Boeken Sales Manager

Er is een vrij gunstig arbeidsmarktperspectief voor de Sales Manager. Er zijn immer veel vacatures te vinden. Sales Manager is daarnaast een beroep met veel doorgroeimogelijkheden. Zo kan er overgestapt worden naar een functie als verstigingsmanager, maar ook naar een meer bestuurlijke functie zoals Marketing Director. Dit kan bereikt worden door bijscholing en persoonlijke ontwikkeling.

Er zijn dus veel kansen voor een salesmanager omdat hij of zij actief kan zijn in veel verschillende commerciele sectoren met allerlei producten en diensten. Hierdoor zijn ook de doorgroeimogelijkheden niet beperkt. Zo komt het vaak voor dat iemand als starter begint als professioneel verkoper en dankzij een goede ontwikkeling van de managementvaardigheden doorgroeit tot accountmanager of verkoopleider.

Er zijn een hoop verschillende manieren om je te verdiepen in het beroep Sales Manager. Je kan een opleiding volgen, maar er zijn nog andere laagdrempelige manieren om aan die kennis te komen. Hieronder kan je diverse boeken, Ebooks of DVDs vinden waarmee je meer kan leren over de functie en de inhoud van het beroep Sales Manager. Er zijn boeken voor de beginner of voor de Sales Manager die verder wilt ontwikkelen binnen het vakgebied.

De 96 beste boeken voor een Sales Manager:

Sales Blueprints 6 -  The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers

Sales Blueprints 6 - The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers

Sales Blueprints 6 - The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: How to Grow Customers - Engels | E-book | 9781386146742 | 16 maart 2018 | Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

Customer Success Managers and Account Managers are the newest addition to the sales team, whether they and their organizations know it or not. Building on the ideas in The SaaS Sales Method, which discusses how fundamental sales skills must be applied by every customer-facing employee, The SaaS Sales Method for Customer Success & Account Managers: …

52 Sales Management Tips

52 Sales Management Tips

52 Sales Management Tips - Engels | E-book | 9780991754625 | 15 oktober 2012 | Adobe ePub

This book is designed for sales managers who struggle within a corporate environment that doesn’t always support them or their development needs. Whether you are a sales executive, senior sales leader or a new, experienced or aspiring sales manager I’m confident you will find this book to be a valuable guide to consult whenever you …

De Customer Marketing-methode

De Customer Marketing-methode

De Customer Marketing-methode - Nederlands | Paperback | 9789055133369 | 08 november 2003 | 173 pagina's

Een gestructureerde methode die zijn waarde in de praktijk heeft bewezen. Het is een methode die commercieel talent tot bloei brengt en die marketeers, verkopers en alle andere medewerkers helpt samen te werken in dienst van de klant. 173 blz.

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections

The Dynamic Manager Handbooks - Overcoming Objections: The Dynamic Manager’s Handbook On How To Handle Sales Objections - Engels | E-book | 9781458172099 | 24 mei 2011 | Epub zonder kopieerbeveiliging (DRM)

To overcome objections, be an ally to your customers, not their adversary. Don’t try to prove them wrong for refusing to buy your product, create a way for them to buy it. Don’t demonstrate their ignorance, educate them so they can make better-informed decisions. In other words, don’t overcome their objections, answer their questions instead. …

Als De Leuning Beweegt

Als De Leuning Beweegt

Als De Leuning Beweegt - Nederlands | Paperback | 9789058712165 | 13 juni 2006 | 219 pagina's

2006. paperback, 218 pag, gesigneerd door Goos, in zeer goede staat

Weg met het marketingplan, tijd voor actie!

Weg met het marketingplan, tijd voor actie!

Weg met het marketingplan, tijd voor actie! - Nederlands | Paperback | 9789052619194 | 07 november 2011

U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen. Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties. Weg met het marketingplan, tijd …

Sales Training Games

Sales Training Games

Sales Training Games - Engels | Hardcover | 9780566082061 | 06 januari 2000 | 274 pagina's

An eclectic collection of simple games, exercises and activities covering every aspect of selling skills and the sales process. The variety, simplicity and shortness of the games makes this collection an essential addition to the sales trainer's toolkit for preparing sales team meetings and sales training sessions - both formal and informal.

The Conversation Manager

The Conversation Manager

The Conversation Manager - Engels | Paperback | 9789020991277 | 01 augustus 2010 | 200 pagina's

In recent years, the internet has changed from a static platform into a social platform. This development has had a major impact on the manner in which consumers seek information, communicate and indicate their purchasing intentions. Sadly, however, most advertisers have failed to keep pace with these developments. Traditional advertisement is no longer effective. Advertising …

How Not to Implement Six SIGMA

How Not to Implement Six SIGMA

How Not to Implement Six SIGMA - Engels | Paperback | 9781425712266 | 07 april 2006 | 92 pagina's

Your problem is: how can you get through the next few months or (God forbid) years until this Six Sigma nonsense blows over? Worry no more! This book will give you the knowledge, tools, and insights you need to guarantee the failure of Six Sigma in your organization. We know this is a big claim, …

Restaurant Marketing for Owners and Managers

Restaurant Marketing for Owners and Managers

Restaurant Marketing for Owners and Managers - Engels | Paperback | 9780471226277 | 07 november 2003 | 240 pagina's

How do I market my restaurant to prospective customers? Do loyalty programs really work? How do I communicate with my local newspaper to get the biggest 'bang' for my marketing buck? By providing specific tools and methods tying marketing theory to practice, this book provides restaurant and foodservice managers with answers to these questions. "Resourceful …

per pagina