Marketing Strateeg: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Marketing Strateeg: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Marketing Strateeg. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Marketing Strateeg nodig heeft.



Wat doet een Marketing Strateeg? Lees de functieomschrijving.

Wat is een Marketing Strateeg?

Een Marketing Strateeg geeft een specialistische bijdrage op tactisch en strategisch niveau ten behoeve van het marketingbeleid van een bedrijf, instelling of organisatie. Het doel hierbij is om een belangrijk aandeel te leveren aan verdere professionalisering van de marketingstrategie.

De Marketing Strateeg stelt een marketingplan op houdt de werkzaamheden van marketingspecialisten in de gaten. Belangrijkste doel hierbij is een versterking van het marktaandeel en een verhoging van de omzet. Een marketing Strateeg houdt zich tevens bezig met de positionering van merknamen bij de beoogde doelgroepen, het opbouwen van relaties, het doorontwikkelen van intitiatieven en het actief onder de aandacht brengen bij interne doelgroepen.

Past het beroep Marketing Strateeg bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Andere namen het beroep Marketing Strateeg

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: Media Strateeg, Strategie en Communicatie


Vacatures Marketing Strateeg

Op zoek naar een nieuwe baan als Marketing Strateeg? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Marketing Strateeg. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures Marketing Strateeg per ervaringsniveau en/of stad

Vind vacatures Marketing Strateeg op alle werkniveau's. Leerling/omscholing-, junior-niveau, medior-niveau en senior-vacatures. Bekijk ook de vacatures Marketing Strateeg in Rotterdam of 60 andere steden.

Vacatures Marketing Strateeg per stad

Vacatures Marketing Strateeg Alkmaar

Vacatures Marketing Strateeg Almelo

Vacatures Marketing Strateeg Almere

Vacatures Marketing Strateeg Alphen aan den Rijn

Vacatures Marketing Strateeg Amersfoort

Vacatures Marketing Strateeg Amstelveen

Vacatures Marketing Strateeg Amsterdam

Vacatures Marketing Strateeg Apeldoorn

Vacatures Marketing Strateeg Arnhem

Vacatures Marketing Strateeg Assen

Vacatures Marketing Strateeg Bergen op Zoom

Vacatures Marketing Strateeg Breda

Vacatures Marketing Strateeg Capelle aan den IJssel

Vacatures Marketing Strateeg Delft

Vacatures Marketing Strateeg Den Bosch

Vacatures Marketing Strateeg Den Haag

Vacatures Marketing Strateeg Den Helder

Vacatures Marketing Strateeg Deventer

Vacatures Marketing Strateeg Doetinchem

Vacatures Marketing Strateeg Dordrecht

Vacatures Marketing Strateeg Ede

Vacatures Marketing Strateeg Eindhoven

Vacatures Marketing Strateeg Emmen

Vacatures Marketing Strateeg Enschede

Vacatures Marketing Strateeg Gouda

Vacatures Marketing Strateeg Groningen

Vacatures Marketing Strateeg Haarlem

Vacatures Marketing Strateeg Haarlemmermeer

Vacatures Marketing Strateeg Heerlen

Vacatures Marketing Strateeg Helmond

Vacatures Marketing Strateeg Hengelo

Vacatures Marketing Strateeg Hilversum

Vacatures Marketing Strateeg Hoogeveen

Vacatures Marketing Strateeg Hoorn

Vacatures Marketing Strateeg Katwijk

Vacatures Marketing Strateeg Leeuwarden

Vacatures Marketing Strateeg Leiden

Vacatures Marketing Strateeg Lelystad

Vacatures Marketing Strateeg Maastricht

Vacatures Marketing Strateeg Middelburg

Vacatures Marketing Strateeg Nieuwegein

Vacatures Marketing Strateeg Nijmegen

Vacatures Marketing Strateeg Oss

Vacatures Marketing Strateeg Purmerend

Vacatures Marketing Strateeg Roermond

Vacatures Marketing Strateeg Roosendaal

Vacatures Marketing Strateeg Rotterdam

Vacatures Marketing Strateeg Schiedam

Vacatures Marketing Strateeg Spijkenisse

Vacatures Marketing Strateeg Terneuzen

Vacatures Marketing Strateeg Tilburg

Vacatures Marketing Strateeg Utrecht

Vacatures Marketing Strateeg Veenendaal

Vacatures Marketing Strateeg Venlo

Vacatures Marketing Strateeg Vlaardingen

Vacatures Marketing Strateeg Westland

Vacatures Marketing Strateeg Zaanstad

Vacatures Marketing Strateeg Zeist

Vacatures Marketing Strateeg Zoetermeer

Vacatures Marketing Strateeg Zwolle

Meer steden Minder steden

Salaris en Arbeidsvoorwaarden Marketing Strateeg

Wat verdient een Marketing Strateeg?

Een Marketing Strateeg verdient ruwweg tussen de €3000 en €7000 per maand. Vaak behoren ook een dertiende maand en een winstuitkering tot de mogelijkheden.

Salarisschaal Marketing Strateeg

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris Marketing Strateeg

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Marketing Strateeg


Bekijk het salaris Marketing Strateeg per ervaringsniveau

Salaris junior Marketing Strateeg Wat verdient een startend Marketing Strateeg? Wat is het loon senior Marketing Strateeg? beginnend Marketing Strateeg salaris Maximaal salaris trainee Marketing Strateeg Hoeveel verdient een leidinggevend Marketing Strateeg? Wat is het salaris van een medior Marketing Strateeg? Salaris aankomend Marketing Strateeg Wat verdient een ervaren Marketing Strateeg? Welk salaris krijgt een leerling Marketing Strateeg?


Marketing Strateeg worden: Opleidingen tot Marketing Strateeg

Wil je Marketing Strateeg worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Marketing Strateeg.

Hoe word je een Marketing Strateeg? 

Een HBO of WO opleiding is een vereiste. Daarbij biedt een opleiding in de richting van Marketing (Marketing Management HBO,WO), Communicatie (Media Informatie en Communicatie HBO) of Bedrijfseconomie (HBO en WO) de meeste kans.

Opleidingen Marketing Strateeg

Online Marketing Strateeg
Hoe laat je je merk online groeien, hoe vind je aansluiting bij potentiële klanten en ben je echt onderscheidend in je aanpak en propositie? Als online strateeg buig je je
Online Marketing Strateeg
Online Marketing Strateeg In-company
Hoe laat je je merk online groeien, hoe vind je aansluiting bij potentiële klanten en ben je echt onderscheidend in je aanpak en propositie? Als online strateeg buig je je
Online Marketing Strateeg In-company
Training Digital marketing: Strategie basis
Voor wie? Houd jij je binnen je organisatie bezig met de digital marketing strategie of wil je hiermee starten? Dan is deze training geschikt voor jou! In deze training ontdek …
Training Digital marketing:  Strategie basis
Digital Marketing Basis opleiding
Voor wie? Wil jij de volgende stap zetten op het gebied van digital marketing? Volg dan nu de opleiding Digital Marketing Basis. Onze opleidingen zijn gecertificeerd en borgen onze kwaliteit …
Digital Marketing Basis opleiding



Marketing Strateeg worden: Omscholen tot Marketing Strateeg

Als je je wilt omscholen tot Marketing Strateeg is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Marketing Strateeg zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Marketing Strateeg dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Marketing Strateeg

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Marketing Strateeg

Als je Marketing Strateeg wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Marketing Strateeg zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Marketing Strateeg

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Marketing Strateeg?


Interview met een Marketing Strateeg

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Competenties en Vaardigheden Marketing Strateeg:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Marketing Strateeg.

Welke competenties heeft een Marketing Strateeg nodig?

Een Marketing Strateeg heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid

Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf

Omschrijving

Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.

Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.

Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.

Conceptueel denken
Conceptueel denken

Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten

Omschrijving

Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.

Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.

Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Samenwerken
Samenwerken

Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit

Omschrijving

Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.

Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.

Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Visie
Visie

Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis

Omschrijving

Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.

Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling. 

Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.

 

Zelfsturing
Zelfsturing

Steekwoorden: processen, ontwikkeling, ambitieus, flexibel

Wat is Zelfsturing?

Deze mensen willen graag op de hoogte blijven van voor hen relevante ontwikkelingen. Zij zoeken proactief naar nieuwe informatie. Zij voelen zichzelf verantwoordelijk voor hun ontwikkeling of een bepaald proces. Deze mensen kijken hierbij naar het resultaat dat ze willen behalen.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak ambitieus en resultaatgericht. Ze stellen voor zichzelf doelen op en proberen deze doelen te behalen. Daarbij zijn deze mensen vaak flexibel, ze zijn verantwoordelijk voor zichzelf en kunnen zich aanpassen aan de situatie en de omgeving. Hierbij houden ze hun doelstellingen voor ogen. Daarbij hebben deze mensen vaak een goede zelfkennis. Ze weten hun zwakke en sterke kanten te benoemen en houden nemen deze dan ook mee in het maken van beslissingen of het stellen van doelen.

Zwakke punten              
Mensen die zichzelf teveel proberen te sturen, worden soms bestempeld als star. Zij wijken niet af van hun ideeën en hierdoor wordt de spontaniteit aangetast. Zij hebben precies uitgestippeld waar ze naar toe willen en spontane (creatieve) uitspattingen worden ontweken.

Vaardigheden Marketing Strateeg

  • Methodisch werken
  • Doelgericht
  • Proactief
  • Probleem oplossen
  • Toekomstgericht
  • Prioriteiten stellen
  • Voorbereiden
  • Wendbaarheid
  • Analytisch vermogen
  • Kritisch denken
  • Creatief denken
  • Gezamenlijk resultaat
  • Beslissen
  • Taalkennis
  • Aanpassingsvermogen
  • Effectief communiceren
  • Bemiddelen
  • Verbeeldingskracht
  • Sensitiviteit
  • Keuzes maken
  • Zelfvertrouwen
  • Verbanden leggen
  • Out of the box denken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Durf
Bekijk meer Bekijk minder

Persoonlijkheid en Eigenschappen Marketing Strateeg

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Marketing Strateeg passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Marketing Strateeg nodig? 

De persoonlijkheid van een Marketing Strateeg uit zich in twee verschillende typen: de Succesvolle werker en de Bemiddelaar.

De Marketing Strateeg is in zijn doen en laten goedaardig, loyaal, ondersteunend en ontvankelijk. Hij heeft een sterke behoefte om de vrede te bewaren en conflicten te vermijden. Hij is geduldig, ruimdenkend en diplomatiek (Bemiddelaar). 

Ook heeft hijeen sterke behoefte om productief te zijn. Hierin wordt er geprobeerd mislukkingen te vermijden en successen te behalen. Hij wordt graag in een goed daglicht gezien. Zijn positieve eigenschappen zijn zelfverzekerdheid, gedrevenheid, ijverigheid, energie en een praktische instelling.

Bekijk de persoonstypen voor Marketing Strateeg


Eigenschappen Marketing Strateeg

  • Empathie
  • Diplomatiek
  • Zorgzaamheid
  • Enthousiast
  • Zelfverzekerd
  • Ondernemend



Arbeidsmarktperspectief Marketing Strateeg

Wat zijn de baankansen voor een Marketing Strateeg?

Er is veel ruimte op de arbeidsmarkt voor een Marketing Strateeg, aangezien deze altijd nodig zijn. Daarnaast zijn er veel doorgroeimogelijkheden en wordt er soms een persoonlijk ontwikkelingsplan aangeboden wat een leidraad vormt voor doorgroeimogelijkheden.

De actuele kans op werk voor een Marketing Strateeg

Het beroep Marketing Strateeg is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

1

Baankans Marketing Strateeg

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden Marketing Strateeg

Je kunt als Marketing Strateeg een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep Marketing Strateeg is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Marketing Strateeg


Organisaties waar een Marketing Strateeg werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Marketing Strateeg meestal werkt.

Waar werkt een Marketing Strateeg?

Marketing Strategen zijn terug te vinden bij zowel commerciële als non-profit organisaties. Hierbij kan gedacht worden aan kledingmerken, etenswaren, maar ook zorginstellingen.


In welke sector werkt een Marketing Strateeg?

Een Marketing Strateeg werkt in de sector Algemeen

In de sector Algemeen tref je beroepen aan die niet onder één sector vallen. D.w.z., dit zijn 'generieke' beroepen die je in elke organisatie wel aantreft. Het zijn functies die elk bedrijf, maar soms ook non-profit organisaties, nodig heeft om de organisatie in stand te houden. Denk dan aan directeuren, managers en accountmanagers. Onder treft u alle algemene functies en beroepen en uiteraard ook de vacatures. 

Wat wordt er verdiend binnen Algemene beroepen?

Omdat we het hier niet echt over een sector hebben is het lastig daar een gemiddelde op te vinden. De functies komen bovendien terug in allerlei bedrijven, waardoor er veel variëteit onderling is in salarissen. De ene manager verdient veel meer dan de ander, afhankelijk van de sector, het type bedrijf, de plaats enzovoort.

Meer weten over werken in de sector Algemeen?

Bekijk werken in de sector Algemeen

In welke beroepsgroep werkt een Marketing Strateeg?

Een Marketing Strateeg werkt in de beroepsgroep Management & Business

In de beroepsgroep Management & Business gaat het om die beroepen waar het coördineren van mensen en het behalen van doeleinden centraal staan. Een manager coördineert het personeel op die manier dat de doeleinden van het bestuur, of de eigen doeleinden, gehaald worden. In business is het werk nog meer op resultaten gericht, bijvoorbeeld in de functie van directeur of als consultant. Leidinggeven hoeft niet centraal te staan, maar men moet wel stressbestendig zijn. Steeds geldt dat success boven alles staat.  

Wil je weten of de beroepsgroep Management & Business bij jou past?

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt daarmee inspiratie op doen en kijken welke beroepsgroep bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Wat wordt er verdiend in de beroepsgroep Management & Business?

Aangezien het in deze beroepsgroep doorgaans gaat over leidinggevende of verantwoordelijke functies, is het salaris gemiddeld ook hoger. De startersfuncties daargelaten, is het gemiddelde salaris in deze beroepsgroep dan ook rond de 4000 euro. In deze beroepsgroep bestaan er vele mogelijkheden om door te groeien. Werknemers die zich net op de arbeidsmarkt bevinden groeien na een jaar of tien uit tot managers, directeuren etc. Deze beroepsgroep wordt ook wel op de volgende wijze benoemd: managementtak, afdeling management, management team

Meer weten over werken in de beroepsgroep Management & Business?

Bekijk werken in de beroepsgroep Management & Business

Netwerk Marketing Strateeg

Met wie werkt een Marketing Strateeg samen? 

De Marketing Strateeg heeft nauw contact met alle leden van de marketing -en communicatieafdeling. Daarnaast heeft de Marketing Strateeg contact met opdrachtgevers en externe bureau's.


  • Marketingspecialisten
  • Marketingteam
  • Commercieel Manager
  • Marketeers
Marketing Strateeg

Verwante beroepen Marketing Strateeg:

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een Marketing Strateeg verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als Marketing Strateeg?

De beroepen die verwant zijn aan Marketing Strateeg zijn:
Commercieel Manager
Salaris: €4000 tot €7000
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Manager Consumer Marketing
Salaris: €4500 tot €7000
Opleiding: WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep Marketing Strateeg in één oogopslag

Netwerk:

  • Marketingspecialisten
  • Marketingteam
  • Commercieel Manager
  • Marketeers

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3000 tot €7000

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

1


Solliciteren op de functie Marketing Strateeg

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Marketing Strateeg dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Marketing Strateeg belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Marketing Strateeg. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Marketing Strateeg iets voor je?

Zou je graag Marketing Strateeg willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Marketing Strateeg bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


Ga direct naar