Helpdeskmedewerker Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Helpdeskmedewerker? Lees de functieomschrijving.

De Helpdeskmedewerker helpt mensen die problemen hebben met het gebruiken van ICT. Het is de voornaamste taak van de Helpdeskmedewerker om vragen te beantwoorden. Dit kan via de telefoon, via e-mail, of via persoonlijk contact. Dit wisselt per functie. Om zijn werk te kunnen doen moet de Helpdeskmedewerker ingelezen zijn op het gebied van de organisatie waardoor hij ingehuurd is. Voor het assisteren van mensen is meestal een handleiding opgesteld, maar de medewerker moet ook buiten de gebaande kunnen werken en onverwachte situaties of informatieverzoeken afhandelen. Dat betekent dat de Helpdeskmedewerker goed met mensen om kan gaan en erg geduldig is.

Hij zal te maken krijgen met een diversiteit aan problemen met computerhardware (ontbrekende usb-poort) en -software (installatie antivirusprogramma) en communicatietechnologie (geen internetverbinding). Soms zal hij instructies geven die de beller de mogelijkheid geven zelf het probleem om te lossen. Soms zal hij op afstand inloggen om iets in de software te verhelpen. Ook bestaat de mogelijkheid dat iemand ter plekke een defect apparaat te repareren. Als de Helpdeskmedewerker het probleem niet op kan lossen legt hij het voor aan collega's.

De Helpdeskmedewerker houdt een logboek bij met hierin alle informatieverzoeken en gemeldde problemen. Deze probleemrapporten kunnen voor experts reden zijn om aanpassingen aan te bregen in de ICT. Hierover kan de Helpdeskmedewerker eventueel adviseren. Belangrijke defecten, problemen en ontwikkelingen worden mogelijk in een instructieboek opgenomen, om te dienen als leermateriaal voor volgende krachten.

Wil je werken als Helpdeskmedewerker?

Werk je al als Helpdeskmedewerker en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Helpdeskmedewerker worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Helpdeskmedewerker, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Helpdeskmedewerker in één oogopslag

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Klant
  • Helpdeskmedewerker
  • Manager

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1000 tot €3000

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

100


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Helpdeskmedewerker

Wat verdient een Helpdeskmedewerker?

Het salaris van een Helpdeskmedewerkerligt tussen de €1000 en €3000 per maand, afhankelijk van prestaties en werkervaring.

Salarisschaal Helpdeskmedewerker

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Helpdeskmedewerker

Op zoek naar een nieuwe baan als Helpdeskmedewerker? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Helpdeskmedewerker. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

De top 5 Helpdeskmedewerker vacatures

Technisch helpdeskmedewerker
Greefa
Ben jij servicegericht en stressbestendig en wil je werken bij een internationaal en innovatief familiebedrijf met een uniek hightech product? Dan zijn wij op zoek naar jou Jij wordt bij …
Helpdeskmedewerker
Brunel
Als Servicedesk medewerker weet jij wel hoe belangrijk jouw werk is. Zonder goed werkende IT-faciliteiten draaien bedrijven op halve kracht. Je zoekt alleen nog een kans om jezelf te bewijzen, …
Helpdeskmedewerker KPN
Olympia
Je gaat werken bij een betrouwbaar internationaal bedrijf gevestigd in onder andere Zwolle. Ze hebben de ambitie om de grootste en beste te worden in klantcontact en hebben jou hulp …
Helpdeskmedewerker ICT
JUSTIN Recruitment
Functieomschrijving Deze organisatie gevestigd in het Amsterdamse Havengebied is een wereldspeler in de scheepvaart. Met 4 verschillende bedrijven is hun koers voor de toekomst goed uitgestippeld. Werken voor een top …
Technisch helpdeskmedewerker
Randstad
Wil jij aan de slag als klantenservice medewerker bij Jacobs Douwe Egberts? Lees dan verder Wij zoeken namelijk een fulltime klantenservice medewerker die het technisch helpdesk team komt versterken Wat …

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Helpdeskmedewerker

Hoe goed is de toekomst voor de Helpdeskmedewerker? 

Er zijn vele mogelijkheden om als Helpdeskmedewerker aan de slag te gaan. Doorgroeimogelijkheden daarentegen zijn er maar weinig. Helpdeskmedewerkers met ervaring worden vooral managers.

Baankans Helpdeskmedewerker

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

100


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Helpdeskmedewerker worden: Opleidingen tot Helpdeskmedewerker

Hoe word je een Helpdeskmedewerker? 

Een Helpdeskmedewerker heeft meestal MBO niveau, met een opleiding in de ICT. Er bestaan ook cursussen en voor sommige functies is dan ook geen opleiding nodig.

De 5 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Helpdeskmedewerker

Training Praktisch communiceren op de werkvloer
Inleiding Praktisch communiceren op de werkvloer De vakkennis van uw medewerkers is uitstekend, maar de communicatie kan beter. Hun non-verbale signalen en directe taalgebruik stuiten regelmatig op weerstand bij collega’s, …
Windows 10 basis
In het kort Train je vaardigheid in het besturingssysteem Windows 10, zodat je je klanten optimaal kunt ondersteunen en adviseren. In deze tweedaagse training leer je de basis, zodat je …
ITIL® Service Design (SD) - incl. examen
In deze online ITIL training doe je de kennis op over de praktijk als het gaat over servicebeheer zoals deze beschreven is in de publicatie ITIL Service Design. De training …
Google: Google Cloud Platform Fundamentals
In deze e-learning training maakt u kennis met de verschillende functionaliteiten van het Google Cloud Platform. U ontdekt onder andere de aspecten van Google Cloud Platform Container Engine, Compute Engine …
Blockchain: Essentials of Blockchain
In deze online E-learning Essentials of Blockchain cursus leer je alles over Blockchain en Bitcoin. De basis van blockchain, de digital currency en alle ins en outs van Bitcoin komen …
Meer opleidingen Helpdeskmedewerker

Weet je nog niet of je Helpdeskmedewerker wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Helpdeskmedewerker of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Helpdeskmedewerker

Met wie werkt een Helpdeskmedewerker samen? 

De voornaamste interactie van een Helpdeskmedewerker is met de klanten die hulp nodig hebben. Om zo goed mogelijk hulp te kunnen bieden, is het soms handig om met collega's samen het probleem aan te pakken of een collega in te schakelen met meer technische expertise. Van de managers krijgt de Helpdeskmedewerker verdere ondersteuning en feedback.


  • Klant
  • Helpdeskmedewerker
  • Manager
Helpdeskmedewerker


Organisaties waar een Helpdeskmedewerker werkzaam is

Waar werkt een Helpdeskmedewerker meestal? 

De Helpdeskmedewerker werkt meestal in een grote ruimte waar vele andere Helpdeskmedewerkers ook bezig zijn met het beantwoorden van e-mails en telefoontjes.

Meer weten over werken in de Klantenservice?

Bekijk werken in Klantenservice

Best beoordeelde werkgevers Helpdeskmedewerker

Waar kun je het beste werken als Helpdeskmedewerker? Hieronder vindt je de best door de Helpdeskmedewerker beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Helpdeskmedewerker.

Competenties, Skills en Vaardigheden Helpdeskmedewerker:

Welke competenties heeft een een Helpdeskmedewerker nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Helpdeskmedewerker

Wat voor persoonlijkheid heb je als Helpdeskmedewerker nodig? 

De Helpdeskmedewerker moet de klant steeds tevreden blijven stellen, en daarmee veel van de eigen tijd willen geven om mensen te helpen (Gever). Verder gaat het er natuurlijk om om zoveel mogelijk problemen in een zo kort mogelijke tijd op te lossen (Succesvolle werker).

Bekijk de persoonstypen voor Helpdeskmedewerker


Gever


Lees meer

Succesvolle werker


Lees meer

Interview met een Helpdeskmedewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Helpdeskmedewerker

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Helpdeskmedewerker

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Helpdeskmedewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Helpdeskmedewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Helpdeskmedewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Helpdeskmedewerker. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Helpdeskmedewerker iets voor je?

Zou je graag Helpdeskmedewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Helpdeskmedewerker bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Helpdeskmedewerker

c.a Boucher

Ik ben geïnteresseerd, hoe kan ik hierover meer informatie krijgen? Groeten claudio

Nico

Beste Claudio,op de site van Springest,staan veel cursussen en informatie,die veel vragen voor je kan beantwoorden,is mijn ervaring.klik op springest of een van de cursussen hierboven vermeld en je krijgt veel informatie.Sucses

Saskia

Ik ben helpdesk medewerker bij Parfumerie Douglas. Erg afwisselend werk en zeker niet geschikt voor iemand met geen diploma's. Er is inzicht nodig, kennis van computerprogramma's en de rpoblemen daarmee. Helaas wordt het niet zo goed betaald.

Saskia

Ik ben helpdesk medewerker bij Parfumerie Douglas. Erg afwisselend werk en zeker niet geschikt voor iemand met geen diploma's. Er is inzicht nodig, kennis van computerprogramma's en de rpoblemen daarmee. Helaas wordt het niet zo goed betaald.

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar