Boeken PR Adviseur

PR is van alle tijden. Er zal dan dus ook altijd behoefte zijn aan mensen die de pr in goede banen kunnen leiden. Op het moment dat het economisch minder gaat is het pr-budget echter wel vaak hetgeen waar de organisatie in gaat snijden. Dit is natuurlijk van invloed op de werkgelegenheid van de pr adviseurs. Maar over het algemeen is het werk en arbeidsperspectief van een pr adviseur goed te noemen.

Bij goed functioneren kan een pr adviseur doorgroeien naar een meer strategische functie als pr adviseur of promoveren naar pr- of communicatiemanager

 

 
 
 
Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep PR Adviseur. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep PR Adviseur. Er zijn boeken voor de beginner of voor de PR Adviseur die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 100 beste boeken voor een PR Adviseur:

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Hardcover | 9789001834128 | 13 juli 2015 | 608 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is al jaren hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en fungeert zowel tijdens de studie als daarna als grondig naslagwerk; al meer dan 130.000 studenten zijn ermee opgeleid. Het geïntegreerde marketingcommunicatieplan staat centraal in het boek. Waarom kiezen voor Marketingcommunicatiestrategie? - ijzersterke methode met zeer goede positie in de hbo-/wo-markt; - geschreven door gerenommeerde …

Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties - Nederlands | Paperback | 9789491560019 | 01 augustus 2012 | 540 pagina's

Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert. Moderne organisaties proberen niet alleen te beïnvloeden, ze luisteren mee en participeren in gesprekken die consumenten voeren. Dit handboek biedt inzichten en richtlijnen, gebaseerd op actuele ontwikkelingen, die van belang …

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Paperback | 9789001899950 | 14 juli 2020 | 552 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is al jaren hét boek voor het vakgebied marketingcommunicatie. Het boek slaagt erin om de voortdurende veranderingen in de wereld van marketingcommunicatie een fundament te geven door de werking en de mogelijke inzet ervan te beschrijven. Centraal staat het marketingcommunicatieplan en het bouwen van sterke merken (offline en online) en het behalen van commercieel …

Say It With Charts 4th

Say It With Charts 4th

Say It With Charts 4th - Engels | Hardcover | 9780071369978 | 16 maart 2001 | 226 pagina's

Reveals tips for preparing effective presentations and shows how to combine those tips with technologies for better visuals. This book provides information on how to prepare different types of charts - pie, bar, column, line, or dot - and when to use each, and recommendations on lettering size, color choice, appropriate chart types. Today's most …

Mediarelaties en persvoorlichting

Mediarelaties en persvoorlichting

Mediarelaties en persvoorlichting - Nederlands | Paperback | 9789462363861 | 21 april 2014 | 204 pagina's

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook …

Alles wat PR-bureau's je niet vertellen

Alles wat PR-bureau's je niet vertellen

Alles wat PR-bureau's je niet vertellen - Nederlands | Paperback | 9789082108361 | 01 december 2020 | 148 pagina's

In dit boek vind je tal van praktische voorbeelden, succesvolle PR- cases en complete persberichten. Zo wordt de PR-theorie zo praktisch mogelijk gemaakt. Je ontdekt hoe snelgroeiende bedrijven als Inner Circle en Tentoo succesvol PR inzetten. Ook de PR-strategie van Sprout’s Startup van het Jaar Shypple vind je in dit boek. “Dit boek leert je …

Liegen met cijfers

Liegen met cijfers

Liegen met cijfers - Nederlands | Paperback | 9789492790156 | 05 februari 2019 | 136 pagina's

Waar je ook kijkt, overal wordt gestrooid met cijfers en statistieken. Maar “er schuilt terreur in cijfers,” schrijft Darrell Huff in dit boek. En nergens wordt die terreur zo geraffineerd toegepast als in de glibberige wereld van gemiddelden, percentages, correlaties, grafieken en trends. In dit boek maakt Huff een einde aan list en bedrog met …

Persuasive Copywriting

Persuasive Copywriting

Persuasive Copywriting - Engels | Paperback | 9780749483661 | 03 januari 2019 | 296 pagina's

Improve consumer engagement and sell with confidence using this complete handbook for creative professionals; ideal for those seeking to accelerate their copywriting skills to the next level.

Designing With and within Public Organizations

Designing With and within Public Organizations

Designing With and within Public Organizations - Engels | Paperback | 9789063694975 | 15 oktober 2018 | 208 pagina's

Design practices increasingly appeal to public organizations as a new and promising approach, but how can we make collaboration between designers and public sector innovators successful? Worldwide, design thinking is being used to come up with meaningful solutions for wicked social problems. However, the way in which public organizations operate in practice is not always …

Verandering

Verandering

Verandering - Nederlands | Paperback | 9789047014577 | 09 april 2021 | 352 pagina's

Over cultuurverandering, de mythe van de influencer en de sleutel tot het succes van de #MeToo en Black Lives Matter beweging. In ‘Verandering’ laat Damon Centola zien hoe verandering werkt en hoe nieuw gedrag zich verspreidt. Zijn baanbrekende onderzoek toont aan met welk beleid we gewenst gedrag kunnen stimuleren en wat juist averechts werkt. Daarnaast …

per pagina