Hospitality Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Hospitality Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Hospitality Manager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Hospitality Manager wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Hospitality Manager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Hospitality Manager


Vacatures Hospitality Manager

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Hospitality Manager?

De Hospitality Manager is werkzaam als ondernemer of manager in de horeca. Vaak werkt de Hospitality Manager bij een hotel of restaurant. De gasten staan voor de Hospitality Manager op de eerste plaats. Zij moeten het naar de zin hebben en hun verblijf als positief ervaren.

 

Taken

De Hospitality Manager krijgt te maken bij alles wat er komt kijken bij het managen van een horecabedrijf. Zo houdt de Hospitality Manager zich bezig met de inkoop, financiën, marketing en het personeelsbeleid. De Hospitality Manager geeft ook leiding aan de medewerkers en motiveert en begeleidt het team. Het is per organisatie en functie afhankelijk hoe breed het takenpakket is. Sommige Hospitality Manager zijn ondernemer en zijn daardoor verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering. Anderen maken deel uit van een managementteam en hebben daardoor vaak en kleiner takenpakket.

 

De gast staat op één

Voor de Hospitality Manager is de belangrijkste taak het tevreden stellen en houden van de gasten. Tevreden gasten en een goede kwaliteit zijn het belangrijkste. De Hospitality Manager stelt alles in het werk om dit doel te bereiken. De Hospitality Manager moet daarnaast beschikken over een brede kennis van diverse vakgebieden zoals marketing, financiën en sales en daarmee veelzijdig zijn.


Past het beroep Hospitality Manager bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Hospitality Manager per stad

Vacatures Hospitality Manager Alkmaar

Vacatures Hospitality Manager Almelo

Vacatures Hospitality Manager Almere

Vacatures Hospitality Manager Alphen aan den Rijn

Vacatures Hospitality Manager Amersfoort

Vacatures Hospitality Manager Amstelveen

Vacatures Hospitality Manager Amsterdam

Vacatures Hospitality Manager Apeldoorn

Vacatures Hospitality Manager Arnhem

Vacatures Hospitality Manager Assen

Vacatures Hospitality Manager Bergen op Zoom

Vacatures Hospitality Manager Breda

Vacatures Hospitality Manager Capelle aan den IJssel

Vacatures Hospitality Manager Delft

Vacatures Hospitality Manager Den Bosch

Vacatures Hospitality Manager Den Haag

Vacatures Hospitality Manager Den Helder

Vacatures Hospitality Manager Deventer

Vacatures Hospitality Manager Doetinchem

Vacatures Hospitality Manager Dordrecht

Vacatures Hospitality Manager Ede

Vacatures Hospitality Manager Eindhoven

Vacatures Hospitality Manager Emmen

Vacatures Hospitality Manager Enschede

Vacatures Hospitality Manager Gouda

Vacatures Hospitality Manager Groningen

Vacatures Hospitality Manager Haarlem

Vacatures Hospitality Manager Haarlemmermeer

Vacatures Hospitality Manager Heerlen

Vacatures Hospitality Manager Helmond

Vacatures Hospitality Manager Hengelo

Vacatures Hospitality Manager Hilversum

Vacatures Hospitality Manager Hoogeveen

Vacatures Hospitality Manager Hoorn

Vacatures Hospitality Manager Katwijk

Vacatures Hospitality Manager Leeuwarden

Vacatures Hospitality Manager Leiden

Vacatures Hospitality Manager Lelystad

Vacatures Hospitality Manager Maastricht

Vacatures Hospitality Manager Middelburg

Vacatures Hospitality Manager Nieuwegein

Vacatures Hospitality Manager Nijmegen

Vacatures Hospitality Manager Oss

Vacatures Hospitality Manager Purmerend

Vacatures Hospitality Manager Roermond

Vacatures Hospitality Manager Roosendaal

Vacatures Hospitality Manager Rotterdam

Vacatures Hospitality Manager Schiedam

Vacatures Hospitality Manager Spijkenisse

Vacatures Hospitality Manager Terneuzen

Vacatures Hospitality Manager Tilburg

Vacatures Hospitality Manager Utrecht

Vacatures Hospitality Manager Veenendaal

Vacatures Hospitality Manager Venlo

Vacatures Hospitality Manager Vlaardingen

Vacatures Hospitality Manager Westland

Vacatures Hospitality Manager Zaanstad

Vacatures Hospitality Manager Zeist

Vacatures Hospitality Manager Zoetermeer

Vacatures Hospitality Manager Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Hospitality Manager

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Hospitality Manager?

Gemiddeld verdient de Hospitality Manager tussen de €2200,- en €3600,- per maand. Tot de overige arbeidsvoorwaarden behoren vaak vakantiedagen en vakantietoeslag.


Meer weten over het salaris Hospitality Manager

Salaris aankomend Hospitality Manager Salaris junior Hospitality Manager Wat is het salaris van een medior Hospitality Manager? Welk salaris krijgt een senior Hospitality Manager?


Hoe word je een Hospitality Manager? 

De Hospitality Manager heeft vaak een horecaopleiding gedaan. Denk hierbij aan een opleiding aan de Hotelschool of een andere horecaopleiding. Deze opleidingen zijn op wel MBO, HBO en WO niveau te volgen. De opleidingen duren vaak twee tot vier jaar.

