Outbound medewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Outbound medewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Outbound medewerker? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Outbound medewerker wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Outbound medewerker, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Outbound medewerker
Vacatures Outbound medewerker
Vacatures laden...
Wat is een Outbound medewerker?
Als medewerker outbound ben je vaak werkzaam in een callcentrum. Je bent in deze baan verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Je benadert potiëntele klanten die je krijgt aangeleverd middels een prospectlijst telefonisch. Als medewerker outbound ben je ook verantwoordelijk voor het vastleggen van de gespreksgegeven en afhankelijk van de organisatie waarvoor je werkzaam bent het doen van prijsvoorstelen.
Past het beroep Outbound medewerker bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Outbound medewerker per niveau
Vacatures Outbound medewerker per stad
Vacatures Outbound medewerker Alkmaar
Vacatures Outbound medewerker Almelo
Vacatures Outbound medewerker Almere
Vacatures Outbound medewerker Alphen aan den Rijn
Vacatures Outbound medewerker Amersfoort
Vacatures Outbound medewerker Amstelveen
Vacatures Outbound medewerker Amsterdam
Vacatures Outbound medewerker Apeldoorn
Vacatures Outbound medewerker Arnhem
Vacatures Outbound medewerker Assen
Vacatures Outbound medewerker Bergen op Zoom
Vacatures Outbound medewerker Breda
Vacatures Outbound medewerker Capelle aan den IJssel
Vacatures Outbound medewerker Delft
Vacatures Outbound medewerker Den Bosch
Vacatures Outbound medewerker Den Haag
Vacatures Outbound medewerker Den Helder
Vacatures Outbound medewerker Deventer
Vacatures Outbound medewerker Doetinchem
Vacatures Outbound medewerker Dordrecht
Vacatures Outbound medewerker Ede
Vacatures Outbound medewerker Eindhoven
Vacatures Outbound medewerker Emmen
Vacatures Outbound medewerker Enschede
Vacatures Outbound medewerker Gouda
Vacatures Outbound medewerker Groningen
Vacatures Outbound medewerker Haarlem
Vacatures Outbound medewerker Haarlemmermeer
Vacatures Outbound medewerker Heerlen
Vacatures Outbound medewerker Helmond
Vacatures Outbound medewerker Hengelo
Vacatures Outbound medewerker Hilversum
Vacatures Outbound medewerker Hoogeveen
Vacatures Outbound medewerker Hoorn
Vacatures Outbound medewerker Katwijk
Vacatures Outbound medewerker Leeuwarden
Vacatures Outbound medewerker Leiden
Vacatures Outbound medewerker Lelystad
Vacatures Outbound medewerker Maastricht
Vacatures Outbound medewerker Middelburg
Vacatures Outbound medewerker Nieuwegein
Vacatures Outbound medewerker Nijmegen
Vacatures Outbound medewerker Oss
Vacatures Outbound medewerker Purmerend
Vacatures Outbound medewerker Roermond
Vacatures Outbound medewerker Roosendaal
Vacatures Outbound medewerker Rotterdam
Vacatures Outbound medewerker Schiedam
Vacatures Outbound medewerker Spijkenisse
Vacatures Outbound medewerker Terneuzen
Vacatures Outbound medewerker Tilburg
Vacatures Outbound medewerker Utrecht
Vacatures Outbound medewerker Veenendaal
Vacatures Outbound medewerker Venlo
Vacatures Outbound medewerker Vlaardingen
Vacatures Outbound medewerker Westland
Vacatures Outbound medewerker Zaanstad
Vacatures Outbound medewerker Zeist
Salarisschaal Outbound medewerker
Wat verdient een Outbound medewerker?
Als medewerker outbound verdien je maandelijks ongeveer tussen de 1400 en 2500 euro per maand. Je salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van de organistie waarbinnen je werkzaam bent. Ook ervaring is een belangrijke factor bij het bepalen van de je salaris.
Meer weten over het salaris Outbound medewerker
Hoe word je een Outbound medewerker?
Als medewerker outbound heb je geen specifieke opleiding hoeven volgen. Vaak krijg je als medewerker outbound een inwerktraject bij de organisatie waar je gaat werken. Dit kunnen een aantal trainingen zijn of een aantal meeloopdagen met je toekomstige collega's.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Outbound medewerker
Er zijn geen opleidingen Outbound medewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Outbound medewerker in werkt
Bekijk alle opleidingen Marketing & CommunicatieOmscholen tot Outbound medewerker
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Outbound medewerker. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Outbound medewerker
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Outbound medewerker
Als je Outbound medewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Outbound medewerker zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Outbound medewerker
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Outbound medewerker?
Competenties Outbound medewerker
Een Outbound medewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Outbound medewerker
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Outbound medewerker nodig?
Als medewerker outbound ben je een succesvolle werker. Je bent energiek, optimistisch en gaat doelgericht met je taken aan de slag. Je probeert zelfverzekerd over te komen aan de telefoon om zo zoveel mogelijk nieuwe klante te werven voor de organisatie.
Ook moet je als medewerker outbound goed kunnen waarnemen. Je moet aan kunnen voelen wat potentiële klanten willen en je moet dus goed inzicht hebben in de behoeftes van deze klanten. Als medewerker outbound moet je leergierig zijn en moet je door middel van het leren van nieuwe technieken proberen om meer klanten te werven.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Outbound medewerker
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Outbound medewerker?
Als outbound medewerker is je arbeidsperspectief relatief goed. Er staan veel vacatures open voor medewerkers outbound. De doorgroeimogelijkheden voor een medewerker outbound zijn redelijk. Je kan als je enige ervaring hebt opgedaan, doorgroeien naar management- of bestuursfuncties binnen de organisatie.
De actuele kans op werk voor een Outbound medewerker
Het beroep Outbound medewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound. De kans op werk voor de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Outbound medewerker
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Outbound medewerker
Het beroep Outbound medewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound.
Verwante beroepen Outbound medewerker
Mogelijke specialisaties voor een Outbound medewerker
Doorgroei beroepen voor een Outbound medewerker
Medewerker binnendienst assurantiën
commercieel medewerker binnendienst assurantiën
Verhuurmedewerker woondiensten
commerciële verhuurmedewerker vastgoed
medewerker beheer verenigingen van eigenaren (vve)
medewerker bewonerszaken woondiensten
medewerker sociaal beheer woondiensten
medewerker verhuur- en bewonerszaken woondiensten
medewerker wijk- en buurtbeheer woondiensten
verhuurintercedent woondiensten
Commercieel medewerker binnendienst
commercieel administratief medewerker binnendienst
commercieel administratief medewerker verkoop
verkoopmedewerker binnendienst (administratief)
administratief medewerker orderadministratie
kantoorbediende orderadministratie
commercieel assistent binnendienst
commercieel technisch specialist binnendienst
technisch verkoper binnendienst
telefonisch verkoper (binnendienst)
verkoopmedewerker binnendienst (telefonische verkoop)
technisch administratief medewerker
commercieel medewerker binnendienst (telefonische verkoop)
commercieel medewerker binnendienst (administratief)
commercieel technisch medewerker binnendienst
Waar werkt een Outbound medewerker?
Als medewerker outbound werk je vaak in een callcentrum. Het doel is om zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen of producten te verkopen en dus winst te maken. Je bent als medewerker outbound dus werkzaam in een profit organisatie.
Met wie werkt een Outbound medewerker samen?
Als medewerker outbound heb je voornamelijk telefonisch contact met potiëntele klanten van de organisatie. Ook heb onderling contact met andere medewerker van de afdeling en leg je verantwoording af aan de manager van de afdeling outbound.
- Klanten
- Collega's
Alles over het beroep Outbound medewerker in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Klanten
- Collega's
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1400 tot €2500