CRM Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

CRM Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep CRM Marketeer. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een CRM Marketeer nodig heeft.



Wat doet een CRM Marketeer? Lees de functieomschrijving.

Wat is een CRM Marketeer?

De CRM Marketeer is een Marketeer die als strategie Customer Relationship Management (CRM) heeft. Een CRM Marketeer is verantwoordelijk voor de opzet, uitvoering en coördinatie van campagnes die gericht zijn op een specifieke consumentengroep en die als doel hebben de loyaliteit aan een bedrijf of merk te vergroten. Hiervoor moet een CRM Marketeer zelfstandig business cases maken en prioriteiten kunnen stellen. Daarnaast is het behouden van klanten en het uitbreiden van het klantenbestand een belangrijk deel van de werkzaamheden.

De CRM Marketeer werkt samen met een Database Marketeer. Samen analyseren zij de ontwikkelingen op zowel consumenten- als marktgebied. Verder wordt het kwalitatieve tevredenheidsonderzoek gevolgd en wordt er een pro-actieve bijdrage aan het CRM beleid geleverd.  

Tot slot eontwikkelt de CRM Marketeer samen met de afdeling Sales en Marketing het CRM jaarplan en houdt de uitvoering hiervan in de gaten.

Past het beroep CRM Marketeer bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Vacatures CRM Marketeer

Op zoek naar een nieuwe baan als CRM Marketeer? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor CRM Marketeer. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures CRM Marketeer per ervaringsniveau

junior CRM Marketeer vacatures startend CRM Marketeer vacatures senior CRM Marketeer vacatures beginnend CRM Marketeer vacatures trainee CRM Marketeer vacatures leidinggevend CRM Marketeer vacatures medior CRM Marketeer vacatures aankomend CRM Marketeer vacatures ervaren CRM Marketeer vacatures leerling CRM Marketeer vacatures vacatures omscholen tot CRM Marketeer vacatures opleiding tot CRM Marketeer

Salaris en Arbeidsvoorwaarden CRM Marketeer

Wat verdient een CRM Marketeer?

Het salaris van een CRM Marketeer kan sterk variëren. het hangt namelijk af van de opleiding, ervaring en functioneren. Gemiddeld verdient een CRM Marketeer tussen de €2500 en €5000 per maand. Dit kan echter door bonusregelingen meer worden.

Naast een marktconform salaris en een bonusregeling zijn er verschillende opleidingsmogelijkheden, circa 30 vakantiedagen, netto reiskostenvergoeding, een pensioen- en collectieve ziektekostenregeling met daarnaast veel ruimte om te ondernemen.

Salarisschaal CRM Marketeer

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris CRM Marketeer

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon CRM Marketeer


Bekijk het salaris CRM Marketeer per ervaringsniveau

Salaris junior CRM Marketeer Wat verdient een startend CRM Marketeer? Wat is het loon senior CRM Marketeer? beginnend CRM Marketeer salaris Maximaal salaris trainee CRM Marketeer Hoeveel verdient een leidinggevend CRM Marketeer? Wat is het salaris van een medior CRM Marketeer? Salaris aankomend CRM Marketeer Wat verdient een ervaren CRM Marketeer? Welk salaris krijgt een leerling CRM Marketeer?


CRM Marketeer worden: Opleidingen tot CRM Marketeer

Wil je CRM Marketeer worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de CRM Marketeer.

Hoe word je een CRM Marketeer? 

HBO of WO niveau is gewenst. Een pré daarbij is een opleiding in de richting Communicatie, Marketing, Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie. Verder wordt vaak relevante werkervaring gevraagd.

Opleidingen CRM Marketeer

Data driven marketing (korte opleiding)
Omschrijving: De hoeveelheid beschikbare data lijkt eindeloos en het aantal bronnen groeit ook. Alleen al binnen jouw eigen bedrijf zijn er naast klant relatie data (CRM) waarschijnlijk ook webstatistieken en …
Data driven marketing (korte opleiding)
Masterclass Customer Relationship Management (CRM) - Virtual Classroom
Je bent werkzaam op HBO-niveau in een functie als bijvoorbeeld inbound marketeer, salesprofessional, brandmanager of (online) marketeer. Je hebt al enige kennis en ervaring met customer relationshi... In de Virtual …
Masterclass Customer Relationship Management (CRM) - Virtual Classroom
Masterclass Customer Relationship Management (CRM) - Dag
Je bent werkzaam op HBO-niveau in een functie als bijvoorbeeld inbound marketeer, salesprofessional, brandmanager of (online) marketeer. Je hebt al enige kennis en ervaring met customer relationshi... De klant van …
Masterclass Customer Relationship Management (CRM) - Dag
E-Marketing
Je wil het slim spelen zodat je opvalt tussen alle andere creatievelingen en reclame-uitingen. Een ervaren e-marketeer gaat het je leren! E-marketing is groots en wordt steeds groter. Je weet …
E-Marketing
Data driven marketing (korte opleiding) - Online
Omschrijving: De hoeveelheid beschikbare data lijkt eindeloos en het aantal bronnen groeit ook. Alleen al binnen jouw eigen bedrijf zijn er naast klant relatie data (CRM) waarschijnlijk ook webstatistieken en …
Data driven marketing (korte opleiding) - Online



CRM Marketeer worden: Omscholen tot CRM Marketeer

Als je je wilt omscholen tot CRM Marketeer is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor CRM Marketeer zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor CRM Marketeer dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor CRM Marketeer

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot CRM Marketeer

Als je CRM Marketeer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar CRM Marketeer zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie CRM Marketeer

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een CRM Marketeer?


Competenties en Vaardigheden CRM Marketeer:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een CRM Marketeer.

Welke competenties heeft een CRM Marketeer nodig?

Een CRM Marketeer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Initiatief ontplooien
Initiatief ontplooien

Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus

Omschrijving

Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.

Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.

Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.

 

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Vaardigheden CRM Marketeer

  • Effectief communiceren
  • Enthousiasme
  • Improvisatie
  • Aanpassingsvermogen
  • Taalkennis
  • Analytisch vermogen
  • Kritisch denken
  • Methodisch werken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Out of the box denken
  • Durf
  • Proactief
  • Ondernemend
  • Oplossingsgericht

Persoonlijkheid en Eigenschappen CRM Marketeer

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij CRM Marketeer passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een CRM Marketeer nodig? 

De CRM Marketeer is qua persoonlijkheid een Succesvolle werker en een Baas.

De Baas of Leider neigt zeer sterk naar zelfstandigheid en tracht gevoelens van zwakheid of afhankelijkheid te vermijden. De Baas staat bekend om zijn krachtige uitstraling en is niet bang om negatieve emoties, zoals boosheid, te uiten. Positieve eigenschappen uiten zich in: energie, loyaliteit, zelfvertrouwen en gezag. Daarentegen zijn er ook verschillende negatieve eigenschappen: dominantie, opstandigheid, ongevoeligheid en arrogantie. In relaties is een Baas zorgzaam, loyaal, oprecht en ijverig, maar ook strijdlustig en onbuigzaam.

De Succesvolle werker heeft een sterke behoefte om productief te zijn. Hierin wordt er geprobeerd mislukkingen te vermijden en successen te behalen.  De Succesvolle Werker wordt graag in een goed daglicht gezien. Zijn positieve eigenschappen uiten zich in zelfverzekerdheid, gedrevenheid, ijverigheid, energie en een praktisch doen en laten.  Daar staat tegenover dat Succesvolle werkers ook narcistisch, prestatiegericht, ijdel, oppervlakkig en dominant kunnen zijn.
In relaties kunnen Succesvolle werkers waarderend, betrouwbaar en gevend zijn, maar ook defensief en ongeduldig. 

Bekijk de persoonstypen voor CRM Marketeer


Eigenschappen CRM Marketeer

  • Zelfverzekerd
  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Enthousiast
  • Ondernemend



Arbeidsmarktperspectief CRM Marketeer

Wat zijn de baankansen voor een CRM Marketeer?

Een CRM Marketeer kan in veel verschillende sectoren aan de slag en vormt ondertussen een vast gegeven binnen een bedrijf. Er worden veel eisen gesteld aan de CRM Marketeer, maar er zijn ook veel vacatures waardoor er het arbeidsmarktperspectief gemiddeld genoemd kan worden.

Verder worden er meestal opleidingsmogelijkheden aangeboden, wat doorgroeimogelijkheden (naar bijvoorbeeld leidinggevende functies) vergroot.

De actuele kans op werk voor een CRM Marketeer

Het beroep CRM Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

2

Baankans CRM Marketeer

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden CRM Marketeer

Je kunt als CRM Marketeer een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep CRM Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een CRM Marketeer


Organisaties waar een CRM Marketeer werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een CRM Marketeer meestal werkt.

Waar werkt een CRM Marketeer?

De CRM Marketeer is voornamelijk bij middelgrote tot grote profit organisaties te vinden.

Meer weten over werken in de Management & Business?

Bekijk werken in Management & Business

Netwerk CRM Marketeer

Met wie werkt een CRM Marketeer samen? 

De CRM Marketeerwerkt met veel verschillende afdelingen samen. Zo is er onder andere contact met de Afdeling Sales, Afdeling Marketing, Afdeling Communicatie, Afdeling HRM en de accountants.


  • Marketingmedewerker
  • Accountmanager
  • Afdeling HRM
  • Database Marketeer
CRM Marketeer

Interview met een CRM Marketeer

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Verwante beroepen CRM Marketeer:

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een CRM Marketeer verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als CRM Marketeer?

De beroepen die verwant zijn aan CRM Marketeer zijn:
Product Marketeer
Salaris: €2250 tot €7516
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Trade Marketeer
Salaris: €2637 tot €5000
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep CRM Marketeer in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Marketingmedewerker
  • Accountmanager
  • Afdeling HRM
  • Database Marketeer

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2500 tot €5700

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

2



Ga direct naar