ICT Supportmedewerker worden: Competenties, Opleidingen, Vacatures en Salaris
Direct naar:
Wat doet een ICT Supportmedewerker? Lees de functieomschrijving.
Een ICT Supportmedewerker ondersteunt klanten of medewerkers op het gebied van ICT. De specifieke taken kunnen erg variëren. Een supportmedewerker kan softwarematige problemen moeten verhelpen, werkinstructies en handleidingen moeten schrijven, contact met leveranciers moeten opnemen en onderhouden, websites moeten testen en ga zo maar door. Een ICT supportmedewerker is dus een veelzijdige werknemer die vaak meerdere taken voor zijn rekening neemt. Dit geeft zijn baan meer afwisseling dan dat het geval is bij andere banen in de ICT, bijvoorbeeld die van programmeur.
ICT Supportmedewerker worden: Opleiding tot ICT Supportmedewerker
ICT Supportmedewerker kun je al worden met een mbo-opleiding ICT, maar ook hbo’ers worden gevraagd in vacatures. Soms wordt gevraagd om enkele jaren relevante werkervaring, maar in veel gevallen zal een mbo- of hbo-opleiding volstaan.
Opleidingen, cursussen en trainingen:
Organisaties waar een ICT Supportmedewerker doorgaans werkzaam is
ICT Supportmedewerkers zijn aanwezig in organisaties die veel met computers werken. Soms huren organisaties ICT-bedrijven in voor de ICT-taken, maar een supportmedewerker werkt meestal met mensen die wel een computer omgaan, maar er niet bijzonder veel verstand van hebben. Kortom: bij een enorme hoeveelheid bedrijven alsmede (hoge)scholen en overheidsinstellingen.
Salaris en Arbeidsvoorwaarden ICT Supportmedewerker
Doordat de ene ICT Supportmedewerker moeilijkere taken uitvoert dan de andere, zal de ene ook meer betaald krijgen dan de andere. Een startsalaris van rond de 1900 per maand is sowieso te verwachten, maar tot hoever je doorgroeit kan ophouden bij 2200 bij het ene bedrijf, en 2800 bij het andere.
Competenties, skills & vaardigheden ict supportmedewerker
- Klantgerichtheid
- Analytisch
- Visie
- Onafhankelijkheid
- Assertiviteit
Boeken voor het beroep ict supportmedewerker
Wil je meer weten over het beroep ict supportmedewerker? Hieronder vind je diverse boeken, Ebooks of DVD's waarin je meer te weten kan komen over de functie en de inhoud. Ook kunnen er boeken tussen staan die interessant zijn wanneer je ict supportmedewerker bent en jezelf verder wilt ontwikkelen binnen je vakgebied.
Als je tussen de hieronderstaande boeken geen geschikte kan vinden, klik dan op de link onderaan dit kader om op de pagina met meer boeken ict supportmedewerker te komen.
Leren programmeren in C#, complete bundel | Michiel Rotteveel
Nederlands | 2e druk | Paperback | 9789057523878 | 520 pagina's
MBO-ICT - Security in systemen en netwerken Keuzedeel MBO | Jan Dolphijn
Nederlands | 1e druk | Paperback | 9789057523489 | 216 pagina's
ICT Security | Boris Sondagh
Praktische beveiliging van computersystemen, digitale media en netwerkverbindingen - Nederlands | 5e druk | Paperback | 9789057523748 | 524 pagina's
Persoonstypen ICT Supportmedewerker
Een ICT Supportmedewerker is in de eerste plaats een Waarnemer, omdat zijn werk bijna altijd technische processen beslaat. Hij zal altijd onderzoekend moeten optreden. In de tweede plaats zal hij ook een Loyalist of Bemiddelaar zijn, omdat hij in zijn werk vaak tussen anderen in staat; tussen de technici en de andersoortige medewerker, of tussen zijn bedrijf en vertegenwoordigers van andere bedrijven.
Netwerk ICT Supportmedewerker
Supportmedewerkers hebben vaak contact met iedereen die in hun bedrijf met computers te maken krijgt, hun netwerk kan zich dus heel breed ontwikkelen. Voor hun eigen vakgebied relevante connecties kunnen zij maken met andere ICT’ers van alle soorten. Ontwikkelaars, informatiemanagers, data-analisten, enz.
Is het beroep ICT Supportmedewerker iets voor jou?
Zou je graag ICT Supportmedewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als ICT Supportmedewerker bij jou past.
Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden ICT Supportmedewerker
Het arbeidsmarktperspectief voor ICT Supportmedewerkers is momenteel gunstig. Met de juiste opleiding zijn er vele organisaties waar je bij terecht kunt. Qua doorgroeimogelijkheden moet je denken aan andere functies in de ICT, zoals ICT-consultant, informatiemanager, programmeur of specialist. Het is maar net hoe en hoe snel je je ontwikkelt.
Arbeidsmarktperspectief score ICT Supportmedewerker
Hieronder vind je de score voor het arbeidsmarktperspectief voor het beroep ICT Supportmedewerker. We hebben 5 scores: Zeer Goed, Goed, Redelijk, Matig en Slecht.
Solliciteren op de functie ICT Supportmedewerker
Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als ICT Supportmedewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor ICT Supportmedewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als ICT Supportmedewerker. Bekijk dan onze tips.
Interviews met ICT Supportmedewerker
Verwante beroepen ICT Supportmedewerker
- ICT Helpdeskmedewerker
- Computerreparateur
- Technical Support Engineer
Overzicht
- Sector:
- Beroepsgroep:
- Competentie:
- Persoonstype:
- Opleidingsniveau:
-
Salarisindicatie:
Van € 1.900 tot € 2.800
-
Arbeidsmarkt:
Veel perspectief
-
Netwerk:
Technical Support Engineer, Computerreparateur, ICT-specialist, Software-ontwikkelaar, Informatiemanager
- Organisatie:
Vacatures ict supportmedewerker
Beoordeling ICT Supportmedewerker
Lees hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef je mening bij het blok 'Beoordeel zelf het beroep ICT Supportmedewerker' hieronder.
-
Functie-inhoud
-
Salaris en arbeidsvoorwaarden
-
Doorgroeimogelijkeden
-
Arbeidsmarktperspectief
Beoordeel zelf het beroep ICT Supportmedewerker
- Functie-inhoud
- Salaris en arbeidsvoorwaarden
- Doorgroeimogelijkeden
- Arbeidsmarktperspectief
Reacties
Er zijn nog geen reacties.