Boeken Marktonderzoeker

Hoewel de sector een klap heeft gekregen door de economische crisis krijgen Marktonderzoekers een steeds belangrijkere rol en worden ze steeds vaker ingezet door bedrijven. Consumentengedrag is lastig te voorspellen en Marktonderzoekers zijn daarom vaak overal nodig.

Een Marktonderzoeker kan doorgroeien naar de functie van senior Marktonderzoeker of als Commercieel Directeur van een onderzoeksbureau. Ook kan hij zijn eigen bureau starten.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Marktonderzoeker. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Marktonderzoeker. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Marktonderzoeker die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 100 beste boeken voor een Marktonderzoeker:

The Discipline of Market Leaders

The Discipline of Market Leaders

The Discipline of Market Leaders - Engels | Druk: New edition | Paperback | 9780201407198 | 224 pagina's

Why is it that Casio can sell a calculator more cheaply than Kellogg's can sell a box of corn flakes? Why can FedEx absolutely, positively deliver your package overnight but airlines have trouble keeping track of your bags? What does your company do better than anyone else? What unique value do you provide to your …

Principes van marktonderzoek

Principes van marktonderzoek

Principes van marktonderzoek - Nederlands | Druk: 2 | Paperback | 9789043032933 | 464 pagina's

Principes van marktonderzoek 2e druk is een boek van Alvin C. Burns uitgegeven bij Pearson. ISBN 9789043032933 Principes van marktonderzoek, 7e editiePrincipes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op de toepassing in de praktijk. Zonder te veel in te gaan op technische details, beschrijft het boek hoe je de …

Creating Value with Big Data Analytics

Creating Value with Big Data Analytics

Creating Value with Big Data Analytics - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9781138837973 | 316 pagina's

Creating Value with Big Data Analytics 1e editie is een boek van Peter C. Verhoef uitgegeven bij Taylor &Amp; Francis Ltd. ISBN 9781138837973 Our newly digital world is generating an almost unimaginable amount of data about all of us. Such a vast amount of data is useless without plans and strategies that are designed to …

Marktonderzoek

Marktonderzoek

Marktonderzoek - Nederlands | Druk: 8 | Paperback | 9789001796990 | 432 pagina's

In Marktonderzoek staat het onderzoeksproces centraal, waarbij verschillende methoden van dataverzameling en data-analyse worden behandeld. In dit boek komt de relatie tussen opdrachtgever en onderzoeksbureau komt uitgebreid aan bod. Daarnaast is er veel aandacht voor de plaats die het marketingonderzoek inneemt binnen het totale vakgebied. Marktonderzoek is een toegankelijk, compleet en modern basisboek op het …

Mind the gap

Mind the gap

Mind the gap - Nederlands | Druk: 3 | Paperback | 9789462364219

"Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat snel en eenvoudig een gap-analyse uit te voeren. Iedere stap wordt in een …

Consumer Behaviour

Consumer Behaviour

Consumer Behaviour - Engels | Druk: 6 | Paperback | 9781292116723 | 736 pagina's

Consumer Behaviour: A European Perspective 6th Edition by Michael R. Solomon, Gary J. Bamossy, Soren T. Askegaard and Margaret K. Hogg Now in its sixth edition, Consumer Behaviour: A European Perspective provides a fully comprehensive, lively and engaging introduction to the behaviour of consumers in Europe and around the world. This text offers a cutting-edge …

De relatie-economie

De relatie-economie

De relatie-economie - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789047010814 | 224 pagina's

De relatie-economie 1e druk is een boek van Xavier van Leeuwe uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789047010814 Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en …

Kwalitatief marktonderzoek

Kwalitatief marktonderzoek

Kwalitatief marktonderzoek - Nederlands | Druk: 3 | Paperback | 9789001809386 | 110 pagina's

Kwalitatief marktonderzoek 3e druk is een boek van Uta Meier uitgegeven bij Noordhoff Uitgevers B.V.. ISBN 9789001809386 Kwalitatief marktonderzoek biedt een praktische handleiding voor mensen die zelf kwalitatief marktonderzoek willen gaan doen. Het biedt actuele informatie over de mogelijkheden van het vak. De gestructureerde opzet biedt ook een leidraad voor de opdrachtgever.

Hacking Growth

Hacking Growth

Hacking Growth - Engels | E-book | 9780753545386

'a compelling methodology... to increase market share quickly' -- Eric Ries, bestselling author of THE LEAN STARTUP 'a must-read for anyone in business' -- James Currier, managing partner, NFX Guild **'will teach you how to think like a marketer of tomorrow' -- Josh Elman, partner, Greylock Partners Growth is now the first thing that investors, …

Product Management For Dummies

Product Management For Dummies

Product Management For Dummies - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9781119264026 | 384 pagina's

Your one-stop guide to becoming a product management prodigy Product management plays a pivotal role in organizations. In fact, it's now considered the fourth most important title in corporate America yet only a tiny fraction of product managers have been trained for this vital position. If you're one of the hundreds of thousands of people …

per pagina