Servicemedewerker bioscoop: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Servicemedewerker bioscoop: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Servicemedewerker bioscoop? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Servicemedewerker bioscoop wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Servicemedewerker bioscoop, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Servicemedewerker bioscoop
- Wat doet een Servicemedewerker bioscoop
- Salaris Servicemedewerker bioscoop
- Vacatures Servicemedewerker bioscoop
- Doorgroeien als Servicemedewerker bioscoop
- Opleidingen Servicemedewerker bioscoop
- Omscholen tot Servicemedewerker bioscoop
- Hoe word je Servicemedewerker bioscoop
- Competenties Servicemedewerker bioscoop
- Persoonstypen Servicemedewerker bioscoop
Vacatures Servicemedewerker bioscoop
Vacatures laden...
Wat is een Servicemedewerker bioscoop?
De servicemedewerker bioscoop is werkzaam in een bioscoop of filmhuis.
Hij is verantwoordelijk voor uitvoerende taken als het beantwoorden van vragen van bezoekers, het onderhouden en bedienen van de bar, het bakken van popcorn en het schoonhouden van de zalen.
Daarnaast zijn ook kleinere klusjes, zoals het scheuren van de kaartjes, het afnemen van de stoelen en tafels en het bijvullen van snoepautomaten onderdeel van de werkzaamheden van de servicemedewerker.
De precieze werkzaamheden zijn vaak wel afhankelijk van de opdrachtgever en het soort pand.
Zo zijn er bioscopen waar de servicemedewerkers 's avonds voor het sluiten van de bioscoop het pand ook schoon moeten maken. Dit is niet overal het geval omdat veel bioscopen (en met name de grotere) facilitaire medewerkers in dienst hebben maar het kan voorkomen dat het schoonmaken van de bioscoop onderdeel van de werkzaamheden van de servicemedewerker is.
Daarnaast is het gebruikelijk dat de servicemedewerker op zaterdagen de bioscoop wel zelf moet schoonhouden (dit in verband met de vrije dag van de facilitaire medewerkers) maar ook dit is afhankelijk van de opdrachtgever en de soort bioscoop waarin de servicemedewerker werkt.
Als servicemedewerker ben je hét gezicht van de bioscoop. Dit betekent dat jij, als het visitekaartje van de bioscoop, onderdeel bent van een geslaagd avondje uit.
Voor de functie van servicemedewerker is dan ook een representatieve en verantwoordelijke houding vereist.
Past het beroep Servicemedewerker bioscoop bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Servicemedewerker bioscoop per niveau
Vacatures Servicemedewerker bioscoop per stad
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Alkmaar
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Almelo
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Almere
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Alphen aan den Rijn
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Amersfoort
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Amstelveen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Amsterdam
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Apeldoorn
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Arnhem
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Assen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Bergen op Zoom
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Breda
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Capelle aan den IJssel
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Delft
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Den Bosch
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Den Haag
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Den Helder
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Deventer
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Doetinchem
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Dordrecht
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Ede
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Eindhoven
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Emmen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Enschede
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Gouda
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Groningen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Haarlem
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Haarlemmermeer
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Heerlen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Helmond
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Hengelo
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Hilversum
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Hoogeveen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Hoorn
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Katwijk
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Leeuwarden
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Leiden
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Lelystad
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Maastricht
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Middelburg
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Nieuwegein
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Nijmegen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Oss
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Purmerend
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Roermond
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Roosendaal
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Rotterdam
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Schiedam
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Spijkenisse
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Terneuzen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Tilburg
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Utrecht
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Veenendaal
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Venlo
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Vlaardingen
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Westland
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Zaanstad
Vacatures Servicemedewerker bioscoop Zeist
Salarisschaal Servicemedewerker bioscoop
Wat verdient een Servicemedewerker bioscoop?
Omdat servicemedewerkers bioscoop over het algemeen studenten zijn is het salaris van de servicemedewerker afhankelijk van zijn leeftijd.
Wel is het in de meeste bioscopen het geval dat de medewerker 18 jaar of ouder moet zijn omdat de servicemedewerker op reguliere avonden na elf uur 's avonds nog werkzaam kan zijn. Het salaris ligt het wettelijke minimumloon en dus afhankelijk van de leeftijd van de servicemedewerker. Het salaris van een servicemedewerker bioscoop ligt op minimaal 850,- bruto per maand voor 18 jaar. Dit zal oplopen tot ongeveer 1600 voor deze functie. Daar komen dan nog andere leuke zaken bij zoals onbeperkt naar de bioscoop.
Meer weten over het salaris Servicemedewerker bioscoop
Hoe word je een Servicemedewerker bioscoop?
Veel studenten hebben een bijbaan als servicemedewerker. Voor dit beroep zijn dan ook geen specifieke diploma's vereist.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Servicemedewerker bioscoop
Er zijn geen opleidingen Servicemedewerker bioscoop aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Servicemedewerker bioscoop in werkt
Bekijk alle opleidingen HorecaOmscholen tot Servicemedewerker bioscoop
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Servicemedewerker bioscoop. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Servicemedewerker bioscoop
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Servicemedewerker bioscoop
Als je Servicemedewerker bioscoop wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Servicemedewerker bioscoop zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Servicemedewerker bioscoop
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Servicemedewerker bioscoop?
Competenties Servicemedewerker bioscoop
Een Servicemedewerker bioscoop heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden competentie Flexibiliteit:
aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering
Omschrijving
Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.
Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.
Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit
Omschrijving
Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.
Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.
Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Vaardigheden Servicemedewerker bioscoop
- Inlevingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Lichtvoetigheid
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Sensitiviteit
- Harmonie creëren
- Gezamenlijk resultaat bereiken
- Doorzettingsvermogen
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
Wat voor persoonlijkheid heeft een Servicemedewerker bioscoop nodig?
De servicemedewerker bioscoop is verantwoordelijk voor de ervaring van de bezoekers. Hij moet ervoor zorgen dat zij zich op hun gemak voelen en hierdoor een fijne avond uit kunnen hebben.
Hij staat altijd klaar voor de bezoeker, zowel in het beantwoorden van hun vragen als het verzorgen van hun bestellingen bij de bar (de gever/de waarnemer)).
Daarnaast is het voor de servicemedewerker belangrijk dat alles klaar en in orde is als de bezoekers binnen zijn.
De bar moet goed onderhouden worden, de zalen moeten piekfijn in orde zijn en er moet voldoende popcorn zijn gebakken om aan de behoefte van de bezoeker te kunnen voldoen.
Ook moet de servicemedewerker, voor en na de films, zoveel mogelijk met zijn collega's samenwerken om de in en uitloop van de films goed te kunnen verzorgen. (succesvolle werker en de teamplayer)
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Servicemedewerker bioscoop
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Servicemedewerker bioscoop?
De actuele kans op werk voor een Servicemedewerker bioscoop
Het beroep Servicemedewerker bioscoop is onderdeel van de beroepsfamilie Servicemedewerkers bioscoop, theater, amusementcentrum. De kans op werk voor de beroepsfamilie Servicemedewerkers bioscoop, theater, amusementcentrum is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
2
Baankans Servicemedewerker bioscoop
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Servicemedewerker bioscoop
Het beroep Servicemedewerker bioscoop is onderdeel van de beroepsfamilie Servicemedewerkers bioscoop, theater, amusementcentrum.
Verwante beroepen Servicemedewerker bioscoop
Mogelijke specialisaties voor een Servicemedewerker bioscoop
Waar werkt een Servicemedewerker bioscoop?
De servicemedewerker bioscoop is voornamelijk werkzaam in bioscopen.
Ook kan het zijn dat een servicemedewerker bioscoop werkzaam is in een filmhuis, alhoewel de werkzaamheden, afhankelijk van de grote van het filmhuis, hier wel kunnen verschillen van de werkzaamheden als servicemedewerker in één van de Nederlandse bioscopen.
Niet elk filmhuis heeft bijvoorbeeld een pauze, of een bar. Vaak zijn de werkzaamheden in een filmhuis iets minder divers dan de werkzaamheden in reguliere bioscopen.
Met wie werkt een Servicemedewerker bioscoop samen?
De servicemedewerker is werkzaam in de bioscoop en komt daardoor veel in aanmerking met bezoekers.
Hij helpt de bezoekers als zij hierom vragen en neemt en geeft hun bestellingen aan de bar.
Op rustige dagen werkt de servicemedewerker alleen, maar tijdens de drukkere periodes moet hij goed samen kunnen werken met zijn collega's en het is belangrijk dat zij dan ook goed op elkaar ingespeeld zijn.
De servicemedewerker werkt onder direct toezicht van de bedrijfsleider die vaak ook op de werkvloer te vinden is.
Hij kan daarom al zijn directe vragen ook meteen aan de bedrijfsleider stellen.
Alles over het beroep Servicemedewerker bioscoop in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €850 tot €1600