Beleidsmedewerker Marketing: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Ga direct naar:
- Wat doet een Beleidsmedewerker Marketing
- Salaris Beleidsmedewerker Marketing
- Vacatures Beleidsmedewerker Marketing
- Baankans Beleidsmedewerker Marketing
- Opleidingen Beleidsmedewerker Marketing
- Omscholen tot Beleidsmedewerker Marketing
- Doorgroeien als Beleidsmedewerker Marketing
- Competenties Beleidsmedewerker Marketing
- Persoonstypen Beleidsmedewerker Marketing
Beleidsmedewerker Marketing: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Beleidsmedewerker Marketing. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Beleidsmedewerker Marketing nodig heeft.
- Bekijk de vacatures Beleidsmedewerker Marketing
- Bekijk opleidingen Beleidsmedewerker Marketing
- Vaardigheden Beleidsmedewerker Marketing
- Omscholen tot Beleidsmedewerker Marketing
- Salaris Beleidsmedewerker Marketing
Wat doet een Beleidsmedewerker Marketing? Lees de functieomschrijving.
Wat is een Beleidsmedewerker Marketing?
De Beleidsmedewerker Marketing is verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van het marketingbeleid van een bedrijf of organisatie. De Beleidsmedewerker moet goed op de hoogte zijn van ontwikkelingen op marketinggebied en kijkt hoe deze ontwikkelingen geïmplementeerd kunnen worden in het bestaande beleid. De Beleidsmedewerker Marketing analyseert relevante informatie en koppelt dit aan wensen van de organisatie. Hierbij wordt een marketingplan opgezet met daarin een analyse, visie, uitvoeringsvoorstel en oplossingen. Vervolgens wordt dit marketingplan voorgelegd aan bijvoorbeeld het management van een organisatie.
Past het beroep Beleidsmedewerker Marketing bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!
Bekijk jouw persoonlijke baansuggestiesWat doet een Beleidsmedewerker Marketing?
Concreet houdt de Beleidsmedewerker Marketing zich bezig met het maken van nieuwe marketingplannen, het plannen en uitvoeren van het marketingbeleid van een organisatie, eventueel het werven van sponsoren, het aansturen van marketingprojecten en het bedenken van marketingstrategieën.
Andere namen het beroep Beleidsmedewerker Marketing
Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: beleidsmedewerker
Vacatures Beleidsmedewerker Marketing
Op zoek naar een nieuwe baan als Beleidsmedewerker Marketing? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Beleidsmedewerker Marketing. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.
Vacatures laden...
Vacatures Beleidsmedewerker Marketing per ervaringsniveau
Salaris en Arbeidsvoorwaarden Beleidsmedewerker Marketing
Wat verdient een Beleidsmedewerker Marketing?
Het salaris van een Beleidsmedewerker Marketing ligt tussen de €2865 en €5372. Het salaris is afhankelijk van leeftijd, de opleiding en ervaring.
Naast een marktconform salaris bestaat er de mogelijkheid van een auto van de zaak en een collectieve pensioensregeling. Daarnaast is zelfontwikkeling mogelijk door vervolgopleidingen en coaching.
Salarisschaal Beleidsmedewerker Marketing
- Maximaal
- Gemiddeld
- Minimaal
Meer weten over het salaris Beleidsmedewerker Marketing
Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Beleidsmedewerker Marketing
Bekijk het salaris Beleidsmedewerker Marketing per ervaringsniveau
Beleidsmedewerker Marketing worden: Opleidingen tot Beleidsmedewerker Marketing
Wil je Beleidsmedewerker Marketing worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Beleidsmedewerker Marketing.
Hoe word je een Beleidsmedewerker Marketing?
Een baan als Beleidsmedewerker Marketing is mogelijk met minimaal een HBO werk -en denkniveau. Zo kan er op het HBO gekozen worden voor een studie Bedrijfskunde of andere economische richtingen. Op WO niveau kan er gekozen worden voor een studie Bussines Studies of Bedrijfskunde.
Opleidingen Beleidsmedewerker Marketing

Beleidsmedewerker Marketing worden: Omscholen tot Beleidsmedewerker Marketing
Als je je wilt omscholen tot Beleidsmedewerker Marketing is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Beleidsmedewerker Marketing zijn vind je die hieronder.
Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie
Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!
Vacatures met (Om)scholing
Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Beleidsmedewerker Marketing dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.
Traineeship vacatures Beleidsmedewerker Marketing



Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Beleidsmedewerker Marketing
Als je Beleidsmedewerker Marketing wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Beleidsmedewerker Marketing zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Beleidsmedewerker Marketing
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Beleidsmedewerker Marketing?
Competenties en Vaardigheden Beleidsmedewerker Marketing:
Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Beleidsmedewerker Marketing.
Welke competenties heeft een Beleidsmedewerker Marketing nodig?
Een Beleidsmedewerker Marketing heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit
Omschrijving
Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.
Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.
Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.
Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis
Omschrijving
Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling.
Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.
Vaardigheden Beleidsmedewerker Marketing
- Doelgericht
- Vasthoudendheid
- Ambitie
- Toekomstgericht
- Probleem oplossen
- Analytisch vermogen
- Kritisch denken
- Methodisch werken
- Luisteren
- Resultaatgerichtheid
- Argumenteren
- Sensitiviteit
- Bemiddelen
- Gezamenlijk resultaat
Persoonlijkheid en Eigenschappen Beleidsmedewerker Marketing
De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Beleidsmedewerker Marketing passen.
Wat voor persoonlijkheid heeft een Beleidsmedewerker Marketing nodig?
De Beleidsmedewerker heeft een sterke behoefte om productief te zijn. Hij geprobeert mislukkingen te vermijden en successen te behalen en staat graag in een goed daglicht. Zijn positieve eigenschappen zijn zijn zelfverzekerdheid, gedrevenheid, ijverigheid, energie en praktische instelling. Hij is dominant en prestatiegericht en weet daardoor goed zijn mening te geven (Succesvolle werker).
Een andere kan is dat hij in zijn doen en laten goedaardig, ondersteunend en ontvankelijk is. De Beleidsmedewerker is geduldig, bekijkt alles van verschillende kanten en is sociaal vaardig. Hij voelt zich verbonden met collega's en organisatie, wat hem een loyale medewerker maakt (Bemiddelaar).
Bekijk de persoonstypen voor Beleidsmedewerker Marketing
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Beleidsmedewerker Marketing
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Enthousiast
- Zelfverzekerd
- Ondernemend
Arbeidsmarktperspectief Beleidsmedewerker Marketing
Wat zijn de baankansen voor een Beleidsmedewerker Marketing?
Er is een redelijk arbeidsmarktperspectief voor de Beleidsmedewerker Marketing. Er zijn voldoende vacatures, al zal heeft de economische crisis wel invloed gehad op het aanbod. Verder zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden. Zo is het mogelijk om door te stromen naar een managementfunctie.
De actuele kans op werk voor een Beleidsmedewerker Marketing
Het beroep Beleidsmedewerker Marketing is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
225
Baankans Beleidsmedewerker Marketing
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?
Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!
Plaats je CV nu direct op MonsterboardDoorgroei mogelijkheden Beleidsmedewerker Marketing
Je kunt als Beleidsmedewerker Marketing een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.
Het beroep Beleidsmedewerker Marketing is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Beleidsmedewerker MarketingVerwante beroepen Beleidsmedewerker Marketing
Mogelijke specialisaties voor een Beleidsmedewerker Marketing
Directeur Business Development
adviseur marketing en communicatie
Organisaties waar een Beleidsmedewerker Marketing werkzaam is
Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Beleidsmedewerker Marketing meestal werkt.
Waar werkt een Beleidsmedewerker Marketing?
De Beleidsmedewerker Marketing is voornamelijk werkzaam bij commerciële organisaties. Hij houdt zich namelijk bezig met het in de markt zetten van een bedrijf om zo de omzet te verhogen. Toch is het mogelijk dat de Beleidsmedewerker Marketing werkzaam is bij een non-profit organisatie zoals een goed doel. Ook deze bedrijven hebben een marketingteam nodig, zij hebben echter wel andere doelstellingen.
Meer weten over werken in de Management & Business?
Bekijk werken in Management & BusinessNetwerk Beleidsmedewerker Marketing
Met wie werkt een Beleidsmedewerker Marketing samen?
De Beleidsmedewerker Marketing opereert voornamelijk in het Marketingteam en legt verantwoording af aan het management van een organisatie. Doordat de Beleidsmedewerker zich ook bezighoudt met het werven van sponsoren is veel extern contact mogelijk.
- Management Team
- Marketing Manager
- Medewerker Marketing
Interview met een Beleidsmedewerker Marketing
Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.
Verwante beroepen Beleidsmedewerker Marketing:
Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een Beleidsmedewerker Marketing verwant is.
Wat zijn soortgelijke beroepen als Beleidsmedewerker Marketing?
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Beleidsmedewerker Marketing in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Management Team
- Marketing Manager
- Medewerker Marketing
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €5372
Baankans:
Aantal vacatures:
Aantal opleidingen:
Baankans
Huidige aantal vacatures
225
FAQ / Veelgestelde vragen beroep Beleidsmedewerker Marketing
❓ Hoeveel opleidingen Beleidsmedewerker Marketing hebben jullie?
Wij hebben op dit moment 1 opleidingen, trainingen of cursussen Beleidsmedewerker Marketing online staan van verschillende aanbieders. Je kunt bij ons de opleidingen vergelijken op prijs, duur, gemiddelde beoordeling en natuurlijk de inhoud. Je vind de gemiddelde beoordeling van een opleiding in de overzichtstegel en op de informatiepagina van de opleiding.
❓ Hoeveel vacatures Beleidsmedewerker Marketing hebben jullie op nu online staan?
Wij hebben op dit moment 225 vacatures Beleidsmedewerker Marketing online staan van verschillende vacaturesites & werkgevers. Je vindt op nationaleberoepengids.nl de introductie van de vacatures en kan doorklikken naar de vacaturesite of de werkgever.
❓ Hoe kan ik het beste mijn beroepskeuze maken?
Wij proberen je op nationaleberoepengids.nl alle informatie te bieden die je nodig hebt om jouw beroeps- en loopbaankeuzes te maken. Zo hebben we natuurlijk de Beroepskeuzetest, maar ook de Omschoolwijzer voor als je Beleidsmedewerker Marketing wilt worden. Op deze pagina geven we je de antwoorden op jouw vragen over het salaris, de baankans, de functie, de competenties en de persoonstypen, zodat jij kan nadenken of het beroep Beleidsmedewerker Marketing iets voor jou is.