Manager horeca: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Manager horeca: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Manager horeca? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Manager horeca wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Manager horeca, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Manager horeca


Vacatures Manager horeca

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Manager horeca?

De manager Horeca geeft leiding aan een groep werknemers die werkzaam zijn in de Horeca. De manager Horeca zorgt ervoor dat de mensen die onder hem/haar werken goed begeleid worden en stuurt ze aan in hun werk.

Een Horeca Manager kan je in verschillende specialisaties tegenkomen:

  • Hotel Manager
  • Restaurant Manager
  • Catering Manager
  • Manager Bedrijfsrestaurant

Past het beroep Manager horeca bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Wat doet een Manager horeca?

Hij kan een horeca gelegenheid managen of meerdere. Ook als er problemen zijn op de werkvloer springt de manager Horeca in en lost deze problemen aan. De manager Horeca is daarbij verantwoordelijk voor het team zelf. De manager Horeca mag mensen aannemen en ontslaan. Wel moet de manager Horeca ten alle tijden verantwoording afleggen aan de directeur van het bedrijf. Maar de manager Horeca krijgt wel veel eigen verantwoordelijkheden waaronder het aansturen van het personeel.

Ook houdt de manager Horeca zich bezig met het klanten bestand. Dit houdt in dat de manager Horeca de band met de klanten moet behouden. Dit kan betekenen dat er vragen beantwoord moeten worden van de klant maar ook het contact met nieuwe klanten valt onder de verantwoordelijkheid van de manager Horeca.  De manager Horeca is ook verantwoordelijk voor een bepaalde begroting die meestal per jaar wordt bekeken. Hier hoort een budget bij waar de manager Horeca zorg voor draagt.

Tevens moeten er bepaalde doelen gehaald worden om de begroting aan het einde van het werkjaar kloppend te krijgen. De manager Horeca moet hier zeer veel aandacht aan besteden en hier heel nauwkeurig mee omgaan. Als de manager Horeca het gevoel heeft dat er bepaalde zaken mis gaan in deze begroting, zal de manager Horeca hier meteen op moeten anticiperen. Ook hiervoor geldt dat er ten alle tijden verantwoordelijkheid moet worden afgedragen door de manager Horeca naar de directeur van de Horeca gelegenheid.

