Mediaplanner Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Mediaplanner? Lees de functieomschrijving.

Een Mediaplanner bepaalt de strategie voor een reclamecampagne. Hij inventariseert de wensen van de opdrachtgever, bijvoorbeeld welke boodschap er over gebracht moet worden en naar welke doelgroep. De Mediaplanner adviseert welk medium het meest geschikt is voor de reclameboodschap om de beoogde doelgroep te bereiken. Hij adviseert ook over de lanceringsdatum van de campagne en de frequentie van de berichten. Naast het uitwerken van de strategie zorgt de Mediaplanner ook voor de planning, waarin staat welke acties wanneer en door wie worden uitgevoerd. Als de opdrachtgever akkoord gaat met het mediaplan kan de Mediaplanner zendtijd of advertentieruimte in gaan kopen, of hier opdracht toe geven. Hij bewaakt ook het budget en het rendement van het mediaplan. Samengevat is de taak van de Mediaplanner het uitwerken en uitvoeren van een een compleet mediaplan dat de grootste rendabiliteit oplevert. Ten slotte controleert de Mediaplanner de verschijning en het verloop van de campagne. Soms zijn de taken van een Mediaplanner gespecificeerd en houdt hij zich alleen bezig met printmedia of juist alleen met audiovisuele media.

Wil je werken als Mediaplanner?

Werk je al als Mediaplanner en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Mediaplanner worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vindt je de vacatures en de opleidingen voor Mediaplanner, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Mediaplanner in één oogopslag

Beroepsgroep:

Netwerk:

  • Media Buyer
  • Marketing Manager
  • Marketing Medewerker
  • Communicatie Medewerker

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2200 tot €3000

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

1


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Mediaplanner

Wat verdient een Mediaplanner?

De primaire arbeidsvoorwaarden van een Mediaplanner worden bepaald door zijn opleiding en ervaring. Een beginnende Mediaplanner verdient zo'n €2200 bruto per maand. Door middel van doorgroeien en het opdoen van ervaring kan het salaris op zo'n €3000 uitkomen.

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van het bedrijf waar de Mediaplanner werkzaam is en de gehanteerde CAO. Als de Mediaplanner vaak naar de klant toe moet, zal een auto van de zaak tot de voorwaarden behoren.

Salarisschaal Mediaplanner

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Vacatures Mediaplanner

Op zoek naar een nieuwe baan als Mediaplanner? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Mediaplanner. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vindt zal je doorklikken naar onze vacaturepartner.

De top 5 Mediaplanner vacatures

Senior Mediaplanner
Zuiver Media
Zuiver Media heeft voor haar locatie in Den Haag een vacature voor een 40 uur Heb jij bewezen ervaring in marketingcommunicatie en/of media? Ben jij een senior mediaplanner die vertrouwen …

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Mediaplanner

Hoe goed is de toekomst voor de Mediaplanner? 

Het arbeidsmarktperspectief van een Mediaplanner is niet zo goed. Er is weinig vraag naar Mediaplanners en ver ontwikkelde software neemt veel taken van de Mediaplanner over. Doorgroeimogelijkheden zitten vooral in het doorgroeien naar een groter of prestigieuzer reclamebureau, naar een leidinggevende functie over Mediaplanners of naar een functie als Traffic Manager.

Baankans Mediaplanner

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

1


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Mediaplanner worden: Opleidingen tot Mediaplanner

Hoe word je een Mediaplanner? 

Een Mediaplanner heeft een MBO, HBO of WO opleiding gevolgd in de richting Marketing, Communicatie, Media of Commerciële Economie.

De 0 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Mediaplanner

Meer opleidingen Mediaplanner

Weet je nog niet of je Mediaplanner wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Mediaplanner of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen


Netwerk Mediaplanner

Met wie werkt een Mediaplanner samen? 

In grotere reclamebureaus werkt de Mediaplanner samen met een Media Buyer. De laatste is verantwoordelijk voor de inkoop van zendtijd of advertentieruimte. In kleinere mediabureaus wordt deze functie gecombineerd. De Mediaplanner werkt vooral nauw samen met de opdrachtgever, meestal een Marketing of Communicatie medewerker. Met hem moeten de wensen en eisen die aan de reclamecampagne worden gesteld geïnventariseerd worden. De Mediaplanner zet het creatieve deel van de reclamecampagne uit bij de ontwerper van de advertentie of de producent van de reclame.


  • Media Buyer
  • Marketing Manager
  • Marketing Medewerker
  • Communicatie Medewerker
Mediaplanner


Organisaties waar een Mediaplanner werkzaam is

Waar werkt een Mediaplanner meestal? 

Een Mediaplanner is werkzaam bij een media- of reclamebureau. Dergelijke bureaus zijn winst-georiënteerd.

Meer weten over werken in de Marketing & Product?

Bekijk werken in Marketing & Product

Best beoordeelde werkgevers Mediaplanner

Waar kun je het beste werken als Mediaplanner? Hieronder vindt je de best door de Mediaplanner beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Mediaplanner.

Competenties, Skills en Vaardigheden Mediaplanner:

Welke competenties heeft een een Mediaplanner nodig? Hieronder vind je ze met de beschrijving ervan.


Persoonstypen Mediaplanner

Wat voor persoonlijkheid heb je als Mediaplanner nodig? 

Een Mediaplanner luistert goed naar de wensen en eisen van de opdrachtgever en probeert een samenwerking te realiseren (Bemiddelaar). Een Mediaplanner probeert ook de opdrachtgever te overtuigen van de voorgestelde strategie. Het behalen van resultaat, het ontwikkelen van een succesvolle mediastrategie is belangrijk voor een Mediaplanner. Dit succes wordt behaald door zijn optimisme en gedrevenheid (Succesvolle werker).

Bekijk de persoonstypen voor Mediaplanner


Bemiddelaar


Lees meer

Succesvolle werker


Lees meer

Interview met een Mediaplanner

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Mediaplanner

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Mediaplanner

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Mediaplanner

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Mediaplanner dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Mediaplanner belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Mediaplanner. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Mediaplanner iets voor je?

Zou je graag Mediaplanner willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Mediaplanner bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Mediaplanner

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar