Inbound callcentermedewerker Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Inbound callcentermedewerker? Lees de functieomschrijving.

Een inbound callcentermedewerker is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is.

Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig. Waar de callcenter medewerker moet zorgen voor de verkoop van producten is de inbound medewerker verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf. De term inbound staat daarom ook voor inkomende telefoontjes. 

De inbound callcentermedewerker is werkzaam voor het bedrijf waartoe hij is ingedeeld (bijvoorbeeld UPC, PostNL of Euromaster) en krijgt klanten aan de telefoon die een specifieke vraag over het product hebben. Binnen een callcenter wordt er over het algemeen voor meerdere bedrijven gewerkt. Zo kan de inbound callcentermedewerker bijvoorbeeld afspraken inplannen voor de winterbandenwissel als hij werkt voor Euromaster, helpt hij mensen met vragen over de pakketpost bij PostNL of moet hij technische vragen over internet of telefonie beantwoorden als hij werkzaam is voor UPC. 

Waar de callcentermedewerker verantwoordelijk is voor sales en bepaalde targets moet halen (iets waar streng op wordt gelet) is dit bij de inbound callcentermedewerker vrij vaak niet het geval. Het kan zijn dat de inbound callcentermedewerker bij bijvoorbeeld werkzaamheden voor UPC na afloop van het gesprek de klant iets moet proberen aan te bieden maar dit is niet altijd het geval. De inbound callcentermedewerker is over het algemeen verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf en heeft vrijwel niet met targets of sales te maken. Hierdoor is dit beroep ideaal voor mensen die niet willen verkopen maar wel werkzaam willen zijn binnen de callcenterbranche.

Wil je werken als Inbound callcentermedewerker?

Werk je al als Inbound callcentermedewerker en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Inbound callcentermedewerker worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Inbound callcentermedewerker, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Inbound callcentermedewerker in één oogopslag

Beroepsgroep:

Netwerk:

  • Klanten
  • Collega's
  • Leidinggevende

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €560 tot €1400

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Inbound callcentermedewerker

Wat verdient een Inbound callcentermedewerker?

Het salaris van de inbound callcentermedewerker is afhankelijk van het callcenter waarvoor hij werkt en het aantal uren dat hij werkzaam is. Zo kan een callcentermedewerker tussen de €7,00 en €9,00 verdienen. Iemand die veertig uur werkt en negen euro verdient verdient daarom meer dan iemand die twintig uur werkt en zeven euro verdient. Het gemiddelde maandsalaris ligt daarom, afhankelijk van het uurloon en de gewerkte uren, tussen de €560,- en €1400,-

Salarisschaal Inbound callcentermedewerker

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Inbound callcentermedewerker

Er zijn geen vacatures aanwezig.

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Inbound callcentermedewerker

Hoe goed is de toekomst voor de Inbound callcentermedewerker? 

Het arbeidsmarktperspectief voor een inbound callcentermedewerker is goed. Er zijn veel bedrijven die op zoek zijn naar inbound callcentermedewerkers dus er valt vrij veel werk in te vinden.

Er zijn geen doorgroeimogelijkheden.

Baankans Inbound callcentermedewerker

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Inbound callcentermedewerker worden: Opleidingen tot Inbound callcentermedewerker

Hoe word je een Inbound callcentermedewerker? 

Voor het beroep van inbound callcentermedewerker is geen opleiding vereist. Hierdoor is het de ideale baan voor studenten of mensen die iets willen bijverdienen.

De 3 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Inbound callcentermedewerker

Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Meer opleidingen Inbound callcentermedewerker

Weet je nog niet of je Inbound callcentermedewerker wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Inbound callcentermedewerker of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Inbound callcentermedewerker

Met wie werkt een Inbound callcentermedewerker samen? 

Het netwerk van de inbound callcentermedewerker bestaat uit de klanten van het bedrijf die hem bellen en hem vragen stellen (of zijn advies nodig hebben of afspraken willen maken), zijn collega's aan wie hij vragen kan stellen en de leidinggevende die op dat moment op de vloer aanwezig is.


  • Klanten
  • Collega's
  • Leidinggevende
Inbound callcentermedewerker


Organisaties waar een Inbound callcentermedewerker werkzaam is

Waar werkt een Inbound callcentermedewerker meestal? 

De inbound callcentermedewerker werkt in een callcenter voor het bedrijf waarvoor hij is ingedeeld (en waarvoor hij werkzaam is). Zo kan hij binnen het callcenter werken voor bijvoorbeeld UPC, Nuon, PostNL of Euromaster.

Meer weten over werken in de Klantenservice?

Bekijk werken in Klantenservice

Best beoordeelde werkgevers Inbound callcentermedewerker

Waar kun je het beste werken als Inbound callcentermedewerker? Hieronder vindt je de best door de Inbound callcentermedewerker beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Inbound callcentermedewerker.

Competenties, Skills en Vaardigheden Inbound callcentermedewerker:

Welke competenties heeft een een Inbound callcentermedewerker nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Inbound callcentermedewerker

Wat voor persoonlijkheid heb je als Inbound callcentermedewerker nodig? 

Een inbound callcentermedewerker is verantwoordelijk voor de klantenservice. Hij moet goed naar de klanten kunnen luisteren, ze begrijpen (waarnemer) en ze helpen bij problemen of advies geven als ze een vraag hebben. De inbound callcentermedewerker moet ervoor zorgen dat de klant goed geholpen wordt en tevreden de telefoon ophangt. (succesvolle werker)

Bekijk de persoonstypen voor Inbound callcentermedewerker


Succesvolle werker


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Inbound callcentermedewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Inbound callcentermedewerker

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Inbound callcentermedewerker

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Inbound callcentermedewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Inbound callcentermedewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Inbound callcentermedewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Inbound callcentermedewerker. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Inbound callcentermedewerker iets voor je?

Zou je graag Inbound callcentermedewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Inbound callcentermedewerker bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Inbound callcentermedewerker

Merel

Het meeste wat hier aangegeven staat klopt echter krijg je wel degelijk te maken met targets! Niet zo zeer op sales maar er wordt wel zwaar getild aan allerlei andere cijfers zoals klanttevredenheid, hoe lang je erover doet om te loggen, hoe lang je gesprekken duren, hoeveel van je klanten terug bellen binnen een bepaalde tijd, hoe vaak je doorverbind, hoe lang je klanten in de wacht zet, hoe vaak je logt enz.en vergis je niet het is allerminst makkelijk en ook geen "lekker uit je neus eten" baan. Het kan geestelijk erg zwaar zijn dus je moet zeker stevig in je schoenen staan!

Saskia

een hele goede toelichting.Gr.Saskia

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar