Boeken Docent corporate communication

Het arbeidsmarktperspectief en de werkgelegenheid voor de docent corporate communication is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid op de verschillende MBO en HBO opleidingen. Naast zijn werkzaamheden in de klas kan de docent corporate communication ook een mentorrol op zich nemen op de opleiding waar hij werkt.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Docent corporate communication. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Docent corporate communication. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Docent corporate communication die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 99 beste boeken voor een Docent corporate communication:

Identiteit & Imago

Identiteit & Imago

Identiteit & Imago - Nederlands | Paperback | 9789052617640 | 01 juli 2010 | 326 pagina's

Succesvol topmanagement is er steeds meer van overtuigd dat externe en interne communicatie van wezenlijk belang zijn voor een succesvolle organisatie. Dat is goednieuws voor communicatiemanagers, maar impliceert ook dat zij net als managers op het gebied van financieel management of logistiek management, verantwoording moeten afleggen over de toegevoegde waarde van hun werk. In dit …

Corporate Communication

Corporate Communication

Corporate Communication - Engels | Paperback | 9781526491978 | 08 februari 2020 | 336 pagina's

Retaining its practical yet strong theoretical approach, the latest edition of Corporate Communication continues to be the market leading text in its field.

Corporate Reputation

Corporate Reputation

Corporate Reputation - Engels | Paperback | 9780273727590 | 16 februari 2012 | 332 pagina's

Why should and how can organisations manage their reputations? All organisations, the executives who direct them, the employees who create value and their stakeholders who influence them, interact and can impact on corporate reputation. In a 24/7 media environment, where even a tweet can shape impressions, the importance of reputation management has never been higher. …

Identiteit En Imago

Identiteit En Imago

Identiteit En Imago - Nederlands | Hardcover | 9789052613390 | 06 september 2003 | 318 pagina's

Identiteit en imago 1e druk is een boek van C.B.M. van Riel uitgegeven bij Academic Service. ISBN 9789052613390 Deze tweede editie van dit zeer populaire boek bespreekt de mogelijkheden en onmogelijkheden van het cre ren van een positief bedrijfsimago met behulp van 'corporate communication', waarbij de noodzakelijke reclame-, PR-, en management-technieken de revue passeren. Deze …

Wereld van klm in 24 uur

Wereld van klm in 24 uur

Wereld van klm in 24 uur - Nederlands | Bindwijze overig | 9789090030210 | 260 pagina's
Essentials Of Corporate Communication

Essentials Of Corporate Communication

Essentials Of Corporate Communication - Engels | Paperback | 9780415328265 | 27 februari 2007 | 306 pagina's

Expertly blending theory and practice and highly illustrated with case studies and vignettes, this text, written by leading experts in the field, provides readers with comprehensive coverage of the subject and a wealth of best practice examples.

Corporate Social Responsibility

Corporate Social Responsibility

Corporate Social Responsibility - Engels | Paperback | 9781107535398 | 23 maart 2017 | 430 pagina's

This upper-level textbook offers an original and up-to-date introduction to issues in corporate social responsibility (CSR) from a global perspective. Written by an international team of experts, it guides students through key themes in CSR including strategy, communication, regulation and governance. Balancing critiques of CSR with a discussion of the opportunities it creates, it includes …

The Copyeditor`s Handbook – A Guide for Book Publishing and Corporate Communications

The Copyeditor`s Handbook – A Guide for Book Publishing and Corporate Communications

The Copyeditor`s Handbook – A Guide for Book Publishing and Corporate Communications - Engels | Paperback | 9780520286726 | 14 mei 2019 | 568 pagina's

The new, updated edition of the handbook that should be on every copyeditor's desk. Unstuffy, hip, and often funny, The Copyeditor's Handbook has become an indispensable resource both for new editors and for experienced hands who want to refresh their skills and broaden their understanding of the craft of copyediting. This fourth edition incorporates the …

Public Relations and Corporate Communication Practices in Industries

Public Relations and Corporate Communication Practices in Industries

Public Relations and Corporate Communication Practices in Industries - Engels | Paperback | 9783838360843 | 26 november 2012 | 116 pagina's

Public relations is a distinctive management function which helps establish and maintain mutual lines of communication, understanding, acceptance and cooperation between an organization and its publics; involves the management of problems or issues; helps management to keep informed and responsive to public opinion; defines and emphasizes the responsibility of management to serve the public interest; …

Digital Strategies For Powerful Corporate Communications

Digital Strategies For Powerful Corporate Communications

Digital Strategies For Powerful Corporate Communications - Engels | Hardcover | 9780071606028 | 16 oktober 2009 | 288 pagina's

Critical strategies for shifting the power of digital communications--now in the hands of customers, employees, journalists, and investors--back to the corporation A corporate survival guide for the Web 2.0 World In a world where corporate reputations are made and broken on social networking sites, and stray online rumors can send a stock plummeting, the speed …

per pagina