Service Level Specialist Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Service Level Specialist? Lees de functieomschrijving.

De Service Level Agreement, SLA, is een overeenkomst tussen de aanbieder en gebruiker van een dienst of product in IT. Hierin is vastgelegd welke diensten verleend zullen worden hoe deze vorm krijgen. Het is de taak van de Service Level Specialist om ervoor te zorgen dat de vorderingen in dienstverlening getoetst worden, om zo een bepaalde servicestandaard hoog te houden. De Service Level Specialist overziet zowel het technisch onderhoud als de gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit van het IT product om zo te garanderen dat er te allen tijde aan de SLA (en alle andere regulaties)  wordt voldaan.

De Service Level Specialist houdt de klant natuurlijk op de hoogte van zijn inspanningen om de afspraken uit de SLA na te komen. Dit overleg op zich is alweer een afspraak uit de SLA.  Omdat de SLA dikwijls verandert is het nodig om steeds alert te blijven en veranderingen door te voeren die alle IT services betreffen. De Service Level Specialist is dan ook constant bezig om de verschillende IT services te integreren en zo een duidelijk plaatje te creëren. Dit werk en de SLA zelf, zijn essentieel om voor goede service in IT te kunnen voorzien.

Een Service Level Specialist houdt zich dus niet alleen met onderhoud en regulering bezig,maar heeft ook contact met opdrachtgevers en leveranciers.

Wil je werken als Service Level Specialist?

Werk je al als Service Level Specialist en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Service Level Specialist worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Service Level Specialist, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!

Bekijk de vacatures Bekijk de opleidingen Bekijk salarisinfo Vind de beste werkgevers

Alles over het beroep Service Level Specialist in één oogopslag

Sector:

Persoonstype:

Netwerk:

  • IT'er
  • Klant
  • Leverancier

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €4000 tot €8800

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Service Level Specialist

Wat verdient een Service Level Specialist?

De Service Level Specialist werkt vaak met een uurtarief dat tegen de €55 zal liggen. Omgerekend betekent dit gemiddeld een salaris van tussen de €4000 en €8800, al kan het salaris afhankelijk van het uurtarief en de aard van de opdracht ook heel anders zijn.

Salarisschaal Service Level Specialist

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Service Level Specialist

Er zijn geen vacatures aanwezig.

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Service Level Specialist

Hoe goed is de toekomst voor de Service Level Specialist? 

De Service Level Specialist werkt exclusief voor grote, vaak internationale bedrijven. Dat, en het feit dat men een behoorlijke academische achtergrond nodig heeft, betekent dat er in Nederland maar een zeer gelimiteerd aantal banen als Service Level Specialist beschikbaar is. In het buitenland, waar de positie wat gebruikelijker is, zal dit anders kunnen liggen.

Afhankelijk van je achtergrond kan je als Service Level Specialist eventueel doorgroeien in de juridische sector of in management.

Baankans Service Level Specialist

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Service Level Specialist worden: Opleidingen tot Service Level Specialist

Hoe word je een Service Level Specialist? 

Een Service Level Specialist heeft een academische achtergrond, vaak een Master, in de richting van Organisatie, IT, of Bedrijfsrecht. Goede beheersing van de Engelse taal is vaak gewenst.

De 5 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Service Level Specialist

NEVI 2 Privaat module Inkoopproces gevorderd
NEVI 2 Privaat Deze opleiding biedt verdieping van jouw werk als inkoper. Je ontwikkelt je verder tot specialist in het inkoopvakgebied. Je leert complexe inkoopprocessen opzetten en uitvoeren. Deze vakopleiding …
CCSP® Preparation Course
Inleiding De zesdaagse cursus Business Continuity Practitioner behandelt alle aspecten die u als aankomend BCM-specialist nodig heeft om business continuity in uw organisatie op de kaart te zetten en te …
Business Continuity Practitioner
Inleiding De zesdaagse cursus Business Continuity Practitioner behandelt alle aspecten die u als aankomend BCM-specialist nodig heeft om business continuity in uw organisatie op de kaart te zetten en te …
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value
Deze cursus is ideaal voor iedereen die een goed inzicht wil krijgen in de verschillende soorten interacties tussen een dienstverlener en zijn klanten, gebruikers, leveranciers en partners. Deze training is …
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support
De driedaagse Create, Deliver & Support cursus is bedoeld voor IT-medewerkers die verantwoordelijk zijn voor IT-servicemanagement, digitale diensten en de end-to-end ondersteuning en levering. CDS kijkt verder dan de huidige …
Meer opleidingen Service Level Specialist

Weet je nog niet of je Service Level Specialist wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Service Level Specialist of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Service Level Specialist

Met wie werkt een Service Level Specialist samen? 

De SLA brengt alle verschillende kanten van een product of dienst samen, waardoor de Service Level Specialist zelf vaak in het midden van een groot web zit. Zo moet de Service Level Specialist onderhandelen met IT'ers over mogelijke veranderingen, klanten en leveranciers op de hoogte houden van de SLA en alle verdere mogelijke communicatie aangaan die nodig is om de SLA hoog te houden.


  • IT'er
  • Klant
  • Leverancier
Service Level Specialist


Organisaties waar een Service Level Specialist werkzaam is

Waar werkt een Service Level Specialist meestal? 

De Service Level Specialist werkt op contractbasis bij grote IT bedrijven. Vaak is de Service Level Specialist dus een freelancer, maar hij kan ook door een juridisch bureau in dienst worden genomen om zo steeds gedetacheerd te worden naar verschillende bedrijven.

Meer weten over werken in de IT & Software Development?

Bekijk werken in IT & Software Development

Best beoordeelde werkgevers Service Level Specialist

Waar kun je het beste werken als Service Level Specialist? Hieronder vindt je de best door de Service Level Specialist beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Service Level Specialist.

Competenties, Skills en Vaardigheden Service Level Specialist:

Welke competenties heeft een een Service Level Specialist nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Service Level Specialist

Wat voor persoonlijkheid heb je als Service Level Specialist nodig? 

De Service Level Specialist moet met veel verschillende mensen om kunnen gaan en vanuit de SLA blijven overleggen over onderhoud en strategie. Hierin moet de hij zowel de kant van de klant en leveranciers kunnen inzien, als die van het eigen bedrijf, en moet hij tussen deze standpunten een middenweg kunnen vinden (Bemiddelaar). Verder is het belangrijk voor het wetmatige gedeelte, de SLA zelf, dat de Service Level Specialist goed weet wat de SLA precies inhoudt en hoe dat vertaald moet worden naar daadwerkelijke IT services. Hiervoor moet men oog voor detail hebben (Waarnemer).

Bekijk de persoonstypen voor Service Level Specialist


Bemiddelaar


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Service Level Specialist

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Service Level Specialist

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Service Level Specialist

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Service Level Specialist

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Service Level Specialist dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Service Level Specialist belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Service Level Specialist. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Service Level Specialist iets voor je?

Zou je graag Service Level Specialist willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Service Level Specialist bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Service Level Specialist

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar