Docent klassieke culturele vorming: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent klassieke culturele vorming: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent klassieke culturele vorming? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent klassieke culturele vorming wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent klassieke culturele vorming, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent klassieke culturele vorming
- Wat doet een Docent klassieke culturele vorming
- Salaris Docent klassieke culturele vorming
- Vacatures Docent klassieke culturele vorming
- Doorgroeien als Docent klassieke culturele vorming
- Opleidingen Docent klassieke culturele vorming
- Omscholen tot Docent klassieke culturele vorming
- Hoe word je Docent klassieke culturele vorming
- Competenties Docent klassieke culturele vorming
- Persoonstypen Docent klassieke culturele vorming
Vacatures Docent klassieke culturele vorming
Vacatures laden...
Wat is een Docent klassieke culturele vorming?
De docent klassieke culturele vorming geeft les in het vak klassieke culturele vorming.
De docent klassieke culturele vorming geeft les in het middelbaar onderwijs aan leerlingen op de havo, het atheneum of het gymnasium. Het vak is de tegenhanger van het vak culturele kunstzinnige vorming (CKV) dat over het algemeen alleen op het VMBO en de HAVO wordt gegeven (dit kan per school verschillen). Waar het vak CKV zich richt op de hedendaagse cultuur en cultuur in het algemeen focust het vak KCV zich meer op de klassieke toneelstukken en literaire werken. De docent klassieke culturele vorming bezoekt met zijn leerlingen klassieke theatervoorstellingen (waaronder bijvoorbeeld tragedies), laat ze klassieke literaire werken en toneelstukken lezen en laat de leerlingen een klassiek werk in eigen stijl omzetten. De docent klassieke culturele vorming geeft les in de Griekse en Romeinse mythologie en geschiedenis, laat zijn leerlingen kennismaken met oude verhalen, mythes en toneelstukken, vertelt over kunstwerken en gebouwen uit de klassieke oudheid en laat zien welke invloed deze zaken op de hedendaagse cultuur hebben gehad.
De docent klassieke culturele vorming ontwikkelt zijn eigen lesmateriaal of maakt gebruik van bestaand lesmateriaal en geeft zijn leerlingen opdrachten, huiswerk, toetsen, werkstukopdrachten en tentamens die hij vervolgens nakijkt, met de leerlingen bespreekt en waar nodig becijfert. Na aanleiding van deze resultaten en de inzet tijdens de les kan de docent klassieke culturele vorming de studieontwikkeling en studievoortgang van zijn leerlingen nauwgezet bijhouden en waar nodig met ze om de tafel gaan om te kijken wat er beter kan en de inzet in de les te bespreken.
De docent klassieke culturele vorming heeft verstand van het vak klassieke culturele vorming en weet op een interessante, leuke en educatieve manier les te geven. Hierbij kan hij gebruikmaken van Powerpoint presentaties, dia's en video's. Naast zijn werkzaamheden in de klas neemt de docent klassieke culturele vorming zijn leerlingen ook mee naar theatervoorstellingen, musea of films, is hij aanwezig bij vergaderingen met collega's (om de school te bespreken en te kijken wat er beter kan) en is hij aanwezig bij ouderavonden om met ouders van leerlingen de studieontwikkeling van hun kind te bespreken.
Past het beroep Docent klassieke culturele vorming bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent klassieke culturele vorming per niveau
Vacatures Docent klassieke culturele vorming per stad
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Alkmaar
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Almelo
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Almere
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Amersfoort
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Amstelveen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Amsterdam
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Apeldoorn
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Arnhem
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Assen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Bergen op Zoom
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Breda
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Delft
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Den Bosch
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Den Haag
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Den Helder
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Deventer
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Doetinchem
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Dordrecht
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Ede
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Eindhoven
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Emmen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Enschede
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Gouda
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Groningen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Haarlem
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Haarlemmermeer
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Heerlen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Helmond
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Hengelo
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Hilversum
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Hoogeveen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Hoorn
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Katwijk
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Leeuwarden
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Leiden
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Lelystad
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Maastricht
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Middelburg
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Nieuwegein
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Nijmegen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Oss
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Purmerend
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Roermond
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Roosendaal
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Rotterdam
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Schiedam
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Spijkenisse
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Terneuzen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Tilburg
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Utrecht
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Veenendaal
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Venlo
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Vlaardingen
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Westland
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Zaanstad
Vacatures Docent klassieke culturele vorming Zeist
Salarisschaal Docent klassieke culturele vorming
Wat verdient een Docent klassieke culturele vorming?
De docent klassieke culturele vorming verdient tussen de €1500,- en €1900,- bruto per maand, afhankelijk van de school waar hij werkzaam is en het aantal jaren werkervaring.
Meer weten over het salaris Docent klassieke culturele vorming
Hoe word je een Docent klassieke culturele vorming?
De docent klassieke culturele vorming heeft een opleiding ''Leraar VHO Latijn en KCV'' gevolgd. Dit is een WO opleiding en deze is vierjarig.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent klassieke culturele vorming
Er zijn geen opleidingen Docent klassieke culturele vorming aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent klassieke culturele vorming in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot Docent klassieke culturele vorming
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent klassieke culturele vorming. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent klassieke culturele vorming
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent klassieke culturele vorming
Als je Docent klassieke culturele vorming wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent klassieke culturele vorming zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent klassieke culturele vorming
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent klassieke culturele vorming?
Competenties Docent klassieke culturele vorming
Een Docent klassieke culturele vorming heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Vaardigheden Docent klassieke culturele vorming
- Analyseren
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Evalueren
- Redeneren
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Analytisch vermogen
- Inlevingsvermogen
- Logisch redeneren
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent klassieke culturele vorming nodig?
De docent klassieke culturele vorming is een waarnemer. Hij let goed op de studieontwikkeling en studievoortgang van zijn leerlingen en biedt ze waar nodig individuele begeleiding of extra tips en adviezen. Dit maakt de docent klassieke culturele vorming ook tot een gever. Hij geeft extra begeleiding en brengt daarnaast in de lessen zijn kennis en visie op het gebied van het vak klassieke culturele vorming over op zijn leerlingen.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Docent klassieke culturele vorming
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Docent klassieke culturele vorming?
Het arbeidsmarktperspectief voor de docent klassieke culturele vorming is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid. Daarnaast kan de docent klassieke culturele vorming ook les in het vak culturele kunstzinnige vormgeving gaan geven. Naast zijn werkzaamheden als docent kan de docent klassieke culturele vorming ook een andere rol binnen het onderwijs op zich nemen (bijvoorbeeld een mentorrol).
De actuele kans op werk voor een Docent klassieke culturele vorming
Het beroep Docent klassieke culturele vorming is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Docent klassieke culturele vorming
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent klassieke culturele vorming
Het beroep Docent klassieke culturele vorming is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Docent klassieke culturele vorming
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Docent klassieke culturele vorming
Doorgroei beroepen voor een Docent klassieke culturele vorming
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent klassieke culturele vorming?
De docent klassieke culturele vorming werkt op het middelbaar onderwijs in HAVO, VWO en/of gymnasium klassen.
Met wie werkt een Docent klassieke culturele vorming samen?
Het netwerk van de docent klassieke culturele vorming bestaat uit zijn collega's, zijn leerlingen, de ouders van leerlingen tijdens ouderavonden, de directeur van de school en mensen uit de theater en kunstwereld die op school kunnen komen spreken.
- Collega's
- Leerlingen
- Ouders van leerlingen
- Directeur van de school
- Mensen uit theater en kunstwereld
Alles over het beroep Docent klassieke culturele vorming in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Collega's
- Leerlingen
- Ouders van leerlingen
- Directeur van de school
- Mensen uit theater en kunstwereld
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1500 tot €1900