Boeken Leraar voortgezet onderwijs

Na het afstuderen is er meestal goed een baan te vinden in het onderwijs. Veel vraag is er naar leraren in talen en exacte vakken. De mogelijkheid bestaat om als Leraar door te stromen naar een directiefunctie binnen een school. Sociale vaardigheden zijn ook erg belangrijk in het vak zodat men buiten de school als men deze vaardigheden voldoende heeft ontwikkelt prima een baan kan vinden als bijvoorbeeld Voorlichter of een baan bij de overheid.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Leraar voortgezet onderwijs. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Leraar voortgezet onderwijs. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Leraar voortgezet onderwijs die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 13 beste boeken voor een Leraar voortgezet onderwijs:

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen - Nederlands | Paperback | 9789065082718 | 16 februari 2002 | 309 pagina's

Woordenschat uitbreiding bevordert de taalvaardigheid van kinderen en heeft een positief effect op vrijwel alle onderdelen van de lespraktijk. Dit boek behandelt stap voor stap de woordenschatdidactiek voor primair en voortgezet onderwijs bij eerste en tweede taalverwervers. Boevendien worden meer dan 100 lesideeën gegeven voor taallessen, zaak-en praktijkvakken.

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs - Nederlands | Paperback | 9789044126693 | 20 augustus 2010 | 74 pagina's

In 2009 hebben de scholen voor voortgezet montessori-onderwijs een richtinggevend document vastgesteld waarin het docentschap aan een montessorischool voor voortgezet onderwijs werd beschreven. Dit document was het vervolg op een eerder stuk waarin zes karakteristieken voor voortgezet montessori-onderwijs waren beschreven en op de nota van de Nederlandse Montessori Vereniging 'Het Montessorionderwijs in de 21e eeuw'. …

Gelukkig voor de klas?

Gelukkig voor de klas?

Gelukkig voor de klas? - Nederlands | Paperback | 9789037703405 | 206 pagina's

Leraren over hun beroep: wat zijn hun opvattingen over bevoegdheid en bekwaamheid, professionele ontwikkeling, functiewaardering, houdingen tegenover het werk? In 2008 zullen nog twee delen verschijnen: over hun opvattingen over onderwijsvernieuwing en de kwaliteit van het voortgezet onderwijs. En over (samen)werken met collega's en de leiding van de school, en de kwaliteit van leraren.

Resultaatgericht doceren

Resultaatgericht doceren

Resultaatgericht doceren - Nederlands | Paperback | 9789060928158 | 428 pagina's

Om leerlingen op een creatieve manier te laten leren is een docent nodig die de leerlingen enthousiast kan maken voor zijn of haar vak en hen weet aan te zetten tot leeractiviteiten die ze persoonlijk waardevol vinden. In dit studieboek vormt dan ook niet een didactische methode of een onderwijskundig idee het uitgangspunt, maar de …

PM-reeks  -   De docent als coach

PM-reeks - De docent als coach

PM-reeks - De docent als coach - Nederlands | Paperback | 9789024417810 | 01 juli 2008 | 162 pagina's

In het onderwijs wordt voortdurend gezocht naar mogelijkheden om studenten en leerlingen aan te zetten om meer zelfstandig te functioneren. Een coachende docent kan dat proces, in het belang van de leerling/student én in zijn eigen belang, efficiënt en effectief begeleiden. In dit boek maken de schrijvers de theoretische uitgangspunten en de principes van coaching …

De burn-outbestendige docent

De burn-outbestendige docent

De burn-outbestendige docent - Nederlands | Hardcover | 9789083036540 | 17 januari 2020 | 92 pagina's

Verbeter je klassenmanagementskills en haal het meeste uit jezelf en je leerlingen. 30 good practices om geestelijk gezond te blijven als docent in het voortgezet onderwijs. Dit boek is kort, krachtig, makkelijk leesbaar en bevat de nodige humor. Het is geschreven voor iedereen die het effect van zijn klassenmanagement wil onderzoeken en wil nagaan wat …

Werken vanuit leerdoelen-vormgeven van je eigen onderwijs-voortgezet onderwijs-praktijkboek-docenten

Werken vanuit leerdoelen-vormgeven van je eigen onderwijs-voortgezet onderwijs-praktijkboek-docenten

Werken vanuit leerdoelen-vormgeven van je eigen onderwijs-voortgezet onderwijs-praktijkboek-docenten - Nederlands | Softcover | 9789090345383 | 10 juni 2021 | 121 pagina's

‘Werken vanuit leerdoelen’ is een boek vol praktijkervaringen, handvatten en tips voor het succesvol werken vanuit leerdoelen en is vooral gebaseerd op onze ervaringen. Vanaf 2017 hebben Herman Rigter en Ilse Gmelig begeleidingstrajecten uitgevoerd op een groot aantal scholen verspreid over Nederland. Het waren met name de vele enthousiaste reacties van docenten en schoolleiders die …

Opvoeden In Het Voortgezet Onderwijs

Opvoeden In Het Voortgezet Onderwijs

Opvoeden In Het Voortgezet Onderwijs - Nederlands | Paperback | 9789023234241 | 16 januari 1999 | 156 pagina's

OPVOEDEN IN HET VOORTGEZET ONDERWIJS Welke taak heeft het voortgezet onderwijs bij het opvoeden in waarden en normen? Hoe verhoudt deze taak zich tot de opvoeding thuis? Wat is het pedagogisch klimaat in scholen? Wat is de rol van vakdocenten? Hoe is de samenwerking tussen ouders en docenten bij de opvoeding in waarden en normen? …

Coaching In Het Voortgezet En Secundair Onderwijs

Coaching In Het Voortgezet En Secundair Onderwijs

Coaching In Het Voortgezet En Secundair Onderwijs - Nederlands | Hardcover | 9789065084392 | 01 januari 9999 | 117 pagina's

In 'coaching in het voortgezet en secundair onderwijs' werken we vanuit een coachingsconcept, dat als belangrijkste karakteristiek heeft doelen te stelen en reflecteren. Docenten die een doel voor ogen hebben, komen in beweging en als ze daarbij reflecteren op hun praktijkervaringen, zijn ze in staat hun eigen ontwikkeling te sturen. Een doel voor ogen hebben …

De leraar als coach

De leraar als coach - Nederlands | Paperback | 9789044117806 | 179 pagina's

Het thema van dit boek roept vragen op als: Wat wil men met die coachende rol bereiken? Hogere prestaties? Meer welbevinden? Preventie van uitval? Een betere zorg voor leerlingen? Willen alle kinderen wel gecoacht worden? Vervangt coachen het instructie geven? Wil de leerling continu op zijn actieve leerhouding en verantwoordelijkheid worden aangesproken? Welke leeromgeving is …

per pagina