Teamleider callcenter inbound Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Teamleider callcenter inbound? Lees de functieomschrijving.

De teamleider callcenter inbound is werkzaam als teamleider binnen een callcenter.

De teamleider callcenter inbound is werkzaam binnen een callcenter bij de inboundafdeling (de afdeling waar telefoontjes binnenkomen en waar de call agents deze moeten beantwoorden). De teamleider callcenter inbound stuurt zijn team van call agents aan op het realiseren van de kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen. Zo kan het zijn dat er bij de inboundafdeling gebeld wordt door mensen met vragen over hun digitale internet en dat de callcenter agents deze vragen op een zo snel mogelijke manier moeten beantwoorden. De teamleider callcenter inbound kijkt of dit gebeurt en geeft waar nodig tips en adviezen om gesprekken sneller en efficiënter te laten verlopen zonder dat het de kwaliteit van een goed gesprek verliest.

De teamleider callcenter inbound draagt zorg voor een optimale tevredenheid van de opdrachtgever, klanten van de opdrachtgever en je collega's. De teamleider callcenter inbound probeert continue de dienstverlening te verbeteren en kijkt goed naar de constante ontwikkelingen binnen het callcenter om zo goed mogelijk op ontwikkelingen in te kunnen springen en deze mee te kunnen nemen binnen de werkwijze. De teamleider callcenter inbound is ook verantwoordelijk voor het selecteren van nieuwe call agents (door middel van sollicitatieprocedures), kan de nieuwe agents helpen opleiden, beoordeelt hun functioneren en draagt zorg voor hun optimale persoonlijke ontwikkeling.

De teamleider callcenter inbound is verantwoordelijk voor de sfeer binnen het team waarin professioneel gewerkt wordt in een plezierige sfeer. Alle werkzaamheden van de teamleider callcenter inbound rapporteert hij aan de customer operations manager.

De teamleider callcenter inbound is een verantwoordelijke werker, is communicatief vaardig en is ook flexibel inzetbaar (hij moet het bijvoorbeeld niet erg vinden om 's avonds nog te moeten werken). Hij kan een team coachen en motiveren maar vindt het ook niet erg om streng op te moeten treden wanneer mensen hun werkzaamheden niet goed of niet goed genoeg uitvoeren zodat er ten alle tijde goed gewerkt wordt.

Wil je werken als Teamleider callcenter inbound?

Werk je al als Teamleider callcenter inbound en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Teamleider callcenter inbound worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Teamleider callcenter inbound, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Teamleider callcenter inbound in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Callagents
  • Opdrachtgevers
  • Klanten
  • Collega's
  • Custom operations manager

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1900 tot €2800

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Teamleider callcenter inbound

Wat verdient een Teamleider callcenter inbound?

De teamleider callcenter inbound die fulltime werkzaam is verdient tussen de €1900,- en €2800,- bruto per maand, afhankelijk van het aantal jaren werkervaring.

Salarisschaal Teamleider callcenter inbound

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Teamleider callcenter inbound

Er zijn geen vacatures aanwezig.

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Teamleider callcenter inbound

Hoe goed is de toekomst voor de Teamleider callcenter inbound? 

Het arbeidsmarktperspectief is goed. Er zijn veel callcenters in Nederland waar de teamleider callcenter inboud als teamleider aan de slag kan. Daarnaast kan de teamleider callcenter inbound ook aan de slag als teamleider telesales binnen een callcenterbedrijf.

Baankans Teamleider callcenter inbound

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Teamleider callcenter inbound worden: Opleidingen tot Teamleider callcenter inbound

Hoe word je een Teamleider callcenter inbound? 

De teamleider callcenter inbound heeft HBO werk en denkniveau, aangevuld met bijvoorbeeld een managementopleiding en/of trainingen. Daarnaast is het vak een pre dat de teamleider callcenter inbound enkele jaren ervaring als teamleider binnen een dienstverlenende organisatie heeft.

De 0 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Teamleider callcenter inbound

Meer opleidingen Teamleider callcenter inbound

Weet je nog niet of je Teamleider callcenter inbound wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Teamleider callcenter inbound of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Teamleider callcenter inbound

Met wie werkt een Teamleider callcenter inbound samen? 

Het netwerk van de teamleider callcenter inbound bestaat uit zijn callagents, de opdrachtgevers (waarvoor gebeld wordt), de klanten (die bellen), zijn collega's en de customer operations manager aan wie hij zijn werkzaamheden rapporteert.


  • Callagents
  • Opdrachtgevers
  • Klanten
  • Collega's
  • Custom operations manager
Teamleider callcenter inbound


Organisaties waar een Teamleider callcenter inbound werkzaam is

Waar werkt een Teamleider callcenter inbound meestal? 

De teamleider callcenter inbound werkt in een callcenter.

Meer weten over werken in de Klantenservice?

Bekijk werken in Klantenservice

Best beoordeelde werkgevers Teamleider callcenter inbound

Waar kun je het beste werken als Teamleider callcenter inbound? Hieronder vindt je de best door de Teamleider callcenter inbound beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Teamleider callcenter inbound.

Competenties, Skills en Vaardigheden Teamleider callcenter inbound:

Welke competenties heeft een een Teamleider callcenter inbound nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Teamleider callcenter inbound

Wat voor persoonlijkheid heb je als Teamleider callcenter inbound nodig? 

De teamleider callcenter inbound is een baas. Hij geeft leiding aan het team van callcenter agents, motiveert ze om goed te werken en zorgt voor een goede sfeer. Daarnaast vindt hij het niet erg om streng op te moeten treden wanneer iemand zijn werk niet goed doet en heeft hij ten alle tijde de leiding binnen het callcenter in hand.

Ook is de teamleider callcenter inbound een waarnemer. Hij let goed op de actuele ontwikkelingen binnen het callcenter om te kunnen blijven kijken naar verbeterpunten en let daarnaast goed op de inzet van de medewerkers om hun ontwikkeling bij te houden en waar nodig met ze om de tafel te gaan om hun ontwikkeling te bespreken.

Bekijk de persoonstypen voor Teamleider callcenter inbound


Baas


Lees meer

Waarnemer


Lees meer

Interview met een Teamleider callcenter inbound

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Teamleider callcenter inbound

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Teamleider callcenter inbound

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Teamleider callcenter inbound

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Teamleider callcenter inbound dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Teamleider callcenter inbound belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Teamleider callcenter inbound. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Teamleider callcenter inbound iets voor je?

Zou je graag Teamleider callcenter inbound willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Teamleider callcenter inbound bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Teamleider callcenter inbound

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar