Technical support engineer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Technical support engineer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Technical support engineer? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Technical support engineer wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Technical support engineer, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Technical support engineer
- Wat doet een Technical support engineer
- Salaris Technical support engineer
- Vacatures Technical support engineer
- Doorgroeien als Technical support engineer
- Opleidingen Technical support engineer
- Omscholen tot Technical support engineer
- Hoe word je Technical support engineer
- Competenties Technical support engineer
- Persoonstypen Technical support engineer
Vacatures Technical support engineer
Vacatures laden...
Wat is een Technical support engineer?
De technical support engineer is iemand die klanten van grote leveranciers van technische, elektronische en dergelijke producten ondersteunt in installatie en onderhoud. Dit kan gaan om besturingssystemen van computers, netwerken en databasesystemen, maar ook om fabrieksapparatuur zoals tanks, machines en vaten. De technical support engineer werkt soms in teams, maar moet zelfstandig kunnen inzien wat het probleem is en wat er nodig is om het op te lossen. Hij of zij heeft dan ook diepgaande kennis van het vakgebied waarin hij of zij werkzaam is.
Het beroep van de technical support engineer is veelzijdig. Het kan zijn dat de technical support engineer een week lang de ene klus uitvoert, en vervolgens weer op een compleet andere locatie werkt. Het werk vereist dan ook een zekere flexibiliteit. De wat minder spannende taken zoals het bijhouden van een administratie horen er echter ook gewoon bij, en ook hier wordt van de technical support engineer een zekere zelfstandigheid vereist.
Past het beroep Technical support engineer bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Technical support engineer per niveau
Vacatures Technical support engineer per stad
Vacatures Technical support engineer Alkmaar
Vacatures Technical support engineer Almelo
Vacatures Technical support engineer Almere
Vacatures Technical support engineer Alphen aan den Rijn
Vacatures Technical support engineer Amersfoort
Vacatures Technical support engineer Amstelveen
Vacatures Technical support engineer Amsterdam
Vacatures Technical support engineer Apeldoorn
Vacatures Technical support engineer Arnhem
Vacatures Technical support engineer Assen
Vacatures Technical support engineer Bergen op Zoom
Vacatures Technical support engineer Breda
Vacatures Technical support engineer Capelle aan den IJssel
Vacatures Technical support engineer Delft
Vacatures Technical support engineer Den Bosch
Vacatures Technical support engineer Den Haag
Vacatures Technical support engineer Den Helder
Vacatures Technical support engineer Deventer
Vacatures Technical support engineer Doetinchem
Vacatures Technical support engineer Dordrecht
Vacatures Technical support engineer Ede
Vacatures Technical support engineer Eindhoven
Vacatures Technical support engineer Emmen
Vacatures Technical support engineer Enschede
Vacatures Technical support engineer Gouda
Vacatures Technical support engineer Groningen
Vacatures Technical support engineer Haarlem
Vacatures Technical support engineer Haarlemmermeer
Vacatures Technical support engineer Heerlen
Vacatures Technical support engineer Helmond
Vacatures Technical support engineer Hengelo
Vacatures Technical support engineer Hilversum
Vacatures Technical support engineer Hoogeveen
Vacatures Technical support engineer Hoorn
Vacatures Technical support engineer Katwijk
Vacatures Technical support engineer Leeuwarden
Vacatures Technical support engineer Leiden
Vacatures Technical support engineer Lelystad
Vacatures Technical support engineer Maastricht
Vacatures Technical support engineer Middelburg
Vacatures Technical support engineer Nieuwegein
Vacatures Technical support engineer Nijmegen
Vacatures Technical support engineer Oss
Vacatures Technical support engineer Purmerend
Vacatures Technical support engineer Roermond
Vacatures Technical support engineer Roosendaal
Vacatures Technical support engineer Rotterdam
Vacatures Technical support engineer Schiedam
Vacatures Technical support engineer Spijkenisse
Vacatures Technical support engineer Terneuzen
Vacatures Technical support engineer Tilburg
Vacatures Technical support engineer Utrecht
Vacatures Technical support engineer Veenendaal
Vacatures Technical support engineer Venlo
Vacatures Technical support engineer Vlaardingen
Vacatures Technical support engineer Westland
Vacatures Technical support engineer Zaanstad
Vacatures Technical support engineer Zeist
Salarisschaal Technical support engineer
Wat verdient een Technical support engineer?
Een technical support engineer kan een startsalaris van minimaal 2000 per maand verwachten. Sommige vacatures praten over een salaris van 2500 tot 3000. Andere sites geven aan dat een ervaren technical support engineer uiteindelijk meer dan 5000 per maand kan gaan verdienen.
Meer weten over het salaris Technical support engineer
Hoe word je een Technical support engineer?
Veel vacatures vragen minimaal om een hbo-diploma, een enkele om een mbo-diploma. Welke studierichting vereist wordt hangt natuurlijk af van het bedrijf, maar technical support engineers zijn het meest gevraagd in de technische branche en de ICT. In het eerste geval zal een technisch diploma dan ook volstaan, in het tweede geval een diploma in de ICT/informatica. Hiernaast vereist de zelfstandigheid van het beroep vaak een aantal jaren werkervaring, is kennis van de systemen waarmee gewerkt wordt vaak een pré, en wordt er soms een rijbewijs gevraagd.
Opleidingen Technical support engineer
Omscholen tot Technical support engineer
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Technical support engineer. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Technical support engineer
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Technical support engineer
Als je Technical support engineer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Technical support engineer zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Technical support engineer
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Technical support engineer?
Competenties Technical support engineer
Een Technical support engineer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren
Omschrijving
Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.
Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.
Steekwoorden competentie Flexibiliteit:
aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering
Omschrijving
Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.
Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.
Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: analytisch, zelfontwikkeling, zelfsturing, resultaatgericht, netwerken
Omschrijving
Deze personen weten op een effectieve manier nieuwe informatie tot zich te nemen. Hierbij maken ze gebruik van verschillende middelen, zoals eigen ervaring, informatie van hun netwerk en theoretische kennis. Verder leggen ze verbanden tussen de verschillende informatiestromen. Ze houden zich bezig met veranderingen en de oorzaken en de gevolgen daarvan.
Sterke punten
Deze mensen werken zelfstandig en zijn dan ook onafhankelijk. Ze hebben een duidelijk doel voor ogen en ze kunnen deze nieuwe informatie tot zich nemen en toepassen. Deze personen beschikken dan ook over voldoende zelfontwikkeling en zelfsturing. Deze personen weten wat ze kunnen en wat ze niet kunnen en werken aan verbetering.
Zwakke punten
Mensen die teveel leren kunnen zich verliezen in details en de belangrijke zaken en prioriteiten daardoor uit het oog verliezen.
Steekwoorden Competentie Onafhankelijkheid:
zelfverzekerd, zelfkennis, zelfontwikkeling, kritisch, zelfstandig
Omschrijving
Deze mensen nemen beslissingen op basis van hun eigen overtuigingen en niet zozeer op basis van overtuigingen van anderen. Deze mensen hebben vaak een duidelijke koers en laten zich niet zomaar van de wijs brengen. Zij werken zelfstandig en durven besluiten te nemen. Ze kijken kritisch naar het werk en hun functioneren, waardoor ze zichzelf verder kunnen ontwikkelen.
Sterke punten
Over het algemeen zijn deze mensen zelfverzekerd en beschikken ze over een goede zelfkennis en –ontwikkeling. Zij zetten voor zichzelf een bepaalde koers uit en bewandelen zelfstandig de weg ernaar toe.
Zwakke punten
Onafhankelijke mensen kunnen afstandelijk overkomen. Ze doen vaak dingen zelfstandig en hierdoor kan het voor omgeving lijken alsof ze zich afsluiten. Nog een gevaar van zelfstandig werken is stress. Onafhankelijke mensen vinden het lastig om hulp te vragen, waardoor de werkdruk enorm kan oplopen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit
Omschrijving
Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.
Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.
Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.
Vaardigheden Technical support engineer
- Inlevingsvermogen
- Zelfontwikkeling
- Aanpassingsvermogen
- Lichtvoetigheid
- Concentratievermogen
- Resultaatgerichtheid
- Zelfsturing
- Durf
- Analytisch vermogen
- Logisch redeneren
- Oog voor detail
- Zorgvuldigheid
- Nauwkeurigheid
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Integriteit
- Zelfbeheersing
- Bemiddelingskracht
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Sensitiviteit
- Harmonie creëren
- Gezamenlijk resultaat bereiken
Wat voor persoonlijkheid heeft een Technical support engineer nodig?
De technical support engineer staat meestal anderen te hulp. Iemand van het persoonstype Gever zal dus veel voldoening uit het beroep halen. Daarnaast is de technical support engineer een waarnemer. De technical support engineer is altijd bezig met technische systemen, moet vaak problemen oplossen, en zijn onderzoekende aard helpt hem (of haar) daarbij. Daarnaast is het van essentieel belang dat de technical support engineer gedurende zijn carrière blijft doorleren.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Technical support engineer
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Technical support engineer?
Het arbeidsmarktperspectief voor technical support engineers is momenteel gunstig. De meeste vacatures stellen tamelijk zware eisen, maar er zijn er meer dan voldoende. Doorgroeimogelijkheden zijn er binnen de bedrijven die technical support engineers vragen vaak ook. Nergens wordt gespecificeerd welke, maar de technical support manager is een voorbeeld, net als de technical sales manager. Verder kan de ervaring die de technical support engineer tijdens zijn werk opdoet natuurlijk in tal van andere functies ingezet worden.
De actuele kans op werk voor een Technical support engineer
Het beroep Technical support engineer is onderdeel van de beroepsfamilie Monteurs industriële machines en installaties. De kans op werk voor de beroepsfamilie Monteurs industriële machines en installaties is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
14
Baankans Technical support engineer
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Technical support engineer
Het beroep Technical support engineer is onderdeel van de beroepsfamilie Monteurs industriële machines en installaties.
Verwante beroepen Technical support engineer
Mogelijke specialisaties voor een Technical support engineer
monteur technische dienst mechanisch
onderhoudsmonteur technische dienst mechanisch
technisch medewerker fabrieksinstallaties mechanisch
installatiebeheerder werktuigbouw
onderhoudsmonteur machines/installaties textiel- en leerindustrie
servicemonteur bedrijfsinstallaties
servicemonteur fabrieksinstallaties
servicemonteur machines/installaties chemische industrie
servicemonteur machines/installaties houtverwerkende industrie
servicemonteur machines/installaties metaalbewerkingsindustrie
servicemonteur machines/installaties procesindustrie
servicemonteur machines/installaties textiel- en leerindustrie
servicemonteur machines/installaties voedings- en genotmiddelenindustrie
servicemonteur machines/installaties zuivelindustrie
onderhoudsmonteur machines/installaties grafische industrie
onderhoudsmonteur machines/installaties houtverwerkende industrie
onderhoudsmonteur machines/installaties metaalbewerkingsindustrie
onderhoudsmonteur machines/installaties zuivelindustrie
onderhoudsmonteur fabrieksinstallaties
onderhoudsmonteur machines/installaties chemische industrie
servicemonteur machines/installaties grafische industrie
mechatronica onderhoudsmonteur
onderhoudsmonteur bedrijfsinstallaties
onderhoudsmonteur machines/installaties procesindustrie
onderhoudsmonteur machines/installaties voedings- en genotmiddelenindustrie
Servicemonteur Werktuigbouwkunde
inbedrijfsteller beveiligingsinstallaties
inregeltechnicus installaties/machines
field service engineer werktuigbouw
field service engineer elektro
Doorgroei beroepen voor een Technical support engineer
Monteur kranen en funderingsmachines
machinemonteur kranen en funderingsmachines
monteur grote funderingsmachine
machinemonteur specialist kranen en funderingsmachines
monteur kleine funderingsmachine
onderhoudsmonteur kranen en funderingsmachines
revisiemonteur kranen en funderingsmachines
servicemonteur kranen funderingsmachines
Monteur grondverzet- en wegenbouwmachines
revisiemonteur grondverzet- en wegenbouwmachines
servicemonteur grondverzet en wegenbouwmachines
machinemonteur specialist grondverzet- en wegenbouwmachines
monteur hydraulische graafmachine
onderhoudsmonteur grondverzet- en wegenbouwmachines
monteur betonmachines (onderhoud)
monteur kranen, takels, grondverzetmachines (onderhoud)
Hoofdmonteur bronbemalingsinstallaties
voorman monteur bronbemalingsinstallaties
Monteur bronbemalingsinstallaties
medewerker bronbemalingsinstallaties
onderhoudsmonteur landbouwmachines
servicemonteur landbouwmachines
onderhoudsmonteur machines plantsoendienst
storingsmonteur materieel (spoorwegen)
Waar werkt een Technical support engineer?
De technical support engineer werkt voor leveranciers van technische, elektronische en dergelijke producten, kortom; uitsluitend voor winstgerichte bedrijven. De technical support engineer werkt wel vaak op locatie bij klanten dus zijn werkplek kan per maand of zelfs week variëren.
Met wie werkt een Technical support engineer samen?
De technical support engineer staat onder leiding van een technical support manager, en dat is ook de voornaamste contactpersoon binnen de organisatie. Verder staat de technical support manager vooral veel in contact met klanten, welke uiteen kunnen lopen van beveiligers tot kantoorpersoneel en van machine-operators tot ambtenaren.
- Technical support manager
Verwante beroepen Technical support engineer:
Opleiding: MBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Technical support engineer in één oogopslag
Sector:
Competenties:
Netwerk:
- Technical support manager
Salarisindicatie:
- Van €2000 tot €6000