Hoofd Facilitaire Dienst: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Hoofd Facilitaire Dienst: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep Hoofd Facilitaire Dienst. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een Hoofd Facilitaire Dienst nodig heeft.



Wat doet een Hoofd Facilitaire Dienst? Lees de functieomschrijving.

Wat is een Hoofd Facilitaire Dienst?

Een Hoofd Facilitaire Dienst maakt deel uit van en geeft leiding aan de facilitaire dienst van een (sector van) een brede scholengemeenschap, die verder nog bestaat uit (hoofd)conciërges, onderhoudsmedewerkers, kantinepersoneel, technisch medewerkers en mogelijk andere ondersteunende uitvoerende krachten. De afdeling facilitaire zaken draagt zorg voor de huisvesting, onderhoud van gebouwen, bewaking en beveiliging, kantine en receptie, inkoop van goederen en diensten en de repro. Het Hoofd Facilitaire Dienst heeft voornamelijk een coördinerende, leidinggevende en adviserende functie.

Hij houdt toezicht op de voortgang van onderhoudswerkzaamheden, uitvoering van ARBO-taken en beveiliging van het gebouw. Ook voert hij overleg met leveranciers van diensten en producten. Hij stelt een jaarlijks werkplan op en ziet toe op de uitvoering daarvan. Hij verdeelt de taken over de medewerkers van de facilitaire dienst, draagt bij aan personeelszorg en beheert het budget van de dienst. Tot slot adviseert hij de directie over de ontwikkeling van (nieuw)bouwplannen en de technische kant daarvan. Daarnaast fungeert hij als tussenpersoon in verbouwingskwesties door enerzijds de directie te adviseren en anderzijds overleg te voeren met aannemers. Hij legt verantwoording af aan de (sector)directie.

De functie kan iets verschillen van bovenstaande omschrijving. Soms zal het Hoofd Facilitaire Dienst leiding geven aan het voltallige onderwijsondersteunende personeel, inclusief bijvoorbeeld onderwijsassistenten en administratieve krachten. Ook kan de functie gecombineerd zijn met hoofd ICT.

(FUWA-VO)

Past het beroep Hoofd Facilitaire Dienst bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Wil je omscholen maar weet je nog niet wat? Met baansuggestie krijg je actuele vacatures te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt Kansrijke banen en omschoolvacatures de voorrang geven. Na 3 stappen zie je gelijk jouw unieke baansuggesties op basis van jouw baanprofiel!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties

Andere namen het beroep Hoofd Facilitaire Dienst

Andere namen die voor dit beroep gebruikt worden zijn: Hoofd Ondersteunende Dienst


Vacatures Hoofd Facilitaire Dienst

Op zoek naar een nieuwe baan als Hoofd Facilitaire Dienst? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Hoofd Facilitaire Dienst. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Vacatures Hoofd Facilitaire Dienst per ervaringsniveau

junior Hoofd Facilitaire Dienst vacatures startend Hoofd Facilitaire Dienst vacatures senior Hoofd Facilitaire Dienst vacatures beginnend Hoofd Facilitaire Dienst vacatures trainee Hoofd Facilitaire Dienst vacatures leidinggevend Hoofd Facilitaire Dienst vacatures medior Hoofd Facilitaire Dienst vacatures aankomend Hoofd Facilitaire Dienst vacatures ervaren Hoofd Facilitaire Dienst vacatures leerling Hoofd Facilitaire Dienst vacatures vacatures omscholen tot Hoofd Facilitaire Dienst vacatures opleiding tot Hoofd Facilitaire Dienst

Salaris en Arbeidsvoorwaarden Hoofd Facilitaire Dienst

Wat verdient een Hoofd Facilitaire Dienst?

Een Hoofd Facilitaire Dienst zit in schaal 10 (CAO Voortgezet onderwijs) en verdient daarmee tussen de €2009 en €3739 bruto per maand.

Daarnaast bestaan in het onderwijs gunstige opleidingsmogelijkheden en zijn er gunstige voorwaarden rond parttime werken of ouderschapsverlof van toepassing. Naast een bruto maandloon worden ook een eindejaarsuitkering en vakantietoeslag (8% bruto jaarloon) uitgekeerd.

Salarisschaal Hoofd Facilitaire Dienst

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Meer weten over het salaris Hoofd Facilitaire Dienst

Bekijk dan de verdere salaris informatie zoals gemiddeld jaarsalaris en uurloon Hoofd Facilitaire Dienst


Bekijk het salaris Hoofd Facilitaire Dienst per ervaringsniveau

Salaris junior Hoofd Facilitaire Dienst Wat verdient een startend Hoofd Facilitaire Dienst? Wat is het loon senior Hoofd Facilitaire Dienst? beginnend Hoofd Facilitaire Dienst salaris Maximaal salaris trainee Hoofd Facilitaire Dienst Hoeveel verdient een leidinggevend Hoofd Facilitaire Dienst? Wat is het salaris van een medior Hoofd Facilitaire Dienst? Salaris aankomend Hoofd Facilitaire Dienst Wat verdient een ervaren Hoofd Facilitaire Dienst? Welk salaris krijgt een leerling Hoofd Facilitaire Dienst?


Hoofd Facilitaire Dienst worden: Opleidingen tot Hoofd Facilitaire Dienst

Wil je Hoofd Facilitaire Dienst worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Hoofd Facilitaire Dienst.

Hoe word je een Hoofd Facilitaire Dienst? 

Een Hoofd Facilitaire Dienst heeft minimaal HBO niveau, een relevante opleiding, en werkervaring (bij voorkeur in een onderwijsinstelling).

Een mogelijke opleiding is HBO Facility Management.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Hoofd Facilitaire Dienst

Er zijn geen opleidingen Hoofd Facilitaire Dienst aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Hoofd Facilitaire Dienst in werkt

Bekijk alle opleidingen Facilitaire Dienstverlening


Hoofd Facilitaire Dienst worden: Omscholen tot Hoofd Facilitaire Dienst

Als je je wilt omscholen tot Hoofd Facilitaire Dienst is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt het leertraject hiervoor door de werkgever georganiseerd. Als er op dit moment omschoolvacatures voor Hoofd Facilitaire Dienst zijn vind je die hieronder.

Bepaal jouw omschoolkeuze met Baansuggestie

Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je vindt ook direct omschoolvacatures als deze er zijn. Je kunt nu inspiratie op doen en jouw omschoolkeuze bepalen op basis van wat bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!

Vacatures met (Om)scholing

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, Opleidingsvacatures (BBL, Beroepsbegeleidende Leerweg), Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Hoofd Facilitaire Dienst dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Hoofd Facilitaire Dienst

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Hoofd Facilitaire Dienst

Als je Hoofd Facilitaire Dienst wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Hoofd Facilitaire Dienst zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Hoofd Facilitaire Dienst

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Hoofd Facilitaire Dienst?


Competenties en Vaardigheden Hoofd Facilitaire Dienst:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Hoofd Facilitaire Dienst.

Welke competenties heeft een Hoofd Facilitaire Dienst nodig?

Een Hoofd Facilitaire Dienst heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Leiderschap
Leiderschap

Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen

Omschrijving

Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.

Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.

Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt. 

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Samenwerken
Samenwerken

Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit

Omschrijving

Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.

Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.

Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.

Vaardigheden Hoofd Facilitaire Dienst

  • Klantvriendelijkheid
  • Begripvol
  • Dienstverlenend
  • Leiding geven
  • Plannen
  • Motiveren
  • Stimuleren
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Voorbereiden
  • Methodisch werken
  • Prioriteiten stellen
  • Sensitiviteit
  • Bemiddelen
  • Gezamenlijk resultaat

Persoonlijkheid en Eigenschappen Hoofd Facilitaire Dienst

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Hoofd Facilitaire Dienst passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Hoofd Facilitaire Dienst nodig? 

Het Hoofd Facilitaire Dienst kan uitstekend met mensen overweg en is een echte teamspeler. Hij heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel en is een loyale, betrouwbare collega en leidinggevende (Loyalist). Hij heeft een sterke persoonlijkheid en een onafhankelijke, zelfverzekerde uitstraling. Dit maakt dat hij mensen weet te motiveren en sturen en aan zich binden kan (Baas).

Bekijk de persoonstypen voor Hoofd Facilitaire Dienst


Eigenschappen Hoofd Facilitaire Dienst

  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Zelfverzekerd
  • Trouw
  • Integriteit
  • Punctueel



Arbeidsmarktperspectief Hoofd Facilitaire Dienst

Wat zijn de baankansen voor een Hoofd Facilitaire Dienst?

Het aantal vacatures voor ondersteunend personeel neemt af, evenals het aantal vacatures dat gevuld wordt. Vermoedelijk blijft het aantal vacatures dalen, maar is er wel werk. Het Hoofd Facilitaire Dienst zit aan de top van de facilitaire dienstverlening. Hierbinnen kan hij dus niet verder groeien. Hij zou eenzelfde functie kunnen zoeken bij een grotere instelling.

De actuele kans op werk voor een Hoofd Facilitaire Dienst

Het beroep Hoofd Facilitaire Dienst is onderdeel van de beroepsfamilie Facilitair managers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Facilitair managers is in de huidige periode gemiddeld

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Hoofd Facilitaire Dienst

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Ben je benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Zet heel eenvoudig jouw CV op Monsterboard en wordt benaderd voor nieuwe banen!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard

Doorgroei mogelijkheden Hoofd Facilitaire Dienst

Je kunt als Hoofd Facilitaire Dienst een beter salaris verdienen wanneer je doorgroeit binnen jouw beroepsgroep. Je kunt stapsgewijs doorgroeien naar beroepen die dichtbij jou beroep liggen door steeds kleine stappen bij te leren.

Het beroep Hoofd Facilitaire Dienst is onderdeel van de beroepsfamilie Facilitair managers. Hieronder vind je verschillende dichtbij liggende doorgroeimogelijkheden voor een Hoofd Facilitaire Dienst

Verwante beroepen Hoofd Facilitaire Dienst

Doorgroei beroepen voor een Hoofd Facilitaire Dienst

Bedrijfsleider / ondernemer administratiekantoor

bedrijfsleider administratiekantoor

ondernemer administratiekantoor

Bedrijfsleider / ondernemer actuarieel adviesbureau

bedrijfsleider actuarieel adviesbureau

ondernemer actuarieel adviesbureau

Hoofd crediteurenadministratie

groepshoofd crediteurenadministratie

teamleider crediteurenadministratie

Hoofd debiteurenadministratie

Bekijk meer beroepen Bekijk minder beroepen

Organisaties waar een Hoofd Facilitaire Dienst werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Hoofd Facilitaire Dienst meestal werkt.

Waar werkt een Hoofd Facilitaire Dienst?

Het Hoofd Facilitaire Dienst werkt bij een instelling voor voortgezet onderwijs en dus in de non-profit sector.

Meer weten over werken in de Beveiliging & Bewaking?

Bekijk werken in Beveiliging & Bewaking

Netwerk Hoofd Facilitaire Dienst

Met wie werkt een Hoofd Facilitaire Dienst samen? 

Het Hoofd Facilitaire Diensten heeft een omvangrijk netwerk dat bestaat uit iedereen die op enige manier gebruik maakt van het gebouw. Hij ontvangt klachten, onderhoudt contacten met de leveranciers van goederen en diensten, adviseert de directie, stuurt uitvoerende werknemers als conciërges en doet de communicatie met brandweer, politie en andere hulpinstanties.


  • Sectordirecteur
  • (Hoofd)conciërge
Hoofd Facilitaire Dienst

Interview met een Hoofd Facilitaire Dienst

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Verwante beroepen Hoofd Facilitaire Dienst:

Er zijn best wel wat beroepen die op elkaar lijken of tot dezelfde "beroepsfamilie" of beroepsgroep horen. Bekijk hieronder aam wat voor beroepen een Hoofd Facilitaire Dienst verwant is.

Wat zijn soortgelijke beroepen als Hoofd Facilitaire Dienst?

De beroepen die verwant zijn aan Hoofd Facilitaire Dienst zijn:
Locatiebeheerder
Salaris: €1983 tot €3009
Opleiding: Geen HBO
Baankans: Gemiddeld

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.
Locatiedirecteur
Salaris: €3084 tot €4817
Opleiding: HBO WO
Baankans: Onbekend

Baankans

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep %1$s. Je vindt ook de vaardigheden, competenties en eigenschappen die een %1$s nodig heeft.

Alles over het beroep Hoofd Facilitaire Dienst in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Sectordirecteur
  • (Hoofd)conciërge

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2009 tot €3739

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Ga direct naar