Boeken Ondernemer

Het arbeidsmarktperspectief en de doorgroeimogelijkheden van een ondernemer zijn in hoge mate afhankelijk van de economische omstandigheden en het ondernemersklimaat. Momenteel zijn de omstandigheden wat dat betreft dus niet ideaal. Het ondernemerschap is aan de andere kant bij uitstek een discipline waarin op eigen kracht, door blijk te geven van doortastenheid, durf en kunde, altijd succes kan worden geboekt. In het algemeen is er in Nederland een zeer goed handelsklimaat.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Ondernemer. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Ondernemer. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Ondernemer die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 100 beste boeken voor een Ondernemer:

HOOP

HOOP

HOOP - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789492493644 | 288 pagina's

Het zijn vreemde tijden, met veel zorgwekkende ontwikkelingen op politiek, cultureel, maatschappelijk en ecologisch gebied. Daardoor kijkt Joris Luyendijk voor het eerst in zijn leven niet met onvoorwaardelijk vertrouwen naar de toekomst. Tegelijk weet hij dat er ongekend veel goed gaat in de wereld. Het probleem is alleen dat dit lang niet altijd goed zichtbaar …

De zelfsturende ondernemer

De zelfsturende ondernemer

De zelfsturende ondernemer - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789493171121 | 160 pagina's

Ondernemen is een spannend avontuur. Je hebt de omstandigheden nooit helemaal in de hand. En vroeg of laat kom je voor spannende keuzes te staan. Zal ik uitbreiden? De zaak verkopen? Mijn assortiment veranderen? Weten wat je wilt, goed voorbereid zijn en op tijd je koers veranderen zijn cruciaal voor een succesvolle ondernemer. In dit …

Ondernemen met impact

Ondernemen met impact

Ondernemen met impact - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789462763722 | 282 pagina's

De belangrijkste wereldwijde ontwikkelingen van dit moment, vragen om ondernemende beslissingen. Nu onder druk van vergrijzing, klimaatverandering en technologische ontwikkelingen veel economische en maatschappelijke wetmatigheden verdwijnen, zijn innovaties belangrijker dan ooit. Wij mensen kunnen een positieve impact op de wereld hebben door te ondernemen, werken en organiseren als een ecosysteem, in harmonie met onze omgeving. …

Zero to one: creeer de toekomst

Zero to one: creeer de toekomst

Zero to one: creeer de toekomst - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789047007265 | 235 pagina's

Zero to one: creeer de toekomst 1e druk is een boek van Peter Thiel uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789047007265 Wat kunnen we leren van Silicon Valley? De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We …

Pioniers van de nieuwe welvaart

Pioniers van de nieuwe welvaart

Pioniers van de nieuwe welvaart - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789047011651 | 224 pagina's

In "Pioniers van de nieuwe welvaart' gaan Kees Klomp en Nadine Maarhuis dieper in op de betekeniseconomie, die alsmaar groeit. Ondernemers als Tony's Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek en in alle hoeken van de samenleving is belangstelling voor ondernemers met een maatschappelijke missie. Maar een financieel gezonde business …

Beroofd volgens de regels

Beroofd volgens de regels

Beroofd volgens de regels - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789087048303 | 192 pagina's

Het aangrijpende verhaal van de wettelijk geregelde beroving van zeven markante joodse ondernemers in Deventer tijdens de bezetting. Hun zaken – een slagerij, textielgroothandel, dansschool, veehandel, elastiekfabriek, rijwielgroothandel en boekwinkel – traden zoals alle joodse ondernemingen "in liquidatie'. Een bewindvoerder verving de eigenaar, de zaak werd ontmanteld of doorverkocht. Bureaucratische procedures gaven de diefstal een …

Financieel management

Financieel management

Financieel management - Nederlands | Druk: 4 | Paperback | 9789024428373 | 192 pagina's

Als ondernemer of manager van een kleine of middelgrote onderneming richt je je het liefst op je eigen vakgebied, of houd je je bezig met commercie. Natuurlijk heb je ook interesse in de cijfers van je onderneming, maar dan gaat het vooral om het saldo van de bankrekening en het maken van de kostprijscalculaties. Financieel …

De kracht van het piramideprincipe

De kracht van het piramideprincipe

De kracht van het piramideprincipe - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789058754493 | 144 pagina's

De kracht van het piramideprincipe 1e druk is een boek van Jedit Werkt Voor Tekst uitgegeven bij Boom uitgevers Amsterdam. ISBN 9789058754493 ‘Ik word gek van al die informatie!’ Mensen raken overspoeld door de enorme hoeveelheid tekst die elke dag op hen afkomt. E-mails, nieuwsbrieven, adviezen en PowerPoints worden steeds vaker selectief en vluchtig gelezen. …

Jacques van Marken

Jacques van Marken

Jacques van Marken - Nederlands | Druk: 1 | Paperback | 9789046820957 | 656 pagina's

Jacques van Marken (1845-1906) besloot zich als negentienjarige corpsstudent "nuttig te maken voor de maatschappij'. Hij richtte de Nederlandse Gist & Spiritusfabriek (het huidige DSM) en Calvé op en creëerde voorzieningen voor zijn arbeiders, die pas zeventig jaar later gemeengoed zouden worden, waaronder pensioenopbouw, ziektekostenverzekering en een ondernemingsraad. Samen met zijn echtgenote Agneta woonde hij …

Calimeromarketing 3.0

Calimeromarketing 3.0

Calimeromarketing 3.0 - Nederlands | Druk: 1 | Hardcover | 9789055949175 | 192 pagina's

De Calimeromarketingboeken zijn al bijna tien jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Wars van moeilijke theorieën en ingewik-kelde modellen gaan ze terug naar waar marketing echt om draait. Uitgaan van je eigen kracht en zorgen dat mensen of organisaties juist met jou zaken willen en blijven doen. Na de bestsellers Calimeromarketing …

per pagina