Docent natuur- / scheikunde (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Docent natuur- / scheikunde (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads). Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) nodig heeft.



Wat doet een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Lees de functieomschrijving.

Wat is een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?

Als Docent Scheikunde/Natuurkunde sta je voor de klas. Je bent verantwoordelijk voor het onderwijzen van leerlingen op het gebied van Natuurkunde en Scheikunde in de breedste zin van het woord: fysica, chemie, alchemie,  enz. Daarbij heb je je primaire lestaken die vaak de meeste tijd in beslag nemen, maar je hebt ook een aantal secundaire taken zoals individuele begeleiding van leerlingen, administratie (cijfers, aanwezigheid etc.), vergaderingen bijwonen en sectieoverleg. Dan is er nog het voorbereiden van de lessen en het maken en nakijken van proefwerken, overhoringen en oefeningen. Het surveilleren bij lessen of proefwerken en het deelnemen aan eventuele buitenschoolse activiteiten zoals excursies hoort ook tot je takenpakket.

De tijd dat een docentbaan een 8.00-15.00 baan was is inmiddels voorbij. Full-time leraren zijn veelal heel wat uren kwijt aan vergaderen, lessen voorbereiden en andersoortige taken.

Past het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Andere namen het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: Leraar Natuurkunde, Leraar Alchemie, Leraar Chemie, Leraar Fysica, Docent Fysica, Docent Chemie, Docent Natuurkunde, Docent Scheikunde, Leraar Scheikunde, Docent Alchemie, Docent natuur- / scheikunde (2e graads)


Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Op zoek naar een nieuwe baan als Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Docent natuur- / scheikunde (2e graads). Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) per ervaringsniveau

junior Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures startend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures senior Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures beginnend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures trainee Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures leidinggevend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures medior Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures aankomend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures ervaren Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures leerling Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures vacatures omscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads) vacatures opleiding tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Salaris en Arbeidsvoorwaarden Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Wat verdient een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?

Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand. 

Salarisschaal Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Docent natuur- / scheikunde (2e graads)


Bekijk het salaris Docent natuur- / scheikunde (2e graads) per ervaringsniveau

Salaris junior Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Wat verdient een startend Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Wat is het loon senior Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? beginnend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) salaris Maximaal salaris trainee Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Hoeveel verdient een leidinggevend Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Wat is het salaris van een medior Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Salaris aankomend Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Wat verdient een ervaren Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Welk salaris krijgt een leerling Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?


Docent natuur- / scheikunde (2e graads) worden: Opleidingen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Wil je Docent natuur- / scheikunde (2e graads) worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Docent natuur- / scheikunde (2e graads).

Hoe word je een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? 

De meeste docenten Natuur- en Scheikunde hebben een 1e of 2e graads opleiding HBO Natuurkunde/Scheikunde gevolgd (nu Bachelor of Education in Physics/Chemistry). Ook is het mogelijk een WO opleiding of Onderwijsmaster ( wetenschappelijke lerarenopleiding ) Chemie / Fysica / Natuurkunde / Scheikunde te volgen aan de Universiteit (gelijk aan een 1e graads opleiding). Wanneer er een gebrek heerst aan voldoende instromend personeel dan kan een directie overwegen iemand op basis van ervaring aan te nemen. De kandidaat moet dan wel aantoonbare vakkennis en/of onderwijskwaliteiten bezitten.

Met een 1e graads bevoegdheid mag je aan alle klassen lesgeven en verdien je meer dan wanneer je een 2e graads bevoegdheid hebt. Een 2e graads docent mag alleen aan de jaargangen 1 t/m 3 lesgeven met uitzondering van VMBO waarbij men wel alle jaren mag onderwijzen.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Er zijn geen opleidingen Docent natuur- / scheikunde (2e graads) aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) in werkt

Bekijk alle opleidingen Onderwijs


Docent natuur- / scheikunde (2e graads) worden: Omscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Als je je wilt omscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads) is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Docent natuur- / scheikunde (2e graads) zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Docent natuur- / scheikunde (2e graads) dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Opleiding vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Vacature Docent Natuurkunde in opleiding!
Matchpartner
Bedrijfsomschrijving De school waar je komt te werken is een grote school waar zowel les wordt gegeven aan het vmbo, havo en vwo. Deze school staat erg goed aangeschreven en …
Vacature Docent natuurkunde in opleiding
Matchpartner
Bedrijfsomschrijving De school waar je komt te werken is een grote school waar zowel les wordt gegeven aan het vmbo, havo en vwo. Deze school staat erg goed aangeschreven en …
Vacature Docent natuurkunde in opleiding
Matchpartner
Volg je de lerarenopleiding natuurkunde of nask en ben je klaar om zelfstandig les te geven? Dan verdien jij een volwaardige docentenbaan.  Wij zijn expliciet op zoek naar docenten die …

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Als je Docent natuur- / scheikunde (2e graads) wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent natuur- / scheikunde (2e graads) zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?


Competenties en Vaardigheden Docent natuur- / scheikunde (2e graads):

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads).

Welke competenties heeft een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) nodig?

Een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Coachen
Coachen

Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren

Omschrijving

In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.

Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.

Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.

Conceptueel denken
Conceptueel denken

Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten

Omschrijving

Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.

Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.

Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Vaardigheden Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

  • Stimuleren
  • Luisteren
  • Feedback geven
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Kritisch denken
  • Methodisch werken
  • Verbanden leggen
  • Creatief denken
  • Verbeeldingskracht
  • Effectief communiceren
  • Enthousiasme
  • Improvisatie

Persoonlijkheid en Eigenschappen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Docent natuur- / scheikunde (2e graads) passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) nodig? 

De Leraar Natuur- en Scheikunde moet een leidend figuur zijn die zijn leerlingen kan aansturen om op een orderlijke manier, soms invidueel, soms in groepsverband, de Natuur- en Scheikunde te doorgronden . Daarnaast moet hij in staat zijn klassen en individuele leerlingen snel te leren kennen (Baas).

Docenten Natuur- en Scheikunde staan erom bekend hun vakgebied veel waarde toe te kennen. De Leraar Natuur- en Scheikunde moet grip hebben op zijn leerlingen en kennis hebben van abstractie. Echter, hij moet deze ook weer kunnen concretiseren en vergelijkingen/formules op een heldere wijze uitleggen. Net als zijn leerlingen moet de Docent Natuur- en Scheikunde net zo lang rekenen/stuwen met sommen of probleemstukken tot  ze zijn opgelost (Perfectionist).

Bekijk de persoonstypen voor Docent natuur- / scheikunde (2e graads)


Eigenschappen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Zelfverzekerd
  • Idealistisch
  • Gedisciplineerd
  • Punctueel



Arbeidsmarktperspectief Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Wat zijn de baankansen voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?

Het arbeidsmarktperspectief voor een beginnende Leraar Scheikunde/Natuurkunde (of iemand die zoek naar een baan als leraar Scheikunde/Natuurkunde) is al een aantal jaren zeer goed. Waar er bij vakken als geschiedenis en aardrijkskunde weinig werkgelegenheid is, is dat bij de bètavakken (natuur/scheikunde, wiskunde) juist tegenovergesteld. Elke week komen er nieuwe vacatures bij.

De carrièremogelijkheden voor een Leraar Scheikunde/Natuurkunde zijn niet heel groot. Dit vraagt echter om relativering. Als met carrièremogelijkheden wordt bedoeld: interne mogelijkheden, dan zijn deze zeker voorhanden. Sowieso groeit een leraar automatisch elk jaar door in zijn salaris: hoe meer ervaringsjaren, hoe meer men verdient. De verhogingen zijn echter niet groot en de top is relatief snel bereikt. Doorgroeien in salarisschalen en mogelijkheden kan dan alleen als men op 1e graads niveau gaat lesgeven.

Verder zijn er mogelijkheden wat betreft aanvullende taken als sectievoorzitter, mentorschap,  en men kan zelfs een andere functie gaan bekleden zoals afdelingshoofd, iets in management, conrector of zelfs rectorschap tot en met zitting in de raad van bestuur. Buiten de klaslokalen blijkt het moeilijker om een switch te maken, maar de mogelijkheden zijn er altijd. Sommige leraren kunnen op jonge leeftijd nog prima switchen naar het bedrijfsleven en men kan er voor kiezen om de wetenschap in te gaan (op zoek naar een promotietraject) of uiteraard zelf het pad uitstippelen (eigen bedrijf, etc.)

De actuele kans op werk voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

323

Baankans Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Je kunt als Docent natuur- / scheikunde (2e graads) een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Doorgroei beroepen voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Docent Perzisch (1e graads)

Docent Frans (2e graads)

Docent Portugees (1e graads)

Docent Nederlands (1e graads)

Docent Spaans (1e graads)

Docent Scandinavische talen (1e graads)

docent zweeds (1e graads)

docent deens (1e graads)

docent noors (1e graads)

Docent Fins

Docent Duits (1e graads)

Docent Engels (1e graads)

Docent Esperanto (2e graads)

Docent Fries (2e graads)

vakleerkracht fries

Docent Hongaars (1e graads)

Docent Indonesisch (1e graads)

Docent Aziatische talen (1e graads)

docent thais (1e graads)

docent japans (1e graads)

docent chinees (1e graads)

Docent Russisch (1e graads)

Docent Arabisch (1e graads)

Docent Italiaans (2e graads)

Docent klassieke talen (1e graads)

Docent Arabisch (2e graads)

Docent Turks (1e graads)

Docent Duits (2e graads)

Docent Engels (2e graads)

vakleerkracht engels

Docent Frans (1e graads)

Docent Fries (1e graads)

Docent Hebreeuws (1e graads)

Docent Italiaans (1e graads)

Docent Russisch (2e graads)

Docent Spaans (2e graads)

Docent Turks (2e graads)

Docent Nederlands (2e graads)

Docent management en organisatie

docent organisatiekunde

docent overheid en non-profit management

Docent algemene economie (1e graads)

docent macro-economie

docent micro-economie (1e graads)

docent monetaire economie (1e graads)

docent overheidsfinanciën (1e graads)

docent openbare financiën (1e graads)

docent economie 1 (1e graads)

Docent algemene economie (2e graads)

docent economie 1 (2e graads)

Docent maatschappijleer (1e graads)

Docent filosofie (2e graads)

Docent filosofie (1e graads)

Docent godsdienst (2e graads)

docent bijbelkennis (2e graads)

docent kerkgeschiedenis (2e graads)

docent islam godsdienst (2e graads)

docent cathegese (2e graads)

docent levensbeschouwing (2e graads)

Docent aardrijkskunde (1e graads)

docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)

docent demografie (1e graads)

docent hydrografie (1e graads)

docent meteorologie (1e graads)

docent geografie (1e graads)

docent sociale geografie (1e graads)

docent economische aardrijkskunde (1e graads)

docent fysische geografie (1e graads)

Docent geschiedenis (2e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)

Docent geschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis (1e graads)

docent oudheidkunde (1e graads)

docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)

docent histografie (1e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)

docent economische geschiedenis (1e graads)

docent sociale geschiedenis (1e graads)

Docent cultuurgeschiedenis

Docent aardrijkskunde (2e graads)

docent demografie (2e graads)

docent sociale geografie (2e graads)

docent geografie (2e graads)

Docent godsdienst (1e graads)

docent christelijke geloofsleer (1e graads)

docent cathegese (1e graads)

docent kerkgeschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)

docent godsdienstpedagogiek (1e graads)

docent godsdienstsociologie (1e graads)

docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)

docent bijbelkennis (1e graads)

docent levensbeschouwing (1e graads)

Docent maatschappijleer (2e graads)

Docent leren, loopbaan, burgerschap

Docent euritmie

vakleerkracht euritmie

Docent muziek (2e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)

vakleerkracht muziek

docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming

docent muziektheorie (2e graads)

docent muziekleer algemeen (2e graads)

docent muziekgeschiedenis (2e graads)

docent algemene muzikale vorming (2e graads)

Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)

docent kunsteducatie

docent kunstgeschiedenis

docent kunstzinnige vorming

docent kunstvakken

Docent creatief schrijven

Docent jazzgeschiedenis

Docent popgeschiedenis

Docent volksmuziekgeschiedenis

Docent hiphopgeschiedenis

Docent bluesgeschiedenis

Docent klassieke muziekgeschiedenis

Docent tekenen (1e graads)

docent handtekenen (1e graads)

docent etsen (1e graads)

Docent tekenen (2e graads)

vakleerkracht tekenen

docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a

docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b

docent etsen (2e graads)

Docent textiele werkvormen (2e graads)

docent confectienaaien (2e graads)

docent leerbewerking (2e graads)

docent kleermaken, akte no

docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd

docent dameskleermaken, akte nq

docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr

docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns

docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11

vakleerkracht textiele werkvormen

docent onder- en bovenkleding, akte na

leraar textiele werkvormen (2e graads)

docent kostuumnaaien (2e graads)

vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)

docent kleermaken (2e graads)

docent naaldvakken (2e graads)

Docent beeldende vorming

docent beeldhouwen

docent boetseren

docent beeldende vakken

docent beeldende vorming en muziek

docent toegepast teha en av

docent boetseren, akte nt

docent keramiekbewerken

docent audiovisuele vakken

Docent film en media

Docent filmgeschiedenis

Docent filmtheorie

Docent 3D max

Docent After Effects

Docent muziek (1e graads)

docent muziektheorie (1e graads)

docent muziekonderwijs b schoolmuziek

docent musiconomie (1e graads)

docent muziekgeschiedenis (1e graads)

muziekdocent (1e graads)

docent kerkmuziek (1e graads)

docent muzikale expressie (1e graads)

docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)

docent muzisch agogisch werken (1e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)

docent zang (1e graads)

docent muziekleer algemeen (1e graads)

Docent songwriting

Docent klanksynthese

Docent textiele werkvormen (1e graads)

docent kunstnaaldwerk (1e graads)

docent textiel en vormgeving (1e graads)

docent modekritiek (1e graads)

docent mode-ontwerpen (1e graads)

docent mode (1e graads)

Docent dans

docent jazzballet

vakleerkracht dans

docent folklore-dans

docent dansgeschiedenis

docent danstechnieken

docent showmusicaldans

docent moderne dans

docent klassieke dans

docent choreografie

docent ballet

Docent expressievakken

docent bewegingsexpressie

docent creatieve expressie

docent dramatische expressie

docent beeldende expressie

docent vrije expressie

Docent handvaardigheid (1e graads)

docent handenarbeid (1e graads)

Docent drama

docent filmkunde

docent mime

docent stemvorming en taalbeheersing

vakleerkracht drama

docent dramaturgie

docent grimeren

docent toneelspel

Docent handvaardigheid (2e graads)

docent handenarbeid (2e graads)

vakleerkracht handvaardigheid

Docent lichamelijke oefening (1e graads)

docent gymnastiek, akte n gy

vakleerkracht gymnastiek

docent sport en bewegingsleer (1e graads)

docent sport en recreatie (1e graads)

docent ritmische gymnastiek (1e graads)

Bekijk meer beroepen Bekijk minder beroepen

Organisaties waar een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) meestal werkt.

Waar werkt een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?

Een Leraar Natuurkunde/Scheikunde komt meestentijds te werken in een non-profit onderwijsinstelling. In 9 van de 10 gevallen zal het een instelling voor voortgezet onderwijs betreffen (Middelbare School). Soms kan men ook bij een instelling aan de slag waar men aan volwassenen lesgeeft.

Meer weten over werken in de Onderwijs & Training?

Bekijk werken in Onderwijs & Training

Netwerk Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Met wie werkt een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) samen? 

Een Leraar Natuur- en Scheikunde komt het meest in contact met leerlingen. Daarnaast zal hij collega docenten buiten de lessen spreken. Incidenteel zal hij een mentor of afdelingsleider spreken. Vaak gaat het dan om uitwisselen van informatie over individuele leerlingen of of over een klas. De rector of conrector spreekt men maar heel af en toe. Het betreft dan voortgangsgesprekken of gewoon 'gesprekken in de gang'.


  • Leerling
  • Docent
  • Afdelingsleider
  • Mentor
  • Conrector
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Interview met een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Verwante beroepen Docent natuur- / scheikunde (2e graads):

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?

De beroepen die verwant zijn aan Docent natuur- / scheikunde (2e graads) zijn:
Leraar Wiskunde
Salaris: €2822 tot €5699
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Leraar Informatica
Salaris: €2822 tot €5699
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) in één oogopslag

Sector:

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Leerling
  • Docent
  • Afdelingsleider
  • Mentor
  • Conrector

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2865 tot €4366

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

323



Ga direct naar