Boeken Leraar voortgezet onderwijs

Na het afstuderen is er meestal goed een baan te vinden in het onderwijs. Veel vraag is er naar leraren in talen en exacte vakken. De mogelijkheid bestaat om als Leraar door te stromen naar een directiefunctie binnen een school. Sociale vaardigheden zijn ook erg belangrijk in het vak zodat men buiten de school als men deze vaardigheden voldoende heeft ontwikkelt prima een baan kan vinden als bijvoorbeeld Voorlichter of een baan bij de overheid.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Leraar voortgezet onderwijs. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Leraar voortgezet onderwijs. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Leraar voortgezet onderwijs die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 16 beste boeken voor een Leraar voortgezet onderwijs:

Ik ga differentieren, praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs

Ik ga differentieren, praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs

Ik ga differentieren, praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789082219234 | 132 pagina's

Ik ga differentieren, praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs 1e druk is een boek van Frank Gaarthuis uitgegeven bij Multiga Publishing. ISBN 9789082219234 Differentiëren! Een containerbegrip dat nog wel eens verward wordt met 'gepersonaliseerd leren' of 'geïndividualiseerd onderwijs'. Een term die doorgaans weerstand oproept bij docenten, want hoe is dat mogelijk met zoveel …

De bril van de leraar

De bril van de leraar

De bril van de leraar - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789490120351

Macht mag in een democratische rechtsorde niet in één hand berusten, schreef Herman Tjeenk Willink in Groter denken, kleiner doen (2019). Van belang is een evenwicht van macht en tegenmacht. In de publieke sector vergt tegenmacht een gemeenschappelijke opvatting over professionaliteit, over wat het vak van bijvoorbeeld huisarts of leraar inhoudt en welke taken daarbij …

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen

Woorden Leren, Woorden Onderwijzen - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789065082718 | 309 pagina's

Woordenschat uitbreiding bevordert de taalvaardigheid van kinderen en heeft een positief effect op vrijwel alle onderdelen van de lespraktijk. Dit boek behandelt stap voor stap de woordenschatdidactiek voor primair en voortgezet onderwijs bij eerste en tweede taalverwervers. Boevendien worden meer dan 100 lesideeën gegeven voor taallessen, zaak-en praktijkvakken.

COACHING IN HET VOORTGEZET EN SECUNDAIR

COACHING IN HET VOORTGEZET EN SECUNDAIR

COACHING IN HET VOORTGEZET EN SECUNDAIR - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789065084392 | 117 pagina's

In 'coaching in het voortgezet en secundair onderwijs' werken we vanuit een coachingsconcept, dat als belangrijkste karakteristiek heeft doelen te stelen en reflecteren. Docenten die een doel voor ogen hebben, komen in beweging en als ze daarbij reflecteren op hun praktijkervaringen, zijn ze in staat hun eigen ontwikkeling te sturen. Een doel voor ogen hebben …

PM-reeks - De docent als coach

PM-reeks - De docent als coach

PM-reeks - De docent als coach - Nederlands | Druk: 5 | Paperback | 9789024417810 | 162 pagina's

In het onderwijs wordt voortdurend gezocht naar mogelijkheden om studenten en leerlingen aan te zetten om meer zelfstandig te functioneren. Een coachende docent kan dat proces, in het belang van de leerling/student én in zijn eigen belang, efficiënt en effectief begeleiden. In dit boek maken de schrijvers de theoretische uitgangspunten en de principes van coaching …

Leerlingen zijn net mensen - voor docenten in het voortgezet onderwijs

Leerlingen zijn net mensen - voor docenten in het voortgezet onderwijs

Leerlingen zijn net mensen - voor docenten in het voortgezet onderwijs - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789461181343 | 180 pagina's

Wil jij een nog betere leraar worden? Een leraar bij wie leerlingen zich beter gedragen en meer leren? Wil je effectief lesgeven aan gemotiveerde leerlingen? Dan kan dit boek je helpen. Leerlingen zijn net mensen beoogt niet om van jou de perfecte leraar te maken; zo'n leraar bestaat namelijk niet. Het helpt je ook niet …

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789044126693 | 74 pagina's

Docent in het voortgezet montessori-onderwijs 1e druk is een boek van Michael Rubinstein uitgegeven bij Maklu. ISBN 9789044126693 In 2009 hebben de scholen voor voortgezet montessori-onderwijs een richtinggevend document vastgesteld waarin het docentschap aan een montessorischool voor voortgezet onderwijs werd beschreven. Dit document was het vervolg op een eerder stuk waarin zes karakteristieken voor voortgezet …

Resultaatgericht doceren

Resultaatgericht doceren

Resultaatgericht doceren - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789060928158 | 428 pagina's

Om leerlingen op een creatieve manier te laten leren is een docent nodig die de leerlingen enthousiast kan maken voor zijn of haar vak en hen weet aan te zetten tot leeractiviteiten die ze persoonlijk waardevol vinden. In dit studieboek vormt dan ook niet een didactische methode of een onderwijskundig idee het uitgangspunt, maar de …

Nederlands Als Tweede Taal In Het Voortgezet Onderwijs

Nederlands Als Tweede Taal In Het Voortgezet Onderwijs

Nederlands Als Tweede Taal In Het Voortgezet Onderwijs - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789028018624 | 252 pagina's

Nederlands Als Tweede Taal In Het Voortgezet Onderwijs is een boek van Meulenhoff Educatief

Opvoeden in het voortgezet onderwijs

Opvoeden in het voortgezet onderwijs - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789023234241 | 156 pagina's

OPVOEDEN IN HET VOORTGEZET ONDERWIJS Welke taak heeft het voortgezet onderwijs bij het opvoeden in waarden en normen? Hoe verhoudt deze taak zich tot de opvoeding thuis? Wat is het pedagogisch klimaat in scholen? Wat is de rol van vakdocenten? Hoe is de samenwerking tussen ouders en docenten bij de opvoeding in waarden en normen? …

per pagina