Opleidingen Hospitality Manager

Training Hospitality Management In-company
Inleiding Training Hospitality Management Werk jij in de horeca, heb je een facilitaire of ondersteunende rol of maak je het anderen graag naar hun zin? Dan is de training hospitality …
Training Hospitality Management In-company
Training Hospitality Management klassikaal
Inleiding Training Hospitality Management Werk jij in de horeca, heb je een facilitaire of ondersteunende rol of maak je het anderen graag naar hun zin? Dan is de training hospitality …
Training Hospitality Management klassikaal
Protocol Training - over diplomatie, hospitality, high-level eventmanagement en non-profit management, etiquette en relatiemanagement
This training is given in English (in Brussels) and in Dutch (in The Hague) - find English info below.  Hoe gebruik je protocol om sterke relaties te onderhouden of op
Protocol Training - over diplomatie, hospitality, high-level eventmanagement en non-profit management, etiquette en relatiemanagement
Training Hospitality Management individueel
Inleiding Training Hospitality Management Werk jij in de horeca, heb je een facilitaire of ondersteunende rol of maak je het anderen graag naar hun zin? Dan is de training hospitality …
Training Hospitality Management individueel
HBO Facilitair Management en Hospitality
Opleider Sandvalley Training Je studeert volledig in jouw eigen tempo, waar en wanneer je wil. En let op: per module kun je vier keer een halfuur alles over je opleiding …
HBO Facilitair Management en Hospitality



Omscholen tot Hospitality Manager

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Hospitality Manager. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Hospitality Manager

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Hospitality Manager

Als je Hospitality Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Hospitality Manager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Hospitality Manager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Hospitality Manager?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Hospitality Manager

Een Hospitality Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Energie
Energie

Steekwoorden: vitaliteit, uithoudingsvermogen, actief, levenlust.

Omschrijving

Energiekelingen zitten vol levenslust. Ze willen graag werken en dit kunnen ze dan ook uren achter elkaar. Deze mensen zetten hun energie gericht in en plannen efficiënt hun taken in, waardoor ze geen onnodige energie verspillen. Ook al krijgt deze persoon extra werk en draait hij veel overuren, deze mensen hoor je niet. Ze laten zich niet zomaar uit het veld slaan.

Sterke punten
Mensen met een hoog energielevel zijn vaak doorzetters. Als zich problemen voordoen, blijven ze optimistisch en pakken ze het probleem met beide handen aan. Ook zijn energiekelingen vaak behoorlijk stressbestendig. Omdat ze hun energie effeciënt inzetten, ervaren ze vaak minder stress dan anderen. Deze mensen kunnen als actief worden omschreven. Naast het werk hebben ze nog veel andere bezigheden. Een ander sterk punt van deze mensen is de resultaatgerichtheid. Ze willen graag presteren en door hun energie effectief te verdelen, boeken ze vele resultaten.

Zwakke punten
De uitdrukking ‘teveel hooi op je vork nemen’ komt bij deze mensen vaker voor. Ze willen graag anderen helpen en nemen hen werk uit handen. Er zijn energiekelingen die weleens willen doorslaan. Aan het eind van een lange werkdag willen ze graag nog een vergadering om bepaalde punten te bespreken of gaan eenmaal thuis meteen weer andere energiekostende dingen doen.

Flexibiliteit
Flexibiliteit

Steekwoorden competentie Flexibiliteit:

aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering

Omschrijving

Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.

Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.

Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Stressbestendigheid
Stressbestendigheid

Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie

Omschrijving

Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.

Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.

Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.

Vaardigheden Hospitality Manager

  • Positiviteit
  • Vitaliteit
  • Levenslust
  • Stimuleren
  • Overtuigingskracht
  • Inlevingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Lichtvoetigheid
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Voorbereiden
  • Gestructureerd werken
  • Prioriteiten stellen
  • Doorzettingsvermogen
  • Incasseringsvermogen
  • Rust bewaren
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Hospitality Manager nodig? 

De gast staat op één in de horeca. De Hospitality Manager moet daarom gevoelig zijn voor de behoeften van anderen (Gever). De Hospitality Manager moet het de gast naar de zin willen maken. Daarnaast moet de Hospitality Manager beschikken over voldoende kennis van het runnen van een onderneming, de financiële aspecten, de marketing en sales (Succesvolle werker).


Eigenschappen Hospitality Manager

  • Empathie
  • Behulpzaamheid
  • Vriendelijkheid
  • Enthousiasme
  • Zelfverzekerdheid
  • Ondernemendheid



Wat zijn de baankansen voor een Hospitality Manager?

Er is voldoende vraag naar deskundige Hospitality Managers. De Hospitality Manager kan ook doorgroeien door verder te leren, ervaring op te doen en daardoor door te groeien naar een groter bedrijf of een functie met meer verantwoordelijkheden.

De actuele kans op werk voor een Hospitality Manager

Het beroep Hospitality Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers hotel en congrescentrum. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers hotel en congrescentrum is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Hospitality Manager

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Hospitality Manager

Het beroep Hospitality Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers hotel en congrescentrum.


Waar werkt een Hospitality Manager?

De Hospitality Manager werkt doorgaan bij een organisaties in de horeca. Dit kan bijvoorbeeld een hotel of restaurant zijn. De Hospitality Manager is meestal werkzaam in de profit sector.


Met wie werkt een Hospitality Manager samen? 

De Hospitality Manager geeft leiding aan de rest van de medewerkers. Ook heeft de Hospitality Manager die voor een organisatie werk (en dus niet zelf ondernemer is) te maken met een manager of eigenaar.


Hospitality Manager

Alles over het beroep Hospitality Manager in één oogopslag

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2200 tot €3600

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar