Boeken PR Adviseur

PR is van alle tijden. Er zal dan dus ook altijd behoefte zijn aan mensen die de pr in goede banen kunnen leiden. Op het moment dat het economisch minder gaat is het pr-budget echter wel vaak hetgeen waar de organisatie in gaat snijden. Dit is natuurlijk van invloed op de werkgelegenheid van de pr adviseurs. Maar over het algemeen is het werk en arbeidsperspectief van een pr adviseur goed te noemen.

Bij goed functioneren kan een pr adviseur doorgroeien naar een meer strategische functie als pr adviseur of promoveren naar pr- of communicatiemanager. 

 

 
 
 
Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep PR Adviseur. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep PR Adviseur. Er zijn boeken voor de beginner of voor de PR Adviseur die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 98 beste boeken voor een PR Adviseur:

Marketingcommunicatiestrategie incl. toegang tot Prepzone

Marketingcommunicatiestrategie incl. toegang tot Prepzone

Marketingcommunicatiestrategie incl. toegang tot Prepzone - Nederlands | Druk: 7 | Hardcover | 9789001834128 | 608 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie 7e druk is een boek van J.M.G. Floor uitgegeven bij Noordhoff Uitgevers B.V.. ISBN 9789001834128 Marketingcommunicatiestrategie is al jaren hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en fungeert zowel tijdens de studie als daarna als grondig naslagwerk; al meer dan 130.000 studenten zijn ermee opgeleid. Het geïntegreerde marketingcommunicatieplan staat centraal in het boek. Waarom kiezen …

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 4 | Paperback | 9789020731651 | 565 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en is zowel tijdens je studie als daarna een grondig naslagwerk. Met de Campuz Creditcard bij het boek kun je heel gericht voor je tentamens leren dankzij de handige toetsen met feedback op de bijbehorende website. In het boek staat het geïntegreerde marketingcommunicatieplan centraal. Na een inleiding …

Toxic Sludge is Good for You!

Toxic Sludge is Good for You!

Toxic Sludge is Good for You! - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9781567510607 | 236 pagina's

Reveals how public relations firms "spin" the news, including their role in controlling political debates and protecting corporations from public scrutiny

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 5 | Hardcover | 9789020733334 | 675 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en is zowel tijdens je studie als daarna een grondig naslagwerk. Met de Campuz Creditcard bij het boek kun je heel gericht voor je tentamens leren dankzij de handige toetsen met feedback op de bijbehorende website. In het boek staat het geïntegreerde marketingcommunicatieplan centraal. Na een inleiding …

Public Relations

Public Relations

Public Relations - Nederlands | Druk: 2 | Paperback | 9789044125238 | 250 pagina's

Er gaan talrijke betekenissen schuil onder de term Public Relations. Meer zelfs: een heleboel verschillende termen worden gehanteerd om het vakgebied van Public Relations aan te geven. Corporate Communication, Comminucatiemanagement, Public Affairs'.. Je vindt op internationaal vlak de opleiding public Relations terug in het domein van de Sociale wetenschappen, Politieke wetenschappen, Bestuurskunde of 'leer, Communicatiewetenschappen'.. …

Public Relations

Public Relations

Public Relations - Nederlands | Druk: 5 | Hardcover | 9789014079233 | 455 pagina's

Public Relations 5e druk is een boek van J. Mastenbroek uitgegeven bij Kluwer. ISBN 9789014079233 Om vandaag de dag te overleven moeten organisaties verder gaan dan alleen investeren in 'tweerichtingsverkeer' en begrip van hun omgeving. Systematische aandacht voor public relations helpt organisaties de communicatie met hun omgeving serieus op te pakken. Het boek 'Public Relations …

Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties - Nederlands | Druk: 6 | Paperback | 9789491560019 | 540 pagina's

Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert. Moderne organisaties proberen niet alleen te beïnvloeden, ze luisteren mee en participeren in gesprekken die consumenten voeren. Dit handboek biedt inzichten en richtlijnen, gebaseerd op actuele ontwikkelingen, die van belang …

Relations in Public

Relations in Public

Relations in Public - Engels | Druk: 1 | Paperback | 9781412810067 | 424 pagina's

Until recently, to be in a public place meant to feel safe. That has changed, especially in cities. Urban dwellers sense the need to quickly react to gestural cues from persons in their immediate presence in order to establish their relationship to each other. Through this communication they hope to detect potential danger before it …

Climate Change Denial and Public Relations

Climate Change Denial and Public Relations

Climate Change Denial and Public Relations - Engels | Hardcover | 9780815358831 | 256 pagina's

This is the first book on climate change denial and lobbying that combines the ideology of denial and the role of anthropocentrism in the study of interest groups and communication strategy. Climate Change Denial and Public Relations: Strategic Communication and Interest Groups in Climate Inaction is a critical approach to climate change denial from a …

The Business of Persuasion: Harold Burson on Public Relations

The Business of Persuasion: Harold Burson on Public Relations

The Business of Persuasion: Harold Burson on Public Relations - Engels | E-book | 9780795350443

Much as Ogilvy wrote the bible on advertising, Burson has written the must-read book for the public relations industry. Harold Burson, described by PRWeek as "the [20th] century's most influential PR figure," is perhaps the most recognized name in the industry today. The 96-year-old founder of PR giant Burson-Marsteller has had an incredible 70-year career, …

per pagina