Helpdeskmedewerker Worden Opleiding, Baankans, Omscholen en Training

Helpdeskmedewerker worden: Opleidingen tot Helpdeskmedewerker

Wil je Helpdeskmedewerker worden? Op deze pagina vind je het ontwikkelingspad, de opleidingen Helpdeskmedewerker, de omschool informatie, het online aanbod en ook de competentie trainingen en cursussen voor een Helpdeskmedewerker.

Hoe word je een Helpdeskmedewerker? 

Een Helpdeskmedewerker heeft meestal MBO niveau, met een opleiding in de ICT. Er bestaan ook cursussen en voor sommige functies is dan ook geen opleiding nodig.

De 5 best beoordeelde opleidingen Helpdeskmedewerker

bijgewerkt op 01-12-2021

Helpdeskmedewerker
Als Helpdeskmedewerker weet je door te verwijzen naar de juiste persoon wanneer vraagstukken te complex worden. Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware …
Helpdeskmedewerker
Scholing tot Helpdeskmedewerker / Support engineer
Wil jij jezelf omscholen naar Helpdeskmedewerker? Dan is dit leerpad iets voor jou! Met behulp van dit leerpad vergaar je de nodige kennis en vaardigheden om als helpdeskmedewerker aan de …
Scholing tot Helpdeskmedewerker / Support engineer
Training Praktisch communiceren op de werkvloer
Inleiding Praktisch communiceren op de werkvloer De vakkennis van uw medewerkers is uitstekend, maar de communicatie kan beter. Hun non-verbale signalen en directe taalgebruik stuiten regelmatig op weerstand bij collega’s, …
Training Praktisch communiceren op de werkvloer
Windows 10 basis
In het kort Train je vaardigheid in het besturingssysteem Windows 10, zodat je je klanten optimaal kunt ondersteunen en adviseren. In deze tweedaagse training leer je de basis, zodat je …
Windows 10 basis
Blockchain: Essentials of Blockchain
In deze online Elearning Essentials of Blockchain cursus leer je alles over Blockchain en Bitcoin. De basis van blockchain, de digital currency en alle ins en outs van Bitcoin komen …
Blockchain: Essentials of Blockchain

Is het verstandig om Helpdeskmedewerker te worden?

Voordat je aan een opleiding Helpdeskmedewerker begint is het een goed idee om eerst te bepalen of er goede baankansen zijn voor nu en in de toekomst. Je wilt namelijk misschien geen Helpdeskmedewerker worden als de baankansen matig of slecht zijn.

Wat is de toekomst van Helpdeskmedewerker?

Er zijn vele mogelijkheden om als Helpdeskmedewerker aan de slag te gaan. Doorgroeimogelijkheden daarentegen zijn er maar weinig. Helpdeskmedewerkers met ervaring worden vooral managers.

De actuele kans op werk voor een Helpdeskmedewerker

Het beroep Helpdeskmedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie ICT-helpdeskmedewerkers en -gebruikersondersteuners. De kans op werk voor de beroepsfamilie ICT-helpdeskmedewerkers en -gebruikersondersteuners is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

209

Baankans Helpdeskmedewerker

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Omscholen tot Helpdeskmedewerker

Als je je wilt omscholen tot Helpdeskmedewerker is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt jouw opleiding Helpdeskmedewerker door de werkgever georganiseerd. Wanneer er omschoolvacatures Helpdeskmedewerker zijn vind je die hier direct onder.

Vacatures met (Om)scholing tot Helpdeskmedewerker

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, BBL (Beroepsbegeleidende Leerweg) opleidingsvacatures, Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Helpdeskmedewerker dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Opleiding vacatures

Vacature Helpdeskmedewerker opleidingsinstituut
Work-on
Vacaturebeschrijving:Het is niet gek dat jij degene bent die altijd wordt gevraagd om advies binnen de vriendengroep: dat is nou eenmaal jouw sterkste kracht. Dit bleek al sinds je adviseerde …
Vacature Helpdeskmedewerker opleidingsinstituut
Work-on
Vacaturebeschrijving:Het is niet gek dat jij degene bent die altijd wordt gevraagd om advies binnen de vriendengroep: dat is nou eenmaal jouw sterkste kracht. Dit bleek al sinds je adviseerde …

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Helpdeskmedewerker

Als je Helpdeskmedewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Helpdeskmedewerker zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Helpdeskmedewerker

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Helpdeskmedewerker?

Competenties en Vaardigheden Helpdeskmedewerker

Naast de interesse en motivatie is het belangrijk dat je over de competenties beschikt die een Helpdeskmedewerker nodig heeft om succesvol te werken. Sommige van deze competenties zal je van nature hebben, maar de meeste kan je gewoon aanleren. Hieronder vind je de opleidingen, cursussen en trainingen voor de competenties die een Helpdeskmedewerker nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Helpdeskmedewerker

Trainingen & cursussen Aanpassingsvermogen
Aanpassingsvermogen
Trainingen & cursussen Conflicten beheersen
Conflicten beheersen
Trainingen & cursussen Inzicht in omgeving
Inzicht in omgeving
Trainingen & cursussen Klantgerichtheid
Klantgerichtheid
Trainingen & cursussen Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Persoonlijkheid van een Helpdeskmedewerker

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Helpdeskmedewerker. Als Helpdeskmedewerker wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Helpdeskmedewerker:


zie volledige beschrijving persoonstype Helpdeskmedewerker

Vakkennis voor een Helpdeskmedewerker

Het is voor een Helpdeskmedewerker ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen Helpdeskmedewerker zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Training & Opleidingen Helpdeskmedewerker

Helpdeskmedewerker
Als Helpdeskmedewerker weet je door te verwijzen naar de juiste persoon wanneer vraagstukken te complex worden. Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware …
Helpdeskmedewerker
Scholing tot Helpdeskmedewerker / Support engineer
Wil jij jezelf omscholen naar Helpdeskmedewerker? Dan is dit leerpad iets voor jou! Met behulp van dit leerpad vergaar je de nodige kennis en vaardigheden om als helpdeskmedewerker aan de …
Scholing tot Helpdeskmedewerker / Support engineer
Blockchain: Essentials of Blockchain
In deze online Elearning Essentials of Blockchain cursus leer je alles over Blockchain en Bitcoin. De basis van blockchain, de digital currency en alle ins en outs van Bitcoin komen …
Blockchain: Essentials of Blockchain
Google Cloud Platform Fundamentals
In deze e-learning training maakt u kennis met de verschillende functionaliteiten van het Google Cloud Platform. U ontdekt onder andere de aspecten van Google Cloud Platform Container Engine, Compute Engine …
Google Cloud Platform Fundamentals
Google: Google Cloud Architect Collection
De Google Cloud Architect Collection verzameling biedt een overzicht van cloudcomputingfuncties en -mogelijkheden zoals geleverd door het Google Cloud Platform. Het is bedoeld om de leerling een goede kennisbasis te …
Google: Google Cloud Architect Collection

Werkervaring Helpdeskmedewerker

Het is voor een startend Helpdeskmedewerker die net de opleiding heeft afgerond minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Helpdeskmedewerker is het een pluspunt wanneer er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals



Geen opleiding Helpdeskmedewerker, maar iets anders?

Is een opleiding Helpdeskmedewerker het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.


Weten hoe het is om als Helpdeskmedewerker te werken? Lees het interview

Wanneer je overweegt om een Helpdeskmedewerker te worden is het een goed idee om te lezen hoe het is om als Helpdeskmedewerker te werken. Bekijk hier het interview.
Er is helaas nog geen interview geplaatst. Wil je worden geïnterviewd of ken je iemand waarvan je het interview zou willen lezen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Ben jij geschikt om Helpdeskmedewerker te worden?

Zou je graag Helpdeskmedewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, ga dan naar onze Baansuggestie tool en vind kansrijke vacatures die bij jouw baanprofiel passen. Zo kom je erachter of een opleiding Helpdeskmedewerker voor jou een goede keuze is. Misschien zijn er zelfs omschoolvacatures... bekijk het nu!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties!

Alle opleidingen Helpdeskmedewerker

Google Cloud Platform Fundamentals

Google Cloud Platform Fundamentals

In deze e-learning training maakt u kennis met de verschillende functionaliteiten van het Google Cloud Platform. U ontdekt onder andere de aspecten van Google Cloud Platform Container Engine, Compute Engine en App Engine. Tenslotte maakt u kennis met Google Cloud …

  • Onderwerp opleiding Helpdeskmedewerker
  • Lesmethode E-Learning
  • Prijs € 199,00
Google: Google Cloud Architect Collection

Google: Google Cloud Architect Collection

De Google Cloud Architect Collection verzameling biedt een overzicht van cloudcomputingfuncties en -mogelijkheden zoals geleverd door het Google Cloud Platform. Het is bedoeld om de leerling een goede kennisbasis te bieden van cloud computing-concepten en de bijbehorende ontsluitende technologieën. Uw

  • Onderwerp opleiding Helpdeskmedewerker
  • Lesmethode E-Learning
  • Prijs € 649,00
SharePoint: SharePoint 2016

SharePoint: SharePoint 2016

In deze online e-learning SharePoint 2016 training / cursus leert u in SharePoint Server 2016 leert u als eindgebruiker zowel de basis als de functionaliteiten voor gevorderden kennen. Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn SharePoint navigatie, document bibliotheken, …

  • Onderwerp opleiding Helpdeskmedewerker
  • Lesmethode E-Learning
  • Prijs € 279,00
Engels Business Training A2/B1

Engels Business Training A2/B1

Engels is een wereldtaal en dat merkt u. De Engelse taal is ook belangrijk in uw werk. U wilt met uw Engels graag goed voor de dag komen. U bent op zoek naar handige zinnen en uitdrukkingen die u kunt …

  • Onderwerp opleiding Helpdeskmedewerker
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 525,00
  • Duur 1 maand
Engels Business Training A2/B1 - E-learning

Engels Business Training A2/B1 - E-learning

Engels is een wereldtaal en dat merkt u. De Engelse taal is ook belangrijk in uw werk. U wilt met uw Engels graag goed voor de dag komen. U bent op zoek naar handige zinnen en uitdrukkingen die u kunt …

  • Onderwerp opleiding Helpdeskmedewerker
  • Lesmethode E-Learning
  • Prijs € 525,00
  • Duur 1 maand

Ga direct naar