docent organisatiekunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

docent organisatiekunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep docent organisatiekunde. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een docent organisatiekunde nodig heeft.



Wat doet een docent organisatiekunde? Lees de functieomschrijving.

Wat is een docent organisatiekunde?

De docent organisatiekunde geeft les in het vak organisatiekunde.

De docent organisatiekunde geeft les op een MBO of HBO opleiding in de richting accountancy, bedrijfseconomie, fiscale economie of een andere soortgelijke economische opleiding. De voornaamste taak van de docent organisatiekunde is zijn kennis en visie op het gebied van het vak organisatiekunde overbrengen op zijn leerlingen/studenten. Hij leert zijn leerlingen/studenten onder andere hoe ze de omgeving van een organisatie in kaart kunnen brengen, hoe ze een model van strategievorming kunnen omschrijven en hanteren, hoe ze een organogram kunnen tekenen, de cultuur van een organisatie kunnen typeren en hoe ze verschillende vormen van besluitvorming kunnen omschrijven.

De docent organisatiekunde ontwikkelt zijn eigen lesmateriaal of maakt gebruik van bestaand lesmateriaal en geeft zijn leerlingen/studenten opdrachten, tentamens, huiswerk en andere opdrachten die hij vervolgens nakijkt, met de leerlingen/studenten bespreekt en waar nodig becijfert. Naar aanleiding van al dit gemaakte werk kan de docent organisatiekunde de studievoortgang en studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten nauwgezet bijhouden en waar nodig met ze om de tafel gaan om te kijken wat er niet goed gaat, wat er beter kan en hoe hij ze daar het beste bij kan helpen.

De docent organisatiekunde heeft verstand van het vak organisatiekunde en weet zijn kennis en visie op een interessante en educatieve manier op zijn leerlingen/studenten over te brengen. Daarnaast durft hij ook streng op te treden wanneer leerlingen/studenten zich vervelend gedragen of geen goede inzet tonen om ten alle tijde de leerlingen/studenten zo optimaal mogelijk te begeleiden en de orde in de klas te bewaren. Ook kan de docent organisatiekunde projecten begeleiden.

Naast zijn werkzaamheden in de klas is de docent organisatiekunde ook aanwezig tijdens vergaderingen met collega's om de leerlingen/studenten te bespreken en te kijken naar verbeterpunten binnen de school en opleiding.

Past het beroep docent organisatiekunde bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Andere namen het beroep docent organisatiekunde

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: Leraar organisatiekunde


Vacatures docent organisatiekunde

Op zoek naar een nieuwe baan als docent organisatiekunde? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor docent organisatiekunde. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures docent organisatiekunde per ervaringsniveau

junior docent organisatiekunde vacatures startend docent organisatiekunde vacatures senior docent organisatiekunde vacatures beginnend docent organisatiekunde vacatures trainee docent organisatiekunde vacatures leidinggevend docent organisatiekunde vacatures medior docent organisatiekunde vacatures aankomend docent organisatiekunde vacatures ervaren docent organisatiekunde vacatures leerling docent organisatiekunde vacatures vacatures omscholen tot docent organisatiekunde vacatures opleiding tot docent organisatiekunde

Salaris en Arbeidsvoorwaarden docent organisatiekunde

Wat verdient een docent organisatiekunde?

Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand. 

Salarisschaal docent organisatiekunde

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris docent organisatiekunde

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon docent organisatiekunde


Bekijk het salaris docent organisatiekunde per ervaringsniveau

Salaris junior docent organisatiekunde Wat verdient een startend docent organisatiekunde? Wat is het loon senior docent organisatiekunde? beginnend docent organisatiekunde salaris Maximaal salaris trainee docent organisatiekunde Hoeveel verdient een leidinggevend docent organisatiekunde? Wat is het salaris van een medior docent organisatiekunde? Salaris aankomend docent organisatiekunde Wat verdient een ervaren docent organisatiekunde? Welk salaris krijgt een leerling docent organisatiekunde?


docent organisatiekunde worden: Opleidingen tot docent organisatiekunde

Wil je docent organisatiekunde worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de docent organisatiekunde.

Hoe word je een docent organisatiekunde? 

De docent organisatiekunde heeft een WO opleiding ''Economics'', ''Finance'', ''Financial Management'', ''Fiscale Economie'', ''Leraar 1e graad Economie en Bedrijfswetenschappen'' of een andere soortgelijke WO opleiding gevolgd of heeft de opleiding ''Leraar Bedrijfseconomie'' gevolgd (HBO, vierjarig).

Opleidingen docent organisatiekunde

Proeverij Mastermodule Organisational Design (Organisatiekunde)
Resultaat Je hebt kennisgemaakt met Schouten & Nelissen University of Applied Sciences Je hebt kennisgemaakt met de docent en onze werkwijze Je bent geïnspireerd door de theorie over organisatiemodellen Je …
Proeverij Mastermodule Organisational Design (Organisatiekunde)



docent organisatiekunde worden: Omscholen tot docent organisatiekunde

Als je je wilt omscholen tot docent organisatiekunde is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor docent organisatiekunde zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor docent organisatiekunde dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor docent organisatiekunde

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot docent organisatiekunde

Als je docent organisatiekunde wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar docent organisatiekunde zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie docent organisatiekunde

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een docent organisatiekunde?


Competenties en Vaardigheden docent organisatiekunde:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een docent organisatiekunde.

Welke competenties heeft een docent organisatiekunde nodig?

Een docent organisatiekunde heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Coachen
Coachen

Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren

Omschrijving

In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.

Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.

Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.

Inzicht in omgeving
Inzicht in omgeving

Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht

Omschrijving

Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.

Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen. 

Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.  

Kritisch
Kritisch

Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse 

Omschrijving

Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.

Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.

Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Sensitiviteit
Sensitiviteit

Steekwoorden: inlevingsvermogen, gevoeligheid, sociabiliteit, waardering, respect

Omschrijving

Deze mensen houden rekening met meningen, gedachten en gevoelens van anderen. Ze zijn zich bewust van hun gedrag en ze letten op hoe ze overkomen bij anderen. Deze mensen geven in een gesprek altijd ruimte aan de ander en ze tonen waardering voor wat een ander te zeggen heeft.

Sterke punten
Deze mensen zijn goede luisteraars, zij tonen oprecht interesse in de meningen en gevoelens van anderen. Ze proberen te helpen waar dat kan en zullen zich te allen tijde respectvol gedragen. Bij deze competentie past ook de competentie ‘integriteit’. Deze mensen houden rekening met anderen en zichzelf en kijken altijd naar verschillende morele opvattingen.

Zwakke punten
Sommige mensen houden teveel rekening met anderen, waardoor ze zichzelf kunnen verliezen. Op die manier kunnen anderen hen bestempelen als onzeker of als iemand die ‘met alle winden mee waait’. Ook kunnen deze mensen overkomen als onduidelijk en onzeker. Ze willen graag alle meningen van anderen meenemen en vinden het dan lastig om een duidelijk standpunt in te nemen.

Vaardigheden docent organisatiekunde

  • Luisteren
  • Stimuleren
  • Analytisch vermogen
  • Aandacht voor details
  • Geduld
  • Methodisch werken
  • Inlevingsvermogen
  • Prioriteiten stellen
  • Voorbereiden
  • Controleren
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Vragen stellen
  • Beoordelen
  • Verbanden leggen
  • Feedback geven
  • Respectvol
  • Effectief communiceren
  • Enthousiasme
  • Improvisatie
Bekijk meer Bekijk minder

Persoonlijkheid en Eigenschappen docent organisatiekunde

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij docent organisatiekunde passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een docent organisatiekunde nodig? 

De docent organisatiekunde is een waarnemer. Hij let goed op de studievoortgang en studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten zodat hij ze zo optimaal mogelijk les kan geven en kan begeleiden. Dit maakt de docent organisatiekunde ook tot een gever. Hij geeft zijn kennis en visie op het gebied van het vak organisatiekunde over op zijn leerlingen/studenten en biedt ze waar nodig individuele begeleiding of extra tips en adviezen.

Bekijk de persoonstypen voor docent organisatiekunde


Eigenschappen docent organisatiekunde

  • Empatisch
  • Behulpzaam
  • Vriendelijk
  • Waarnemend
  • Gedetailleerd
  • Leergierig



Arbeidsmarktperspectief docent organisatiekunde

Wat zijn de baankansen voor een docent organisatiekunde?

Het arbeidsmarktperspectief voor de docent organisatiekunde is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid op de verschillende economische opleidingen. Daarnaast kan de docent organisatiekunde de werkgelegenheid voor zichzelf vergroten door ook in andere economische vakken les te gaan geven.

De actuele kans op werk voor een docent organisatiekunde

De kans op werk voor het beroep docent organisatiekunde is op dit moment onbekend.

Huidige aantal vacatures

0

Baankans docent organisatiekunde

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden docent organisatiekunde

Je kunt als docent organisatiekunde een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep docent organisatiekunde is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten economische vakken vo/mbo. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een docent organisatiekunde

Doorgroei beroepen voor een docent organisatiekunde

Docent Perzisch (1e graads)

Docent Frans (2e graads)

Docent Portugees (1e graads)

Docent Nederlands (1e graads)

Docent Spaans (1e graads)

Docent Scandinavische talen (1e graads)

docent zweeds (1e graads)

docent deens (1e graads)

docent noors (1e graads)

Docent Fins

Docent Duits (1e graads)

Docent Engels (1e graads)

Docent Esperanto (2e graads)

Docent Fries (2e graads)

vakleerkracht fries

Docent Hongaars (1e graads)

Docent Indonesisch (1e graads)

Docent Aziatische talen (1e graads)

docent thais (1e graads)

docent japans (1e graads)

docent chinees (1e graads)

Docent Russisch (1e graads)

Docent Arabisch (1e graads)

Docent Italiaans (2e graads)

Docent klassieke talen (1e graads)

Docent Arabisch (2e graads)

Docent Turks (1e graads)

Docent Duits (2e graads)

Docent Engels (2e graads)

vakleerkracht engels

Docent Frans (1e graads)

Docent Fries (1e graads)

Docent Hebreeuws (1e graads)

Docent Italiaans (1e graads)

Docent Russisch (2e graads)

Docent Spaans (2e graads)

Docent Turks (2e graads)

Docent Nederlands (2e graads)

Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)

Docent biologie (1e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)

Docent techniek (2e graads)

docent pie (produceren, installeren & energie)

docent m&t (mobiliteit & transport)

docent bwi (bouwen, wonen, interieur)

docent human technology

Docent wiskunde (1e graads)

Docent wiskunde (2e graads)

Docent natuurkunde (1e graads)

docent sterrenkunde (1e graads)

Docent biologie (2e graads)

leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)

Docent natuurkunde (2e graads)

docent natuurkunde en mechanica, akte n 1

Docent scheikunde (1e graads)

Docent scheikunde (2e graads)

Docent maatschappijleer (1e graads)

Docent filosofie (2e graads)

Docent filosofie (1e graads)

Docent godsdienst (2e graads)

docent bijbelkennis (2e graads)

docent kerkgeschiedenis (2e graads)

docent islam godsdienst (2e graads)

docent cathegese (2e graads)

docent levensbeschouwing (2e graads)

Docent aardrijkskunde (1e graads)

docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)

docent demografie (1e graads)

docent hydrografie (1e graads)

docent meteorologie (1e graads)

docent geografie (1e graads)

docent sociale geografie (1e graads)

docent economische aardrijkskunde (1e graads)

docent fysische geografie (1e graads)

Docent geschiedenis (2e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)

Docent geschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis (1e graads)

docent oudheidkunde (1e graads)

docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)

docent histografie (1e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)

docent economische geschiedenis (1e graads)

docent sociale geschiedenis (1e graads)

Docent cultuurgeschiedenis

Docent aardrijkskunde (2e graads)

docent demografie (2e graads)

docent sociale geografie (2e graads)

docent geografie (2e graads)

Docent godsdienst (1e graads)

docent christelijke geloofsleer (1e graads)

docent cathegese (1e graads)

docent kerkgeschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)

docent godsdienstpedagogiek (1e graads)

docent godsdienstsociologie (1e graads)

docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)

docent bijbelkennis (1e graads)

docent levensbeschouwing (1e graads)

Docent maatschappijleer (2e graads)

Docent leren, loopbaan, burgerschap

Docent euritmie

vakleerkracht euritmie

Docent muziek (2e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)

vakleerkracht muziek

docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming

docent muziektheorie (2e graads)

docent muziekleer algemeen (2e graads)

docent muziekgeschiedenis (2e graads)

docent algemene muzikale vorming (2e graads)

Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)

docent kunsteducatie

docent kunstgeschiedenis

docent kunstzinnige vorming

docent kunstvakken

Docent creatief schrijven

Docent jazzgeschiedenis

Docent popgeschiedenis

Docent volksmuziekgeschiedenis

Docent hiphopgeschiedenis

Docent bluesgeschiedenis

Docent klassieke muziekgeschiedenis

Docent tekenen (1e graads)

docent handtekenen (1e graads)

docent etsen (1e graads)

Docent tekenen (2e graads)

vakleerkracht tekenen

docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a

docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b

docent etsen (2e graads)

Docent textiele werkvormen (2e graads)

docent confectienaaien (2e graads)

docent leerbewerking (2e graads)

docent kleermaken, akte no

docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd

docent dameskleermaken, akte nq

docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr

docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns

docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11

vakleerkracht textiele werkvormen

docent onder- en bovenkleding, akte na

leraar textiele werkvormen (2e graads)

docent kostuumnaaien (2e graads)

vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)

docent kleermaken (2e graads)

docent naaldvakken (2e graads)

Docent beeldende vorming

docent beeldhouwen

docent boetseren

docent beeldende vakken

docent beeldende vorming en muziek

docent toegepast teha en av

docent boetseren, akte nt

docent keramiekbewerken

docent audiovisuele vakken

Docent film en media

Docent filmgeschiedenis

Docent filmtheorie

Docent 3D max

Docent After Effects

Docent muziek (1e graads)

docent muziektheorie (1e graads)

docent muziekonderwijs b schoolmuziek

docent musiconomie (1e graads)

docent muziekgeschiedenis (1e graads)

muziekdocent (1e graads)

docent kerkmuziek (1e graads)

docent muzikale expressie (1e graads)

docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)

docent muzisch agogisch werken (1e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)

docent zang (1e graads)

docent muziekleer algemeen (1e graads)

Docent songwriting

Docent klanksynthese

Docent textiele werkvormen (1e graads)

docent kunstnaaldwerk (1e graads)

docent textiel en vormgeving (1e graads)

docent modekritiek (1e graads)

docent mode-ontwerpen (1e graads)

docent mode (1e graads)

Docent dans

docent jazzballet

vakleerkracht dans

docent folklore-dans

docent dansgeschiedenis

docent danstechnieken

docent showmusicaldans

docent moderne dans

docent klassieke dans

docent choreografie

docent ballet

Docent expressievakken

docent bewegingsexpressie

docent creatieve expressie

docent dramatische expressie

docent beeldende expressie

docent vrije expressie

Docent handvaardigheid (1e graads)

docent handenarbeid (1e graads)

Docent drama

docent filmkunde

docent mime

docent stemvorming en taalbeheersing

vakleerkracht drama

docent dramaturgie

docent grimeren

docent toneelspel

Docent handvaardigheid (2e graads)

docent handenarbeid (2e graads)

vakleerkracht handvaardigheid

Docent lichamelijke oefening (1e graads)

docent gymnastiek, akte n gy

vakleerkracht gymnastiek

docent sport en bewegingsleer (1e graads)

docent sport en recreatie (1e graads)

docent ritmische gymnastiek (1e graads)

Bekijk meer beroepen Bekijk minder beroepen

Organisaties waar een docent organisatiekunde werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een docent organisatiekunde meestal werkt.

Waar werkt een docent organisatiekunde?

De docent organisatiekunde geeft les op een MBO of HBO opleiding op een school.

Meer weten over werken in de Accountancy & Finance?

Bekijk werken in Accountancy & Finance

Netwerk docent organisatiekunde

Met wie werkt een docent organisatiekunde samen? 

Het netwerk van de docent organisatiekunde bestaat uit zijn leerlingen/studenten, zijn collega's, de directeur van de school en mensen uit de economische sector die op school over hun vak komen spreken.


  • Leerlingen/studenten
  • Collega's
  • Directeur van de school
  • Mensen uit het vak
docent organisatiekunde

Interview met een docent organisatiekunde

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Verwante beroepen docent organisatiekunde:

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een docent organisatiekunde verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als docent organisatiekunde?

De beroepen die verwant zijn aan docent organisatiekunde zijn:
Docent accountancy
Salaris: €1600 tot €2200
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Docent bedrijfskunde
Salaris: €1500 tot €2100
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Docent ondernemingsrecht
Salaris: €1600 tot €2200
Opleiding: HBO WO
Baankans: Onbekend

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep docent organisatiekunde in één oogopslag

Sector:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Leerlingen/studenten
  • Collega's
  • Directeur van de school
  • Mensen uit het vak

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2865 tot €4366

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Ga direct naar