reserveringsmedewerker callcenter Taken, Verantwoordelijkheden, Vacatures en Opleidingen

`

Wat is een reserveringsmedewerker callcenter?

Het beroep reserveringsmedewerker callcenter is een variant van het beroep callcentermedewerker (inbound) en is onderdeel van de beroepsfamilie klantcontactmedewerkers-inbound

Beschrijving van het moederberoep inbound callcentermedewerker

Een inbound callcentermedewerker, of callcenter medewerker inbound is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is.

Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig. Waar de callcenter medewerker moet zorgen voor de verkoop van producten is de inbound medewerker verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf. Daarom wordt dit beroep ook vaak Klantenservice Medewerker, of Telefonisch Klantenservice Medewerker genoemd.

De term inbound staat voor inkomende telefoontjes, hetgeen het ook het verschil tussen Inbound Callcentermedewerker en Outbound Callcentermedewerker aangeeft. Een andere naam hiervoor is Contactcenter, hetgeen ook de reactieve rol aangeeft. Dan krijgt dit  beroep de naam Medewerker Contactcenter, of Contact Center Agent.

Wat doet een inbound callcentermedewerker?

De inbound callcentermedewerker is werkzaam bij een MKB tot Grootbedrijf en krijgt de klanten aan de telefoon die een specifieke vraag over het product of de dienst hebben.

Binnen een callcenterorganisatie wordt er over het algemeen voor meerdere bedrijven gewerkt. Zo kan de inbound callcentermedewerker bijvoorbeeld afspraken inplannen voor de winterbandenwissel als hij werkt voor Euromaster, helpt hij mensen met vragen over de pakketpost bij PostNL of moet hij technische vragen over internet of telefonie beantwoorden als hij werkzaam is voor KPN. 

Waar de outbound callcentermedewerker verantwoordelijk is voor sales en bepaalde targets moet halen (iets waar streng op wordt gelet) is dit bij de inbound callcentermedewerker vrij vaak niet het geval.

Het kan zijn dat de inbound callcentermedewerker bij bijvoorbeeld werkzaamheden voor KPN na afloop van het gesprek de klant iets moet proberen aan te bieden maar dit is niet altijd het geval.

De inbound callcentermedewerker is over het algemeen verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf en heeft vrijwel niet met targets of sales te maken. Hierdoor is dit beroep ideaal voor mensen die niet willen verkopen maar wel werkzaam willen zijn binnen de callcenterbranche.

Voorbeeldwerkzaamheden inbound callcentermedewerker:

  • voert gesprekken aan de hand van gespreksschema's (scripts of beslisbomen)
  • Geeft informatie over producten en diensten (zoals gebruiksgoederen, levensmiddelen, abonnementen en verzekeringen)
  • beantwoordt vragen over deze producten of diensten,
  • onderzoekt problemen en lost deze op
  • registeerd en behandelt klachten
  • geeft advies en/of neemt bestellingen op
  • legt de gesprekshistorie vast in de computer

Andere beroepen binnen de beroepsfamilie klantcontactmedewerkers-inbound



Past het beroep reserveringsmedewerker callcenter bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter

Wil je een beter salaris verdienen als reserveringsmedewerker callcenter? Misschien kan je via deze vacatures een loonsverhoging krijgen

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures reserveringsmedewerker callcenter per stad

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Alkmaar

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Almelo

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Almere

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Alphen aan den Rijn

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amersfoort

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amstelveen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amsterdam

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Apeldoorn

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Arnhem

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Assen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Bergen op Zoom

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Breda

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Capelle aan den IJssel

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Delft

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Bosch

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Haag

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Helder

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Deventer

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Doetinchem

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Dordrecht

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Ede

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Eindhoven

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Emmen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Enschede

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Gouda

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Groningen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Haarlem

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Haarlemmermeer

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Heerlen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Helmond

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hengelo

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hilversum

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hoogeveen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hoorn

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Katwijk

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Leeuwarden

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Leiden

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Lelystad

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Maastricht

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Middelburg

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Nieuwegein

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Nijmegen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Oss

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Purmerend

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Roermond

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Roosendaal

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Rotterdam

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Schiedam

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Spijkenisse

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Terneuzen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Tilburg

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Utrecht

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Veenendaal

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Venlo

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Vlaardingen

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Westland

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zaanstad

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zeist

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zoetermeer

Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zwolle

Meer steden Minder steden

reserveringsmedewerker callcenter worden: Opleidingen tot reserveringsmedewerker callcenter

Wil je reserveringsmedewerker callcenter worden? Hieronder vind je de opleidingen voor de reserveringsmedewerker callcenter.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot reserveringsmedewerker callcenter

Er zijn geen opleidingen reserveringsmedewerker callcenter aanwezig.


Doorgroei mogelijkheden reserveringsmedewerker callcenter

Het beroep reserveringsmedewerker callcenter is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-inbound.


Hoofd beroepsgroep reserveringsmedewerker callcenter

Het beroep reserveringsmedewerker callcenter valt binnen de hoofdberoepsgroep Administratief personeel

Administratief personeel doet verschillende werkzaamheden die te maken hebben met de verwerking van informatie. Zoals het registreren, organiseren, bewaren, berekenen en ophalen van bedrijfsinformatie.

Administratief personeel voert diverse administratieve en/of secretariële taken uit in verband met geldverwerking, informatieverzoeken, contracten en afbraakbeheer 

Het opleidings- en werk- denkniveau van Administratief personeel ligt gemiddeld genomen op VMBO tot HBO niveau. In veel gevallen kunnen de kennis en vaardigheden ook via werkervaring en additionele training worden opgedaan.

Veelvoorkomende taken en werkzaamheden van Administratief Personeel

  • De administratieve verwerking van gesprekken en kennis op schrift en/of in computers
  • Het invoeren van gegevens in computers en administratieve software
  • het uitvoeren van secretariële werkzaamheden
  • het bijhouden van een administratie met betrekking tot voorraden, productie en transport
  • het bijhouden van registers met betrekking tot personen- en goederenvervoer
  • het uitvoeren van administratieve taken in bibliotheken
  • documenten indienen en postverwerking
  • drukwerk voorbereiden en controleren
  • het uitvoeren van geldverwerkingsoperaties
  • het verstrekken van door klanten gevraagde informatie en afspraakbeheer
  • het bedienen van de telefooncentrale
  • het beheren van de algemene email

 

De begeleiding van andere werknemers kan bij de verantwoordelijkheden horen

Subhoofdgroepen adminstratief personeel

Beroepen in deze hoofdgroep worden ingedeeld in de volgende subhoofdgroepen:

  • 41 Administratief medewerkers
  • 42 Klantvoorlichters, kassiers, incassomedewerkers
  • 43 Boekhoudkundig medewerkers en voorraadbeheerders
  • 44 Overig administratief personeel


Solliciteren op de functie reserveringsmedewerker callcenter

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als reserveringsmedewerker callcenter dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor reserveringsmedewerker callcenter belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als reserveringsmedewerker callcenter. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep reserveringsmedewerker callcenter iets voor je?

Zou je graag reserveringsmedewerker callcenter willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als reserveringsmedewerker callcenter bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Ga direct naar