Backofficemedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Backofficemedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Backofficemedewerker? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Backofficemedewerker wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Backofficemedewerker, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Backofficemedewerker
- Wat doet een Backofficemedewerker
- Salaris Backofficemedewerker
- Vacatures Backofficemedewerker
- Doorgroeien als Backofficemedewerker
- Opleidingen Backofficemedewerker
- Omscholen tot Backofficemedewerker
- Hoe word je Backofficemedewerker
- Competenties Backofficemedewerker
- Persoonstypen Backofficemedewerker
Vacatures Backofficemedewerker
Vacatures laden...
Wat is een Backofficemedewerker?
De Backofficemedewerker is werkzaam binnen het Backoffice van een organisatie of instelling. In tegenstelling tot de Frontofficemedewerker is er geen of weinig sprake van klantcontact. De specifieke taken van de Backofficemedewerker zijn sterk afhankelijk van het type organisatie of afdeling waar voor gewerkt wordt. Het Backoffice van een klein IT-bedrijf zal bijvoorbeeld anders ingericht zijn dan die van een multinational.
Past het beroep Backofficemedewerker bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Backofficemedewerker?
In grote lijnen komt het er op neer dat een medewerker Backoffice op de achtergrond (administratieve) ondersteuning biedt aan de diensten van een organisatie of afdeling.
Voorbeelden van veel voorkomende ondersteunende werkzaamheden zijn het opstellen van offertes en contracten, controleren van de voorraad, opmaken van facturen, invoeren van data en het beheren van bedrijfsdossiers.
Het Backoffice staat vaak onder leiding van een Afdelingshoofd, Officemanager of Directiesecretaresse. Soms wordt van een Backofficemedewerker verwacht dat deze meedenkt over de verbetering van interne organisatieprocessen of de toepassing van Backofficesystemen.
Voorbeeldwerkzaamheden Backofficemewerker
- Diverse administratieve en sales/customer support werkzaamheden
- Ondersteuning van binnen- en buitendienst collega's
- Beheer- en administratie van keyaccounts
- Document- en contract archivering
- Het registreren en monitoren van klachten en feedback
- Zorgen voor een juiste afhandeling van klachten en verzoeken
- Factuur administratie en verwerking
- Klantendata bijhouden en onderhouden
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Backofficemedewerker per niveau
Vacatures Backofficemedewerker per stad
Vacatures Backofficemedewerker Alkmaar
Vacatures Backofficemedewerker Almelo
Vacatures Backofficemedewerker Almere
Vacatures Backofficemedewerker Alphen aan den Rijn
Vacatures Backofficemedewerker Amersfoort
Vacatures Backofficemedewerker Amstelveen
Vacatures Backofficemedewerker Amsterdam
Vacatures Backofficemedewerker Apeldoorn
Vacatures Backofficemedewerker Arnhem
Vacatures Backofficemedewerker Assen
Vacatures Backofficemedewerker Bergen op Zoom
Vacatures Backofficemedewerker Breda
Vacatures Backofficemedewerker Capelle aan den IJssel
Vacatures Backofficemedewerker Delft
Vacatures Backofficemedewerker Den Bosch
Vacatures Backofficemedewerker Den Haag
Vacatures Backofficemedewerker Den Helder
Vacatures Backofficemedewerker Deventer
Vacatures Backofficemedewerker Doetinchem
Vacatures Backofficemedewerker Dordrecht
Vacatures Backofficemedewerker Ede
Vacatures Backofficemedewerker Eindhoven
Vacatures Backofficemedewerker Emmen
Vacatures Backofficemedewerker Enschede
Vacatures Backofficemedewerker Gouda
Vacatures Backofficemedewerker Groningen
Vacatures Backofficemedewerker Haarlem
Vacatures Backofficemedewerker Haarlemmermeer
Vacatures Backofficemedewerker Heerlen
Vacatures Backofficemedewerker Helmond
Vacatures Backofficemedewerker Hengelo
Vacatures Backofficemedewerker Hilversum
Vacatures Backofficemedewerker Hoogeveen
Vacatures Backofficemedewerker Hoorn
