Online Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Online Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Online Marketeer. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Online Marketeer nodig heeft.



Wat doet een Online Marketeer? Lees de functieomschrijving.

Wat is een Online Marketeer?

De Online Marketeer is verantwoordelijk voor de conceptuele en strategische invulling van een merk of een bedrijf op het online vlak; de marketingdeelbudgetten, het verzorgen van managementinformatie en het afstemmen van afdelingen zoals Communicatie, Sales en Techniek. Samen met de Salesafdeling is de Online Marketeer verantwoordelijke voor de langetermijnstrategie van een merk. Verder is de Online Marketeer onderdeel van de Marketing Afdeling. Door middel van het ontwikkelen, beheren en doorvoeren van online marketingconcepten zorgen zij ervoor dat klanten worden aangetrokken en behouden.

 

Past het beroep Online Marketeer bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Wat doet een Online Marketeer?

Een Online Marketeer ontwikkelt en voert voor een gedeelte het online jaarplaan uit en ontwikkelt en evalueert daarnaast communicatie-uitingen via de eigen online media, online partnerships en internetsites.

Daarnaast houdt de Online Marketeer zich bezig met de online verkoop van een productportfolio en optimaliseert de verkoop door middel van online marketing. Hierbij kan gedacht worden aan klanttevredenheid- en marktonderzoek. Op deze manier draagt de Online Marketeer bij aan het verhogen van de klanttevredenheid en het verkoopresultaat.

Andere namen het beroep Online Marketeer

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: Internet Marketeer, Online marketing specialist


Vacatures Online Marketeer

Op zoek naar een nieuwe baan als Online Marketeer? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Online Marketeer. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures Online Marketeer per ervaringsniveau

junior Online Marketeer vacatures startend Online Marketeer vacatures senior Online Marketeer vacatures beginnend Online Marketeer vacatures trainee Online Marketeer vacatures leidinggevend Online Marketeer vacatures medior Online Marketeer vacatures aankomend Online Marketeer vacatures ervaren Online Marketeer vacatures leerling Online Marketeer vacatures vacatures omscholen tot Online Marketeer vacatures opleiding tot Online Marketeer

Salaris en Arbeidsvoorwaarden Online Marketeer

Wat verdient een Online Marketeer?

De Online Marketeer verdient ongeveer €2500 bruto per maand als hij net gestart is. Dit kan oplopen tot €4166 bruto per maand. Het aantal jaren ervaring als Online Marketeer, het type functie en kwalificaties spelen een grote rol bij de vastalling van het salaris

De salarissen zijn afhankelijk van CAO schalen en de toekomstige werkgever. 

Eventuele secundaire voorwaarden zijn: vakantietoeslag, bonus en eventueel auto van de zaak.

Salarisschaal Online Marketeer

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris Online Marketeer

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Online Marketeer


Bekijk het salaris Online Marketeer per ervaringsniveau

Salaris junior Online Marketeer Wat verdient een startend Online Marketeer? Wat is het loon senior Online Marketeer? beginnend Online Marketeer salaris Maximaal salaris trainee Online Marketeer Hoeveel verdient een leidinggevend Online Marketeer? Wat is het salaris van een medior Online Marketeer? Salaris aankomend Online Marketeer Wat verdient een ervaren Online Marketeer? Welk salaris krijgt een leerling Online Marketeer?


Online Marketeer worden: Opleidingen tot Online Marketeer

Wil je Online Marketeer worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Online Marketeer.

Hoe word je een Online Marketeer? 

Een opleiding op HBO en/of WO niveau in Communicatie en/of Marketing is gewenst. Bij voorkeur aangevuld met relevante cursussen op het gebied van webanalyse en online marketing. Verder is circa drie jaar ervaring in een vergelijkbare functie een vereiste.  

Opleidingen Online Marketeer

Conversie optimalisatie training - Online marketing
Conversie optimalisatie (CRO) zorgt ervoor dat de bezoekers op je website vaker klant worden. Dat kan doordat ze een product kopen, een afspraak maken, contact leggen, een whitepaper downloaden en …
Conversie optimalisatie training - Online marketing
Google Analytics gevorderd training - Online marketing
Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo …
Google Analytics gevorderd training - Online marketing
Google Analytics basis training - Online marketing
Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo …
Google Analytics basis training - Online marketing
SEO specialist training (zoekmachine optimalisatie) - Online marketing
In de SEO specialist training verkrijg je een volledig beeld van optimalisatie mogelijkheden van websites voor zoekmachines. De SEO specialist training bestaat uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per …
SEO specialist training (zoekmachine optimalisatie) - Online marketing
Google specialist training (incl. examens) - Online marketing
De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) …
Google specialist training (incl. examens) - Online marketing



Online Marketeer worden: Omscholen tot Online Marketeer

Als je je wilt omscholen tot Online Marketeer is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Online Marketeer zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Online Marketeer dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Online Marketeer

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Online Marketeer

Als je Online Marketeer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Online Marketeer zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Online Marketeer

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Online Marketeer?


Competenties en Vaardigheden Online Marketeer:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Online Marketeer.

Welke competenties heeft een Online Marketeer nodig?

Een Online Marketeer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Conceptueel denken
Conceptueel denken

Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten

Omschrijving

Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.

Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.

Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Doorzettingsvermogen
Doorzettingsvermogen

Steekwoorden: durf, motiveren, stressbestendig, resultaatgericht, optimistisch

Omschrijving

In moeilijke tijden weten deze mensen de moed vast te houden en ondanks de omstandigheden toch door te gaan. Deze doorzetters houden vast aan hun ideeën en laten zich niet van de wijs brengen door tegenslagen. Zij houden het resultaat voor ogen en proberen daar op een zo efficiënt mogelijke manier naar toe te werken.

Sterke punten
Deze mensen zetten door en motiveren daarbij zichzelf en anderen. Op die manier proberen deze mensen zowel hun persoonlijke als het gezamenlijke doel te behalen. Om het doel te behalen is behoorlijk wat energie nodig. Daarnaast zijn zij vaak stressbestendig en optimistisch. Ze laten zich niet uit het veld slaan.

Zwakke punten
Deze mensen willen zo graag de eindstreep behalen, dat de omgeving er soms niet meer toe doet. Ook worden deze doorzetters weleens bestempeld als koppig en eigenwijs. Dit heeft als reden dat zij vasthouden aan ideeën en niet willen afwijken van de bedachte paden.

Initiatief ontplooien
Initiatief ontplooien

Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus

Omschrijving

Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.

Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.

Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.

 

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Overtuigen
Overtuigen

Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.

Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.

Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus

Omschrijving

Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.

Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.

Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out. 

Vaardigheden Online Marketeer

  • Methodisch werken
  • Analytisch vermogen
  • Kritisch denken
  • Prioriteiten stellen
  • Voorbereiden
  • Vasthoudendheid
  • Doelgericht
  • Argumenteren
  • Resultaatgerichtheid
  • Luisteren
  • Dienstverlenend
  • Begripvol
  • Klantvriendelijkheid
  • Ondernemend
  • Oplossingsgericht
  • Proactief
  • Stressbestendig
  • Veerkracht
  • Zelfmotivatie
  • Durf
  • Out of the box denken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Verbeeldingskracht
  • Creatief denken
  • Verbanden leggen
  • Ambitie
Bekijk meer Bekijk minder

Persoonlijkheid en Eigenschappen Online Marketeer

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Online Marketeer passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Online Marketeer nodig? 

De Online Marketeer komt het meest overeen met de volgende persoonstypen:

 De Succesvolle werker heeft een sterke behoefte om productief te zijn. Hierin wordt er geprobeerd mislukkingen te vermijden en successen te behalen.  De Succesvolle Werker wordt graag in een goed daglicht gezien. Zijn positieve eigenschappen uiten zich in zelfverzekerdheid, gedrevenheid, ijverigheid, energie en een praktische doen en laten.  Daar staat tegenover dat Succesvolle werkers ook narcistisch, prestatiegericht, ijdel, oppervlakkig en dominant kunnen zijn.
In relaties kunnen Succesvolle werkers waarderend, betrouwbaar en gevend zijn, maar daarnaast ook defensief en ongeduldig. 

De Perfectionist is een persoonlijkheidstype wat gekenmerkt wordt door de gedrevenheid en de wil om een correct leven te leiden. Positieve eigenschappen hierbij zijn: eerlijkheid, productiviteit, gedisciplineerdheid en betrouwbaarheid. Daar staat tegenover dat Perfectionisten tevens oordelend, inflexibel, dominant en kritisch kunnen zijn. In relaties hebben ze hoge verwachtingen, toegewijd, pietluttig, star en loyaal zijn.

Bekijk de persoonstypen voor Online Marketeer


Eigenschappen Online Marketeer

  • Idealistisch
  • Gedisciplineerd
  • Punctueel
  • Enthousiast
  • Zelfverzekerd
  • Ondernemend



Arbeidsmarktperspectief Online Marketeer

Wat zijn de baankansen voor een Online Marketeer?

Er is een gunstig arbeidsmarktperspectief voor de Online Marketeer. Bedrijven zetten namelijk steeds vaker online middelen in om de consument te bereiken en dit schept werkgelegenheid voor de Online Marketeer.

Daarnaast is het een beroep waarbij er volop doorgroeimogelijkheden zijn. Het beroep is constant in ontwikkeling en bijscholing is vaak noodzakelijk.

De actuele kans op werk voor een Online Marketeer

Het beroep Online Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

630

Baankans Online Marketeer

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden Online Marketeer

Je kunt als Online Marketeer een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep Online Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Online Marketeer

Verwante beroepen Online Marketeer


Organisaties waar een Online Marketeer werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Online Marketeer meestal werkt.

Waar werkt een Online Marketeer?

Online Marketeers werken tegenwoording zowel bij profit als bij -nonprofit organisaties. Het doel van een Online Marketeer is vaak om winst te verhogen en klanten aan te trekken en te behouden. Dit zie je veel bij een commerciële organisatie. Hierbij kan gedacht worden aan telecombedrijven, kledingmerken en groothandels. Sinds een aantal jaar geleden is het aantal online marketeers bij non-profit organisaties enorm gestegen, denk hierbij aan online marketing voor de fondsenwerving van goede doelen. Maar ook bij de overheid is het belangrijk dat de websiteinformatie goed in Google wordt gevonden dus richt men zich daar op zoekmachine optimalisatie. 

Meer weten over werken in de IT & Software Development?

Bekijk werken in IT & Software Development

Netwerk Online Marketeer

Met wie werkt een Online Marketeer samen? 

De Online Marketeer werkt intern onder andere samen met (de medewerkers van) het Sales Team, de Marketing Afdeling, de IT Afdeling en de Communicatie Adviseur. Daarbuiten werkt de Online Marketeer samen met externe partners en klanten.


  • Medewerker Marketing
  • Communicatieadviseur
  • Medewerker IT
  • Accountant
Online Marketeer

Interview met een Online Marketeer

Dennis Marinus Scholtus is online marketeer.

Ben je benieuwd wat een online marketeer allemaal doet op een dag? Dennis Marinus Scholtus vertelt je er alles over!

Lees de rest van het interview met een Online Marketeer

Alles over het beroep Online Marketeer in één oogopslag

Baankans

Huidige aantal vacatures

630



Ga direct naar