Boeken Modeontwerper

Het is niet altijd eenvoudig om voet aan de grond te krijgen in de modewereld. Je moet als je al eenmaal een vacature vindt voor Modeontwerper en wordt aangenomen, jezelf bewijzen en naam maken. Alleen door beter te presteren dan anderen, unieker te zijn, beter te verkopen en een bekende naam op te bouwen kun je groeien in de modewereld. Wanneer het je lukt om groter te worden dan kun je groeien zover als je wilt. Denk aan een eigen label, eigen winkels, grote shows enzovoorts.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Modeontwerper. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Modeontwerper. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Modeontwerper die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 100 beste boeken voor een Modeontwerper:

Louis Vuitton Catwalk

Louis Vuitton Catwalk

Louis Vuitton Catwalk - Engels | Druk: Hardcover | Hardcover | 9780500519943 | 632 pagina's

Founded as a luxury leather goods house in 1854, Louis Vuitton was for many decades one of the world’s leading trunk and accessories makers. It was after launching its first fashion collections in 1998, however, that the house reached unprecedented global fame, and pioneered high-profile collaborations with artists such as Richard Prince, Takashi Murakami and …

Gucci

Gucci

Gucci - Engels | Druk: 1 | Hardcover | 9780847836796 | 480 pagina's

An unprecedented publication showcasing Gucci as never before, including thought-provoking essays, commentaries, and authoritative anecdotes along with previously unpublished contemporary and archival photographs. Published in conjunction with the opening of the new Gucci Museum in Florence, Gucci is the ultimate celebration of the world-renowned fashion house. Told through a loose grouping of words, concepts, shapes, …

Louis Vuitton / Marc Jacobs

Louis Vuitton / Marc Jacobs

Louis Vuitton / Marc Jacobs - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9780847837571 | 300 pagina's

This fascinating publication presents the roles two men have played in turning a small workshop in nineteenth-century Paris into one of the most successful and recognized brands in the world. Known for both craftsmanship and must-have high design, Louis Vuitton the luxury house was started by its eponymous founder in 1854. The first half of …

Alexander McQueen: Savage Beauty

Alexander McQueen: Savage Beauty

Alexander McQueen: Savage Beauty - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9780300169782 | 240 pagina's

Arguably the most influential, imaginative, and provocative designer of his generation, Alexander McQueen both challenged and expanded fashion conventions to express ideas about race, class, sexuality, religion, and the environment. Alexander McQueen: Savage Beauty examines the full breadth of the designer's career, from the start of his fledgling label to the triumphs of his own …

Louis Vuitton

Louis Vuitton

Louis Vuitton - Engels | Druk: 1 | Hardcover | 9780847849673 | 536 pagina's

The more than eighty collaborators featured in this book comprise an A to Z of Vuitton s creative collaborations, especially from the last decade, with significant chapters devoted to the work of Nicolas Ghesquiere, Marc Jacobs, Takashi Murakami and other key collaborators. Never forgetting the long tradition of the house, the period covered by the …

Versace

Versace

Versace - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9780847846078 | 336 pagina's

Versace-a name that epitomizes Italian opulence, bold sexiness, and a flair for the extravagant-holds its place firmly in the fashion world as a legendary and iconic luxury brand. Taking over the creative artistic direction of the family-run fashion house in 1998, the enigmatic and alluring Donatella Versace has since catapulted the brand into popular culture, …

Textielgids voor modeontwerpers

Textielgids voor modeontwerpers

Textielgids voor modeontwerpers - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789089981813 | 320 pagina's

Deze textielgids is onmisbaar voor modeontwerpers. De gids is ingedeeld naar functie. Wilt u een stof voor gestructureerde kleding, een soepele stof, een stof voor extra volume, voor een strak kledingstuk of een stof als versiering? Welk effect wilt u bereiken? Bij elke stof in de gids vindt u kleurenfoto«s van voorbeelden die de eigenschappen …

Virgil Abloh

Virgil Abloh

Virgil Abloh - Engels | Druk: 1 | Hardcover | 9783791359007 | 496 pagina's

For Abloh, the museum catalogue is another opportunity to question everything. This special-edition monograph, produced in close collaboration with the artist himself, explores his creative output in a three-books-in-one format. The catalogue section offers an overview of Abloh's inter-disciplinary practice by Michael Darling and features essays and interviews with key voices in art, fashion, design, …

The Little Book of Prada

The Little Book of Prada

The Little Book of Prada - Engels | Druk: 1 | Hardcover | 9781780979038 | 160 pagina's

Celebrating this family brand and representing a summary of Miuccia Prada's key collections and pieces, including the launch of the Miu Miu line, the brand's emphasis on understated elegance and luxury, technologically advanced fabrics and originality of design. We follow a biographical chronology leaping from the pages of the origins of the brand as a …

Maison Martin Margiela

Maison Martin Margiela

Maison Martin Margiela - Engels | Druk: 1 | Pocket | 9780847831883 | 352 pagina's

Graduating from Antwerp's Royal Academy of Fine Arts in the 1980s, Martin Margiela (and his contemporaries in the Antwerp Six) transformed global fashion with his aggressive restatement of traditional fashion design and a polemical approach to luxury trends. Working first with the house of Gaultier, Margiela absorbed the radical design of Japanese deconstruction, making it …

per pagina