Boeken PR Adviseur

PR is van alle tijden. Er zal dan dus ook altijd behoefte zijn aan mensen die de pr in goede banen kunnen leiden. Op het moment dat het economisch minder gaat is het pr-budget echter wel vaak hetgeen waar de organisatie in gaat snijden. Dit is natuurlijk van invloed op de werkgelegenheid van de pr adviseurs. Maar over het algemeen is het werk en arbeidsperspectief van een pr adviseur goed te noemen.

Bij goed functioneren kan een pr adviseur doorgroeien naar een meer strategische functie als pr adviseur of promoveren naar pr- of communicatiemanager

 

 
 
 
Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep PR Adviseur. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep PR Adviseur. Er zijn boeken voor de beginner of voor de PR Adviseur die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 100 beste boeken voor een PR Adviseur:

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 7 | Hardcover | 9789001834128 | 608 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is al jaren hét standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie en fungeert zowel tijdens de studie als daarna als grondig naslagwerk; al meer dan 130.000 studenten zijn ermee opgeleid. Het geïntegreerde marketingcommunicatieplan staat centraal in het boek. Waarom kiezen voor Marketingcommunicatiestrategie? - ijzersterke methode met zeer goede positie in de hbo-/wo-markt; - geschreven door gerenommeerde …

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 4 | Paperback | 9789020731651 | 565 pagina's
Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789020733334 | 675 pagina's
Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties

Communicatie van organisaties - Nederlands | Druk: 6 | Paperback | 9789491560019 | 540 pagina's

Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert. Moderne organisaties proberen niet alleen te beïnvloeden, ze luisteren mee en participeren in gesprekken die consumenten voeren. Dit handboek biedt inzichten en richtlijnen, gebaseerd op actuele ontwikkelingen, die van belang …

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie - Nederlands | Druk: 8 | Paperback | 9789001899950 | 552 pagina's

Marketingcommunicatiestrategie is al jaren hét boek voor het vakgebied marketingcommunicatie. Het boek slaagt erin om de voortdurende veranderingen in de wereld van marketingcommunicatie een fundament te geven door de werking en de mogelijke inzet ervan te beschrijven. Centraal staat het marketingcommunicatieplan en het bouwen van sterke merken (offline en online) en het behalen van commercieel …

Ongoing Crisis Communication

Ongoing Crisis Communication

Ongoing Crisis Communication - Engels | Druk: 5th Revised edition | Paperback | 9781544328690

Providing an integrated approach to crisis communication that spans various disciplines and the entire crisis management process, the fifth edition of Ongoing Crisis Communication uses a three-stage approach to crisis management - pre-crisis, crisis and post-crisis. W. Timothy Coombs draws on first-hand experience in the field, explaining how crisis management can prevent or reduce the …

Say It With Charts

Say It With Charts

Say It With Charts - Engels | Druk: 4th edition | Hardcover | 9780071369978 | 240 pagina's

This is today's most comprehensive, up-to-date business presentation guidebook. It provides easy-to-follow tools and strategies for creating powerful, interactive business presentations. As a professional, your career relies on reaching audiences, convincing them that your message is valuable, then making them remember that message. Say It With Charts, 4th Edition , walks you through the entire …

Voor Dummies - PR voor dummies

Voor Dummies - PR voor dummies

Voor Dummies - PR voor dummies - Nederlands | Druk: 3 | Paperback | 9789045353548

Hoe kom je bij journalisten onder de aandacht? Of beter nog: hoe zorg je ervoor dat jouw nieuws als een lopend vuurtje de ronde doet bij je doelgroep? Dit en veel meer lees je in de pocketeditie van PR voor Dummies. Je leert het perfecte persbericht schrijven, een pr-plan opstellen, succesvol interviews geven en effectief …

Crystallizing Public Opinion

Crystallizing Public Opinion

Crystallizing Public Opinion - Engels | Paperback | 9780486836584 | 208 pagina's

Famed as "the father of public relations," Edward Bernays pioneered the technique of working to change attitudes rather than just selling products. In this 1923 classic, the first book ever written about the public relations industry, he delineates the approaches that corporations and governments have taken for the past century to influence social tendencies. Crystallizing …

Mediarelaties en persvoorlichting

Mediarelaties en persvoorlichting

Mediarelaties en persvoorlichting - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789462363861 | 204 pagina's

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook …

per pagina