Salaris Servicedesk Medewerker

Salarisschalen Servicedesk Medewerker

Bovenstaande bedragen zijn bruto maand salarissen
  • Maximaal salaris Servicedesk Medewerker
  • Gemiddeld salaris Servicedesk Medewerker
  • Minimaal salaris Servicedesk Medewerker

Een Servicedesk Medewerker verdient per maand gemiddeld € 2.000 bruto. Het minimale of startsalaris ligt op € 1.300 en het maximale loon ligt op € 2.700 bruto per maand. Het loon is gebaseerd op een 40 urige werkweek. Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Servicedesk Medewerker vind je hier

Het salaris Servicedesk Medewerker is bijgewerkt op 06-09-2021

Wat verdient een Servicedesk Medewerker?

Het startsalaris van de Servicedesk Medewerker ligt rond de 1300 euro. Dit salaris kan oplopen tot ongeveer 2700 euro, afhankelijk van de organisatie waar de Servicedesk Medewerker werkzaam is. Ook de overige arbeidsvoorwaarden verschillen per organisatie.


Wil je jouw salaris verhogen?

Bekijk dan welke banen echt bij jouw passen met onze tool Baansuggestie


Gemiddeld loon Servicedesk Medewerker

Gemiddeld bruto jaarsalaris:

€ 25.920

Gemiddeld bruto maandsalaris:

€ 2.000

Gemiddeld bruto uurloon:

€ 11,49

Het gemiddelde jaarsalaris is berekend inclusief vakantiegeld. Het gemiddelde uurloon van een Servicedesk Medewerker is € 11,49 gebaseerd op een 40-urige werkweek. De salarisschalen voor een Servicedesk Medewerker vind je hier


Hoe kan een Servicedesk Medewerker het salaris verhogen?

Een Servicedesk Medewerker kan zijn/haar salaris verhogen door zijn/haar marktwaarde te vergroten. Hoe competenter je bent, hoe hoger je marktwaarde. Hieronder vind je trainingen waarmee je als Servicedesk Medewerker jouw salaris, vergoeding of loon kunt verhogen

Competentie en skillsgerichte trainingen Servicedesk Medewerker

Trainingen & cursussen Analytisch
Analytisch
Trainingen & cursussen Anticiperen
Anticiperen
Trainingen & cursussen Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid
Trainingen & cursussen Klantgerichtheid
Klantgerichtheid
Trainingen & cursussen Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Loonsverhogende vakkennis voor een Servicedesk Medewerker

Naast met passende skills en competenties kan de marktwaarde en dus het loon van de Servicedesk Medewerker worden verhoogd met het aanleren van specifiek vakkennis

MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)
Introductie opleiding De Medewerker ICT support werkt bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat se werkomgeving heel breed is. Hij/zij kan werkzaam zijn bij klein-, midden- …
MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)
MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)
Introductie opleiding De Medewerker ICT support werkt bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat se werkomgeving heel breed is. Hij/zij kan werkzaam zijn bij klein-, midden- …
MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)

De actuele kans op werk voor een Servicedesk Medewerker

Het beroep Servicedesk Medewerker is onderdeel van de beroepsfamilie ICT-helpdeskmedewerkers en -gebruikersondersteuners. De kans op werk voor de beroepsfamilie ICT-helpdeskmedewerkers en -gebruikersondersteuners is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

157

Baankans Servicedesk Medewerker

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen




Gemiddeld loon binnen de sector Facilitaire Dienstverlening

Bovenstaande bedragen zijn bruto maand salarissen

Het gemiddelde loon binnen de sector Facilitaire Dienstverlening ligt op € 2.801 bruto per maand. Het minimale of startsalaris begint bij € 850 en het maximale loon is € 16.025 bruto per maand.


Gemiddeld loon beroepsgroep Facilitair

Bovenstaande bedragen zijn bruto maand salarissen

Het gemiddelde loon binnen de sector Facilitair ligt op € 2.217 bruto per maand. Het minimale of startsalaris begint bij € 850 en het maximale loon is € 15.000 bruto per maand.


Vacatures Servicedesk Medewerker

Wil je een beter salaris verdienen als Servicedesk Medewerker? Misschien kan je via deze vacatures een loonsverhoging krijgen

De top 5 Servicedesk Medewerker vacatures

Vacature Servicedesk medewerker
Randstad
Functieomschrijving Wil jij graag werken in de wereld van hypotheken maar mis je de kennis en certificaten? Krijg jij er energie van optimale service te verlenen door samen met je …
Vacature Coachende servicedesk medewerker m/ v Tata Steel
Tempo-Team
Functieomschrijving Ben je een ervaren receptioniste, die toe is aan een volgende stap? Heb je ervaring met het coachen van collega's? En heb je ervaring met Topdesk? Super! Lees gauw
Vacature Servicedesk medewerker m/ v Maasvlakte Rotterdam
Tempo-Team
Functieomschrijving Vind je het leuk om servicegericht bezig te zijn? En ben je op zoek naar een parttime baan met een unieke werkplek? Lees dan snel verder!Wat bieden wij
Vacature IT Servicedesk Medewerker
Coolblue
Samen met jouw collega’s ben je het eerste aanspreekpunt en oplosser voor bijna alle IT gerelateerde processen binnen Coolblue. Wat doe je als IT Servicedesk Medewerker bij Coolblue? Samen met …
Vacature Servicedesk Medewerker Technisch
Intro Personeel
Hard werken is goed. Slim werken is beter! Als Skilled Servicedesk Medewerker werk jij hieraan mee. Binnen dit bedrijf werk je mee aan automatiseringssystemen voor de lastechniek. Ben jij technisch …

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Servicedesk Medewerker

ICT wordt steeds belangrijker en speelt in veel organisaties een rol. Storingen, problemen en andere facilitaire diensten zijn dan ook belangrijk. Er is om deze reden voldoende werk te vinden voor een Servicedesk Medewerker.

De Servicedesk Medewerker kan beginnen als trainee en zo later doorgroeien naar de functie van Servicedesk Medewerker. Binnen deze functie kan doorgegroeid worden naar een meer leidinggevende functie, wat inhoudt dat de Servicedesk Medewerker het team van Servicedesk Medewerkers aanstuurt en de taken verdeelt.


Tips om loonsverhoging te krijgen

  • Goed onderhandelen met je bestaande werkgever
  • Jouw marktwaarde verhogen met een cursus of training
  • Loonsverhoging door een andere baan te vinden

FAQ / Veelgestelde vragen beroep Servicedesk Medewerker

Hoeveel verdient een startend of junior Servicedesk Medewerker?

Het gemiddelde startsalaris voor een Servicedesk Medewerker ligt op € 1.300 bruto per maand. Dit is ook het minimale loon dat je als Servicedesk Medewerker kunt krijgen. Het marktconforme junior niveau salaris (0-2 jaar werkervaring) ligt op maximaal 110% van het gemiddelde startsalaris en loopt dus tot ongeveer € 1.430. Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Servicedesk Medewerker vind je hier

Wat verdient een Servicedesk Medewerker gemiddeld?

Het gemiddelde salaris voor een Servicedesk Medewerker ligt op € 2.000 bruto per maand. Het marktconforme medior niveau salaris (3-5 jaar werkervaring) ligt tussen 90% van het gemiddelde salaris (€ 1.800 per maand) en ongeveer 120% van het gemiddelde salaris, hetgeen € 2.400 bruto per maand betekent. Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Servicedesk Medewerker vind je hier

Wat verdien je maximaal als Servicedesk Medewerker?

Het maximale salaris voor een Servicedesk Medewerker ligt op € 2.700 bruto per maand. Het marktconforme senior niveau salaris (meer dan 5 jaar werkervaring) begint bij ongeveer 85% van het maximale salaris en ligt tussen € 2.295 en € 2.700 bruto per maand. Voor veel senior en management functies gelden vaak ook bonusregelingen en winstdeling. Het gemiddelde maximale salaris dat je hier vindt is inclusief dit soort secundaire arbeidsvoorwaarden. Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Servicedesk Medewerker vind je hier

Ga direct naar