Servicedesk Medewerker Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Servicedesk Medewerker? Lees de functieomschrijving.

De Servicedesk Medewerker is werkzaam bij de afdeling servicedesk. De servicedesk is een centrale afdeling bij een organisatie, meestal een ICT organisatie of facilitaire organisatie. Deze afdeling lost bijvoorbeeld storingen aan computers op en regelt de installatie van applicaties en programma’s. De afdeling servicedesk is vergelijkbaar met een callcenter of een helpdesk. Het verschil met een helpdesk is dat bij een helpdesk enkel problemen gemeld worden en deze dan door anderen in de organisatie opgelost worden. De dienstverlening van de servicedesk biedt meer en biedt ook direct hulp bij problemen.

De Servicedesk Medewerker zorgt voor een goede afhandeling van alle verzoeken en incidenten die binnenkomen bij de afdeling servicedesk. De Servicedesk Medewerker werkt hierbij in een team van Servicedesk Medewerkers. Samen zijn zij de vraagbaak voor alle ICT problemen binnen de organisatie.

De Servicedesk Medewerker is het eerste aanspreekpunt bij storingen in de hard- en software en kan kleine reparaties aan computers verrichten. Als de Servicedesk Medewerker de storing niet zelf op kan lossen, zet de Servicedesk Medewerker deze uit bij een collega. Ook moeten de storingen gemeld worden in het systeem. Verder installeert de Servicedesk Medewerker applicaties, besturingsprogramma’s en software en regelt verhuizingen van computers en randapparatuur.

Wil je werken als Servicedesk Medewerker?

Werk je al als Servicedesk Medewerker en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Servicedesk Medewerker worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Servicedesk Medewerker, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Servicedesk Medewerker in één oogopslag

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1300 tot €2700

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

102


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Servicedesk Medewerker

Wat verdient een Servicedesk Medewerker?

Het startsalaris van de Servicedesk Medewerker ligt rond de 1300 euro. Dit salaris kan oplopen tot ongeveer 2700 euro, afhankelijk van de organisatie waar de Servicedesk Medewerker werkzaam is. Ook de overige arbeidsvoorwaarden verschillen per organisatie.

Salarisschaal Servicedesk Medewerker

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Servicedesk Medewerker

Op zoek naar een nieuwe baan als Servicedesk Medewerker? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Servicedesk Medewerker. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

De top 5 Servicedesk Medewerker vacatures

IT Skilled Servicedesk medewerker
Van Oord
De functie Maakt het jou niet uit of een werkplek of server stilstaat of met 10 knopen per uur vooruitgaat, maar wil je altijd de beste IT-ondersteuning leveren? Als servicedesk …
Servicedesk Medewerker (16 - 40 uur)
Page Personnel
In de functie van Servicedesk Medewerker (16 - 40 uur) ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de service monteurs. Dagelijks plan je installatie- en storingsbezoeken in en heb je …
Servicedesk medewerker
Twente
Speakup in Twente is op zoek naar een oplossings- en klantgerichte Servicedesk medewerker die leergierig, initiatief rijk en proactief is. Functie omschrijving Jij staat onze klanten te woord en ben …
Servicedesk medewerker pensioenen
YoungCapital
Wat ga je doen? Houd jij van zaken vlot oppakken, vragen snel en juist beantwoorden en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is de APG op zoek naar jou Wat …
Technisch Helpdesk Medewerker
Adesys
In 1983 ontstond Adésys toen wij een innovatieve alarmeringsoplossing voor de tuinbouwsector en intensieve veehouderij ontwikkelden. Inmiddels is Adésys naast deze markten ook actief in de waterwereld, koelsector, gebouwbeheer en …

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Servicedesk Medewerker

Hoe goed is de toekomst voor de Servicedesk Medewerker? 

ICT wordt steeds belangrijker en speelt in veel organisaties een rol. Storingen, problemen en andere facilitaire diensten zijn dan ook belangrijk. Er is om deze reden voldoende werk te vinden voor een Servicedesk Medewerker.

De Servicedesk Medewerker kan beginnen als trainee en zo later doorgroeien naar de functie van Servicedesk Medewerker. Binnen deze functie kan doorgegroeid worden naar een meer leidinggevende functie, wat inhoudt dat de Servicedesk Medewerker het team van Servicedesk Medewerkers aanstuurt en de taken verdeelt.

Baankans Servicedesk Medewerker

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

102


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Servicedesk Medewerker worden: Opleidingen tot Servicedesk Medewerker

Hoe word je een Servicedesk Medewerker? 

Voor de functie van Servicedesk Medewerker wordt meestal MBO werk- en denkniveau gevraagd. Een specifieke opleiding is niet altijd nodig, wel kennis van diverse systemen en specifieke werkervaring. Er bestaan wel opleidingen voor de functie van Servicedesk Medewerker. Zo kan de Servicedesk Medewerker de opleiding ICT Helpdesk- en Servicedesk Medewerker (MBO) en de opleiding Servicedesk Medewerker ICT (MBO) volgen.

De 5 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Servicedesk Medewerker

Klantgerichte servicedesk
Na de training: Ben je je bewust van hetgeen een klant van je verwacht en ben je in staat daaraan tegemoet te komen op een klantgerichte, effectieve en efficiënte manier. …
Facilitair Servicedesk Medewerker
Facilitair Servicedesk Medewerker Algemeen Het licht in het damestoilet is kapot, het bureau van de directiesecretaresse moet verplaatst worden, de plant in de vergaderzaal is erg dor..... Je bent hét aanspreekpunt …
Facilitair Servicedesk Medewerker Incompany
Facilitair Servicedesk Medewerker Algemeen Het licht in het damestoilet is kapot, het bureau van de directiesecretaresse moet verplaatst worden, de plant in de vergaderzaal is erg dor..... Je bent hét aanspreekpunt …
MHBO Leergang Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht …
MBO Leergang Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze MBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te …
Meer opleidingen Servicedesk Medewerker

Weet je nog niet of je Servicedesk Medewerker wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Servicedesk Medewerker of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Servicedesk Medewerker

Met wie werkt een Servicedesk Medewerker samen? 

Omdat de Servicedesk Medewerker allerhande werkzaamheden verricht binnen de gehele organisatie, heeft de Servicedesk Medewerker contact met veel andere medewerkers. Daarnaast heeft de Servicedesk Medewerker ook intensief contact met directe collega’s die kunnen helpen bij problemen en storingen waar de Servicedesk Medewerker zelf geen oplossing voor weet.


Servicedesk Medewerker


Organisaties waar een Servicedesk Medewerker werkzaam is

Waar werkt een Servicedesk Medewerker meestal? 

De Servicedesk Medewerker werkt meestal bij een ICT organisatie of een facilitaire organisatie. De Servicedesk Medewerker biedt ondersteunende activiteiten aan de andere medewerkers van de organisatie. De Servicedesk Medewerker kan zowel werkzaam zijn in de profit als in de non-profit sector.

Meer weten over werken in de Facilitair?

Bekijk werken in Facilitair

Best beoordeelde werkgevers Servicedesk Medewerker

Waar kun je het beste werken als Servicedesk Medewerker? Hieronder vindt je de best door de Servicedesk Medewerker beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Servicedesk Medewerker.

Competenties, Skills en Vaardigheden Servicedesk Medewerker:

Welke competenties heeft een een Servicedesk Medewerker nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Servicedesk Medewerker

Wat voor persoonlijkheid heb je als Servicedesk Medewerker nodig? 

De Servicedesk Medewerker moet analytisch ingesteld zijn en goed kunnen inzien waar het probleem zich bevindt en hoe dit het beste opgelost kan worden (waarnemer). De Servicedesk Medewerker moet hierbij doelgericht te werk gaan en zelfverzekerd de medewerkers kunnen helpen (succesvolle werker).

Bekijk de persoonstypen voor Servicedesk Medewerker


Succesvolle werker


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Servicedesk Medewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Servicedesk Medewerker

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Servicedesk Medewerker

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Servicedesk Medewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Servicedesk Medewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Servicedesk Medewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Servicedesk Medewerker. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Servicedesk Medewerker iets voor je?

Zou je graag Servicedesk Medewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Servicedesk Medewerker bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Servicedesk Medewerker

E.D.

Dit beroep wordt stelselmatig onderschat en is het eerste waar op bezuinigd wordt. Reeds in twee functies ben ik wegbezuinigd de laatste twee jaar. Terwijl het eerste aanspreekpunt zijn en het klantcontact ansich enorm belangrijk zijn. Tevens is DE servicedesk HET punt om allerlei zaken te monitoren en escaleren. Hiernaast houden zij dikwijls ook nog overige afdelingen uit de wind zodat die zo efficient mogelijk zo productief mogelijk kunnen zijn. Voorbeeld: een klant belt over een status. In dit gesprek word er 9/10 keer extra informatie gegeven of infomate over een andere zaak waar de Helpdesk niet mee bezig is.

max

het is een ondergewaardeerd beroep waar volgens mij geen verandering in zitGr.

Henrie

Dit beroep heb ik nu 15 jaar uitgevoerd op verschillende niveaus en ik kan zeggen dat het door de meeste werkgevers zwaar wordt ondergewaardeerd.

Steven

Moed er in houden Henrie,zo denken 9 van de 10 werknemers er over.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar