strategische dialoog - Nederlands | Paperback | 9789083188188 | 18 november 2022 | 156 pagina's

Een dialoog is een open gedachtenuitwisseling om samen doelbewust wijzer te worden. Rients Ritskes en Remko de Beer vatten de techniek van de strategische dialoog in dit boek samen in 21 geheimen. Zou de wereld niet veel mooier zijn als in gezinnen, organisaties en de politiek iedereen elkaar écht hoort? Een dialoog is een open …

per pagina