Opleidingen Directeur Communicatie

Zou je graag Directeur Communicatie willen worden? Of ben je al Directeur Communicatie en wil je jezelf verder ontwikkelen in jouw vakgebied? Hieronder vind je een een selectie aan opleidingen of cursussen voor de Directeur Communicatie, samengesteld door onze opleidingspartner Springest. Als je hieronder een interessante opleiding, training of cursus hebt gevonden zal je doorklikken naar springest.nl.

 

De directeur Communicatie  heeft meestal een hbo of universitaire opleiding genoten in de richting van Economie, Bedrijfskunde of Communicatie. Er is geen specifieke opleiding die aan sluit bij dit beroep maar een directeur Communicatie  dient wel kennis van zaken te hebben en in staat te zijn een bedrijfsstructuur te kennen en daarbij ook de markt waarop gewerkt wordt. Een economische achtergrond is dus wel een vereiste. Daarbij dient de directeur Communicatie  verstand te hebben van het gebied waar hij/zij leiding in geeft, namelijk de Communicatie . Het is van belang dat de directeur Communicatie  een opleiding heeft genoten waarin hij/zij deze tak goed heeft leren kennen.
Echter, om een goede directeur te kunne zijn, zijn bepaalde eigenschappen het meest belangrijk. Het goed kunnen leiden en inzicht kunnen hebben in een bedrijf en de markt. Deze kwaliteiten kan iemand ook van nature in zich hebben. Dit is nog meer een vereiste dan de opleiding. Zonder hoge opleiding in de juiste richting maar met de juiste ervaring en kwaliteiten maakt de directeur Communicatie  een kans. Met een goede studie maar zonder ervaring en kwaliteiten niet. 

De 6 beste opleidingen voor een Directeur Communicatie:

Speedmailen, Turn het email monster om tot een krachtige werktool.

E-mail | Boek |€ 9.39

Boek Speedmailen, Turn het email monster om tot een krachtige werktool. Droom je van een lege inbox, maar weet je niet hoe je dit voor elkaar moet krijgen? Elke dag worden we bedolven onder de berichten, maar niemand vertelt ons hoe je die enorme hoeveelheid e-mails het beste kunt verwerken. E-mail hoeft jouw werkdag niet …

Presenteren kun je leren

Presenteren | In-company / Maatwerk |Niveau: MBO+ | Totale lesduur: 1

Wanneer je in staat bent jouw boodschap over te brengen, zodat anderen in beweging komen, dan gaat er iets moois gebeuren. Dan ontstaan de ideeën, worden de koppen bij elkaar gestoken, wordt er harder gewerkt, geïnnoveerd, betere verkocht enz. Presenteren is een effectieve manier om jouw boodschap over te brengen. Of je nu directeur, leidinggevende, …

Denkstijlen leren herkennen

| In-company / Maatwerk |Niveau: MBO+ | Totale lesduur: 1

De manier van denken beïnvloedt het gedrag, de manier waarop mensen de wereld ervaren en hoe mensen communiceren. Dat geldt zo voor jezelf, jouw collega’s en jouw medewerkers. Maar niet iedere denkstijl (=manier van denken) is in jouw voordeel, of in het voordeel van het bedrijf. Door als directeur, leidinggevende of manager bewust te worden …

Praktisch Leiderschap

Leiderschap | In-company / Maatwerk |€ 1690.00 |Niveau: MBO 4 | Max. deelnemers: 8 | Totale lesduur: 3

Leiding geven om het optimale uit jezelf en/of je medewerkers te halen Is leiding geven één van je dagelijkse taken, maar loopt dit niet altijd naar wens? Je bent  manager, directeur of teamleider en dagelijks geef je leiding aan een team. Je geeft sturing en zet het beleid uit. Toch merk je dat jouw beleid …

Onderhandelen en afsluittechnieken

Onderhandelen (verkoop) | Klassikaal |€ 500.00 |Niveau: WO | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 6

Waarom Hoe krijg je jouw zin en bereik je jouw doel in het onderhandelingsproces? Ben je te vriendelijk dan lopen ze over je heen en ben je te assertief heb je kans dat de boel klapt en de concurrent er met jouw order van door gaat. Doelgroep Deze training is bestemd voor iedereen die binnen …

Ronde Tafel: Free publicity, do’s & don’ts

| Klassikaal |€ 245.00 |Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 3

Ronde Tafel: Free publicity, do’s & don’ts Ondernemers zijn hot news. Dat betekent dat de kans nog nooit zo groot geweest is om met je bedrijf in de spotlight te staan. Maar hoe wil je die publiciteit generen? Als groeiparel, vanuit inhoudelijke kennis of bijvoorbeeld met je innovatieve product? Waarschijnlijk heb je geen corporate communicatiespecialist aan …