Marketeer Retail: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Marketeer Retail: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Marketeer Retail? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Marketeer Retail wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Marketeer Retail, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Marketeer Retail
Vacatures Marketeer Retail
Vacatures laden...
Wat is een Marketeer Retail?
De Retail Marketeer houdt trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing in de gaten en ontwikkelt aan hand daarvan nieuwe concepten en strategieën. Hierin wordt er samengewerkt met de Marketing Coördinator. De Retail Marketeer is tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en realisatie van een marketingstrategie. Deze strategie moet vervolgens vertaald worden naar deelplannen en concreet gemaakte concepten die uitvoerbaar zijn.
Past het beroep Marketeer Retail bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Marketeer Retail per niveau
Vacatures Marketeer Retail per stad
Vacatures Marketeer Retail Alkmaar
Vacatures Marketeer Retail Almelo
Vacatures Marketeer Retail Almere
Vacatures Marketeer Retail Alphen aan den Rijn
Vacatures Marketeer Retail Amersfoort
Vacatures Marketeer Retail Amstelveen
Vacatures Marketeer Retail Amsterdam
Vacatures Marketeer Retail Apeldoorn
Vacatures Marketeer Retail Arnhem
Vacatures Marketeer Retail Assen
Vacatures Marketeer Retail Bergen op Zoom
Vacatures Marketeer Retail Breda
Vacatures Marketeer Retail Capelle aan den IJssel
Vacatures Marketeer Retail Delft
Vacatures Marketeer Retail Den Bosch
Vacatures Marketeer Retail Den Haag
Vacatures Marketeer Retail Den Helder
Vacatures Marketeer Retail Deventer
Vacatures Marketeer Retail Doetinchem
Vacatures Marketeer Retail Dordrecht
Vacatures Marketeer Retail Ede
Vacatures Marketeer Retail Eindhoven
Vacatures Marketeer Retail Emmen
Vacatures Marketeer Retail Enschede
Vacatures Marketeer Retail Gouda
Vacatures Marketeer Retail Groningen
Vacatures Marketeer Retail Haarlem
Vacatures Marketeer Retail Haarlemmermeer
Vacatures Marketeer Retail Heerlen
Vacatures Marketeer Retail Helmond
Vacatures Marketeer Retail Hengelo
Vacatures Marketeer Retail Hilversum
Vacatures Marketeer Retail Hoogeveen
Vacatures Marketeer Retail Hoorn
Vacatures Marketeer Retail Katwijk
Vacatures Marketeer Retail Leeuwarden
Vacatures Marketeer Retail Leiden
Vacatures Marketeer Retail Lelystad
Vacatures Marketeer Retail Maastricht
Vacatures Marketeer Retail Middelburg
Vacatures Marketeer Retail Nieuwegein
Vacatures Marketeer Retail Nijmegen
Vacatures Marketeer Retail Oss
Vacatures Marketeer Retail Purmerend
Vacatures Marketeer Retail Roermond
Vacatures Marketeer Retail Roosendaal
Vacatures Marketeer Retail Rotterdam
Vacatures Marketeer Retail Schiedam
Vacatures Marketeer Retail Spijkenisse
Vacatures Marketeer Retail Terneuzen
Vacatures Marketeer Retail Tilburg
Vacatures Marketeer Retail Utrecht
Vacatures Marketeer Retail Veenendaal
Vacatures Marketeer Retail Venlo
Vacatures Marketeer Retail Vlaardingen
Vacatures Marketeer Retail Westland
Vacatures Marketeer Retail Zaanstad
Vacatures Marketeer Retail Zeist
Salarisschaal Marketeer Retail
Wat verdient een Marketeer Retail?
Het salaris van de Retail Marketeer is erg verschillend. Het salaris hangt namelijk af van de functie (junior/ senior), het type bedrijf en bonus. Gemiddeld ligt het salaris van een Retail Marketeer tussen de €2500 euro en de €5000.
Verder zijn er gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden. Hierbij kan gedacht worden aan een auto van de zaak, een telefoon, bons, enzovoort.
Meer weten over het salaris Marketeer Retail
Hoe word je een Marketeer Retail?
Een opleiding op HBO of WO niveau is wenselijk. Een opleiding met de richting Marketing of Communicatie is een pré (Marketing Management, Communicatie Informatie en Marketing). Daarnaast is circa drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie gewenst.
Opleidingen Marketeer Retail
Omscholen tot Marketeer Retail
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Marketeer Retail. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Marketeer Retail
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Marketeer Retail
Als je Marketeer Retail wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Marketeer Retail zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Marketeer Retail
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Marketeer Retail?
Competenties Marketeer Retail
Een Marketeer Retail heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden competentie Flexibiliteit:
aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering
Omschrijving
Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.
Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.
Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.
Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken
Omschrijving
Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.
Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.
Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Vaardigheden Marketeer Retail
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Inlevingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Lichtvoetigheid
- Vernieuwend zijn
- Verbeeldingskracht
- Creatief denken
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
Wat voor persoonlijkheid heeft een Marketeer Retail nodig?
De Retail Marketeer kenmerkt zich door zijn eerlijkheid, productiviteit, gedisciplineerdheid en betrouwbaarheid. Hij is gedreven, stelt hoge eisen en is loyaal (Perfecionist). Ook is de Retail Marketeer graag productief en succesvol. Hij is zelfverzekerd, gedreven, ijverig en energiek (Succesvolle werker).
Wat voor persoonlijkheidstype is de perfectionist? Voor de perfectionist is het niet gauw goed. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De perfectionist is integer, idealistisch en gedisciplineerd. Hij is een streber. De hoge eisen die een perfectionist zichzelf stelt vertalen zich naar sterke, rechtvaardige keuzes en nauwkeurig beredeneerde eindresultaten. Als de perfectionist zich ergens voor inzet, dan is dat ook volledig.
Zwakke eigenschappen
De perfectionist kan dwangmatig werken en snel gefrustreerd raken als iets tegenzit.
Verder is de perfectionist erg gespannen en kan zo in de eigen denkbeelden vast komen te zitten.
Omgang
In de samenwerking met anderen is de perfectionist vaak inflexibel en veeleisend. De sociale omgang verloopt dus stroef.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Marketeer Retail
- Idealistisch
- Gedisciplineerdheid
- Punctueel
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Marketeer Retail?
Er zijn niet heel veel vacatures voor specifiek de Retail Marketeer. Er is dan eerder sprake van een Retail Manager. Daarom is er geen heel ruim arbeidsmarktperspectief.
Er zijn wel voldoende doorgroeimogelijkheden. Een Retail Marketeer zit niet heel hoog in een organisatie en zal daarom de mogelijkheid krijgen in een organisatie om hogerop te komen. Daarnaast heeft een Retail Marketeer veel ruimte voor eigen ideeën en zelfontplooiing.
De actuele kans op werk voor een Marketeer Retail
Het beroep Marketeer Retail is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Marketeer Retail
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Marketeer Retail
Het beroep Marketeer Retail is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers.
Verwante beroepen Marketeer Retail
Mogelijke specialisaties voor een Marketeer Retail
Doorgroei beroepen voor een Marketeer Retail
Productmanager farmaceutisch bedrijf
medewerker spacemanagement (winkelinrichting)
spacemanager (winkelinrichting)
client services director reclame
medewerker marketing en communicatie
ondernemer netwerkmarketing (cosmetica)
ondernemer netwerkmarketing (telefonie en computers)
ondernemer netwerkmarketing (gezondheidsproducten)
ondernemer netwerkmarketing (financiële producten en verzekeringen)
Waar werkt een Marketeer Retail?
Retail Marketeer is een zeer commercieel beroep dat bij profit organisaties, namelijk in de handel, wordt uitgevoerd .
Met wie werkt een Marketeer Retail samen?
De Retail Marketeer staat voornamelijk met de Afdeling Marketing en Communicatie in contact, zoals bijvoorbeeld de Marketing Coördinator en de Commercieel Manager. Extern heeft de Retail Marketeer voornamelijk contacten met klanten.
- Marketing Coördinator
- Marketing Manager
- Brand Manager
Verwante beroepen Marketeer Retail:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Marketeer Retail in één oogopslag
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Marketing Coördinator
- Marketing Manager
- Brand Manager
Salarisindicatie:
- Van €2500 tot €5000