Inbound callcentermedewerker worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Inbound callcentermedewerker worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Hoe kan je Inbound callcentermedewerker worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.

De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Inbound callcentermedewerker? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Inbound callcentermedewerker goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Inbound callcentermedewerker?

Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Inbound callcentermedewerker wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Inbound callcentermedewerker.

Alles over hoe je Inbound callcentermedewerker kunt worden


Omscholen met baangarantie en salaris

Voor beroepen met goede baankansen
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Hoe word je Inbound callcentermedewerker?

Voor het beroep van inbound callcentermedewerker is geen opleiding vereist. Hierdoor is het de ideale baan voor studenten of mensen die iets willen bijverdienen.

Welke vaardigheden heb je nodig om Inbound callcentermedewerker te worden?

Om Inbound callcentermedewerker te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.

De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Inbound callcentermedewerker zijn Zorgvuldigheid, Luistervaardigheid en Doorzettingsvermogen. Ook zijn Oog voor detail, Nauwkeurigheid en Belangstelling hebben belangrijke vaardigheden als je Inbound callcentermedewerker wilt worden. Verder zijn Vragen stellen, Gestructureerd werken en Accuratesse ook erg gewenste vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig om Inbound callcentermedewerker te worden?

Als je Inbound callcentermedewerker wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.

Gewenste competenties Inbound callcentermedewerker

  • Aanpassingsvermogen
  • Accuratesse
  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Omgaan met details
  • Overtuigen
  • Presenteren
  • Resultaatgerichtheid
  • Stressbestendigheid

Welke eigenschappen heb je nodig om Inbound callcentermedewerker te worden?

De eigenschappen die je nodig hebt om Inbound callcentermedewerker te worden zijn Enthousiasme, Zelfverzekerdheid en Ondernemendheid. Andere belangrijke eigenschappen zijn Waarnemendheid, Gedetailleerdheid en Leergierigheid.


Met welke persoonstypen kun je Inbound callcentermedewerker worden?

Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Inbound callcentermedewerker. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.

De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Inbound callcentermedewerker zijn de Succesvolle werker en de Waarnemer.

Een inbound callcentermedewerker is verantwoordelijk voor de klantenservice. Hij moet goed naar de klanten kunnen luisteren, ze begrijpen (waarnemer) en ze helpen bij problemen of advies geven als ze een vraag hebben. De inbound callcentermedewerker moet ervoor zorgen dat de klant goed geholpen wordt en tevreden de telefoon ophangt. (succesvolle werker)

Opleiding Inbound callcentermedewerker

Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Inbound callcentermedewerker kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Inbound callcentermedewerker. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Inbound callcentermedewerker. Maar ook cursussen en trainingen voor de Inbound callcentermedewerker.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Inbound callcentermedewerker

Er zijn geen opleidingen Inbound callcentermedewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Inbound callcentermedewerker in werkt

Bekijk meer opleidingen Zakelijke Dienstverlening

Omscholen tot Inbound callcentermedewerker

Hoe kan je omscholen tot Inbound callcentermedewerker? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Inbound callcentermedewerker zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:

Opleiding vacatures

Vacature Opleiding medewerker klantenservice.
JobBoost
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Afgeronde HBO/WO-opleiding of een MBO4-diploma met 2 jaar relevante werkervaring als service desk medewerker, IT-specialist of customer service medewerker. IntroVoor een organisatie …
Vacature Klantenservice medewerker Opleidingen
JobBoost
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Afgeronde HBO/WO-opleiding of een MBO4-diploma met 2 jaar relevante werkervaring als service desk medewerker, IT-specialist of customer service medewerker. IntroVoor een organisatie …
Vacature Opleiding tot klantenservice medewerker.
JobBoost
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Afgeronde HBO/WO-opleiding of een MBO4-diploma met 2 jaar relevante werkervaring als service desk medewerker, IT-specialist of customer service medewerker. IntroVoor een organisatie …

Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Inbound callcentermedewerker?

Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Inbound callcentermedewerker. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.

Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.

Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Inbound callcentermedewerker?

Als je wilt omscholen tot Inbound callcentermedewerker is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.

Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.

Salaris Inbound callcentermedewerker

Wat verdient een Inbound callcentermedewerker? Het salaris van een Inbound callcentermedewerker begint bij €1850,- bruto per maand. Een ervaren Inbound callcentermedewerker verdient tot maximaal €2800,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.