U bevindt zich hier: Home » Opleidingen » Begeleidingskunde

Opleidingen Begeleidingskunde

Opleidingen en cursussen

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest

Boeken

Advertenties

Ben jij opleider, hulpverlener of personeelsfunctionaris  en wil jij mensen professioneel begeleiden? Doe een cursus Begeleidingskunde.
 
Tijdens een training Begeleidingskunde leer je hoe je mensen kunt begeleiden. Je leert denkpatronen en motieven die leiden tot bepaald gedrag herkennen. Ook leer je hoe je de ander andere denkpatronen aan kunt leren, zodat zijn of haar gedrag positief verandert. Dit kan zeer voordelig zijn voor het individu zelf, maar ook voor een team of organisatie.
 
  • Supervisie, Begeleidingskunde, Coaching | Open inschrijving | € 8086.0 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 20 | Totale lesduur: 2.0 dagen
    Uitgebreid Doel Van professionals (in opleiding) wordt verwacht dat zij zelfstandig en zelfsturend zich ontwikkelen en leren door te reflecteren op hun werkervaringen. Om tot deze intrinsieke en intentionele betrokkenheid tot leren te komen is inzicht in eigen leerprocessen zinvol. Dat lukt niet ‘zomaar’. Hiervoor is goede leerbegeleiding een welkome aanvulling. Kern van de opleiding Begeleidi...
  • Begeleidingskunde, Communicatieve vaardigheden, Coachingsvaardigheden, Communicatievaardigheden | In-company / Maatwerk | € 2500.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 2.0 dagen
    Let op: Dit is een maatwerk groepstraining, die afhankelijk van leerdoelen, trainingsduur, het aantal deelnemers en de eventuele inzet van een acteur verschilt in prijs.  In deze berekening is uitgegaan van een groep van 5 deelnemers en een training van 3 dagdelen zonder acteur. We bespreken graag de mogelijkheden voor uw organisatie! Coachend begeleiden is een onderwerp dat in veel organisaties ...
  • Managementvaardigheden, Begeleidingskunde, Management Algemeen, Effectief leidinggeven, Coachingsvaardigheden | In-company / Maatwerk | € 4980.0 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 2.0 dagen
    Opstellen effectief coachplan, competentiekader bepalen, competenties analyseren en evalueren, intern trainen van medewerkers, omgaan met weerstand tegen coaching, inspirerende en motiverende coachtechnieken.  Doel van deze tweedaagse managementtraining Op planmatige wijze intern kunnen coachen en begeleiden, om nieuw aangeleerde vaardigheden in de dagelijkse praktijk van medewerkers te kunnen b...
  • Begeleidingskunde, Coachend Leidinggeven, Coachingsvaardigheden, Leidinggeven | E-Learning | € 48.76 | Niveau: MBO | Max. deelnemers: | Totale lesduur: 30.0 dagen
    Jij staat voor de opgave om leiding te geven aan een team of een organisatie. Leiding geven kan op verschillende manieren. Een leiderschapsconcept dat de laatste jaren hoe langer hoe meer terrein wint, is datgene waarin de leidinggevende vooral de rol van coach speelt. Wil je er meer van weten, of denk je dat je dit concept ook kunt toepassen in jouw eigen werkomgeving, dan is deze online training...
  • Managementvaardigheden, Begeleidingskunde, Effectief leidinggeven, Management Algemeen, Coachingsvaardigheden | Open inschrijving | € 1251.0 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 2.0 dagen
    Opstellen effectief coachplan, competentiekader bepalen, competenties analyseren en evalueren, intern trainen van medewerkers, omgaan met weerstand tegen coaching, inspirerende en motiverende coachtechnieken.  Wat is het doel van de training? Leidinggevenden krijgen in deze training de kennis en vaardigheden aangereikt die hen in staat hun medewerkers op structurele en planmatige wijze te coachen...
  • Begeleidingskunde, Mindfulness | Open inschrijving | € 574.38 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 24.0 dagen
    4 daagse Bijscholing  in Kwalitatieve Aandacht voor trainers, coaches en therapeuten                               Resultaat bijscholing Inzicht en toepassing van Kwalitatieve Aandacht (awareness en mindfulness) in de begeleidingsrelatie Met minder energie betere resultaten behalen Opmerken en duiden van (eigen) reactiviteit in de begeleidingsrelatie Gebruiken van reactivite...
  • Begeleidingskunde, Coachingsvaardigheden | Open inschrijving | € 1000.69 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 15 | Totale lesduur: 4.0 dagen
    COACHEND BEGELEIDEN STARTBEKWAAM U voert dagelijks gesprekken met medewerkers van binnen en buiten uw organisatie. Met uw vakkennis en expertise ondersteunt en adviseert u hen. De gesprekstechnieken die u hierbij gebruikt, zijn waardevol. Toch wilt u méér uit deze coachingsgesprekken halen, een laag dieper gaan, zodat datgene wat besproken moet worden, ook daadwerkelijk aan bod komt. Onze opleid...
  • Begeleidingskunde, Vakbekwaamheid, Coachingsvaardigheden | Open inschrijving | € 2094.48 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 15 | Totale lesduur: 6.0 dagen
    COACHEND BEGELEIDEN VAKBEKWAAM Wanneer van u gevraagd wordt om collega’s te begeleiden of te coachen vraagt dat van u de nodige vaardigheden. Belangrijk hierbij is dat u zelf niet de oplossingen aandraagt, maar coachtechnieken inzet die de ander helpen inzicht te krijgen in de situatie, verantwoordelijkheid te nemen en zelf naar een oplossing te zoeken.  DOELGROEP Deze training is bedoeld voor ...
  • Begeleidingskunde, Coachingsvaardigheden | Open inschrijving | € 545.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 15 | Totale lesduur: 1.0 dagen
    De coachend leidinggevende stuurt op verbetering van prestaties van individu en organisatie. Coachend leidinggeven is niet slechts het 'liefdevol begeleiden' van medewerkers, het is wel degelijk ook streng. De organisatiecontext is het kader waarbinnen de leidinggevende en de medewerker afspraken maken over te behalen resultaten. Vanuit dit kader coacht de leidinggevende op persoonlijke doelstelli...
  • Begeleidingskunde, Leraar Basisonderwijs / PABO | Open inschrijving | € 584.95 | Niveau: WO | Max. deelnemers: 16 | Totale lesduur: 18.0 dagen
    Inhoud Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen  Kennismaken met diverse gedragsproblemen in de context van het onderwijs, signalen, oorzaken van dit gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpakgedrag. Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen (vervolg) Kennis hebben van de gevolgen van leerstoornissen op gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpak...