Brand Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Brand Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Brand Manager. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Brand Manager nodig heeft.



Wat doet een Brand Manager? Lees de functieomschrijving.

Wat is een Brand Manager?

De Brand Manager is verantwoordelijk voor de verbetering van de marktpositie van een bestaand bedrijf of product, of het introduceren van een nieuw product op de markt. Hiertoe geeft hij leiding aan een team van professionals uit verschillende disciplines en van verschillende afdelingen. Hij coördineert de werkzaamheden en is de eindverantwoordelijke van het project.

Zowel voor de lancering van een nieuw product als voor de vernieuwde marketing van een bestaand product moet onderzoek gedaan worden naar de wensen van de consument. Op basis van kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek wordt het product ontwikkeld. De Brand Manager overziet dit creatieve proces van productontwikkeling en denkt vervolgens actief mee bij de uitvoering ervan. Aspecten die bij de realisatie van een productconcept komen kijken zijn onder andere het financiële plaatje, de communicatie- en marketingstrategie - en uiteindelijke verkoop. De Brand Manager verliest hierbij de wensen van de consument nooit uit het oog. 

Meer precieze aandachtsgebieden van de Brand Manager zijn bijvoorbeeld de vormgeving van de verpakking van een product, de inhoud van reclameboodschappen, het gewenste imago van het bedrijf of product en de analyse van marktonderzoek. Om zicht te houden op de behoefte van de consument kan het zijn dat de Brand Manager verkooppunten bezoekt. Naast doelstellingen voor de korte termijn (in de markt zetten van een product, toename verkoopcijfers) houdt de Brand Manager ook de lange termijn in het oog. Hij is altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van zijn product en zal alles op alles zetten om concurrenten voor te blijven.

De Brand Manager is de persoon die de verschillende medewerkers van diverse afdelingen (sales, productontwikkeling, planning, reclamebureaus) bij elkaar brengt in een team en zorgt dat alle werkzaamheden worden verricht met hetzelfde doel voor ogen. Daarnaast levert hij een belangrijke bijdrage aan (de analyse van) het marktonderzoek dat de basis vormt voor de marketing van het product. Hij moet dus zowel leidinggevende kwaliteiten hebben als inhoudelijk sterk zijn, met gevoel voor consumentenbehoeftes.

 

Past het beroep Brand Manager bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Wat doet een Brand Manager?

 

De werkzaamheden van een brandmanager zijn erg divers. Zo dient een brandmanager o.a. de strategie voor het merk te bepalen, de communicatie rondom het merk te regelen en het marktonderzoek te verrichten.  Daarnaast dient de brandmanager ook de verkoopcijfers van het merk te verantwoorden aan het management. Kortom een brandmanager leidt een specifiek merk of product binnen een onderneming die meerdere merken of producten voert.

Brandmanagers komen vaak voor in de levensmiddelindustrie. Er zijn veel grote levensmiddelfabrikanten die vaak tientallen verschillende soorten producten fabriceren. Omdat deze producten van elkaar verschillen en allemaal een andere doelgroep hebben dienen ze apart in de markt gezet te worden. Daarom worden de merken of productlijnen verdeeld tussen de brandmanagers. Naast de levensmiddelensector komen brandmanagers eigenlijk in bijna alle andere sectoren voor. In bijvoorbeeld de consumenten elektronica, kleding industrie en cosmetica industrie zijn veel brandmanagers actief.

Andere namen het beroep Brand Manager

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: brandmanager, brandmanager marketing


Vacatures Brand Manager

Op zoek naar een nieuwe baan als Brand Manager? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Brand Manager. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures Brand Manager per ervaringsniveau

junior Brand Manager vacatures startend Brand Manager vacatures senior Brand Manager vacatures beginnend Brand Manager vacatures trainee Brand Manager vacatures leidinggevend Brand Manager vacatures medior Brand Manager vacatures aankomend Brand Manager vacatures ervaren Brand Manager vacatures leerling Brand Manager vacatures vacatures omscholen tot Brand Manager vacatures opleiding tot Brand Manager

Salaris en Arbeidsvoorwaarden Brand Manager

Wat verdient een Brand Manager?

De Brand Manager verdient rond de €2200 bruto per maand bij aanvang. Dit kan oplopen tot ca. €5800. Het salaris is afhankelijk van werkgever, werkervaring en de zwaarte van de functie.

Het commerciële karakter van dit beroep betekent over het algemeen dat er goede secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing zijn, zoals een 13de maand en (lease)auto, telefoon en laptop van de zaak.

 

Salarisschaal Brand Manager

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris Brand Manager

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Brand Manager


Bekijk het salaris Brand Manager per ervaringsniveau

Salaris junior Brand Manager Wat verdient een startend Brand Manager? Wat is het loon senior Brand Manager? beginnend Brand Manager salaris Maximaal salaris trainee Brand Manager Hoeveel verdient een leidinggevend Brand Manager? Wat is het salaris van een medior Brand Manager? Salaris aankomend Brand Manager Wat verdient een ervaren Brand Manager? Welk salaris krijgt een leerling Brand Manager?


Brand Manager worden: Opleidingen tot Brand Manager

Wil je Brand Manager worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Brand Manager.

Hoe word je een Brand Manager? 

De Brand Manager heeft minimaal HBO maar vaak WO werk- en denkniveau en enkele jaren (drie tot vijf) werkervaring in relevante functies. Opleidingen in de richting van Business en Marketing zijn een goede basis, maar relevante werkervaring kan een hoop goedmaken. Van Brand Managers wordt verder vaak verwacht dat ze het Nederlands en Engels goed beheersen.

Omdat een brandmanager eigenlijk een specifieke marketing manager is zijn de meeste marketing opleidingen voldoende om als brandmanager aan de slag te kunnen gaan. Hierbij valt te denken aan opleidingen zoals Marketing Management (HBO) of een Marketing Master aan de universiteit. Bijna elke hogeschool of universiteit heeft een dergelijke marketing opleiding. Naast de algemene opleidingen zijn er enkele specifieke opleidingen die opleiden tot brand of productmanager. Zoals HBO productmanagement of WO Levensmiddelentechnologie. 

 

Opleidingen Brand Manager

Blended Class Brand Management
Coca-Cola, Red-Bull, Apple – 3 voorbeelden van heel betekenisvolle merken en uitstekend brand management. Hoe sterker je merk, hoe meer je er van verkoopt. Klanten zijn bereid om meer te …
Blended Class Brand Management
Brand Management
Wil je weten hoe je een merk laat shinen? Weten waar je kunt beginnen? De thuisstudie Brand Manager gaat je helpen! Wil je weten hoe je een merk laat shinen? …
Brand Management
Creative Brand management
Creative Brand Management-Leading Creatives Ben je op zoek naar een opleiding tot brandmanager van een creatief team? Leading Creatives van Versdenkers is een 6 maanden durend inspirerend leerprogramma waarmee creatieven …
Creative Brand management
Brand Management (Introductiecursus)
UBS biedt de introductiecursus Brand Management kosteloos aan en is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op dit vakgebied. UBS biedt de introductiecursus Brand Management kosteloos aan en …
Brand Management (Introductiecursus)
Brand Management (Kennissessie)
De kennissessie Brand Management omvat 1 dagdeel en duurt van 13.30 uur tot 16.30 uur. Deelname is kosteloos. U volgt de kennissessie met 10-15 deelnemers op locatie in Utrecht. Er …
Brand Management (Kennissessie)



Brand Manager worden: Omscholen tot Brand Manager

Als je je wilt omscholen tot Brand Manager is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Brand Manager zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Brand Manager dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Brand Manager

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Brand Manager

Als je Brand Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Brand Manager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Brand Manager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Brand Manager?


Competenties en Vaardigheden Brand Manager:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Brand Manager.

Welke competenties heeft een Brand Manager nodig?

Een Brand Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Conceptueel denken
Conceptueel denken

Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten

Omschrijving

Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.

Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.

Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Innovatief
Innovatief

Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken

Omschrijving

Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.

Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.

Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.

Overtuigen
Overtuigen

Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.

Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.

Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Sociabiliteit
Sociabiliteit

Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving

Omschrijving

Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.

Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.

Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.

Visie
Visie

Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis

Omschrijving

Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.

Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling. 

Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.

 

Vaardigheden Brand Manager

  • Methodisch werken
  • Creatief denken
  • Luisteren
  • Effectief communiceren
  • Openheid
  • Improvisatie
  • Enthousiasme
  • Prioriteiten stellen
  • Voorbereiden
  • Argumenteren
  • Resultaatgerichtheid
  • Vernieuwend
  • Methodisch ontwerpen
  • Verbeeldingskracht
  • Verbanden leggen
  • Kritisch denken
  • Analytisch vermogen
  • Durf
  • Out of the box denken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Doelgericht
  • Toekomstgericht
  • Probleem oplossen
Bekijk meer Bekijk minder

Persoonlijkheid en Eigenschappen Brand Manager

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Brand Manager passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Brand Manager nodig? 

De Brand Manager moet zelfverzekerd zijn, omdat hij eindverantwoordelijke is voor de vormgeving en uitvoering van de marketingstrategie. Hij heeft lef nodig om bepaalde risico's te nemen die komen kijken bij het lanceren van een product (Succesvolle werker).

De Brand Manager stuurt de medewerkers van de afdeling concept- en productontwikkeling en denkt hierover actief mee. Hij is creatief en vernieuwend, weet buiten de gebaande paden te gaan. Hij heeft veel inzicht in mensen, waardoor hij aan de wensen van consumenten tegemoet kan komen (Romanticus).

Bekijk de persoonstypen voor Brand Manager


Eigenschappen Brand Manager

  • Originaliteit
  • Creativiteit
  • Gepassioneerd
  • Enthousiast
  • Zelfverzekerd
  • Ondernemend



Arbeidsmarktperspectief Brand Manager

Wat zijn de baankansen voor een Brand Manager?

Er zijn vacatures voor Brand Managers, maar het zijn er niet veel. Het hoge opleidingsniveau en de gewenste werkervaring maken echter dat het aantal potentiële werknemers vrij klein is.

Je kunt als Brad Manager meer senioriteit verwerven en leiding gaan geven aan afdeling met meerdere Brand Managers. Ook kun je telkens een nieuw project oppakken, met een groter bereik, meer werknemers en grotere verantwoordelijkheid.

De actuele kans op werk voor een Brand Manager

Het beroep Brand Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

16

Baankans Brand Manager

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden Brand Manager

Je kunt als Brand Manager een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep Brand Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Brand Manager


Organisaties waar een Brand Manager werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Brand Manager meestal werkt.

Waar werkt een Brand Manager?

Brand Managers zetten een product in de markt. Zij hebben een commerciële functie die goede, groeiende verkoopcijfers tot doel heeft.

Meer weten over werken in de Management & Business?

Bekijk werken in Management & Business

Netwerk Brand Manager

Met wie werkt een Brand Manager samen? 

De Brand Manager is de spin in het web van de productontwikkeling en bijbehorende marketing. Hij coördineert de werkzaamheden van verschillende afdelingen - sales, productontwikkeling - en eventuele externe professionals (van bijvoorbeeld reclamebureaus). Ook marktonderzoekers maken deel uit van zijn netwerk, evenals verkopers. Iedereen die op enige wijze met een product te maken heeft maakt deel uit van het netwerk van de Brand Manager.


Brand Manager

Interview met een Brand Manager

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Verwante beroepen Brand Manager:

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een Brand Manager verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als Brand Manager?

De beroepen die verwant zijn aan Brand Manager zijn:
Productmanager
Salaris: €2000 tot €4250
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Marketing Manager
Salaris: €3700 tot €6500
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Product Marketeer
Salaris: €2250 tot €7516
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Productontwikkelaar
Salaris: €2700 tot €4300
Opleiding: HBO WO
Baankans: Onbekend

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Trade Marketeer
Salaris: €2637 tot €5000
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep Brand Manager in één oogopslag

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2399 tot €5747

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

16



Ga direct naar