Vacatures Backofficemedewerker Katwijk
Vacatures Backofficemedewerker Leeuwarden
Vacatures Backofficemedewerker Leiden
Vacatures Backofficemedewerker Lelystad
Vacatures Backofficemedewerker Maastricht
Vacatures Backofficemedewerker Middelburg
Vacatures Backofficemedewerker Nieuwegein
Vacatures Backofficemedewerker Nijmegen
Vacatures Backofficemedewerker Oss
Vacatures Backofficemedewerker Purmerend
Vacatures Backofficemedewerker Roermond
Vacatures Backofficemedewerker Roosendaal
Vacatures Backofficemedewerker Rotterdam
Vacatures Backofficemedewerker Schiedam
Vacatures Backofficemedewerker Spijkenisse
Vacatures Backofficemedewerker Terneuzen
Vacatures Backofficemedewerker Tilburg
Vacatures Backofficemedewerker Utrecht
Vacatures Backofficemedewerker Veenendaal
Vacatures Backofficemedewerker Venlo
Vacatures Backofficemedewerker Vlaardingen
Vacatures Backofficemedewerker Westland
Vacatures Backofficemedewerker Zaanstad
Vacatures Backofficemedewerker Zeist
Salarisschaal Backofficemedewerker
Wat verdient een Backofficemedewerker?
Het salaris van een Backofficemedewerker is afhankelijk van onder andere leeftijd, opleidingsniveau, sector en werkervaring en varieert tussen de € 1850,- en €2700,- bruto per maand, op basis van een fulltime aanstelling.
Ook in de secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen verschillen zitten. Dit komt omdat de meeste organisaties de CAO van hun sector hanteren. Veel overheidsinstellingen werken bijvoorbeeld niet met bonussen terwijl dit in sommige commerciële instellingen heel gebruikelijk is.
Ook worden zaken als een 13e maand en/of eindejaarsuitkering niet overal hetzelfde geregeld. Kijk daarom altijd goed welke CAO op de functie van toepassing is.
Meer weten over het salaris Backofficemedewerker
Hoe word je een Backofficemedewerker?
De voorkeur van organisaties gaat over het algemeen uit naar medewerkers met een afgeronde opleiding in administratieve richting. Afhankelijk van het type organisatie of afdeling kunnen één of meer aanvullende eisen worden gesteld. Zo wordt van medewerkers op een financiële afdeling vaak specifiek een opleiding met een financiële basis gevraagd.
Ook op een P&O-afdeling maakt een sollicitant meer kans als deze een studie heeft afgerond in de richting van bijvoorbeeld Personeel en Arbeid. Op mbo-niveau zijn verschillende administratieve opleidingen te volgen. Op hbo-niveau kun je denken aan een opleiding als Bedrijfsadministratie, Economie of Financiële Administratie.
Wat de kans op een baan als Backofficemedewerker kan vergroten, is het hebben van een aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie en/of het kunnen aantonen van affiniteit met de sector.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Backofficemedewerker
Er zijn geen opleidingen Backofficemedewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Backofficemedewerker in werkt
Bekijk alle opleidingen AlgemeenOmscholen tot Backofficemedewerker
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Backofficemedewerker. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Backofficemedewerker
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Backofficemedewerker
Als je Backofficemedewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Backofficemedewerker zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Backofficemedewerker
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Backofficemedewerker?
Competenties Backofficemedewerker
Een Backofficemedewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, overtuigen, luisteren
Omschrijving
De regels en procedures die gelden bij een bedrijf volgen deze mensen zonder moeite. Gedisciplineerde mensen houden zich aan de regels die er gelden, deze regels kunnen ze zelf opgesteld hebben of ze kunnen opgelegd zijn door anderen. Bij veranderingen volgen deze mensen ze over het algemeen op, maar deze mensen kunnen ook ontevredenheden aankaarten.
Sterke punten
De regels volgen, vergt wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Meestal zijn gedisciplineerde mensen structureel, ze weten de regels en procedures en kunnen hierdoor dan ook goed gestructureerd werken. Mensen met een ijzersterke discipline zijn meestal goede overtuigers, als zij het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze dit op een goede overtuigende manier duidelijk maken. Maar daarnaast zijn deze mensen vaak ook goede luisteraars, zij luisteren naar de regels en passen zich hierop aan.
Zwakke punten
Mensen die overgediscplineerd zijn kunnen soms stug zijn, ze zijn de flexibiliteit kwijt en houden zich vast aan de regels. Mensen die hard meewerken aan de procedures binnen een bedrijf, kunnen daarin ook doorslaan. Te veel discipline en perfectionisme kan vermoeiend zijn en leiden tot een burn-out.
Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit
Omschrijving
Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.
Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn.
Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit
Omschrijving
Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.
Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.
Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.
Vaardigheden Backofficemedewerker
- Zorgvuldigheid
- Gestructureerd werken
- Oog voor detail
- Nauwkeurigheid
- Accuratesse
- Voorbereiden
- Prioriteiten stellen
- Doorzettingsvermogen
- Consequent handelen
- Ambitie
- Cijfermatigheid
- Onderhandelen
- Rekenvaardigheid
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Sensitiviteit
- Harmonie creëren
- Gezamenlijk resultaat bereiken
Wat voor persoonlijkheid heeft een Backofficemedewerker nodig?
De medewerker Backoffice is een perfectionist. Samen met collega’s draagt de medewerker zorg voor de gehele (administratieve) ondersteuning van een organisatie. Fouten zijn niet zonder gevolgen en moeten daarom zoveel mogelijk voorkomen worden. Ook een Bemiddelaar doet het goed als Backofficemedewerker, vanwege het ondersteunende karakter van de functie.
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Loyalist? De loyalist is een zeer trouw persoon. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De loyalist is door diens twijfel in anderen zelf erg punctueel, concreet en probleemgericht. Daarnaast heeft de loyalist een goede intuïtie en is hij trouw. Vaak ondersteunt hij het gezag op alle mogelijke manieren. Verder is hij door zijn twijfel en behoefte aan controle goed in het opsporen van fouten en het opzetten en controleren van processen.
Zwakke eigenschappen
De loyalist is erg slecht in het vertrouwen van anderen, en daardoor vaak erg onrustig en teruggetrokken. Door de angst is het moeilijk voor de loyalist om de gevoelens van anderen en die van zichzelf te onderscheiden, waardoor de twijfel in anderen ook erg subjectief is. Ook kan hij zich door zijn twijfel gaan verzetten tegen het gezag.
Omgang
Een loyalist is over het algemeen prettig in de omgang. Hij laat het nooit zien als er iets mis is, maakt grapjes en komt zijn afspraken altijd na. Wel kan de loyalist onrustig zijn in de omgang. Dit kan leiden tot misverstanden. De verhouding tot de autoriteit kan verder tot stroeve relaties met collega’s leiden.
Wat voor persoonlijkheidstype is de perfectionist? Voor de perfectionist is het niet gauw goed. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De perfectionist is integer, idealistisch en gedisciplineerd. Hij is een streber. De hoge eisen die een perfectionist zichzelf stelt vertalen zich naar sterke, rechtvaardige keuzes en nauwkeurig beredeneerde eindresultaten. Als de perfectionist zich ergens voor inzet, dan is dat ook volledig.
Zwakke eigenschappen
De perfectionist kan dwangmatig werken en snel gefrustreerd raken als iets tegenzit.
Verder is de perfectionist erg gespannen en kan zo in de eigen denkbeelden vast komen te zitten.
Omgang
In de samenwerking met anderen is de perfectionist vaak inflexibel en veeleisend. De sociale omgang verloopt dus stroef.
Eigenschappen Backofficemedewerker
- Punctueel
- Trouw
- Integriteit
- Idealistisch
- Gedisciplineerdheid
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
Wat zijn de baankansen voor een Backofficemedewerker?
Een Backofficemedewerker met een (vakspecifieke) opleiding en een aantal jaar werkervaring heeft redelijk wat kansen op de arbeidsmarkt. Administratief medewerkers zijn altijd nodig en worden dus doorlopend gevraagd. Het personeelsaanbod is echter ook groot omdat de inhoud van de functie vaak niet heel specialistisch. Daarom komen relatief veel mensen in aanmerking voor een dergelijke baan.
Intern kan een Backofficemedewerker doorgroeien naar een leidinggevende functie (zoals Afdelingshoofd of Officemanager) of zich in een andere richting ontwikkelen (bijvoorbeeld van ondersteuning van een afdeling Sales naar ondersteuning van een afdeling P&O).
De actuele kans op werk voor een Backofficemedewerker
Het beroep Backofficemedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Ondersteunende secretariële medewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Ondersteunende secretariële medewerkers is in de huidige periode gemiddeld
Huidige aantal vacatures
48
Baankans Backofficemedewerker
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Backofficemedewerker
Het beroep Backofficemedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Ondersteunende secretariële medewerkers.
Verwante beroepen Backofficemedewerker
Mogelijke specialisaties voor een Backofficemedewerker
administratief medewerker persoonsgegevens
administratief medewerker ledenadministratie
Waar werkt een Backofficemedewerker?
Bijna iedere (middel)grote organisatie, onafhankelijk van de sector, beschikt over een Backoffice. Per slot van rekening is het bijhouden van een administratie van fundamenteel belang voor een bedrijf.
Het Backoffice is in iedere organisatie anders ingericht. Zo hebben kleinere bedrijven meestal één Backoffice waar alle ondersteunde werkzaamheden worden uitgevoerd, terwijl in grotere organisaties het Backoffice vaak wordt opgesplitst in meerdere delen.
In sommige gevallen houden deze afdelingen zich bezig met een gerichte taak (te denken valt aan financiële- of personeelsadministratie), in andere gevallen ondersteunen zij een bepaalde afdeling (bijvoorbeeld de afdeling Verkoop of Marketing). Waar rekening mee moet worden gehouden, is dat er in vacatures dus niet altijd expliciet naar een Backofficemedewerker wordt gevraagd, maar soms ook naar (bijvoorbeeld) een Administratief Ondersteunend Medewerker of Financieel Medewerker.
Met wie werkt een Backofficemedewerker samen?
Wanneer een organisatie één centraal Backoffice heeft, heeft de Backofficemedewerker vaak contact met een groot deel van de organisatie. Zo zal er veel gecommuniceerd worden met collega’s van (indien aanwezig) het Frontoffice, de verkoopafdeling en diverse leveranciers.
Ook staat een medewerker van het Backoffice onder de dagelijkse leiding van een Officemanager, Directiesecretaresse of Afdelingshoofd. Indien men werkzaam is op een taakspecifieke afdeling van het Backoffice, zoals de Financiële Administratie, dan zal het contact voornamelijk plaatsvinden tussen de medewerker, directe collega’s, de leidinggevende, leveranciers en externe relaties van de afdeling.
Op een financiële afdeling kun je dan denken aan incassobureaus, financiële afdelingen van relaties en/of banken.
- Officemanager/Directiesecretaresse/Afdelingshoofd
- Frontofficemedewerkers
- Verkoopmedewerkers
- Leveranciers.
Verwante beroepen Backofficemedewerker:
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Backofficemedewerker in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Officemanager/Directiesecretaresse/Afdelingshoofd
- Frontofficemedewerkers
- Verkoopmedewerkers
- Leveranciers.
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1850 tot €2700