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Manager horeca per stad

Vacatures Manager horeca Alkmaar

Vacatures Manager horeca Almelo

Vacatures Manager horeca Almere

Vacatures Manager horeca Alphen aan den Rijn

Vacatures Manager horeca Amersfoort

Vacatures Manager horeca Amstelveen

Vacatures Manager horeca Amsterdam

Vacatures Manager horeca Apeldoorn

Vacatures Manager horeca Arnhem

Vacatures Manager horeca Assen

Vacatures Manager horeca Bergen op Zoom

Vacatures Manager horeca Breda

Vacatures Manager horeca Capelle aan den IJssel

Vacatures Manager horeca Delft

Vacatures Manager horeca Den Bosch

Vacatures Manager horeca Den Haag

Vacatures Manager horeca Den Helder

Vacatures Manager horeca Deventer

Vacatures Manager horeca Doetinchem

Vacatures Manager horeca Dordrecht

Vacatures Manager horeca Ede

Vacatures Manager horeca Eindhoven

Vacatures Manager horeca Emmen

Vacatures Manager horeca Enschede

Vacatures Manager horeca Gouda

Vacatures Manager horeca Groningen

Vacatures Manager horeca Haarlem

Vacatures Manager horeca Haarlemmermeer

Vacatures Manager horeca Heerlen

Vacatures Manager horeca Helmond

Vacatures Manager horeca Hengelo

Vacatures Manager horeca Hilversum

Vacatures Manager horeca Hoogeveen

Vacatures Manager horeca Hoorn

Vacatures Manager horeca Katwijk

Vacatures Manager horeca Leeuwarden

Vacatures Manager horeca Leiden

Vacatures Manager horeca Lelystad

Vacatures Manager horeca Maastricht

Vacatures Manager horeca Middelburg

Vacatures Manager horeca Nieuwegein

Vacatures Manager horeca Nijmegen

Vacatures Manager horeca Oss

Vacatures Manager horeca Purmerend

Vacatures Manager horeca Roermond

Vacatures Manager horeca Roosendaal

Vacatures Manager horeca Rotterdam

Vacatures Manager horeca Schiedam

Vacatures Manager horeca Spijkenisse

Vacatures Manager horeca Terneuzen

Vacatures Manager horeca Tilburg

Vacatures Manager horeca Utrecht

Vacatures Manager horeca Veenendaal

Vacatures Manager horeca Venlo

Vacatures Manager horeca Vlaardingen

Vacatures Manager horeca Westland

Vacatures Manager horeca Zaanstad

Vacatures Manager horeca Zeist

Vacatures Manager horeca Zoetermeer

Vacatures Manager horeca Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Manager horeca

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Manager horeca?

Het salaris hangt heel erg af van enerzijds het budget waar de manager Horeca verantwoordelijk voor is en anderzijds het aantal mensen waar de manager Horeca  leiding aan geeft.  Ook heeft het te maken met het bedrijf waar de manager Horeca   voor werkt. Is dit een profit instelling dan zal het salaris hoger liggen dan bij een non profit instelling. Maar in het begin zal het salaris liggen rond de E 3500. Als de manager Horeca   groeit in haar/zijn functie en meer budget moet bewaken of meer mensen moet aansturen, zal dit salaris mee groeien en zal de manager Horeca   uiteindelijk rond de E 6000 kunnen verdienen. 


Meer weten over het salaris Manager horeca

Salaris aankomend Manager horeca Salaris junior Manager horeca Wat is het salaris van een medior Manager horeca? Welk salaris krijgt een senior Manager horeca?


Hoe word je een Manager horeca? 

 Om manager Horeca te worden is het vooral belangrijk dat iemand het leiding geven in zich heeft. Als dit niet het geval is, dan maakt iemand sowieso geen kans om een baan als manager te krijgen.  Verder is er een aantal opleidingen wat goed aansluit bij een functie als manager. Zo zou de manager Horeca de opleiding HEAO kunnen doen. Dit is een HBO opleiding die staat voor ‘Hoger Economisch en Administratief Onderwijs’. Als manager heb je namelijk vrijwel altijd te maken met een begroting  waar een economische en administratieve opleiding goed voor opleidt.

Echter, het leidinggevende zelf, kun je niet leren maar moet tot een van de eigenschappen behoren van de manager Horeca. Verder is het vaak zo dat een toekomstig manager al werkzaam is in een bepaalde sector voordat hij/zij daar manager wordt. Het is zaak dat de directeur opmerkt dat iemand het in zich heeft en dan is het handig dat diegene ook kennis heeft van de branche waar hij/zij in gaat managen.  De manager Horeca zou dan dus een opleiding genoten moeten hebben die te maken heeft met het werk in de zorg om vervolgens manager te worden.

 

Opleidingen Manager horeca

Protocol Training - over diplomatie, hospitality, high-level eventmanagement en non-profit management, etiquette en relatiemanagement
This training is given in English (in Brussels) and in Dutch (in The Hague) - find English info below.  Hoe gebruik je protocol om sterke relaties te onderhouden of op
Protocol Training - over diplomatie, hospitality, high-level eventmanagement en non-profit management, etiquette en relatiemanagement
Klantvriendelijk telefoneren - klantgericht telefoneren - Hospitality aan de telefoon - telefoniste en receptioniste training
Voor wie? Alle functies, die regelmatig telefonisch contact hebben met klanten. Van KCC medewerkers tot verzekeringsadviseurs, van secretariaat tot facilitaire medewerkers. Trainingstraject Een trainingstraject bestaat doorgaans uit de volgende onderdelen: …
Klantvriendelijk telefoneren - klantgericht telefoneren - Hospitality aan de telefoon - telefoniste en receptioniste training
Hospitality - gastvrijheid - klantgerichtheid - Ziekenhuis
- Gemiddeld evaluatiecijfer op inhoud en trainer: 8,6 (schaal 1 op 10) - Hospitality training voor Ziekenhuizen (Mood Maker) Definitie gastvrijheid Gastvrijheid is het prettige, welkome gevoel dat de gast …
Hospitality - gastvrijheid - klantgerichtheid - Ziekenhuis
Hospitality - gastvrijheid - klantgerichtheid - klantvriendelijk
Hospitality - gastvrijheid - klantgerichtheid - klantvriendelijk - Gemiddeld evaluatiecijfer op inhoud en trainer: 8,6 (schaal 1 op 10) - Hospitality training Voor wie? Alle functies, van medewerkers tot management. …
Hospitality - gastvrijheid - klantgerichtheid - klantvriendelijk
Hospitality
Hospitality training - Gemiddeld evaluatiecijfer op inhoud en trainer: 8,6 (schaal 1 op 10) - Voor wie? Alle functies, van medewerkers tot management. Het gaat om de wil of noodzaak …
Hospitality



Omscholen tot Manager horeca

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Manager horeca. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Manager horeca

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Manager horeca

Als je Manager horeca wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Manager horeca zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Manager horeca

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Manager horeca?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Manager horeca

Een Manager horeca heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Anticiperen
Anticiperen

Steekwoorden: analytisch vermogen, initiatief ontplooien, inzicht in omgeving, inlevingsvermogen

Omschrijving

Deze personen lopen vaak voorop en herkennen situaties. Ze weten vervolgens hoe ze deze het beste kunnen aanpakken. Deze personen leggen verbanden tussen verleden, heden en proberen hier in de toekomst op in te spelen.

Sterke punten
Deze personen hebben over het algemeen een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Ze leggen verbanden en scheiden hoofd- en bijzaken. Daarnaast nemen deze personen vaak initiatief en proberen ze zich in te leven in de situatie en andere personen.

Zwakke punten
Doordat deze personen veel van te voren weren, kan ze voorspelbaar overkomen. Door sommige mensen wordt dit als saai ervaren. Verder kan deze competentie de creativiteit beperken. Doordat veel zaken van tevoren vast liggen, is er minder ruimte voor creatieve oplossingen.

Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid

Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf

Omschrijving

Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.

Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.

Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.

Conflicten beheersen
Conflicten beheersen

Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren

Omschrijving

Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.

Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.

Delegeren
Delegeren

Steekwoorden: overzicht, leiderschap, uitdrukkingsvaardig, luisteren, overtuigen, inzicht in omgeving

Omschrijving

Deze competentie valt voor een deel samen met leiderschap. Een goede leider moet kunnen delegeren. Deze mensen geven bepaalde taken uit handen en beslissen wie geschikt is voor welke taak. Hij behoudt hierbij het overzicht.

Sterke punten
Deze personen geven medewerkers de ruimte om zich te ontwikkelen. Ze krijgen hun eigen taak en moeten die goed uit zien te voeren. Verder zijn delegerende mensen resultaatgericht. Ze communiceren duidelijk en helder wat ze van iedereen verwachten. Ook kunnen deze personen goed luisteren en anderen overtuigen van de noodzaak van een taak. 

Zwakke punten
Delegerende mensen kunnen lui en gemakzuchtig overkomen. Anderen krijgen dan het idee dat deze persoon zelf niets meer hoeft te doen. Dit kan irritaties opwekken.

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Leiderschap
Leiderschap

Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen

Omschrijving

Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.

Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.

Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt. 

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Sociabiliteit
Sociabiliteit

Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving

Omschrijving

Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.

Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.

Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.

Stressbestendigheid
Stressbestendigheid

Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie

Omschrijving

Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.

Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.

Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.

Vaardigheden Manager horeca

  • Prioriteiten stellen
  • Beslissingen nemen
  • Afwegen
  • Voorbereiden
  • Gestructureerd werken
  • Analytisch vermogen
  • Initiatief ontplooien
  • Inzicht in omgeving
  • Integriteit
  • Zelfbeheersing
  • Bemiddelingskracht
  • Overzicht hebben
  • Leiderschap
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Besluitvaardigheid
  • Delegeren
  • Motiveren
  • Stimuleren
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Luistervaardigheid
  • Spontaniteit
  • Sociaal gevoel
  • Doorzettingsvermogen
  • Incasseringsvermogen
  • Rust bewaren
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Manager horeca nodig? 

De manager Horeca  moet een goede waarnemer zijn. Hij/zij moet op kunnen merken wanneer iemand in het team niet goed functioneert om hier meteen op te kunnen anticiperen. Ook moet de manager Horeca  goed kunnen zien wanneer de begroting niet gehaald gaat worden of het bedrijf over het budget heen gaat. Ook dit heeft te maken met goed kunnen waarnemen. Daarbij moet de manager Horeca  een goede leidinggevende zijn om mensen aan te kunnen sturen zowel in wat ze doen als in hoe ze het doen. De manager Horeca  moet dit charisma uitstralen op de werkvloer zodat iedereen hem/haar serieus neemt. Alleen zo zal hij/zij goed kunnen functioneren als leidinggevende en zullen mensen naar hem/haar luisteren


Eigenschappen Manager horeca

  • Zelfverzekerdheid
  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Enthousiasme
  • Ondernemendheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Manager horeca?

 Het arbeidsperspectief voor de manager Horeca  is redelijk goed. Er zijn veel bedrijven in deze sector en alle bedrijven hebben behoefte aan goede managers. Als de manager Horeca  al bekend is of werkzaam is in de sector en beschikt over de juiste kwaliteiten is het vrij makkelijk om door te stromen naar een management functie. Als de manager Horeca  eenmaal werkzaam is als manager, en het gaat allemaal goed dan zal de manager Horeca meer verantwoordelijkheid krijgen.

Dit vertaalt zich in het hogere budget waar de manager Horeca  over moet waken en in het aantal mensen dat de manager Horeca  leiding geeft. Ook vertaalt dit zich in het salaris wat zal stijgen. Als de manager Horeca  de hoogste functie heeft bekleed als manager en het bedrijf heeft behoefte aan een nieuwe directeur dan zal de manager Horeca   hiervoor in aanmerking kunnen komen. Echter, de manager Horeca   maakt alleen een kans als hij/zij voldoende ervaring heeft opgebouwd in de sector en zich voldoende heeft bewezen. 

De actuele kans op werk voor een Manager horeca

Het beroep Manager horeca is onderdeel van de beroepsfamilie Managers restaurant. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers restaurant is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

5

Baankans Manager horeca

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Waar werkt een Manager horeca?

Horeca ondernemeningen zijn altijd profit organisaties dus de manager horeca zal dan ook voor een dergelijke organisatie werken.


Met wie werkt een Manager horeca samen? 

De manager Horeca  heeft veel te maken met het personeel waar hij/zij leiding aan geeft. De hele dag zullen er mensen uit het team naar de manager Horeca  komen met vragen die de manager Horeca  moet beantwoorden of problemen die de manager Horeca   moet oplossen. Tevens heeft de manager Horeca  veel te maken met klanten. De manager Horeca  behoudt de relaties met de klanten en heeft het eerste contact moment met nieuwe klanten. Zowel via de mail als met zakelijke afspraken is dit contact er en de manager Horeca   zal hier veel tijd en aandacht in moeten stoppen. Tot slot is er veel contact met de directeur van de afdeling. De manager Horeca   moet namelijk ten alle tijden verantwoording afleggen aan hem of haar dus er zullen veel contactmomenten zijn. 


  • Personeel
  • Klanten
  • directeur
Manager horeca

Verwante beroepen Manager horeca:

Event Manager
Salaris: €2100 tot €4000
Opleiding: HBO
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Evenementenorganisator
Salaris: €2000 tot €4500
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Hotelmanager
Salaris: €2600 tot €3250
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Restaurant Manager
Salaris: €2200 tot €3400
Opleiding: MBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Hotelier
Salaris: €2600 tot €3250
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Manager horeca in één oogopslag

Sector:

Beroepsgroep:

Netwerk:

  • Personeel
  • Klanten
  • directeur

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3500 tot €6000

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

5



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar