Servicedesk Medewerker Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Servicedesk Medewerker? Lees de functieomschrijving.

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep servicedesk medewerker. De functieomschrijving, over het loon, de baankans en hoe je servicedesk medewerker wordt.

 

Wat is een Servicedesk Medewerker?

De Servicedesk Medewerker is werkzaam bij de afdeling servicedesk. De servicedesk is een centrale afdeling bij een organisatie, meestal een ICT organisatie of facilitaire organisatie. Deze afdeling lost bijvoorbeeld storingen aan computers op en regelt de installatie van applicaties en programma’s. De afdeling servicedesk is vergelijkbaar met een callcenter of een helpdesk. Het verschil met een helpdesk is dat bij een helpdesk enkel problemen gemeld worden en deze dan door anderen in de organisatie opgelost worden. De dienstverlening van de servicedesk biedt meer en biedt ook direct hulp bij problemen.

De Servicedesk Medewerker zorgt voor een goede afhandeling van alle verzoeken en incidenten die binnenkomen bij de afdeling servicedesk. De Servicedesk Medewerker werkt hierbij in een team van Servicedesk Medewerkers. Samen zijn zij de vraagbaak voor alle ICT problemen binnen de organisatie.

De Servicedesk Medewerker is het eerste aanspreekpunt bij storingen in de hard- en software en kan kleine reparaties aan computers verrichten. Als de Servicedesk Medewerker de storing niet zelf op kan lossen, zet de Servicedesk Medewerker deze uit bij een collega. Ook moeten de storingen gemeld worden in het systeem. Verder installeert de Servicedesk Medewerker applicaties, besturingsprogramma’s en software en regelt verhuizingen van computers en randapparatuur.



Wil je werken als Servicedesk Medewerker?

Werk je al als Servicedesk Medewerker en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Servicedesk Medewerker worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vind je de vacatures en de opleidingen voor Servicedesk Medewerker, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Servicedesk Medewerker in één oogopslag

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1300 tot €2700

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Servicedesk Medewerker

Wat verdient een Servicedesk Medewerker?

Het startsalaris van de Servicedesk Medewerker ligt rond de 1300 euro. Dit salaris kan oplopen tot ongeveer 2700 euro, afhankelijk van de organisatie waar de Servicedesk Medewerker werkzaam is. Ook de overige arbeidsvoorwaarden verschillen per organisatie.

Salarisschaal Servicedesk Medewerker

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.



Vacatures Servicedesk Medewerker

Er zijn geen vacatures Servicedesk Medewerker aanwezig. Je kan wel meer informatie vinden over de branche waar een Servicedesk Medewerker in werkt.

Meer weten over de sector waar een Servicedesk Medewerker in werkt

Bekijk werken in Facilitaire Dienstverlening

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Servicedesk Medewerker

Wat is de toekomst van Servicedesk Medewerker?

ICT wordt steeds belangrijker en speelt in veel organisaties een rol. Storingen, problemen en andere facilitaire diensten zijn dan ook belangrijk. Er is om deze reden voldoende werk te vinden voor een Servicedesk Medewerker.

De Servicedesk Medewerker kan beginnen als trainee en zo later doorgroeien naar de functie van Servicedesk Medewerker. Binnen deze functie kan doorgegroeid worden naar een meer leidinggevende functie, wat inhoudt dat de Servicedesk Medewerker het team van Servicedesk Medewerkers aanstuurt en de taken verdeelt.

Baankans Servicedesk Medewerker

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Plaats je CV bij onze vacaturepartners en vind uit hoe je in de markt ligt!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard Plaats je CV op Nationale Vacaturebank

Servicedesk Medewerker worden: Opleidingen tot Servicedesk Medewerker

Wil je Servicedesk Medewerker worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Servicedesk Medewerker.

Hoe word je een Servicedesk Medewerker? 

Voor de functie van Servicedesk Medewerker wordt meestal MBO werk- en denkniveau gevraagd. Een specifieke opleiding is niet altijd nodig, wel kennis van diverse systemen en specifieke werkervaring. Er bestaan wel opleidingen voor de functie van Servicedesk Medewerker. Zo kan de Servicedesk Medewerker de opleiding ICT Helpdesk- en Servicedesk Medewerker (MBO) en de opleiding Servicedesk Medewerker ICT (MBO) volgen.

De 5 best beoordeelde opleidingen tot Servicedesk Medewerker

Facilitair Servicedesk Medewerker
Facilitair Servicedesk Medewerker Algemeen Het licht in het damestoilet is kapot, het bureau van de directiesecretaresse moet verplaatst worden, de plant in de vergaderzaal is erg dor..... Je bent hét aanspreekpunt …
Facilitair Servicedesk Medewerker
MBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MBO Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht …
MBO Servicedesk medewerker
MHBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MHBO Servicedeskmedewerker kunt u op een praktische manier invulling geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en …
MHBO Servicedesk medewerker
MHBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MHBO Servicedeskmedewerker kunt u op een praktische manier invulling geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en …
MHBO Servicedesk medewerker
MBO Servicedesk medewerker
Resultaat Na deze opleiding MBO Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht …
MBO Servicedesk medewerker

Omscholen of doorgroeien tot Servicedesk Medewerker

Als je Servicedesk Medewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Servicedesk Medewerker zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Servicedesk Medewerker

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Servicedesk Medewerker?

Competenties en Vaardigheden Servicedesk Medewerker

Naast de interesse is het belangrijk dat je de competenties hebt die een Servicedesk Medewerker nodig heeft om succesvol te zijn. Sommige competenties zal je van nature hebben en andere hebben misschien training nodig? Hieronder vind je cursussen en trainingen voor de ontwikkeling van de competenties die een Servicedesk Medewerker nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Servicedesk Medewerker

Trainingen & cursussen Analytisch
Analytisch
Trainingen & cursussen Anticiperen
Anticiperen
Trainingen & cursussen Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid
Trainingen & cursussen Klantgerichtheid
Klantgerichtheid
Trainingen & cursussen Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Persoonlijkheid van een Servicedesk Medewerker

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Servicedesk Medewerker. Als Servicedesk Medewerker wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Servicedesk Medewerker:


zie volledige beschrijving persoonstype Servicedesk Medewerker

Vakkennis voor een Servicedesk Medewerker

Het is voor een Servicedesk Medewerker ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen tot Servicedesk Medewerker zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Trainingen & Opleidingen Servicedesk Medewerker

MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)
Introductie opleiding De Medewerker ICT support werkt bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat se werkomgeving heel breed is. Hij/zij kan werkzaam zijn bij klein-, midden- …
MBO Medewerker ICT Support (niveau 2)

Werkervaring Servicedesk Medewerker

Het is voor een startend Servicedesk Medewerker die net van school komt minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Servicedesk Medewerker is het cruciaal dat er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals .

Iets anders leren?

Is Servicedesk Medewerker het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.




Netwerk Servicedesk Medewerker

Met wie werkt een Servicedesk Medewerker samen? 

Omdat de Servicedesk Medewerker allerhande werkzaamheden verricht binnen de gehele organisatie, heeft de Servicedesk Medewerker contact met veel andere medewerkers. Daarnaast heeft de Servicedesk Medewerker ook intensief contact met directe collega’s die kunnen helpen bij problemen en storingen waar de Servicedesk Medewerker zelf geen oplossing voor weet.


Servicedesk Medewerker


Organisaties waar een Servicedesk Medewerker werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Servicedesk Medewerker meestal werkt.

Waar werkt een Servicedesk Medewerker?

De Servicedesk Medewerker werkt meestal bij een ICT organisatie of een facilitaire organisatie. De Servicedesk Medewerker biedt ondersteunende activiteiten aan de andere medewerkers van de organisatie. De Servicedesk Medewerker kan zowel werkzaam zijn in de profit als in de non-profit sector.

Meer weten over werken in de Facilitair?

Bekijk werken in Facilitair

Best beoordeelde werkgevers Servicedesk Medewerker

Waar kun je het beste werken als Servicedesk Medewerker? Hieronder vind je de best door de Servicedesk Medewerker beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Servicedesk Medewerker.

Competenties, Skills en Vaardigheden Servicedesk Medewerker:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Servicedesk Medewerker.

Welke competenties heeft een Servicedesk Medewerker nodig?

Een Servicedesk Medewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.


Persoonstypen Servicedesk Medewerker

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Servicedesk Medewerker passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Servicedesk Medewerker nodig? 

De Servicedesk Medewerker moet analytisch ingesteld zijn en goed kunnen inzien waar het probleem zich bevindt en hoe dit het beste opgelost kan worden (waarnemer). De Servicedesk Medewerker moet hierbij doelgericht te werk gaan en zelfverzekerd de medewerkers kunnen helpen (succesvolle werker).

Bekijk de persoonstypen voor Servicedesk Medewerker


Succesvolle werker


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Servicedesk Medewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Servicedesk Medewerker

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Servicedesk Medewerker

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Servicedesk Medewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Servicedesk Medewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Servicedesk Medewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Servicedesk Medewerker. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Servicedesk Medewerker iets voor je?

Zou je graag Servicedesk Medewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Servicedesk Medewerker bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Servicedesk Medewerker

E.D.

Dit beroep wordt stelselmatig onderschat en is het eerste waar op bezuinigd wordt. Reeds in twee functies ben ik wegbezuinigd de laatste twee jaar. Terwijl het eerste aanspreekpunt zijn en het klantcontact ansich enorm belangrijk zijn. Tevens is DE servicedesk HET punt om allerlei zaken te monitoren en escaleren. Hiernaast houden zij dikwijls ook nog overige afdelingen uit de wind zodat die zo efficient mogelijk zo productief mogelijk kunnen zijn. Voorbeeld: een klant belt over een status. In dit gesprek word er 9/10 keer extra informatie gegeven of infomate over een andere zaak waar de Helpdesk niet mee bezig is.

max

het is een ondergewaardeerd beroep waar volgens mij geen verandering in zitGr.

Henrie

Dit beroep heb ik nu 15 jaar uitgevoerd op verschillende niveaus en ik kan zeggen dat het door de meeste werkgevers zwaar wordt ondergewaardeerd.

Steven

Moed er in houden Henrie,zo denken 9 van de 10 werknemers er over.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar