Opleidingen Luisteren

Wil jij meer wederzijds begrip en respect creëren op de werkvloer? Een cursus Luisteren kan helpen.
 
Tijdens een training Luisteren leer je hoe je non-verbale weerstand opmerkt en welke technieken je kunt inzetten om dit te doorbreken en door te vragen. Je leert wat écht luisteren inhoudt en hoe je iemand vriendelijk kunt onderbreken.
 
 

De 21 beste opleidingen voor Luisteren:

Empathisch Luisteren

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 1195.0 |Niveau: HBO | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 2.0

Luisteren op een manier dat de ander zich gehoord voelt is niet zozeer een kwestie van vaardigheden als wel van houding, 'manier van zijn', waarmee u in het gesprek zit. In hoeverre bent u in staat om te luisteren naar uw gesprekspartner achter alle vooringenomenheden. En ziet u wellicht uw eigen mening als enige waarheid, wilt u …

Luisteren naar je innerlijke kompas - Module Missie

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 895.0 |Niveau: HBO | Max. deelnemers: 14 | Totale lesduur: 2.0

De training 'Inzicht in je persoonlijkheid' is een onderdeel van de leergang 'Maak werk van je talent'. Deze leergang bestaat uit zes modules: identiteit, vaardigheden, overtuigingen, missie, kennis en gedrag. Bij het volgen van de gehele leergang bedraagt de investering 4.995,- (0% BTW). In deze tweedaagse training ga je aan de slag met je missie …

Praten met en luisteren naar kinderen en pubers vanuit gedachtengoed geweldloze communicatie

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 50.0 |Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 14 | Totale lesduur: 1.0

Na het success van de eerste workshops in april organiseren we deze nogmaals in Bergen.             Geweldloos communiceren gaat over openheid, wederkerigheid, verbinding, liefdevol luisteren en samen zijn en doen. Door  contact te maken met gevoelens en behoeften van jezelf en van de ander en deze te uiten zonder oordelen, beschuldigen, aanvallen en eisen  voelen beide …

Klachten behandelen - Door goed te luisteren, een goede spreekvaardigheid, klantvriendelijk en assertief handelen.

Luisteren & Luistervaardigheden|Spreekvaardigheid|Klantvriendelijkheid|Assertiviteit | E-Learning |€ 23.97 |Niveau: MBO | Totale lesduur: 15.0

Ben je diep in je hart bang voor klanten met klachten? Of vind je het gewoon lastig om met klachten om te gaan? Hoe groot is de kans dat je bij een klagende klant met de mond vol tanden staat? Wil je op dit soort vragen een antwoord en daarbij ook nog een set goede …

Onderzoeken van de koopwens - Dit is de ultieme klantgerichtheid, met goed luisteren en overtuigen de klant de juiste keuze laten maken.

Luisteren & Luistervaardigheden|Overtuigen|Klantgerichtheid | E-Learning |€ 23.97 |Niveau: MBO | Totale lesduur: 8.0

Zoveel klanten? Zoveel koopwensen! Met een beetje ervaring in huis kun je er vrij snel achter komen wat een klant precies of minder precies wil. Als je die ervaring nog mist, dan is het goed om snel vertrouwd te raken met een paar eenvoudige maar doeltreffende vuistregels. Die kunnen je helpen te ontdekken met welke …

Commercieel luisteren

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 595.0 | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 1.0

Commercieel luisteren Doe je heel erg je best om de ander te overtuigen of wil je voorkomen dat je de opdracht niet scoort? Dan ben je hard aan het werk, in plaats van ontspannen te luisteren wat de ander werkelijk nodig heeft. Of ben je vooral voorzichtig en wil je voorkomen dat de ander je …

Empathisch Luisteren

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 275.0 |Niveau: HBO | Max. deelnemers: 16 | Totale lesduur: 1.0

Korte beschrijving: De training 'Empathisch Luisteren' reikt de basis gesprekstechniek aan voor situaties waarin goede communicatie met een ander (collega, partner, manager, klant) van belang is. We bespreken de invloed van de achtergrond van de gesprekspartner, de context en het gespreksdoel op het verloop van de communicatie. De training gaat uit van een standaard communicatiemodel …

