U bevindt zich hier: Home » Opleidingen » Innovatiemanagement

Opleidingen Innovatiemanagement

Opleidingen en cursussen

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest

Boeken

Advertenties

Ben jij verantwoordelijk voor de innovatie van producten, processen en/of diensten? Met een cursus Innovatiemanagement breid je je vakkennis uit.
 
In een cursus of opleiding Innovatiemanagement leer je innovatieve processen te starten, vorm te geven en te relateren aan strategische doelstellingen van de organisatie. Je leer over vernieuwing en verandering van producten, processen en diensten. Ook krijg je handvatten om het risico van je plannen zo laag mogelijk te houden.
 
  • Business development, Innovatiemanagement, Innovatie | Open inschrijving | € 2408.2 | Niveau: | Max. deelnemers: 20 | Totale lesduur: 9.0 dagen
    Innovatie en Business Development | Waardecreatie door strategische vernieuwing Vraagt u zich weleens af: wat moet ik doen om tot nieuwe waardecreatie te komen en hoe doe ik dat in de praktijk? Hoe kan ik vernieuwing aanzwengelen en verder brengen binnen de organisatie? Met de opleiding Innovatie & Business Development creëert u waarde door innovatie; voor de organisatie, de klant en voor uze...
  • Creatief & Innovatief denken, Innovatiemanagement, Creativiteit | Open inschrijving | € 460.0 | Niveau: MBO 4 | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 1.0 dagen
    Resultaat Uw creatief denken wordt gestimuleerd aan de hand van het AMK Denkproces en lateraal denken. Om de creativiteit vervolgens om te zetten in actie besteedt deze training aandacht aan de kunde van het doen. U heeft inzicht in fundamentele denkvaardigheden en bent daarmee een actieve “drager” van informatie geworden. U bent in staat een creatief denkproces op gang te brengen en te houde...
  • Globalisering, Business Model Innovatie, Innovatiemanagement, Innovatie | Open inschrijving | € 750.0 | Niveau: | Max. deelnemers: 25 | Totale lesduur: 1.0 dagen
    Onze manier van zakendoen is anno 2013 echt veranderd. De aanhoudende crisis, de globalisering van de markt, de mondige consument, de dominantie van het internet, … zorgt ervoor dat de traditionele business modellen niet langer standhouden. De klant/consument - leverancier relatie is in die mate veranderd dat bedrijven zich de vraag moeten durven stellen of hun traditioneel verdienmodel nog werk...
  • Aanpassingsvermogen, Innovatiemanagement, Innovatie, Creativiteit | Open inschrijving | € 1937.69 | Niveau: | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 24.0 dagen
    Stimuleer innovatieve denkkracht en vind baanbrekende oplossingen Wilt u baanbrekende ideeën en oplossingen ontwikkelen? In de training Creativiteit en innovatie stimuleren activeert u uw creatieve rechter hersenhelft en vertaalt u ideeën in toepasbare en geaccepteerde oplossingen. U leert de innovatieve denkkracht van medewerkers en collega’s te vergroten. Uitvindingen doen en ideeën generer...
  • Business development, Innovatiemanagement, Innovatie | Open inschrijving | € 2850.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 25 | Totale lesduur: 5.0 dagen
    De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en i...
  • Innovatie, Innovatiemanagement | Open inschrijving | € 695.0 | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 16 | Totale lesduur: 1.0 dagen
    Strategische en commerciële uitdagingen liggen op verschillende vlakken: soms is er te weinig innovatief vermogen, soms denkt men te weinig klantgericht en is de organisatie daar simpelweg niet op ingericht. Zoek je inspiratie voor de juiste koers voor de komende jaren en nieuwe aansluiting in een dynamisch, veranderend economisch landschap zoals de ‘experience economy’, dan is deze mastercla...
  • Business Model Innovatie, Innovatie, Innovatiemanagement | In-company / Maatwerk | € | Niveau: HBO | Max. deelnemers: 20 | Totale lesduur: 2.0 dagen
    Introductie en toepassing van dé tools voor business- en organisatiemodellen De Canvas tools - Business Model Canvas en Waardepropositie Canvas - zijn ideaal voor het ontwikkelen, evalueren, aanpassen en vernieuwen van producten, diensten, strategieën, bedrijven en organisaties. Voor een ondernemende en innovatieve mindset bij startende én bestaande bedrijven, organisaties, ngo’s, profit en n...
  • Business Model Innovatie, Ondernemen, Innovatiemanagement | Open inschrijving | € 350.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 1.0 dagen
    Canvas helpt bij de beantwoording van vragen als: Wat willen klanten, gebruikers of stakeholders precies? Wat bieden wij ze? Wat is nodig om dat te realiseren? Hoe zien de klantrelaties eruit? Wat zijn onze kernactiviteiten? Welke samenwerkingspartners zijn belangrijk? Hoe kunnen we betere resultaten bereiken? etc. De Canvas tools - Business Model Canvas en Waardepropositie Canvas - bieden snel in...
  • Kennismanagement, Innovatiemanagement, Innovatie | Open inschrijving | € 1600.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 3.0 dagen
    Knowledge Management (kennismanagement) vereist tegenwoordig inzet van ICT en nieuwe inzichten. Internet of Things (IoT) levert veel mogelijkheden om innovatie en managen van kennis  te combineren. Hoe krijg je de juiste kennis op tijd op de juiste plek? Voor Real-time data driven organisaties is combineren van  kennismanagement en IoT cruciaal. Innoveren dus, qua concepten maar ook qua technolo...
  • Business development, Innovatiemanagement, Innovatie | Open inschrijving | € 1450.0 | Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 25 | Totale lesduur: 3.0 dagen
    De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en i...