Marketeer Retail: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Marketeer Retail: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Marketeer Retail? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Marketeer Retail wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Marketeer Retail, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Marketeer Retail


Vacatures Marketeer Retail

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Marketeer Retail?

De Retail Marketeer houdt trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing in de gaten en ontwikkelt aan hand daarvan nieuwe concepten en strategieën. Hierin wordt er samengewerkt met de Marketing Coördinator. De Retail Marketeer is tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en realisatie van een marketingstrategie. Deze strategie moet vervolgens vertaald worden naar deelplannen en concreet gemaakte concepten die uitvoerbaar zijn.


Past het beroep Marketeer Retail bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Marketeer Retail per stad

Vacatures Marketeer Retail Alkmaar

Vacatures Marketeer Retail Almelo

Vacatures Marketeer Retail Almere

Vacatures Marketeer Retail Alphen aan den Rijn

Vacatures Marketeer Retail Amersfoort

Vacatures Marketeer Retail Amstelveen

Vacatures Marketeer Retail Amsterdam

Vacatures Marketeer Retail Apeldoorn

Vacatures Marketeer Retail Arnhem

Vacatures Marketeer Retail Assen

Vacatures Marketeer Retail Bergen op Zoom

Vacatures Marketeer Retail Breda

Vacatures Marketeer Retail Capelle aan den IJssel

Vacatures Marketeer Retail Delft

Vacatures Marketeer Retail Den Bosch

Vacatures Marketeer Retail Den Haag

Vacatures Marketeer Retail Den Helder

Vacatures Marketeer Retail Deventer

Vacatures Marketeer Retail Doetinchem

Vacatures Marketeer Retail Dordrecht

Vacatures Marketeer Retail Ede

Vacatures Marketeer Retail Eindhoven

Vacatures Marketeer Retail Emmen

Vacatures Marketeer Retail Enschede

Vacatures Marketeer Retail Gouda

Vacatures Marketeer Retail Groningen

Vacatures Marketeer Retail Haarlem

Vacatures Marketeer Retail Haarlemmermeer

Vacatures Marketeer Retail Heerlen

Vacatures Marketeer Retail Helmond

Vacatures Marketeer Retail Hengelo

Vacatures Marketeer Retail Hilversum

Vacatures Marketeer Retail Hoogeveen

Vacatures Marketeer Retail Hoorn

Vacatures Marketeer Retail Katwijk

Vacatures Marketeer Retail Leeuwarden

Vacatures Marketeer Retail Leiden

Vacatures Marketeer Retail Lelystad

Vacatures Marketeer Retail Maastricht

Vacatures Marketeer Retail Middelburg

Vacatures Marketeer Retail Nieuwegein

Vacatures Marketeer Retail Nijmegen

Vacatures Marketeer Retail Oss

Vacatures Marketeer Retail Purmerend

Vacatures Marketeer Retail Roermond

Vacatures Marketeer Retail Roosendaal

Vacatures Marketeer Retail Rotterdam

Vacatures Marketeer Retail Schiedam

Vacatures Marketeer Retail Spijkenisse

Vacatures Marketeer Retail Terneuzen

Vacatures Marketeer Retail Tilburg

Vacatures Marketeer Retail Utrecht

Vacatures Marketeer Retail Veenendaal

Vacatures Marketeer Retail Venlo

Vacatures Marketeer Retail Vlaardingen

Vacatures Marketeer Retail Westland

Vacatures Marketeer Retail Zaanstad

Vacatures Marketeer Retail Zeist

Vacatures Marketeer Retail Zoetermeer

Vacatures Marketeer Retail Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Marketeer Retail

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Marketeer Retail?

Het salaris van de Retail Marketeer is erg verschillend. Het salaris hangt namelijk af van de functie (junior/ senior), het type bedrijf en bonus. Gemiddeld ligt het salaris van een Retail Marketeer tussen de €2500 euro en de €5000.

Verder zijn er gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden. Hierbij kan gedacht worden aan een auto van de zaak, een telefoon, bons, enzovoort.


Meer weten over het salaris Marketeer Retail

Salaris aankomend Marketeer Retail Salaris junior Marketeer Retail Wat is het salaris van een medior Marketeer Retail? Welk salaris krijgt een senior Marketeer Retail?


Hoe word je een Marketeer Retail? 

Een opleiding op HBO of WO niveau is wenselijk. Een opleiding met de richting Marketing of Communicatie is een pré (Marketing Management, Communicatie Informatie en Marketing). Daarnaast is circa drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie gewenst.  