Luisteren op niveau

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 495.0 |Niveau: HBO | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 1.0

Wat levert de training je op? Luisteren op niveau is een bijzonder programma wat je veel kan opleveren. Je leert luisteren als vaardigheid inzetten om je doelen te bereiken. De manier waarop je dat doet is door de ander te raken door de manier waarop je luistert. Met je verstand en je gevoel. Daarnaast leer …

Cursus Omgangskunde

Luisteren & Luistervaardigheden | E-Learning |€ 275.0 |Niveau: MBO 4

CURSUS OMGANGSKUNDE Wil je een cursus Omgangskunde volgen? Bij De Kantooropleider kun je direct starten! Als medisch secretaresse kom je dagelijks in contact met patiënten, collega’s, artsen en bezoekers. Van jou wordt verwacht dat je op voorkomende, correcte en plezierige wijze dit contact kan aangaan, onderhouden en afronden. Tijdens de cursus Omgangskunde van De …

Aandachtig luisteren

Luisteren & Luistervaardigheden | E-Learning |€ 149.0 | Totale lesduur: 1.0

Ik wil beter leren luisteren. Bij goed luisteren gaat het niet alleen om het horen wat de ander zegt, maar ook om hoe jij reageert. Geef jij de ander gelegenheid om uit te praten? Stimuleer jij de ander door het principe van LSD (Luisteren Samenvatten Doorvragen) toe te passen? Actief luisteren is de ander aanmoedigen, …

Great Conversations - overtuigen, luisteren en communicatieve vaardigheden

Luisteren & Luistervaardigheden|Communicatieve vaardigheden|Overtuigen|Communicatiestijlen|Communicatievaardigheden | In-company / Maatwerk |€ 375.0 |Niveau: Post-HBO | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 9.0

GREAT CONVERSATIONS Leer luisteren, samenvatten en doorvragen in gesprekkenOver Great Conversations Met elkaar in gesprek zijn is een alledaagse bezigheid, iets waar je niet meer bij stil staat. Terwijl er veel te winnen valt door bewust bezig te zijn met HOE je een gesprek voert, zeker als dit met collega’s of klanten is. Hoe goed …

Sales: Luisteren

Luisteren & Luistervaardigheden|Sales Training | Open inschrijving |€ 209.0 | Max. deelnemers: 20 | Totale lesduur: 6.0

Met deze praktijkgerichte dagopleiding, Sales: Luisteren, leer je in 1 dag strategisch en actief te luisteren naar de behoeften en twijfels van je klant. Schrijf jezelf nu in en Elke goede verkoper weet dat aandachtig luisteren essentieel is voor de verkoop. Door strategisch te luisteren naar de klant en goed te letten op (on)bewuste signalen, …

Masterclass Luisteren & Beïnvloeden

Luisteren & Luistervaardigheden|Beïnvloeden|Effectief beïnvloeden | Open inschrijving |€ 1345.0 |Niveau: Bachelor | Max. deelnemers: 10 | Totale lesduur: 2.0

Leer in onze training in luisteren en beïnvloeden welke wetenschappelijke inzichten jou direct helpen om beter te luisteren en effectiever te beïnvloeden! Wanneer we anderen willen overtuigen, gebruiken we vaak de argumenten die onszelf hebben overtuigd. En dat werkt vaak dus niet — we zijn immers allemaal anders. Daarom staat tijdens deze masterclass vooral de ander centraal:

Masterclass Luisteren & Beïnvloeden (incompany)

Luisteren & Luistervaardigheden|Beïnvloeden|Effectief beïnvloeden | In-company / Maatwerk |Niveau: HBO

Leer in onze training in luisteren en beïnvloeden welke wetenschappelijke inzichten jou direct helpen om beter te luisteren en effectiever te beïnvloeden! Wanneer we anderen willen overtuigen, gebruiken we vaak de argumenten die onszelf hebben overtuigd. En dat werkt vaak dus niet — we zijn immers allemaal anders. Daarom staat tijdens deze masterclass vooral de ander centraal:

Actief Luisteren - Tussen de regels door luisteren en anderen beter begrijpen

Luisteren & Luistervaardigheden | In-company / Maatwerk |Niveau: HBO

Leer beter luisteren en anderen beter begrijpen. Actief luisteren is zonder twijfel de belangrijkste vaardigheid om goed te kunnen overtuigen. Helaas is goed luisteren lastiger dan het lijkt: veel mensen horen wel wat iemand zegt, maar luisteren niet echt — laat staan dat ze de ander begrijpen. Deze training in beter leren luisteren geeft je het inzicht in verschillende manieren

Relatie met de klant: actief luisteren

Relatiemanagement|Luisteren & Luistervaardigheden | E-Learning |€ 185.0 |Niveau: MBO | Max. deelnemers: 120 | Totale lesduur: 15.0

Elke klant is verschillend.Als je weet hoe je vragen moet stellen en hoe je moet luisteren, dan vertellen ze je niet alleen hun wensen, maar ook wie ze zijn, wat hun waarden zijn, wat hun geloof is en wat hun gevoelens zijn.Door klanten perfect te begrijpen win je hun vertrouwen.Door klanten en hun verzoeken te …

Hoe goed ben jij in luisteren?

Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 1895.0 |Niveau: MBO | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 4.0

We denken dat we goed kunnen luisteren en toch valt er zoveel meer uit te halen dan dat we doen. Wij nemen niet alleen het verbale maar ook het non-verbale aspect mee. Zo creëer je een zakelijke voorsprong in het gesprek wat jij/jullie willen voeren. Luisteren is niet alleen horen wat iemand zegt. En al …

Luisteren, samenvatten, doorvragen - online workshop

Interviewen|Luisteren & Luistervaardigheden | Open inschrijving |€ 150.0 |Niveau: MBO | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 2.0

VOOR WIE Als je voor je werk of privé vaak gesprekken voert die je effectiever wilt laten verlopen, of om een andere reden effectiever wilt communiceren, biedt deze workshop wat je zoekt. Heb je geregeld het gevoel dat je boodschap niet overkomt? Dat je langs elkaar heen praat? Of kun je je vinger er niet …

Sales Conversatie: Spreken en Luisteren als een Meester.

Luisteren & Luistervaardigheden|Sales Training|Presenteren | In-company / Maatwerk | Max. deelnemers: 20

Maak van een verkoopgesprek een ultieme klant­ervaring. Stel de klant centraal, versla de concurrentie, blijf top of mind en leg de basis voor lang­durige sterke relaties. Moderne klanten zitten niet meer te wachten op een zendmast met reclameboodschappen. Klanten willen gehoord worden, zich begrepen voelen en vertrouwen hebben in de partij en persoon waar ze …

Actief luisteren in het kort

Luisteren & Luistervaardigheden | E-Learning |€ 163.0 | Totale lesduur: 1.0

Slimme technieken om actief te luisteren en met aandacht ingaan op wat een ander zegt. Dat leer je in deze korte training. Aandachtig en actief luisteren kan je in veel situaties erg veel helpen. Of je nu collega, coach, leidinggevende of zelfs partner of ouder bent. Actief luisteren helpt je om anderen goed te begrijpen. …

Luisteren & Luistervaardigheden: Persoonlijke communicatie: essentiële luistervaardigheden

Luisteren & Luistervaardigheden|Communiceren | E-Learning |€ 129.0 |Niveau: HBO

Luisteren & Luistervaardigheden: Persoonlijke communicatie: essentiële luistervaardigheden Sir Winston Churchill zei eens: "Er is moed voor nodig om op te staan en te spreken; er is ook moed voor nodig om te gaan zitten en te luisteren". Effectief luisteren vereist bovendien meer dan alleen moed: het vereist ook constante oefening. Als u effectief wilt kunnen …