U bevindt zich hier: Home » Beroepen » Marktonderzoeker » Boeken

Boeken Marktonderzoeker

Opleidingen en cursussen

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest

Boeken

Advertenties

Hoewel de sector een klap heeft gekregen door de economische crisis krijgen Marktonderzoekers een steeds belangrijkere rol en worden ze steeds vaker ingezet door bedrijven. Consumentengedrag is lastig te voorspellen en Marktonderzoekers zijn daarom vaak overal nodig.

Een Marktonderzoeker kan doorgroeien naar de functie van senior Marktonderzoeker of als Commercieel Directeur van een onderzoeksbureau. Ook kan hij zijn eigen bureau starten.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Marktonderzoeker. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVD's vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Marktonderzoeker. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Marktonderzoeker die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

This is Marketing | Seth Godin

You Can't Be Seen Until You Learn To See - Engels | Paperback | 9780241370148 | 288 pagina's

#1 Wall Street Journal Bestseller & Instant New York Times Bestseller A game-changing approach to marketing, sales, and advertising. For the first time Seth Godin offers the core of his marketing wisdom in one compact, accessible, timeless package. This i...
Bestellen

Hooked | Nir Eyal

How to Build Habit-Forming Products - Engels | 1e druk | Hardcover | 9780241184837 | 256 pagina's

In Hooked, Nir Eyal reveals how successful companies create products people can't put down - and how you can too A must-read for everyone who cares about driving customer engagement. (Eric Ries, author of The Lean Startup). The most high bandwidth, high o...
Bestellen

Mind the gap | Jaap van der Grinten

stappenplan identiteit en imago - Nederlands | 4e druk | Paperback | 9789024406906 | 168 pagina's

"Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat snel en eenvoud...
Bestellen

How Brands Grow | Byron Sharp

What Marketers Don't Know - Engels | 1e druk | Hardcover | 9780195573565 | 246 pagina's

This book provides evidence-based answers to the key questions asked by marketers every day. Tackling issues such as how brands grow, how advertising really works, what price promotions really do and how loyalty programs really affect loyalty, How Brands ...
Bestellen

Marktonderzoek incl. toegang tot Prepzone | M.A. Broekhoff

Nederlands | 9e druk | Hardcover | 9789001861292 | 462 pagina's

Marktonderzoek 7e druk is een boek van R. Kooiker uitgegeven bij Noordhoff Uitgevers B.V.. ISBN 9789001400293 Marktonderzoek is het complete basisboek voor studenten die werken aan een marktonderzoek. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij verschill...
Bestellen

Hacking Growth | Morgan Brown

How Today's Fastest-Growing Companies Drive Breakout Success - Engels | 1e druk | Paperback | 9780753545379 | 320 pagina's

'a compelling methodology... to increase market share quickly' -- Eric Ries, bestselling author of THE LEAN STARTUP 'a must-read for anyone in business' -- James Currier, managing partner, NFX Guild **'will teach you how to think like a marketer of tomorr...
Bestellen

Principes van marktonderzoek | Alvin C. Burns

met MyLab NL toegangscode - Nederlands | 2e druk | Paperback | 9789043032933 | 464 pagina's

Principes van marktonderzoek 2e druk is een boek van Alvin C. Burns uitgegeven bij Pearson. ISBN 9789043032933 Principes van marktonderzoek, 7e editiePrincipes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op d...
Bestellen

Lean Analytics | Alistair Croll

Use Data to Build a Better Startup Faster - Engels | 1e druk | Hardcover | 9781449335670 | 250 pagina's

Whether you're a startup founder trying to disrupt an industry or an intrapreneur trying to provoke change from within, your biggest challenge is creating a product people actually want. Lean Analytics steers you in the right direction. This book shows yo...
Bestellen

Purple Cow | Seth Godin

Transform Your Business by Being Remarkable - Engels | 1e druk | Paperback | 9780141016405 | 160 pagina's

You're either a Purple Cow or you're not. You're either remarkable or invisible. Make your choice. What do Apple, Starbucks, Dyson and Pret a Manger have in common? How do they achieve spectacular growth, leaving behind former tried-and-true brands to gas...
Bestellen

Alchemy | Rory Sutherland

The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense - Engels | Hardcover | 9780753556504 | 384 pagina's

A breakthrough book. Wonderfully applicable to everything in life, and funny as hell.' Nassim Nicholas Taleb To be brilliant, you have to be irrational Why is Red Bull so popular - even though everyone hates the taste? Why do countdown boards on platforms...
Bestellen