Manager communicatie Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Manager communicatie? Lees de functieomschrijving.

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep manager communicatie. De functieomschrijving, over het loon, de baankans en hoe je manager communicatie wordt.

 

Wat is een Manager communicatie?

 

De manager Communicatie geeft leiding aan een groep werknemers die werkzaam zijn in de Communicatie.  Deze mensen werken allemaal voor een afdeling van het bedrijf die de Communicatie waarneemt en onderhoudt. De manager Communicatie zorgt ervoor dat de mensen die onder hem/haar werken goed begeleid worden en stuurt ze aan in hun werk. Ook als er problemen zijn op de werkvloer springt de manager Communicatie in en lost deze problemen aan. De manager Communicatie is daarbij verantwoordelijk voor het team zelf. De manager Communicatie mag mensen aannemen en ontslaan. Wel moet de manager Communicatie ten alle tijden verantwoording afleggen aan de directeur van het bedrijf. Maar de manager Communicatie krijgt wel veel eigen verantwoordelijkheden waaronder het aansturen van het personeel. Ook houdt de manager Communicatie zich bezig met het klanten bestand. Dit houdt in dat de manager Communicatie de band met de klanten moet behouden. Dit kan betekenen dat er vragen beantwoord moeten worden van de klant maar ook het contact met nieuwe klanten valt onder de verantwoordelijkheid van de manager Communicatie.  De manager Communicatie is ook verantwoordelijk voor een bepaalde begroting die meestal per jaar wordt bekeken. Hier hoort een budget bij waar de manager Communicatie zorg voor draagt. Tevens moeten er bepaalde doelen gehaald worden om de begroting aan het einde van het werkjaar kloppend te krijgen. De manager Communicatie moet hier zeer veel aandacht aan besteden en hier heel nauwkeurig mee omgaan. Als de manager Communicatie het gevoel heeft dat er bepaalde zaken mis gaan in deze begroting, zal de manager Communicatie hier meteen op moeten anticiperen. Ook hiervoor geldt dat er ten alle tijden verantwoordelijkheid moet worden afgedragen door de manager Communicatie naar de directeur van de Communicatie. 



Wil je werken als Manager communicatie?

Werk je al als Manager communicatie en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Manager communicatie worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vind je de vacatures en de opleidingen voor Manager communicatie, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Manager communicatie in één oogopslag

Sector:

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Personeel
  • Klanten
  • directeur

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3500 tot €6000

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Manager communicatie

Wat verdient een Manager communicatie?

 

Het salaris hangt heel erg af van enerzijds het budget waar de manager Communicatie   verantwoordelijk voor is en anderzijds het aantal mensen waar de manager Communicatie  leiding aan geeft.  Ook heeft het te maken met het bedrijf waar de manager Communicatie   voor werkt. Is dit een profit instelling dan zal het salaris hoger liggen dan bij een non profit instelling. Maar in het begin zal het salaris liggen rond de E 3500. Als de manager Communicatie   groeit in haar/zijn functie en meer budget moet bewaken of meer mensen moet aansturen, zal dit salaris mee groeien en zal de manager Communicatie   uiteindelijk rond de E 6000 kunnen verdienen. 

Salarisschaal Manager communicatie

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.



Vacatures Manager communicatie

Er zijn geen vacatures Manager communicatie aanwezig. Je kan wel meer informatie vinden over de branche waar een Manager communicatie in werkt.

Meer weten over de sector waar een Manager communicatie in werkt

Bekijk werken in Algemeen

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Manager communicatie

Wat is de toekomst van Manager communicatie?

 

Het arbeidsperspectief voor de manager Communicatie   is redelijk goed. Er zijn veel bedrijven in deze sector en alle bedrijven hebben behoefte aan goede managers. Als de manager Communicatie  al bekend is of werkzaam is in de sector en beschikt over de juiste kwaliteiten is het vrij makkelijk om door te stromen naar een management functie. Als de manager Communicatie   eenmaal werkzaam is als manager, en het gaat allemaal goed dan zal de manager Communicatie   meer verantwoordelijkheid krijgen. Dit vertaalt zich in het hogere budget waar de manager Communicatie  over moet waken en in het aantal mensen dat de manager Communicatie   leiding geeft. Ook vertaalt dit zich in het salaris wat zal stijgen. Als de manager Communicatie  de hoogste functie heeft bekleed als manager en het bedrijf heeft behoefte aan een nieuwe directeur dan zal de manager Communicatie   hiervoor in aanmerking kunnen komen. Echter, de manager Communicatie   maakt alleen een kans als hij/zij voldoende ervaring heeft opgebouwd in de sector en zich voldoende heeft bewezen. 

Baankans Manager communicatie

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Plaats je CV bij onze vacaturepartners en vind uit hoe je in de markt ligt!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard Plaats je CV op Nationale Vacaturebank

Manager communicatie worden: Opleidingen tot Manager communicatie

Wil je Manager communicatie worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Manager communicatie.

Hoe word je een Manager communicatie? 

 

Om manager Communicatie te worden is het vooral belangrijk dat iemand het leiding geven in zich heeft. Als dit niet het geval is, dan maakt iemand sowieso geen kans om een baan als manager te krijgen.  Verder is er een aantal opleidingen wat goed aansluit bij een functie als manager. Zo zou de manager Communicatie de opleiding HEAO kunnen doen. Dit is een HBO opleiding die staat voor ‘Hoger Economisch en Administratief Onderwijs’. Als manager heb je namelijk vrijwel altijd te maken met een begroting  waar een economische en administratieve opleiding goed voor opleidt. Echter, het leidinggevende zelf, kun je niet leren maar moet tot een van de eigenschappen behoren van de manager Communicatie. Verder is het vaak zo dat een toekomstig manager al werkzaam is in een bepaalde sector voordat hij/zij daar manager wordt. Het is zaak dat de directeur opmerkt dat iemand het in zich heeft en dan is het handig dat diegene ook kennis heeft van de branche waar hij/zij in gaat managen.  De manager Communicatie zou dan dus een opleiding genoten moeten hebben die te maken heeft met het werk in de zorg om vervolgens manager te worden. 

De 5 best beoordeelde opleidingen tot Manager communicatie

Post-hbo WFM Workforce Management Personeelsplanning
De verantwoordelijkheid van Workforce Management oftewel personeelsplanning-experts neemt toe. Om dit proces in goede banen te leiden, dienen HR-planning managers en Workforce Management planning experts over de juiste kennis en …
Post-hbo WFM Workforce Management Personeelsplanning
Storytelling voor Teams in/na Transformatie (Communicatie - Management)
Je hebt bijvoorbeeld nieuwe werkwijze, benadering of strategie. Maar: - hoe maak je daar een overtuigend verhaal van richting stakeholders (klanten, medewerkers, collega's of consumenten)? - Hoe schep je draagkracht,
Storytelling voor Teams in/na Transformatie (Communicatie - Management)
Middle Management voor Zorg en Welzijn (ook online virtual classroom)
Deze opleiding helpt u zich te ontwikkelen in alle aspecten van management, en gaat daarbij op boeiende wijze in op vele vraagstukken die betrekking hebben op de zorg- en welzijnssector. …
Middle Management voor Zorg en Welzijn (ook online virtual classroom)
Middle management
In de cursus Middle management komt aan bod wat voor de belangrijke spilfunctie van middle manager nodig is, zoals managementprincipes, informatie- en communicatietechnieken en leidinggeven. Behoor je tot het middenkader …
Middle management
Hoger Management Support
In deze opleiding leer je als management assistent of (directie-)secretaresse aan je persoonlijke ontwikkeling te werken en vergroot je inhoudelijke kennis van de verschillende organisatiedisciplines. Werk je al geruime tijd …
Hoger Management Support

Omscholen of doorgroeien tot Manager communicatie

Als je Manager communicatie wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Manager communicatie zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Manager communicatie

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Manager communicatie?

Competenties en Vaardigheden Manager communicatie

Naast de interesse is het belangrijk dat je de competenties hebt die een Manager communicatie nodig heeft om succesvol te zijn. Sommige competenties zal je van nature hebben en andere hebben misschien training nodig? Hieronder vind je cursussen en trainingen voor de ontwikkeling van de competenties die een Manager communicatie nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Manager communicatie

Trainingen & cursussen Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid
Trainingen & cursussen Conflicten beheersen
Conflicten beheersen
Trainingen & cursussen Motiveren
Motiveren
Trainingen & cursussen Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Persoonlijkheid van een Manager communicatie

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Manager communicatie. Als Manager communicatie wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Manager communicatie:


zie volledige beschrijving persoonstype Manager communicatie

Vakkennis voor een Manager communicatie

Het is voor een Manager communicatie ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen tot Manager communicatie zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Trainingen & Opleidingen Manager communicatie

Communicatie Management E-Learning
Til jouw communicatie- en managementvaardigheden naar een hoger niveau met de opleiding Communicatie & ManagementHeb jij de ambitie om door te groeien? Of wil jij jouw kennis verbreden? Dan is …
Communicatie   Management E-Learning
Communicatie Manager E-Learning
Ontdek hoe je strategisch communiceert met de opleiding Communicatie ManagerHoe presenteert een organisatie zich? Wat communiceer je als bedrijf naar de buitenwereld? En hoe versterk je een zorgvuldig ontwikkelde identiteit? …
Communicatie Manager E-Learning
Life Management
Studdy® 🔹All you can learn🔹 500+ cursussen, audioboeken, kranten 🔹Certificaat🔹 24/7 PC, mobiel, tablet Deze cursus bestaat uit een aantal trainingen die je leven gaan beïnvloeden en je gelukkiger gaat …
Life Management
HBO Communicatie (1 jaar)
Algemeen Wilt u een professioneel communicatie adviseur worden? Communicatie is van groot belang binnen iedere organisaties. Tijdens deze boeiende opleiding komen alle aspecten rond communicatie terug. Deze opleiding is niet …
HBO Communicatie (1 jaar)
HBO Facilitair Management
Algemeen Werken binnen het vakgebied facilitair management betekent afwisseling en veelzijdigheid. Binnen dit werkveld speelt een goede communicatie en organisatie een belangrijke rol. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor …
HBO Facilitair Management

Werkervaring Manager communicatie

Het is voor een startend Manager communicatie die net van school komt minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Manager communicatie is het cruciaal dat er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals Manager Ict, Manager communicatie .

Iets anders leren?

Is Manager communicatie het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.




Netwerk Manager communicatie

Met wie werkt een Manager communicatie samen? 

 

De manager Communicatie  heeft veel te maken met het personeel waar hij/zij leiding aan geeft. De hele dag zullen er mensen uit het team naar de manager Communicatie  komen met vragen die de manager Communicatie  moet beantwoorden of problemen die de manager Communicatie   moet oplossen. Tevens heeft de manager Communicatie  veel te maken met klanten. De manager Communicatie  behoudt de relaties met de klanten en heeft het eerste contact moment met nieuwe klanten. Zowel via de mail als met zakelijke afspraken is dit contact er en de manager Communicatie   zal hier veel tijd en aandacht in moeten stoppen. Tot slot is er veel contact met de directeur van de afdeling. De manager Communicatie   moet namelijk ten alle tijden verantwoording afleggen aan hem of haar dus er zullen veel contactmomenten zijn. 


  • Personeel
  • Klanten
  • directeur
Manager communicatie


Organisaties waar een Manager communicatie werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Manager communicatie meestal werkt.

Waar werkt een Manager communicatie?

 

De manager Communicatie zal werken voor zowel profit als non profit organisaties.  In beide soorten organisaties zijn manage functies voor deze sector. 

Meer weten over werken in de Management & Business?

Bekijk werken in Management & Business

Best beoordeelde werkgevers Manager communicatie

Waar kun je het beste werken als Manager communicatie? Hieronder vind je de best door de Manager communicatie beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

RondOm Podotherapeuten

Locatie:

Openstaande vacatures: 0


Competenties, Skills en Vaardigheden Manager communicatie:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Manager communicatie.

Welke competenties heeft een Manager communicatie nodig?

Een Manager communicatie heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.


Persoonstypen Manager communicatie

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Manager communicatie passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Manager communicatie nodig? 

 

De manager Communicatie  moet een goede waarnemer zijn. Hij/zij moet op kunnen merken wanneer iemand in het team niet goed functioneert om hier meteen op te kunnen anticiperen. Ook moet de manager Communicatie  goed kunnen zien wanneer de begroting niet gehaald gaat worden of het bedrijf over het budget heen gaat. Ook dit heeft te maken met goed kunnen waarnemen. Daarbij moet de manager Communicatie  een goede leidinggevende zijn om mensen aan te kunnen sturen zowel in wat ze doen als in hoe ze het doen. De manager Communicatie  moet dit charisma uitstralen op de werkvloer zodat iedereen hem/haar serieus neemt. Alleen zo zal hij/zij goed kunnen functioneren als leidinggevende en zullen mensen naar hem/haar luisteren

Bekijk de persoonstypen voor Manager communicatie


Baas


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Manager communicatie

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Manager communicatie

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Manager communicatie

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Manager communicatie

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Manager communicatie dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Manager communicatie belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Manager communicatie. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Manager communicatie iets voor je?

Zou je graag Manager communicatie willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Manager communicatie bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Manager communicatie

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar