Telefoniste worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden
Telefoniste worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden
Hoe kan je Telefoniste worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.
De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Telefoniste? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Telefoniste goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Telefoniste?
Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Telefoniste wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Telefoniste.
Alles over hoe je Telefoniste kunt worden
Omscholen met baangarantie en salaris
Voor beroepen met goede baankansenVacatures laden...
Hoe word je Telefoniste?
De Telefoniste heeft een VMBO-T, HAVO of een relevante MBO/HBO opleiding. Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Daarnaast wordt een goede computerkennis vereist.
Welke vaardigheden heb je nodig om Telefoniste te worden?
Om Telefoniste te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.
De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Telefoniste zijn Luistervaardigheid, Belangstelling hebben en Vragen stellen. Ook zijn Spontaniteit, Sociaal gevoel en Oog voor detail belangrijke vaardigheden als je Telefoniste wilt worden. Verder zijn Zorgvuldigheid, Nauwkeurigheid en Integriteit ook erg gewenste vaardigheden.
Welke competenties heb je nodig om Telefoniste te worden?
Als je Telefoniste wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.
Gewenste competenties Telefoniste
- Accuratesse
- Conflicten beheersen
- Energie
- Klantgerichtheid
- Luisteren
- Sociabiliteit
- Stressbestendigheid
- Uitdrukkingsvaardigheid
Welke eigenschappen heb je nodig om Telefoniste te worden?
De eigenschappen die je nodig hebt om Telefoniste te worden zijn Empathie, Diplomatiek en Zorgzaamheid. Andere belangrijke eigenschappen zijn Trouw, Integriteit en Punctueel.
Met welke persoonstypen kun je Telefoniste worden?
Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Telefoniste. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.
De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Telefoniste zijn de Bemiddelaar en de Loyalist.
De Telefoniste is als eerste aanspreekpunt bij een bedrijf een grote ondersteuning voor de hogere lagen van het management (Bemiddelaar). Het is een positie waarbij vertrouwen een sleutelpositie inneemt (een Loyalist) zowel voor collega's in alle lagen van het bedrijf als voor de klant die belt en vraagt.
Opleiding Telefoniste
Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Telefoniste kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Telefoniste. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Telefoniste. Maar ook cursussen en trainingen voor de Telefoniste.
Top 5 opleidingen Telefoniste
Omscholen tot Telefoniste
Hoe kan je omscholen tot Telefoniste? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Telefoniste zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Telefoniste
Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Telefoniste?
Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Telefoniste. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.
Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.
Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Telefoniste?
Als je wilt omscholen tot Telefoniste is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.
Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.
Salaris Telefoniste
Wat verdient een Telefoniste? Het salaris van een Telefoniste begint bij €1950,- bruto per maand. Een ervaren Telefoniste verdient tot maximaal €2750,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.
Alle opleidingen Telefoniste
Klantvriendelijk telefoneren - klantgericht telefoneren - Hospitality aan de telefoon - telefoniste en receptioniste training
Voor wie? Alle functies, die regelmatig telefonisch contact hebben met klanten. Van KCC medewerkers tot verzekeringsadviseurs, van secretariaat tot facilitaire medewerkers. Trainingstraject Een trainingstraject bestaat doorgaans uit de volgende onderdelen: 0-metingen of mystery calls Intakegesprekken Één of meerdere dagdelen training, …
- Onderwerp opleiding Telefoniste
- Lesmethode In-company / Maatwerk
- Prijs € 150,00
Telefoniste-receptioniste
Een eerste indruk maak je maar één keer. En dat geldt zeker voor bedrijven. Klanten die een goede eerste ervaring met een bedrijf hebben, komen vaker terug. Als telefoniste/receptioniste speel je een belangrijke rol in het maken van die belangrijke …
- Onderwerp opleiding Telefoniste
- Lesmethode Thuisstudie
- Prijs € 359,00
- Duur 9 maanden
Professioneel Telefoneren, een training voor telefonisten, administatief medewerkers, receptie - en baliemedewerkers
Een training voor iedereen die regelmatig telefoongesprekken voert met klanten en collega’s. Van secretaresse tot management assistent. Van Klantenservicemedewerker tot receptioniste. Als veel telefonisch contact tot je takenpakket behoord dan weet je ook dat je soms gesprekken hebt die niet …
- Onderwerp opleiding Telefoniste
- Lesmethode Klassikaal
- Prijs € 395,00
- Duur 7 uren
Receptionist-Telefonist
Als receptionist ben je het visitekaartje van een bedrijf. Jij bent de eerste persoon die mensen zien of spreken en het is daarom van groot belang dat je een goede indruk achterlaat. Als receptionist ben je het visitekaartje van een …
- Onderwerp opleiding Telefoniste
- Lesmethode Thuisstudie
- Prijs € 405,00
- Duur 6 maanden
Vaardigheden Receptionist
Dagelijks starten Deze training, onder begeleiding van een ervaren MS Office-trainer, start dagelijks in onze Trainspot Office Leercentra in Utrecht en Amsterdam. De data zijn in overleg te plannen, binnen onze openingstijden. Je kunt alle trainingen bij ons doorlopen zodat …
- Onderwerp opleiding Telefoniste
- Lesmethode Klassikaal
- Prijs € 375,00
- Duur 2 dagen