Servicedesk Medewerker worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Servicedesk Medewerker worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Hoe kan je Servicedesk Medewerker worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.

De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Servicedesk Medewerker? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Servicedesk Medewerker goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Servicedesk Medewerker?

Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Servicedesk Medewerker wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Servicedesk Medewerker.

Alles over hoe je Servicedesk Medewerker kunt worden


Omscholen met baangarantie en salaris

Voor beroepen met goede baankansen
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Hoe word je Servicedesk Medewerker?

Voor de functie van Servicedesk Medewerker wordt meestal MBO werk- en denkniveau gevraagd. Een specifieke opleiding is niet altijd nodig, wel kennis van diverse systemen en specifieke werkervaring. Er bestaan wel opleidingen voor de functie van Servicedesk Medewerker. Zo kan de Servicedesk Medewerker de opleiding ICT Helpdesk- en Servicedesk Medewerker (MBO) en de opleiding Servicedesk Medewerker ICT (MBO) volgen.

Welke vaardigheden heb je nodig om Servicedesk Medewerker te worden?

Om Servicedesk Medewerker te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.

De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Servicedesk Medewerker zijn Analyseren, Systematisch denken en Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken. Ook zijn Analytisch vermogen, Initiatief ontplooien en Inzicht in omgeving belangrijke vaardigheden als je Servicedesk Medewerker wilt worden. Verder zijn Beslissingen nemen, Afwegen en Prioriteiten stellen ook erg gewenste vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig om Servicedesk Medewerker te worden?

Als je Servicedesk Medewerker wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.

Gewenste competenties Servicedesk Medewerker

  • Analytisch
  • Anticiperen
  • Besluitvaardigheid
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid

Welke eigenschappen heb je nodig om Servicedesk Medewerker te worden?

De eigenschappen die je nodig hebt om Servicedesk Medewerker te worden zijn Enthousiasme, Zelfverzekerdheid en Ondernemendheid. Andere belangrijke eigenschappen zijn Waarnemendheid, Gedetailleerdheid en Leergierigheid.


Met welke persoonstypen kun je Servicedesk Medewerker worden?

Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Servicedesk Medewerker. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.

De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Servicedesk Medewerker zijn de Succesvolle werker en de Waarnemer.

De Servicedesk Medewerker moet analytisch ingesteld zijn en goed kunnen inzien waar het probleem zich bevindt en hoe dit het beste opgelost kan worden (waarnemer). De Servicedesk Medewerker moet hierbij doelgericht te werk gaan en zelfverzekerd de medewerkers kunnen helpen (succesvolle werker).

Opleiding Servicedesk Medewerker

Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Servicedesk Medewerker kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Servicedesk Medewerker. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Servicedesk Medewerker. Maar ook cursussen en trainingen voor de Servicedesk Medewerker.

Top 5 opleidingen Servicedesk Medewerker

Facilitair Servicedesk Medewerker
Algemeen Het licht in het damestoilet is kapot, het bureau van de directiesecretaresse moet verplaatst worden, de plant in de vergaderzaal is erg dor..... Je bent hét aanspreekpunt voor al …
Facilitair Servicedesk Medewerker
Servicedesk Medewerker
De training Servicedesk Medewerker kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven …
Servicedesk Medewerker
MHBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MHBO Servicedeskmedewerker kunt u op een praktische manier invulling geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en …
MHBO Servicedesk medewerker
MBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MBO Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht …
MBO Servicedesk medewerker
Track Servicedesk Medewerker (TSM)
Professionele Communicatie Foundation (PCFNL) Informatiesystemen Foundation (ISyFNL) Informatie Technologie Foundation (ITFNL) ISO 20000 Foundation (IS20FNL) ISO 20000 Professional Support of IT Services (IS20PSNL)
Track Servicedesk Medewerker (TSM)

Omscholen tot Servicedesk Medewerker

Hoe kan je omscholen tot Servicedesk Medewerker? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Servicedesk Medewerker zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Servicedesk Medewerker

Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Servicedesk Medewerker?

Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Servicedesk Medewerker. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.

Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.

Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Servicedesk Medewerker?

Als je wilt omscholen tot Servicedesk Medewerker is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.

Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.

Salaris Servicedesk Medewerker

Wat verdient een Servicedesk Medewerker? Het salaris van een Servicedesk Medewerker begint bij €2100,- bruto per maand. Een ervaren Servicedesk Medewerker verdient tot maximaal €3400,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.

Alle opleidingen Servicedesk Medewerker

MHBO Leergang Servicedesk medewerker

MHBO Leergang Servicedesk medewerker

Resultaat Na deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in …

  • Onderwerp opleiding Servicedesk Medewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 4.295,00
  • Duur 1 jaar
MBO Leergang Servicedesk medewerker

MBO Leergang Servicedesk medewerker

Resultaat Na deze MBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in …

  • Onderwerp opleiding Servicedesk Medewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 4.295,00
  • Duur 1 jaar
IT Helpdesk & Servicedesk

IT Helpdesk & Servicedesk

In de training IT Helpdesk & Servicedesk leer je om als medewerker van de helpdesk of servicedesk professioneel te communiceren met (interne) klanten. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe non-IT’ers tegen IT-problemen aankijken en hoe je hier als medewerker adequaat op inspeelt.

  • Onderwerp opleiding Servicedesk Medewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.099,00
  • Duur 12 uren
Beoordeling
Certified Servicedesk Engineer

Certified Servicedesk Engineer

De training Certified Servicedesk Engineer kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open …

  • Onderwerp opleiding Servicedesk Medewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 7.500,00
  • Duur 14 dagen
ICT Communicatietraining voor Helpdesk-, Servicedesk- en Servicecentermedewerkers

ICT Communicatietraining voor Helpdesk-, Servicedesk- en Servicecentermedewerkers

De volgende onderwerpen zullen gedurende de training aan bod komen: (Non)verbale communicatie: Communicatie met een Servicedesk, Helpdesk of Servicecenter verloopt meestal via de telefoon. Toch zijn zowel lichaamstaal als stemgebruik belangrijk. De training gaat hier specifiek op in. (Door)vraagtechnieken: Het …

  • Onderwerp opleiding Servicedesk Medewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.250,00
  • Duur 2 dagen