Boeken Business Consultant

Het arbeidsperspectief van een business consultant is gelieerd aan het economische klimaat. Op het moment dat het economisch minder gaat zijn veel bedrijven geneigd om vraagstukken intern i.p.v. extern door een consultant op te laten lossen. Dit is natuurlijk van invloed op de vraag naar business consultants. Maar over het algemeen is het arbeidsperspectief van een business consultant redelijk tot goed te noemen. Een goede business consultant worden is echter niet gemakkelijk. Naast het volgen van een relevante opleiding dient een business consultant ook veel praktijk ervaring op te doen en bovendien over overtuigende en leidinggevende kwaliteiten te beschikken. Daarnaast is het hebben van een charismatische persoonlijkheid vaak ook een vereiste.

 

 
 
 
 
Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Business Consultant. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Business Consultant. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Business Consultant die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 96 beste boeken voor een Business Consultant:

Coachen met collega's

Coachen met collega's

Coachen met collega's - Nederlands | Druk: 6 | Paperback | 9789023255437 | 264 pagina's

Het vak coaching doet modieus aan maar heeft al een lange geschiedenis. Uit de klassieke wereld zijn ons prachtige coachinggesprekken overgeleverd, onder meer in de dialogen van Plato en in de brieven van Seneca aan Lucilius. De oudste coach ontmoeten we in de Odyssee van Homeros: de godin Pallas Athena die in de gedaante van …

Bye Bye Consultant

Bye Bye Consultant

Bye Bye Consultant - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789047002345 | 160 pagina's

Hoe komt het dat bijna tachtig procent van alle veranderingstrajecten mislukt? Wat is de toegevoegde waarde van consultants? Waarom houden we halsstarrig vast aan modellen en principes die niet blijken te werken? Kunnen we het dan niet zelf? Cees Min legt in klare taal uit waarom u de consultant beter naar huis kunt sturen en …

Coachen met collega's

Coachen met collega's

Coachen met collega's - Nederlands | Druk: 5 | Paperback | 9789023250968 | 196 pagina's

Het vak coaching doet modieus aan maar heeft al een lange geschiedenis. Uit de klassieke wereld zijn ons prachtige coachinggesprekken overgeleverd, onder meer in de dialogen van Plato en in de brieven van Seneca aan Lucilius. De oudste coach ontmoeten we in de Odyssee van Homeros: de godin Pallas Athena die in de gedaante van …

The Management Consultant

The Management Consultant

The Management Consultant - Engels | Druk: 2nd edition | Paperback | 9781292282237 | 328 pagina's

the definitive hands-on guide to building a consulting practice that thrives by putting your client first - from one of the acknowledged masters in the field. Dr Simon Dorris, Managing Partner, Lansdowne Consulting a really informative description of management consulting. Great for the beginner and experienced consultant alike Helen Routledge, CEO Totem Learning A practical …

The Management Consultant

The Management Consultant

The Management Consultant - Engels | Druk: 2 | E-book | 9781292282251

"the definitive hands-on guide to building a consulting practice that thrives by putting your client first - from one of the acknowledged masters in the field.'' Dr Simon Dorris, Managing Partner, Lansdowne Consulting "a really informative description of management consulting. Great for the beginner and experienced consultant alike" Helen Routledge, CEO Totem Learning ''A practical …

Digital Marketing Excellence

Digital Marketing Excellence

Digital Marketing Excellence - Engels | Druk: 5th New edition | Paperback | 9781138191709 | 660 pagina's

Now in its fifth edition, the hugely popular Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing is fully updated, keeping you in line with the changes in this dynamic and exciting field and helping you create effective and up-to-date customer-centric digital marketing plans. A practical guide to creating and executing digital marketing plans, it …

Starting up on your own ePub

Starting up on your own ePub

Starting up on your own ePub - Engels | Druk: 1 | E-book | 9780273746874

"I wish this book had been available when I began my independent career. There's only one word for it – PRICELESS!!!" -Shay McConnon, psychologist, trainer, coach, magician and mentor ** **** ** "Grounded in common-sense and humour and very clear about what can send you off track. - Norman Walker, former global head of Human …

Crucial Skills and Influence Strategies

Crucial Skills and Influence Strategies

Crucial Skills and Influence Strategies - Engels | Druk: 1 | E-book | 9780071806213 | 944 pagina's

How Do You Communicate When the Stakes Are High? Learn how with these THREE GROUNDBREAKING BOOKS in ONE eBOOK PACKAGE! In any organization, the best laid plans boil down to one simple thing: how well we come together to bring them to fruition. But more often than not, we end up dealing with people who …

The Ultimate Consultant

The Ultimate Consultant

The Ultimate Consultant - Engels | Druk: New title | Paperback | 9780787955083 | 288 pagina's

The Ultimate Consultant-the first book in a series written for experienced practitioners-is filled with helpful interviews and vignettes from an array of successful consultants from around the world, and offers the templates, examples, information, and tools you need to transform your business. This essential, hands-on resource includes: - Forty tips that can increase your fees-tomorrow …

Strategic Management and Business Policy : For Managers and Consultant

Strategic Management and Business Policy : For Managers and Consultant

Strategic Management and Business Policy : For Managers and Consultant - Engels | E-book | 9781386615576

Strategic Management and Business Policy are changing fast and it generates new ideas, innovative strategies, practically managing the core resources and the establishment of the key platform for the development of business and brand. This book exceptionally fills the gap between theory such as generic, grand, diversification, functional, turnaround, value chain and tailoring strategy and …

per pagina