Manager horeca: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Manager horeca: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Manager horeca? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Manager horeca wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Manager horeca, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Manager horeca
Vacatures Manager horeca
Vacatures laden...
Wat is een Manager horeca?
De manager Horeca geeft leiding aan een groep werknemers die werkzaam zijn in de Horeca. De manager Horeca zorgt ervoor dat de mensen die onder hem/haar werken goed begeleid worden en stuurt ze aan in hun werk.
Een Horeca Manager kan je in verschillende specialisaties tegenkomen:
- Hotel Manager
- Restaurant Manager
- Catering Manager
- Manager Bedrijfsrestaurant
Past het beroep Manager horeca bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Manager horeca?
Hij kan een horeca gelegenheid managen of meerdere. Ook als er problemen zijn op de werkvloer springt de manager Horeca in en lost deze problemen aan. De manager Horeca is daarbij verantwoordelijk voor het team zelf. De manager Horeca mag mensen aannemen en ontslaan. Wel moet de manager Horeca ten alle tijden verantwoording afleggen aan de directeur van het bedrijf. Maar de manager Horeca krijgt wel veel eigen verantwoordelijkheden waaronder het aansturen van het personeel.
Ook houdt de manager Horeca zich bezig met het klanten bestand. Dit houdt in dat de manager Horeca de band met de klanten moet behouden. Dit kan betekenen dat er vragen beantwoord moeten worden van de klant maar ook het contact met nieuwe klanten valt onder de verantwoordelijkheid van de manager Horeca. De manager Horeca is ook verantwoordelijk voor een bepaalde begroting die meestal per jaar wordt bekeken. Hier hoort een budget bij waar de manager Horeca zorg voor draagt.
Tevens moeten er bepaalde doelen gehaald worden om de begroting aan het einde van het werkjaar kloppend te krijgen. De manager Horeca moet hier zeer veel aandacht aan besteden en hier heel nauwkeurig mee omgaan. Als de manager Horeca het gevoel heeft dat er bepaalde zaken mis gaan in deze begroting, zal de manager Horeca hier meteen op moeten anticiperen. Ook hiervoor geldt dat er ten alle tijden verantwoordelijkheid moet worden afgedragen door de manager Horeca naar de directeur van de Horeca gelegenheid.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Manager horeca per niveau
Vacatures Manager horeca per stad
Vacatures Manager horeca Alkmaar
Vacatures Manager horeca Almelo
Vacatures Manager horeca Almere
Vacatures Manager horeca Alphen aan den Rijn
Vacatures Manager horeca Amersfoort
Vacatures Manager horeca Amstelveen
Vacatures Manager horeca Amsterdam
Vacatures Manager horeca Apeldoorn
Vacatures Manager horeca Arnhem
Vacatures Manager horeca Assen
Vacatures Manager horeca Bergen op Zoom
Vacatures Manager horeca Breda
Vacatures Manager horeca Capelle aan den IJssel
Vacatures Manager horeca Delft
Vacatures Manager horeca Den Bosch
Vacatures Manager horeca Den Haag
Vacatures Manager horeca Den Helder
Vacatures Manager horeca Deventer
Vacatures Manager horeca Doetinchem
Vacatures Manager horeca Dordrecht
Vacatures Manager horeca Eindhoven
Vacatures Manager horeca Emmen
Vacatures Manager horeca Enschede
Vacatures Manager horeca Gouda
Vacatures Manager horeca Groningen
Vacatures Manager horeca Haarlem
Vacatures Manager horeca Haarlemmermeer
Vacatures Manager horeca Heerlen
Vacatures Manager horeca Helmond
Vacatures Manager horeca Hengelo
Vacatures Manager horeca Hilversum
Vacatures Manager horeca Hoogeveen
Vacatures Manager horeca Hoorn
Vacatures Manager horeca Katwijk
Vacatures Manager horeca Leeuwarden
Vacatures Manager horeca Leiden
Vacatures Manager horeca Lelystad
Vacatures Manager horeca Maastricht
Vacatures Manager horeca Middelburg
Vacatures Manager horeca Nieuwegein
Vacatures Manager horeca Nijmegen
Vacatures Manager horeca Purmerend
Vacatures Manager horeca Roermond
Vacatures Manager horeca Roosendaal
Vacatures Manager horeca Rotterdam
Vacatures Manager horeca Schiedam
Vacatures Manager horeca Spijkenisse
Vacatures Manager horeca Terneuzen
Vacatures Manager horeca Tilburg
Vacatures Manager horeca Utrecht
Vacatures Manager horeca Veenendaal
Vacatures Manager horeca Venlo
Vacatures Manager horeca Vlaardingen
Vacatures Manager horeca Westland
Vacatures Manager horeca Zaanstad
Vacatures Manager horeca Zeist
Salarisschaal Manager horeca
Wat verdient een Manager horeca?
Het salaris hangt heel erg af van enerzijds het budget waar de manager Horeca verantwoordelijk voor is en anderzijds het aantal mensen waar de manager Horeca leiding aan geeft. Ook heeft het te maken met het bedrijf waar de manager Horeca voor werkt. Is dit een profit instelling dan zal het salaris hoger liggen dan bij een non profit instelling. Maar in het begin zal het salaris liggen rond de E 3500. Als de manager Horeca groeit in haar/zijn functie en meer budget moet bewaken of meer mensen moet aansturen, zal dit salaris mee groeien en zal de manager Horeca uiteindelijk rond de E 6000 kunnen verdienen.
Meer weten over het salaris Manager horeca
Hoe word je een Manager horeca?
Om manager Horeca te worden is het vooral belangrijk dat iemand het leiding geven in zich heeft. Als dit niet het geval is, dan maakt iemand sowieso geen kans om een baan als manager te krijgen. Verder is er een aantal opleidingen wat goed aansluit bij een functie als manager. Zo zou de manager Horeca de opleiding HEAO kunnen doen. Dit is een HBO opleiding die staat voor ‘Hoger Economisch en Administratief Onderwijs’. Als manager heb je namelijk vrijwel altijd te maken met een begroting waar een economische en administratieve opleiding goed voor opleidt.
Echter, het leidinggevende zelf, kun je niet leren maar moet tot een van de eigenschappen behoren van de manager Horeca. Verder is het vaak zo dat een toekomstig manager al werkzaam is in een bepaalde sector voordat hij/zij daar manager wordt. Het is zaak dat de directeur opmerkt dat iemand het in zich heeft en dan is het handig dat diegene ook kennis heeft van de branche waar hij/zij in gaat managen. De manager Horeca zou dan dus een opleiding genoten moeten hebben die te maken heeft met het werk in de zorg om vervolgens manager te worden.
Opleidingen Manager horeca
Omscholen tot Manager horeca
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Manager horeca. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Manager horeca
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Manager horeca
Als je Manager horeca wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Manager horeca zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Manager horeca
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Manager horeca
Een Manager horeca heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: analytisch vermogen, initiatief ontplooien, inzicht in omgeving, inlevingsvermogen
Omschrijving
Deze personen lopen vaak voorop en herkennen situaties. Ze weten vervolgens hoe ze deze het beste kunnen aanpakken. Deze personen leggen verbanden tussen verleden, heden en proberen hier in de toekomst op in te spelen.
Sterke punten
Deze personen hebben over het algemeen een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Ze leggen verbanden en scheiden hoofd- en bijzaken. Daarnaast nemen deze personen vaak initiatief en proberen ze zich in te leven in de situatie en andere personen.
Zwakke punten
Doordat deze personen veel van te voren weren, kan ze voorspelbaar overkomen. Door sommige mensen wordt dit als saai ervaren. Verder kan deze competentie de creativiteit beperken. Doordat veel zaken van tevoren vast liggen, is er minder ruimte voor creatieve oplossingen.
Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf
Omschrijving
Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.
Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.
Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.
Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren
Omschrijving
Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.
Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.
Steekwoorden: overzicht, leiderschap, uitdrukkingsvaardig, luisteren, overtuigen, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze competentie valt voor een deel samen met leiderschap. Een goede leider moet kunnen delegeren. Deze mensen geven bepaalde taken uit handen en beslissen wie geschikt is voor welke taak. Hij behoudt hierbij het overzicht.
Sterke punten
Deze personen geven medewerkers de ruimte om zich te ontwikkelen. Ze krijgen hun eigen taak en moeten die goed uit zien te voeren. Verder zijn delegerende mensen resultaatgericht. Ze communiceren duidelijk en helder wat ze van iedereen verwachten. Ook kunnen deze personen goed luisteren en anderen overtuigen van de noodzaak van een taak.
Zwakke punten
Delegerende mensen kunnen lui en gemakzuchtig overkomen. Anderen krijgen dan het idee dat deze persoon zelf niets meer hoeft te doen. Dit kan irritaties opwekken.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Vaardigheden Manager horeca
- Prioriteiten stellen
- Beslissingen nemen
- Afwegen
- Voorbereiden
- Gestructureerd werken
- Analytisch vermogen
- Initiatief ontplooien
- Inzicht in omgeving
- Integriteit
- Zelfbeheersing
- Bemiddelingskracht
- Overzicht hebben
- Leiderschap
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Luistervaardigheid
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Doorzettingsvermogen
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
Wat voor persoonlijkheid heeft een Manager horeca nodig?
De manager Horeca moet een goede waarnemer zijn. Hij/zij moet op kunnen merken wanneer iemand in het team niet goed functioneert om hier meteen op te kunnen anticiperen. Ook moet de manager Horeca goed kunnen zien wanneer de begroting niet gehaald gaat worden of het bedrijf over het budget heen gaat. Ook dit heeft te maken met goed kunnen waarnemen. Daarbij moet de manager Horeca een goede leidinggevende zijn om mensen aan te kunnen sturen zowel in wat ze doen als in hoe ze het doen. De manager Horeca moet dit charisma uitstralen op de werkvloer zodat iedereen hem/haar serieus neemt. Alleen zo zal hij/zij goed kunnen functioneren als leidinggevende en zullen mensen naar hem/haar luisteren.
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Manager horeca
- Zelfverzekerdheid
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Enthousiasme
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Manager horeca?
Het arbeidsperspectief voor de manager Horeca is redelijk goed. Er zijn veel bedrijven in deze sector en alle bedrijven hebben behoefte aan goede managers. Als de manager Horeca al bekend is of werkzaam is in de sector en beschikt over de juiste kwaliteiten is het vrij makkelijk om door te stromen naar een management functie. Als de manager Horeca eenmaal werkzaam is als manager, en het gaat allemaal goed dan zal de manager Horeca meer verantwoordelijkheid krijgen.
Dit vertaalt zich in het hogere budget waar de manager Horeca over moet waken en in het aantal mensen dat de manager Horeca leiding geeft. Ook vertaalt dit zich in het salaris wat zal stijgen. Als de manager Horeca de hoogste functie heeft bekleed als manager en het bedrijf heeft behoefte aan een nieuwe directeur dan zal de manager Horeca hiervoor in aanmerking kunnen komen. Echter, de manager Horeca maakt alleen een kans als hij/zij voldoende ervaring heeft opgebouwd in de sector en zich voldoende heeft bewezen.
De actuele kans op werk voor een Manager horeca
Het beroep Manager horeca is onderdeel van de beroepsfamilie Managers restaurant. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers restaurant is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
3
Baankans Manager horeca
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Waar werkt een Manager horeca?
Horeca ondernemeningen zijn altijd profit organisaties dus de manager horeca zal dan ook voor een dergelijke organisatie werken.
Met wie werkt een Manager horeca samen?
De manager Horeca heeft veel te maken met het personeel waar hij/zij leiding aan geeft. De hele dag zullen er mensen uit het team naar de manager Horeca komen met vragen die de manager Horeca moet beantwoorden of problemen die de manager Horeca moet oplossen. Tevens heeft de manager Horeca veel te maken met klanten. De manager Horeca behoudt de relaties met de klanten en heeft het eerste contact moment met nieuwe klanten. Zowel via de mail als met zakelijke afspraken is dit contact er en de manager Horeca zal hier veel tijd en aandacht in moeten stoppen. Tot slot is er veel contact met de directeur van de afdeling. De manager Horeca moet namelijk ten alle tijden verantwoording afleggen aan hem of haar dus er zullen veel contactmomenten zijn.
- Personeel
- Klanten
- directeur
Verwante beroepen Manager horeca:
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: MBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Manager horeca in één oogopslag
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Personeel
- Klanten
- directeur
Salarisindicatie:
- Van €3500 tot €6000