Outbound medewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Outbound medewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Outbound medewerker? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Outbound medewerker wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Outbound medewerker, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Outbound medewerker


Vacatures Outbound medewerker

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Outbound medewerker?

Als medewerker outbound ben je vaak werkzaam in een callcentrum. Je bent in deze baan verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Je benadert potiëntele klanten die je krijgt aangeleverd middels een prospectlijst telefonisch. Als medewerker outbound ben je ook verantwoordelijk voor het vastleggen van de gespreksgegeven en afhankelijk van de organisatie waarvoor je werkzaam bent het doen van prijsvoorstelen.


 


Past het beroep Outbound medewerker bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Outbound medewerker per stad

Vacatures Outbound medewerker Alkmaar

Vacatures Outbound medewerker Almelo

Vacatures Outbound medewerker Almere

Vacatures Outbound medewerker Alphen aan den Rijn

Vacatures Outbound medewerker Amersfoort

Vacatures Outbound medewerker Amstelveen

Vacatures Outbound medewerker Amsterdam

Vacatures Outbound medewerker Apeldoorn

Vacatures Outbound medewerker Arnhem

Vacatures Outbound medewerker Assen

Vacatures Outbound medewerker Bergen op Zoom

Vacatures Outbound medewerker Breda

Vacatures Outbound medewerker Capelle aan den IJssel

Vacatures Outbound medewerker Delft

Vacatures Outbound medewerker Den Bosch

Vacatures Outbound medewerker Den Haag

Vacatures Outbound medewerker Den Helder

Vacatures Outbound medewerker Deventer

Vacatures Outbound medewerker Doetinchem

Vacatures Outbound medewerker Dordrecht

Vacatures Outbound medewerker Ede

Vacatures Outbound medewerker Eindhoven

Vacatures Outbound medewerker Emmen

Vacatures Outbound medewerker Enschede

Vacatures Outbound medewerker Gouda

Vacatures Outbound medewerker Groningen

Vacatures Outbound medewerker Haarlem

Vacatures Outbound medewerker Haarlemmermeer

Vacatures Outbound medewerker Heerlen

Vacatures Outbound medewerker Helmond

Vacatures Outbound medewerker Hengelo

Vacatures Outbound medewerker Hilversum

Vacatures Outbound medewerker Hoogeveen

Vacatures Outbound medewerker Hoorn

Vacatures Outbound medewerker Katwijk

Vacatures Outbound medewerker Leeuwarden

Vacatures Outbound medewerker Leiden

Vacatures Outbound medewerker Lelystad

Vacatures Outbound medewerker Maastricht

Vacatures Outbound medewerker Middelburg

Vacatures Outbound medewerker Nieuwegein

Vacatures Outbound medewerker Nijmegen

Vacatures Outbound medewerker Oss

Vacatures Outbound medewerker Purmerend

Vacatures Outbound medewerker Roermond

Vacatures Outbound medewerker Roosendaal

Vacatures Outbound medewerker Rotterdam

Vacatures Outbound medewerker Schiedam

Vacatures Outbound medewerker Spijkenisse

Vacatures Outbound medewerker Terneuzen

Vacatures Outbound medewerker Tilburg

Vacatures Outbound medewerker Utrecht

Vacatures Outbound medewerker Veenendaal

Vacatures Outbound medewerker Venlo

Vacatures Outbound medewerker Vlaardingen

Vacatures Outbound medewerker Westland

Vacatures Outbound medewerker Zaanstad

Vacatures Outbound medewerker Zeist

Vacatures Outbound medewerker Zoetermeer

Vacatures Outbound medewerker Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Outbound medewerker

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Outbound medewerker?

Als medewerker outbound verdien je maandelijks ongeveer tussen de 1400 en 2500 euro per maand. Je salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van de organistie waarbinnen je werkzaam bent. Ook ervaring is een belangrijke factor bij het bepalen van de je salaris.


Meer weten over het salaris Outbound medewerker

Salaris aankomend Outbound medewerker Salaris junior Outbound medewerker Wat is het salaris van een medior Outbound medewerker? Welk salaris krijgt een senior Outbound medewerker?


Hoe word je een Outbound medewerker? 

Als medewerker outbound heb je geen specifieke opleiding hoeven volgen. Vaak krijg je als medewerker outbound een inwerktraject bij de organisatie waar je gaat werken. Dit kunnen een aantal trainingen zijn of een aantal meeloopdagen met je toekomstige collega's.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Outbound medewerker

Er zijn geen opleidingen Outbound medewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Outbound medewerker in werkt

Bekijk alle opleidingen Marketing & Communicatie


Omscholen tot Outbound medewerker

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Outbound medewerker. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Outbound medewerker

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Outbound medewerker

Als je Outbound medewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Outbound medewerker zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Outbound medewerker

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Outbound medewerker?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Outbound medewerker

Een Outbound medewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Sociabiliteit
Sociabiliteit

Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving

Omschrijving

Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.

Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.

Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Vaardigheden Outbound medewerker

  • Luistervaardigheid
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Spontaniteit
  • Sociaal gevoel
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Gestructureerd werken
  • Accuratesse
  • Zorgvuldigheid
  • Helder communiceren
  • Inlevingsvermogen
  • Taalkennis
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Outbound medewerker nodig? 

Als medewerker outbound ben je een succesvolle werker. Je bent energiek, optimistisch en gaat doelgericht met je taken aan de slag. Je probeert zelfverzekerd over te komen aan de telefoon om zo zoveel mogelijk nieuwe klante te werven voor de organisatie.

Ook moet je als medewerker outbound goed kunnen waarnemen. Je moet aan kunnen voelen wat potentiële klanten willen en je moet dus goed inzicht hebben in de behoeftes van deze klanten. Als medewerker outbound moet je leergierig zijn en moet je door middel van het leren van nieuwe technieken proberen om meer klanten te werven.


Eigenschappen Outbound medewerker

  • Enthousiasme
  • Zelfverzekerdheid
  • Ondernemendheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Outbound medewerker?

Als outbound medewerker is je arbeidsperspectief relatief goed. Er staan veel vacatures open voor medewerkers outbound. De doorgroeimogelijkheden voor een medewerker outbound zijn redelijk. Je kan als je enige ervaring hebt opgedaan, doorgroeien naar management- of bestuursfuncties binnen de organisatie.

De actuele kans op werk voor een Outbound medewerker

Het beroep Outbound medewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound. De kans op werk voor de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Outbound medewerker

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Outbound medewerker

Het beroep Outbound medewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-outbound.

Verwante beroepen Outbound medewerker


Waar werkt een Outbound medewerker?

Als medewerker outbound werk je vaak in een callcentrum. Het doel is om zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen of producten te verkopen en dus winst te maken. Je bent als medewerker outbound dus werkzaam in een profit organisatie.


Met wie werkt een Outbound medewerker samen? 

Als medewerker outbound heb je voornamelijk telefonisch contact met potiëntele klanten van de organisatie. Ook heb onderling contact met andere medewerker van de afdeling en leg je verantwoording af aan de manager van de afdeling outbound.


  • Klanten
  • Collega's
Outbound medewerker

Alles over het beroep Outbound medewerker in één oogopslag

Netwerk:

  • Klanten
  • Collega's

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1400 tot €2500

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar