Manager Kwaliteit: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Manager Kwaliteit: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Manager Kwaliteit? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Manager Kwaliteit wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Manager Kwaliteit, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Manager Kwaliteit
Vacatures Manager Kwaliteit
Vacatures laden...
Wat is een Manager Kwaliteit?
De Manager Kwaliteit zorgt ervoor dat de kwaliteit van de diensten die een bedrijf aanbiedt optimaal is. Hierbij heeft de Manager Kwaliteit vaak ook leiding over andere onderdelen van het proces en zal hij vaak de 'Manager Kwaliteit en ...' zijn. Voorbeelden zijn Manager Kwaliteit en Service, of Manager Kwaliteit en Milieu. Een ander veelvoorkomende naam is Quality Assurance Manager, of Manager Quality Assurance.
Past het beroep Manager Kwaliteit bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Manager Kwaliteit?
Er zijn meerdere manieren om kwaliteit binnen een organisatie te waarborgen, afhankelijk van het product (of de producten) of de dienst en het precieze takenpakket van de Manager Kwaliteit. Zo kan het zijn dat hij zich moet ontfermen over het productieproces, maar kan hij ook kritisch naar de organisatie zelf moeten kijken. Zo is elke positie weer anders, al blijven verbetering en kwaliteitswaarborging altijd voorop staan.
Een Manager Kwaliteit zal altijd samen moeten werken om een oplossing doorgevoerd te krijgen en heeft dus goede coördinerende vaardigheden nodig, zoals het behouden van overzicht. Daarnaast is het belangrijk dat de Manager Kwaliteit goed doorheeft wat er allemaal speelt in de organisatie, wat de consequenties van bepaalde acties zijn en hoe de toekomst er voor het bedrijf uit kan of zal zien. Hij heeft zowel brede als specialistische kennis nodig om verandering te kunnen brengen in processen..
Om de kwaliteit hoog te houden, is de Manager Kwaliteit constant aan het analyseren en inschatten wat er moet gebeuren. Het is van belang om binnen de organisatie draagvlak te hebben of creëren voor plannen om ze door te kunnen voeren. Tot slot moeten de veranderingen gemonitord worden, om zo hun effect te kunnen meten.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Manager Kwaliteit per niveau
Vacatures Manager Kwaliteit per stad
Vacatures Manager Kwaliteit Alkmaar
Vacatures Manager Kwaliteit Almelo
Vacatures Manager Kwaliteit Almere
Vacatures Manager Kwaliteit Alphen aan den Rijn
Vacatures Manager Kwaliteit Amersfoort
Vacatures Manager Kwaliteit Amstelveen
Vacatures Manager Kwaliteit Amsterdam
Vacatures Manager Kwaliteit Apeldoorn
Vacatures Manager Kwaliteit Arnhem
Vacatures Manager Kwaliteit Assen
Vacatures Manager Kwaliteit Bergen op Zoom
Vacatures Manager Kwaliteit Breda
Vacatures Manager Kwaliteit Capelle aan den IJssel
Vacatures Manager Kwaliteit Delft
Vacatures Manager Kwaliteit Den Bosch
Vacatures Manager Kwaliteit Den Haag
Vacatures Manager Kwaliteit Den Helder
Vacatures Manager Kwaliteit Deventer
Vacatures Manager Kwaliteit Doetinchem
Vacatures Manager Kwaliteit Dordrecht
Vacatures Manager Kwaliteit Ede
Vacatures Manager Kwaliteit Eindhoven
Vacatures Manager Kwaliteit Emmen
Vacatures Manager Kwaliteit Enschede
Vacatures Manager Kwaliteit Gouda
Vacatures Manager Kwaliteit Groningen
Vacatures Manager Kwaliteit Haarlem
Vacatures Manager Kwaliteit Haarlemmermeer
Vacatures Manager Kwaliteit Heerlen
Vacatures Manager Kwaliteit Helmond
Vacatures Manager Kwaliteit Hengelo
Vacatures Manager Kwaliteit Hilversum
Vacatures Manager Kwaliteit Hoogeveen
Vacatures Manager Kwaliteit Hoorn
Vacatures Manager Kwaliteit Katwijk
Vacatures Manager Kwaliteit Leeuwarden
Vacatures Manager Kwaliteit Leiden
Vacatures Manager Kwaliteit Lelystad
Vacatures Manager Kwaliteit Maastricht
Vacatures Manager Kwaliteit Middelburg
Vacatures Manager Kwaliteit Nieuwegein
Vacatures Manager Kwaliteit Nijmegen
Vacatures Manager Kwaliteit Oss
Vacatures Manager Kwaliteit Purmerend
Vacatures Manager Kwaliteit Roermond
Vacatures Manager Kwaliteit Roosendaal
Vacatures Manager Kwaliteit Rotterdam
Vacatures Manager Kwaliteit Schiedam
Vacatures Manager Kwaliteit Spijkenisse
Vacatures Manager Kwaliteit Terneuzen
Vacatures Manager Kwaliteit Tilburg
Vacatures Manager Kwaliteit Utrecht
Vacatures Manager Kwaliteit Veenendaal
Vacatures Manager Kwaliteit Venlo
Vacatures Manager Kwaliteit Vlaardingen
Vacatures Manager Kwaliteit Westland
Vacatures Manager Kwaliteit Zaanstad
Vacatures Manager Kwaliteit Zeist
Salarisschaal Manager Kwaliteit
Wat verdient een Manager Kwaliteit?
Het salaris van een Manager Kwaliteit ligt tussen de €3400 en €6250 per maand, afhankelijk van de positie en verantwoordelijkheden. Omdat er zo veel mogelijke invullingen van de baan zijn, zullen de arbeidsvoorwaarden ook per sector, of zelfs functie, verschillen.
Meer weten over het salaris Manager Kwaliteit
Hoe word je een Manager Kwaliteit?
Om Manager Kwaliteit te worden moet je een opleiding volgen op HBO of WO niveau. Het is mogelijk om Bedrijfskunde of Management te studeren en zo in kwaliteitsmanagement terecht te komen, maar ook om een opleiding te doen die specifiek op een sector gericht is en in de kwaliteitszorg van die sector aan het werk gaan. Bij sommige functies is dit zelfs een veel betere manier om aan werk te komen.
Er zijn zo dus veel mogelijke opleidingsrichtingen die naar werk als Manager Kwaliteit leiden en de keuze in opleiding bepaalt de sector waarin je komt te werken.
Opleidingen Manager Kwaliteit
Omscholen tot Manager Kwaliteit
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Manager Kwaliteit. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Manager Kwaliteit
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Manager Kwaliteit
Als je Manager Kwaliteit wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Manager Kwaliteit zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Manager Kwaliteit
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Manager Kwaliteit?
Competenties Manager Kwaliteit
Een Manager Kwaliteit heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: analytisch vermogen, initiatief ontplooien, inzicht in omgeving, inlevingsvermogen
Omschrijving
Deze personen lopen vaak voorop en herkennen situaties. Ze weten vervolgens hoe ze deze het beste kunnen aanpakken. Deze personen leggen verbanden tussen verleden, heden en proberen hier in de toekomst op in te spelen.
Sterke punten
Deze personen hebben over het algemeen een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Ze leggen verbanden en scheiden hoofd- en bijzaken. Daarnaast nemen deze personen vaak initiatief en proberen ze zich in te leven in de situatie en andere personen.
Zwakke punten
Doordat deze personen veel van te voren weren, kan ze voorspelbaar overkomen. Door sommige mensen wordt dit als saai ervaren. Verder kan deze competentie de creativiteit beperken. Doordat veel zaken van tevoren vast liggen, is er minder ruimte voor creatieve oplossingen.
Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken
Omschrijving
Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.
Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.
Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis
Omschrijving
Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling.
Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.
Vaardigheden Manager Kwaliteit
- Analyseren
- Analytisch vermogen
- Inlevingsvermogen
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Initiatief ontplooien
- Inzicht in omgeving
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Evalueren
- Redeneren
- Logisch redeneren
- Helder communiceren
- Taalkennis
- Vernieuwend zijn
- Verbeeldingskracht
- Creatief denken
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
- Voorstellingsvermogen
- Toekomstgerichtheid
- Probleemoplossend
Wat voor persoonlijkheid heeft een Manager Kwaliteit nodig?
Een Manager Kwaliteit is er steeds op gericht om de processen in het bedrijf te optimaliseren en dus steeds veranderingen aan te brengen die de organisatie meer succesvol zullen maken. Hierbij denkt hij vooral vanuit het oogpunt van de klant en hoe er meer winst uit deze klant gehaald kan worden (Succesvolle werker). Om goed de kwalitatieve mogelijkheden en knelpunten in het bedrijf te kunnen ontdekken is het belangrijk dat de Manager Kwaliteit goed let op wat er allemaal gebeurt in de processen. Vanuit deze waarnemingen kan hij de verbeterpunten vinden, waarbij niet alleen aan winst moet worden gedacht, maar de kwaliteit van de producten (Waarnemer).
Wat voor persoonlijkheidstype is de perfectionist? Voor de perfectionist is het niet gauw goed. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De perfectionist is integer, idealistisch en gedisciplineerd. Hij is een streber. De hoge eisen die een perfectionist zichzelf stelt vertalen zich naar sterke, rechtvaardige keuzes en nauwkeurig beredeneerde eindresultaten. Als de perfectionist zich ergens voor inzet, dan is dat ook volledig.
Zwakke eigenschappen
De perfectionist kan dwangmatig werken en snel gefrustreerd raken als iets tegenzit.
Verder is de perfectionist erg gespannen en kan zo in de eigen denkbeelden vast komen te zitten.
Omgang
In de samenwerking met anderen is de perfectionist vaak inflexibel en veeleisend. De sociale omgang verloopt dus stroef.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Manager Kwaliteit
- Idealistisch
- Gedisciplineerdheid
- Punctueel
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Manager Kwaliteit?
Met voldoende ervaring is het goed mogelijk om een baan als Manager Kwaliteit te krijgen, al zal men zich over het algemeen eerst moeten bewijzen om een vaste of hogere positie te kunnen krijgen. Als men eenmaal in vast dienstverband werkt is het goed mogelijk om door te groeien naar steeds hogere managementposities of om over te stappen naar een groter bedrijf. Ook zou men ervoor kunnen kiezen om kwaliteitsconsultant te worden en zo als zelfstandig ondernemer aan het werk te gaan.
De actuele kans op werk voor een Manager Kwaliteit
Het beroep Manager Kwaliteit is onderdeel van de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
44
Baankans Manager Kwaliteit
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Manager Kwaliteit
Het beroep Manager Kwaliteit is onderdeel van de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs.
Mogelijke specialisaties voor een Manager Kwaliteit
Doorgroei beroepen voor een Manager Kwaliteit
BI (business intelligence) Consultant
bi (business intelligence) specialist
bi (business intelligence) analist
Wetenschappelijk onderzoeker bedrijfs- en consumentenwetenschappen
onderzoeker in opleiding (oio) bedrijfs- en consumentenwetenschappen
assistent in opleiding (aio) bedrijfs- en consumentenwetenschappen
huishoudwetenschapper (onderzoeken/publiceren)
assistent in opleiding (aio) huishoudwetenschappen
onderzoeker in opleiding (oio) huishoudwetenschappen
promovendus bedrijfs- en consumentenwetenschappen
Wetenschappelijk onderzoeker bestuurskunde
onderzoeker in opleiding (oio) bestuurskunde
assistent in opleiding (aio) bestuurskunde
Wetenschappelijk onderzoeker bedrijfskunde
onderzoeker in opleiding (oio) bedrijfskunde
Waar werkt een Manager Kwaliteit?
De Manager Kwaliteit werkt bij een commercieel bedrijf dat ofwel groot genoeg is om een Manager voor kwaliteit nodig te hebben of een productie-proces heeft waarbij kwaliteitsmonitoring constant nodig is, zoals in de voedselindustrie.
Met wie werkt een Manager Kwaliteit samen?
De Manager Kwaliteit heeft over het algemeen niet veel interactie met de klant, maar moet wel steeds de klant in gedachten houden bij elke verandering in het bedrijfsproces. Waar de Manager Kwaliteit wel veel mee samenwerkt zijn de medewerkers, zowel die van zijn eigen afdeling als ook medewerkers binnen het bedrijf die vanuit hun eigen ervaring inzicht kunnen geven op de bedrijfsprocessen. Omdat er veel automatisch gaat tegenwoordig, is het vaak zo dat er overleg met de ICT'ers van het bedrijf nodig is, omdat er in de ICT vaak al veel positieve veranderingen doorgevoerd kunnen worden.
De Manager Kwaliteit is er verder ook verantwoordelijk voor om met de Auditors te overleggen wanneer die bij de organisatie langskomen om een oordeel te vellen. Dan is het ook weer de taak van de Manager Kwaliteit om zijn adviezen of eisen te implementeren in de bedrijfsstructuur.
- Klant
- Medewerker
- ICT'er
- Auditor
Verwante beroepen Manager Kwaliteit:
Opleiding: MBO HBO WO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Manager Kwaliteit in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Klant
- Medewerker
- ICT'er
- Auditor
Salarisindicatie:
- Van €3400 tot €6250