Opleidingen Marketeer Retail

Assortimentssamenstelling - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.
Klanten moeten kunnen kiezen. Daarin schuilt het geheim van elke succesvolle zaak die meerdere artikelen aanbiedt. Maar daarvoor is het nodig dat er van tevoren slimme keuzes gemaakt worden door …
Assortimentssamenstelling - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.
Doelgerichte presentatieplanning - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.
Presenteren is niet alleen het verkoopgereed maken van artikelen, maar de presentatie heeft vooral ook als doel om de formule van je onderneming of de winkel uit te dragen. In …
Doelgerichte presentatieplanning - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.
Training Marketing Analytics & Intelligence
Organisaties beschikken tegenwoordig over enorme hoeveelheden klant- en marktdata, die hen kunnen helpen om sturing te geven aan de marketing strategie en campagnes, om zo meer waarde te leveren aan …
Training Marketing Analytics & Intelligence
Cursus - HBO Strategische Marketing
In de cursus strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën zeer toegankelijk uiteengezet. Elke studieles is een stap in het strategische marketingplanningsproces, geïllustreerd door praktische voorbeelden en praktijkcases. De cursus …
Cursus - HBO Strategische Marketing
Verbeter de zichtbaarheid van jouw product in de winkel met Shopper Marketing
Het effect van marketing op het gedrag van de shopper met de training shopper marketing. Neem een kijkje door de bril van de shopper Nieuw shoppergedrag, nieuwe trends, nieuwe winkelformules. …
Verbeter de zichtbaarheid van jouw product in de winkel met Shopper Marketing



Omscholen tot Marketeer Retail

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Marketeer Retail. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Marketeer Retail

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Marketeer Retail

Als je Marketeer Retail wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Marketeer Retail zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Marketeer Retail

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Marketeer Retail?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Marketeer Retail

Een Marketeer Retail heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Flexibiliteit
Flexibiliteit

Steekwoorden competentie Flexibiliteit:

aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering

Omschrijving

Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.

Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.

Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.

Innovatief
Innovatief

Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken

Omschrijving

Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.

Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.

Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus

Omschrijving

Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.

Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.

Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out. 

Vaardigheden Marketeer Retail

  • Analyseren
  • Systematisch denken
  • Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Buiten kaders denken
  • Durf
  • Inlevingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Lichtvoetigheid
  • Vernieuwend zijn
  • Verbeeldingskracht
  • Creatief denken
  • Doelgericht werken
  • Doorzettingsvermogen
  • Ambitie
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Marketeer Retail nodig? 

De Retail Marketeer kenmerkt zich door zijn eerlijkheid, productiviteit, gedisciplineerdheid en betrouwbaarheid. Hij is gedreven, stelt hoge eisen en is loyaal (Perfecionist). Ook is de Retail Marketeer graag productief en succesvol. Hij is zelfverzekerd, gedreven, ijverig en energiek (Succesvolle werker).


Eigenschappen Marketeer Retail

  • Idealistisch
  • Gedisciplineerdheid
  • Punctueel
  • Enthousiasme
  • Zelfverzekerdheid
  • Ondernemendheid



Wat zijn de baankansen voor een Marketeer Retail?

Er zijn niet heel veel vacatures voor specifiek de Retail Marketeer. Er is dan eerder sprake van een Retail Manager. Daarom is er geen heel ruim arbeidsmarktperspectief.

Er zijn wel voldoende doorgroeimogelijkheden. Een Retail Marketeer zit niet heel hoog in een organisatie en zal daarom de mogelijkheid krijgen in een organisatie om hogerop te komen. Daarnaast heeft een Retail Marketeer veel ruimte voor eigen ideeën en zelfontplooiing.

De actuele kans op werk voor een Marketeer Retail

Het beroep Marketeer Retail is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Marketeer Retail

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Marketeer Retail

Het beroep Marketeer Retail is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers.


Waar werkt een Marketeer Retail?

Retail Marketeer is een zeer commercieel beroep dat bij profit organisaties, namelijk in de handel, wordt uitgevoerd .


Met wie werkt een Marketeer Retail samen? 

De Retail Marketeer staat voornamelijk met de Afdeling Marketing en Communicatie in contact, zoals bijvoorbeeld de Marketing Coördinator en de Commercieel Manager. Extern heeft de Retail Marketeer voornamelijk contacten met klanten.


  • Marketing Coördinator
  • Marketing Manager
  • Brand Manager
Marketeer Retail

Verwante beroepen Marketeer Retail:

Retail Manager
Salaris: €3533 tot €6700
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Marketeer Retail in één oogopslag

Netwerk:

  • Marketing Coördinator
  • Marketing Manager
  • Brand Manager

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2500 tot €5000

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar