Boeken Marketing Manager

Een marketing manager is in alle sectoren nodig en kan binnen verschillende organisaties werken. Driekwart van de afgestudeerden vindt snel een baan. Omdat er veel afgestudeerden zijn wordt er voor de komende jaren een overschot verwacht. Ook zijn de gevolgen van de economische crisis nog te merken binnen de sector. Toch zijn de vooruitzichten vooralsnog goed.

Een marketing manager heeft doorgroeimogelijkheden tot (commercieel) directeur en senior adviseur.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Marketing Manager. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Marketing Manager. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Marketing Manager die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 97 beste boeken voor een Marketing Manager:

De Customer Marketing-methode

De Customer Marketing-methode

De Customer Marketing-methode - Nederlands | Paperback | 9789055133369 | 08 november 2003 | 173 pagina's

Een gestructureerde methode die zijn waarde in de praktijk heeft bewezen. Het is een methode die commercieel talent tot bloei brengt en die marketeers, verkopers en alle andere medewerkers helpt samen te werken in dienst van de klant. 173 blz.

Sales Blueprints 6 -  The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers

Sales Blueprints 6 - The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers

Sales Blueprints 6 - The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers - Engels | E-book | 9781386146742 | 16 maart 2018 | Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

Customer Success Managers and Account Managers are the newest addition to the sales team, whether they and their organizations know it or not. Building on the ideas in The SaaS Sales Method, which discusses how fundamental sales skills must be applied by every customer-facing employee, The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: …

Als De Leuning Beweegt

Als De Leuning Beweegt

Als De Leuning Beweegt - Nederlands | Paperback | 9789058712165 | 13 juni 2006 | 219 pagina's

2006. paperback, 218 pag, gesigneerd door Goos, in zeer goede staat

Handbook on the Psychology of Pricing

Handbook on the Psychology of Pricing

Handbook on the Psychology of Pricing - Engels | Paperback | 9783947897001 | 05 oktober 2018 | 194 pagina's

How to Make Your Prices (Almost) Irresistible? Discover the Power of Psychological Pricing. Customers pay prices. Customers are the same human beings who process their world with predictable psychological mechanisms and mental shortcuts. Many companies still focus only on numbers: internal costs (markup pricing), external competitors (competition-based pricing), or assume that people can objectively assess …

The Conversation Manager

The Conversation Manager

The Conversation Manager - Engels | Paperback | 9789020991277 | 01 augustus 2010 | 200 pagina's

In recent years, the internet has changed from a static platform into a social platform. This development has had a major impact on the manner in which consumers seek information, communicate and indicate their purchasing intentions. Sadly, however, most advertisers have failed to keep pace with these developments. Traditional advertisement is no longer effective. Advertising …

Weg met het marketingplan, tijd voor actie!

Weg met het marketingplan, tijd voor actie!

Weg met het marketingplan, tijd voor actie! - Nederlands | Paperback | 9789052619194 | 07 november 2011

U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen. Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties. Weg met het marketingplan, tijd …

The Product Manager's Handbook

The Product Manager's Handbook

The Product Manager's Handbook - Engels | Hardcover | 9780658001352 | 01 januari 2000 | 304 pagina's

The Product Manager's Handbook is the essential guide to successful product management in today's fast-changing business world. Product and brand managers, as well as upper-level sales, marketing, and branding executives, will find the text thorough and informative as it explains and analyzes the product manager's role in both traditional, hierarchical organizations as well as in …

The Ultimate Sales Managers' Guide

The Ultimate Sales Managers' Guide

The Ultimate Sales Managers' Guide - Engels | Hardcover | 9780471973188 | 22 september 2006 | 240 pagina's

Praise for The Ultimate Sales Managers' Guide "Klymshyn not only understands this great profession, he relates the passion and fun of managing sales people in this wonderful guide. We have waited for this for some time. Praise for The Ultimate Sales Managers' Guide "Klymshyn not only understands this great profession, he relates the passion and …

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections - Engels | E-book | 9781458172099 | 24 mei 2011 | Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

To overcome objections, be an ally to your customers, not their adversary. Don’t try to prove them wrong for refusing to buy your product, create a way for them to buy it. Don’t demonstrate their ignorance, educate them so they can make better-informed decisions. In other words, don’t overcome their objections, answer their questions instead. …

Sales Training Games

Sales Training Games

Sales Training Games - Engels | Hardcover | 9780566082061 | 06 januari 2000 | 274 pagina's

An eclectic collection of simple games, exercises and activities covering every aspect of selling skills and the sales process. The variety, simplicity and shortness of the games makes this collection an essential addition to the sales trainer's toolkit for preparing sales team meetings and sales training sessions - both formal and informal.

per pagina