Telefoniste Worden Opleiding, Baankans, Omscholen en Training

Telefoniste worden: Opleidingen tot Telefoniste

Wil je Telefoniste worden? Op deze pagina vind je het ontwikkelingspad, de opleidingen Telefoniste, de omschool informatie, het online aanbod en ook de competentie trainingen en cursussen voor een Telefoniste.

Hoe word je een Telefoniste? 

De Telefoniste heeft een VMBO-T, HAVO of een relevante MBO/HBO opleiding. Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Daarnaast wordt een goede computerkennis vereist.

De 5 best beoordeelde opleidingen Telefoniste

bijgewerkt op 23-11-2021

Opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e)
Houd jij van contact met mensen en afwisseling in je werk? Ben jij graag breed inzetbaar en is helpen en service verlenen jouw op het lijf geschreven? Dan is deze …
Opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e)
Receptioniste opleiding
Receptioniste opleiding voor receptionistes met baan! Jij leert hoe je de perfecte receptioniste bij de receptie en aan de telefoon wordt. In drie dagen, lekker interactief en elke minuut denk
Receptioniste opleiding
Telefoniste/Receptioniste Vught/Den Bosch
Als telefoniste/receptioniste bent u letterlijk en figuurlijk het visitekaartje van uw bedrijf. U staat klanten en bezoekers persoonlijk en telefonisch te woord en u verricht voorkomende administratieve werkzaamheden. Voor u?
Telefoniste/Receptioniste Vught/Den Bosch
De telefoniste/receptioniste als visitekaartje van de organisatie
De eerste indruk De telefoniste of receptioniste is de eerste persoon in de organisatie waar een klant contact mee heeft als hij of zij belt of op bezoek komt. Zij …
De telefoniste/receptioniste als visitekaartje van de organisatie
Receptioniste
Als receptionist(e) bent u hét visitekaartje van het bedrijf. U bent hoogstwaarschijnlijk de eerste persoon die de klant of relatie ziet wanneer ze bij het bedrijf langskomen. Zoals het spreekwoord …
Receptioniste

Is het verstandig om Telefoniste te worden?

Voordat je aan een opleiding Telefoniste begint is het een goed idee om eerst te bepalen of er goede baankansen zijn voor nu en in de toekomst. Je wilt namelijk misschien geen Telefoniste worden als de baankansen matig of slecht zijn.

Wat is de toekomst van Telefoniste?

De Telefoniste heeft een goed arbeidsperspectief om door te groeien naar een functie als secretaresse binnen een bedrijf.

De actuele kans op werk voor een Telefoniste

De kans op werk voor het beroep Telefoniste is op dit moment onbekend.

Huidige aantal vacatures

357

Baankans Telefoniste

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Omscholen tot Telefoniste

Als je je wilt omscholen tot Telefoniste is het mogelijk dat er meerdere wegen zijn. Het komt namelijk steeds vaker voor dat er specifieke vacatures met omscholing zijn. Op dat moment wordt jouw opleiding Telefoniste door de werkgever georganiseerd. Wanneer er omschoolvacatures Telefoniste zijn vind je die hier direct onder.

Vacatures met (Om)scholing tot Telefoniste

Omscholen met salaris is natuurlijk wel zo prettig, je verdient gelijk vanaf het begin van je nieuwe baan. Ook worden vaak de opleidingskosten door de werkgever betaald. Wij kennen totaal 4 verschillende typen (om)scholingsvacatures. Directe omscholing, BBL (Beroepsbegeleidende Leerweg) opleidingsvacatures, Leerling vacatures en Traineeships. Als er voor Telefoniste dit type vacatures zijn vind je ze hieronder.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Telefoniste

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Telefoniste

Als je Telefoniste wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Telefoniste zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Telefoniste

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Telefoniste?

Competenties en Vaardigheden Telefoniste

Naast de interesse en motivatie is het belangrijk dat je over de competenties beschikt die een Telefoniste nodig heeft om succesvol te werken. Sommige van deze competenties zal je van nature hebben, maar de meeste kan je gewoon aanleren. Hieronder vind je de opleidingen, cursussen en trainingen voor de competenties die een Telefoniste nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Telefoniste

Trainingen & cursussen Accuratesse
Accuratesse
Trainingen & cursussen Conflicten beheersen
Conflicten beheersen
Trainingen & cursussen Energie
Energie
Trainingen & cursussen Klantgerichtheid
Klantgerichtheid
Trainingen & cursussen Luisteren
Luisteren
Trainingen & cursussen Sociabiliteit
Sociabiliteit
Trainingen & cursussen Stressbestendigheid
Stressbestendigheid
Trainingen & cursussen Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Persoonlijkheid van een Telefoniste

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Telefoniste. Als Telefoniste wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Telefoniste:


zie volledige beschrijving persoonstype Telefoniste

Vakkennis voor een Telefoniste

Het is voor een Telefoniste ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen Telefoniste zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Training & Opleidingen Telefoniste

Opleiding Telefonist/Receptionist
OPLEIDING TELEFONIST/RECEPTIONIST Wil je een opleiding Telefonist/Receptionist volgen om aan de slag te kunnen in deze functie? Bij De Kantooropleider kun je direct starten! De opleiding Telefonist/Receptionist van De Kantooropleider zorgt voor …
Opleiding Telefonist/Receptionist
MBO Medewerker Secretariaat en Receptie (niveau 2)
Als medewerker secretariaat en receptie verricht je zelfstandig ondersteunende werkzaamheden. Eenvoudig van aard vaak met een repeterend karakter. Je verricht niet alleen receptie- en secretariaatswerkzaamheden, maar ook administratieve taken en …
MBO Medewerker Secretariaat en Receptie (niveau 2)
MBO Parts-/Baliemedewerker (niveau 2)
Als parts-/baliemedewerker werk je in een magazijn. Je doet het logistieke werk en je verkoopt producten. Je komt veel in contact met klanten en je stelt het helpen van klanten …
MBO Parts-/Baliemedewerker (niveau 2)
Brandbeveiliging voor Receptie en Beveiligers
Voor wie? Deze cursus is bedoeld om receptie medewerkers en hotelportiers te trainen op het gebied van, brandmeldinstallaties, alarmering en brandbeveiliging in het algemeen. Het zal hen helpen effectiever en …
Brandbeveiliging voor Receptie en Beveiligers
Telefoniste/receptioniste
Telefonist/Receptionist Als telefonist/receptionist ben je het visitekaartje van het bedrijf waarvoor je werkt. Je ontvangt bezoekers aan de balie van een bedrijf of instelling. Je communiceert telefonisch en mondeling met klanten
Telefoniste/receptioniste

Werkervaring Telefoniste

Het is voor een startend Telefoniste die net de opleiding heeft afgerond minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Telefoniste is het een pluspunt wanneer er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals



Geen opleiding Telefoniste, maar iets anders?

Is een opleiding Telefoniste het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.


Weten hoe het is om als Telefoniste te werken? Lees het interview

Wanneer je overweegt om een Telefoniste te worden is het een goed idee om te lezen hoe het is om als Telefoniste te werken. Bekijk hier het interview.
Er is helaas nog geen interview geplaatst. Wil je worden geïnterviewd of ken je iemand waarvan je het interview zou willen lezen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Ben jij geschikt om Telefoniste te worden?

Zou je graag Telefoniste willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, ga dan naar onze Baansuggestie tool en vind kansrijke vacatures die bij jouw baanprofiel passen. Zo kom je erachter of een opleiding Telefoniste voor jou een goede keuze is. Misschien zijn er zelfs omschoolvacatures... bekijk het nu!

Bekijk jouw persoonlijke baansuggesties!

Alle opleidingen Telefoniste

Training receptie- en baliewerk

Training receptie- en baliewerk

Als receptioniste, telefoniste of baliemedewerker ben je het eerste contactpunt naar buiten. Een belangrijke, representatieve en soms hectische functie. De relatie start altijd bij jou, je bent het visitekaartje. Hoe behoud je rust en klantgerichtheid in jouw dynamische omgeving? Hoe …

  • Onderwerp opleiding Telefoniste
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 495,00
  • Duur 1 dag
Opleiding Telefonist/Receptionist

Opleiding Telefonist/Receptionist

OPLEIDING TELEFONIST/RECEPTIONIST Wil je een opleiding Telefonist/Receptionist volgen om aan de slag te kunnen in deze functie? Bij De Kantooropleider kun je direct starten! De opleiding Telefonist/Receptionist van De Kantooropleider zorgt voor de noodzakelijke theoretische kennis en de praktische vaardigheden die JIJ …

  • Onderwerp opleiding Telefoniste
  • Lesmethode E-Learning
  • Prijs € 800,00
  • Duur 20
Klantgericht denken en handelen aan de balie

Klantgericht denken en handelen aan de balie

Klantgericht denken en handelen aan de balie Versterk je communicatie, vergroot je succes en plezier in je klantrelaties Gegarandeerd meer klantwaardering én meer plezier in je werk krijg je door deze training Klantgericht denken en handelen aan de balie. Je …

  • Onderwerp opleiding Telefoniste
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 980,00
  • Duur 16 uren
Receptionist/Gastvrouw-heer

Receptionist/Gastvrouw-heer

Algemeen Je bent vaak verantwoordelijk voor het eerste contact met een klant dus een belangrijk visitekaartje van jouw organisatie. Aan de telefoon en achter de balie vorm je een onmisbare schakel tussen de klanten en de medewerkers van jouw organisatie. …

  • Onderwerp opleiding Telefoniste
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 520,00
  • Duur 1 dag
Beoordeling
Klantvriendelijk telefoneren - klantgericht telefoneren - Hospitality aan de telefoon - telefoniste en receptioniste training

Klantvriendelijk telefoneren - klantgericht telefoneren - Hospitality aan de telefoon - telefoniste en receptioniste training

Voor wie? Alle functies, die regelmatig telefonisch contact hebben met klanten. Van KCC medewerkers tot verzekeringsadviseurs, van secretariaat tot facilitaire medewerkers. Trainingstraject Een trainingstraject bestaat doorgaans uit de volgende onderdelen: 0-metingen of mystery calls Intakegesprekken Één of meerdere dagdelen training, …

  • Onderwerp opleiding Telefoniste
  • Lesmethode In-company / Maatwerk
  • Prijs € 150,00
Beoordeling

Ga direct naar