U bevindt zich hier: Home » Beroepen » Callcenter Medewerker

Callcenter Medewerker worden: Competenties, Opleidingen, Vacatures en Salaris

Wat doet een callcenter Medewerker? Lees de functieomschrijving.

Een Callcenter Medewerker kan verantwoordelijk zijn voor acquisitie, customer service of mensen helpen met vragen. In het geval van acquisitie betekent dat dat de Callcenter Medewerker probeert klanten of opdrachten binnen te halen voor het bedrijf waarvoor hij werkt. Dit kunnen warme of koude leads zijn, of om het nog moeilijker te maken zijn er soms helemaal geen leads.

Bij acquisitie is het meestal de bedoeling iets te verkopen via de telefoon (vandaar ook de term Callcenter Medewerker). Denk bijvoorbeeld aan telefoonabonementen of krantenabonnementen. Bij customer service help je de mensen met een vraag of klacht die ze hebben over het betreffende product.

Het is mogelijk om als Callcenter Medewerker gericht te zijn op Business to Business (B2B) of op Business to Consumer (B2C).

In de hoedanigheid van een telefonisch verkoper is jouw primaire taak zoveel mogelijk sales te genereren of klanten in elk geval te interesseren voor een product of idee. Je werkt daarbij achter een computer om bepaalde informatie op te slaan en je hebt je telefoon altijd in de hand om outbound calls te maken. Veel bedrijven maken tegenwoordig overigens gebruik van headsets.

Diverse bedrijven werken met vaste belscripts zodat de Callcenter Medewerker aan de hand hiervan het gesprek zo veel mogelijk kan structureren. Niet alle bedrijven werken overigens met een belscript. 

Mensen vonden ons op: Job Callcenter Medewerker, Baan Callcenter Medewerker, Callcenter Medewerker Worden, Functie-eisen Callcenter Medewerker, Verantwoordelijkheden Callcenter Medewerker, Functieprofiel Callcenter Medewerker, Wat doet een Callcenter Medewerker, Werken als Callcenter Medewerker.

Callcenter Medewerker worden: Opleiding tot callcenter Medewerker

Wil je Callcenter Agent worden? Dan hoef je geen vooropleiding afgerond te hebben. Tenminste, dat geldt in de meeste gevallen. Meestal worden studenten gevraagd voor dit soort werk. Dat is Callcenterwerk op laag niveau. Toch zijn er ook bedrijven die het vak van de Callcenter Medewerker iets serieuzer nemen en waarbij Callcenter Agents meer taken en verantwoordelijkheden krijgen. In dat geval worden er ook meer opleidingseisen gesteld, zoals een MBO of HBO opleiding Marketing.

Opleidingen, cursussen en trainingen:

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest
Staat de opleiding, cursus of training die je zoekt er niet tussen? Kijk dan bij onze partner Springest.nl.
Staat de opleiding, cursus of training die je zoekt er niet tussen? Kijk dan bij onze partner Springest.nl.
Mensen vonden ons op: Studeren voor Callcenter Medewerker, Callcenter Medewerker Worden, Opleidingsniveau Callcenter Medewerker, Scholing Callcenter Medewerker, Studie Callcenter Medewerker, Bijscholing Callcenter Medewerker, Omscholing Callcenter Medewerker.

Organisaties waar een callcenter Medewerker doorgaans werkzaam is

Je komt te werken in profit organisaties, bedrijven die draaien rondom het concept B2B (directe sales). Vaak zijn het bedrijven die in de Media, Reclame, IT , Recruitment of Financiële sector opereren.

Mensen vonden ons op: Studeren voor Callcenter Medewerker, Callcenter Medewerker Worden, Opleidingsniveau Callcenter Medewerker, Scholing Callcenter Medewerker, Studie Callcenter Medewerker, Bijscholing Callcenter Medewerker, Omscholing Callcenter Medewerker.

Salaris en Arbeidsvoorwaarden callcenter Medewerker

Salaris varieert van minimumloon (studententarieven van €6 tot €9 per uur) tot een fatsoenlijk maandsalaris (niet meer dan €3000 per maand) voor mensen die ervaren zijn en bij een bedrijf werken waar je als Callcenter Medewerker wat meer taken en verantwoordelijkheden hebt.

Over de secundaire arbeidsvoorwaarden valt weinig te melden. Het gaat vaak om part-time werk, waarbij bonussen vaak een onderdeel van het salaris zijn. Per sale kun je dus extra verdienen. Verder verdien je als Callcenter Medewerker ineens best aardig als je bijvoorbeeld overwerkt of op dagdelen of dagen gaat werken die geen reguliere werkdag of dagdeel van een werkweek vormen (avonden, zondagen).

Mensen vonden ons op: Salaris Callcenter Medewerker, Loon Callcenter Medewerker, Wat verdien je als Callcenter Medewerker, Salarisschaal Callcenter Medewerker, Salarisindicatie Callcenter Medewerker, Bonus Callcenter Medewerker, CAO Callcenter Medewerker, Brutoloon Callcenter Medewerker, Nettoloon Callcenter Medewerker, Vakantiedagen Callcenter Medewerker, Pensioen Callcenter Medewerker.

Competenties, skills & vaardigheden callcenter medewerker

  • Klantgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Doorzettingsvermogen
  • Presenteren
  • Overtuigen
  • Incasseringsvermogen
  • Goede, duidelijke telefoonstem
Mensen vonden ons op: Kennis Callcenter Medewerker, Vaardigheden Callcenter Medewerker, Attitude Callcenter Medewerker, Kwalificaties Callcenter Medewerker, Competentieprofiel Callcenter Medewerker.

Boeken voor het beroep callcenter medewerker

Wil je meer weten over het beroep callcenter medewerker? Hieronder vind je diverse boeken, Ebooks of DVD's waarin je meer te weten kan komen over de functie en de inhoud. Ook kunnen er boeken tussen staan die interessant zijn wanneer je callcenter medewerker bent en jezelf verder wilt ontwikkelen binnen je vakgebied.

Als je tussen de hieronderstaande boeken geen geschikte kan vinden, klik dan op de link onderaan dit kader om op de pagina met meer boeken callcenter medewerker te komen.

Gung Ho! | Kenneth H. Blanchard

een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren - Nederlandstalig | Paperback | 2006

Hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? In 'Gung Ho' beschrijven Ken Blanchard en Sheldon Bowles een revolutionaire techniek om persoonlijke betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Het ...

#contact | Erik Bouwer

de menselijke factor in customer service - Nederlandstalig | Paperback

Social media, mobiel internet, een 24/7 economie en globalisering zorgen er voor dat het werkgebied van customer service steeds complexer wordt. Consumenten weten alles over prijzen en producten en kiezen zelf kanaal, tijdstip, plaats en apparaat om met e...

Business bibliotheek - Situationeel leiderschap II en de one minute manager | Kenneth Blanchard

help je medewerkers zichzelf te ontwikkelen en vergroot je effectiviteit - Nederlandstalig | Paperback | 2014

Er bestaat geen perfecte leiderschapsstijl voor managers. Om het beste in een ander naar boven te brengen moet je je leiderschapsstijl aanpassen aan degene aan wie je leiding geeft. Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een p...

Mensen vonden ons op: boeken voor Callcenter Medewerker, Callcenter Medewerker ebooks, boek Callcenter Medewerker.

Persoonstypen callcenter Medewerker

Als Callcenter Medewerker moet je heel erg loyaal aan je 'case' zijn: d.w.z. dat je niet opgeeft en blijft kleven aan je klant en opdracht (Loyalist). Verder bemiddel je bij deze job tussen jouw bedrijf en de klant. Je moet goed met mensen om kunnen gaan, en op een rustige, niet al te agressieve maar toch enthousiaste wijze sales genereren of mensen helpen (Bemiddelaar). Tevens is het handig als je proactief bent en je goed in kan leven in de persoon aan de andere kant van de telefoon.

Mensen vonden ons op: Persoonlijkheid Callcenter Medewerker, Karakter Callcenter Medewerker.

Netwerk callcenter Medewerker

Als Callcenter Agent kom je uiteraard het meest in contact met de klanten die je aan de telefoon spreekt. Verder zul je zo nu en dan je werk evalueren met de leidinggevende Callcenter Medewerker.

Mensen vonden ons op: Collega’s Callcenter Medewerker, Medewerkers Callcenter Medewerker.

Is het beroep callcenter Medewerker iets voor jou?

Zou je graag callcenter Medewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als callcenter Medewerker bij jou past.

Mensen vonden ons op: beroepskeuze Callcenter Medewerker, beroepskeuzetest Callcenter Medewerker, beroep Callcenter Medewerker kiezen.

Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden callcenter Medewerker

Voor Callcenter Medewerkers is er altijd werk. Het is namelijk lang niet voor iedereen een geschikt, je moet sterk in je schoenen staan. De laatste tijd, niet alleen door de economische crisis, maar ook door de opkomst van het Bel Me Niet Register zijn sommige organisaties terughoudender geworden met het opzetten van callcenters. Desalniettemin is er nog voldoende werkgelegenheid en zijn er veel vacatures callcenter mederwerker te vinden.

Arbeidsmarktperspectief score callcenter Medewerker

Hieronder vind je de score voor het arbeidsmarktperspectief voor het beroep callcenter Medewerker. We hebben 5 scores: Zeer Goed, Goed, Redelijk, Matig en Slecht.

Zeer goed
Powered by arbeidsmarktkansen.nl & Intelligence Group
Mensen vonden ons op: Vooruitzichten Callcenter Medewerker, Promotie mogelijkheden Callcenter Medewerker, Carriere Callcenter Medewerker.

Solliciteren op de functie callcenter Medewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als callcenter Medewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor callcenter Medewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als callcenter Medewerker. Bekijk dan onze tips.

Mensen vonden ons op: solliciteren als Callcenter Medewerker, CV Callcenter Medewerker, sollicitatie Callcenter Medewerker.

Interviews met callcenter Medewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.

Verwante beroepen callcenter Medewerker

Vacatures callcenter medewerker

Op zoek naar een nieuwe baan als Callcenter Medewerker? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Callcenter Medewerker. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vind zal je doorklikken naar de vacaturepartner. Een Callcenter Medewerker kan verantwoordelijk zijn voor acquisitie, customer service of mensen helpen met vragen. In het geval van acquisitie betekent dat dat de Callcenter Medewerker probeert klanten of opdrachten binnen te halen voor het bedrijf waarvoor hij werkt. Dit kunnen warme of koude leads zijn, of om het nog moeilijker te maken zijn er soms helemaal geen leads.

Deel dit beroep

Deel dit beroep met je vrienden, collega’s en netwerk.

Beoordeling Callcenter Medewerker

Lees hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef je mening bij het blok 'Beoordeel zelf het beroep Callcenter Medewerker' hieronder.

  • Functie-inhoud
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden
  • Doorgroeimogelijkeden
  • Arbeidsmarktperspectief

Beoordeel zelf het beroep Callcenter Medewerker

Geef een score van 1 ster (zeer slecht) tot 5 sterren (zeer goed) door met je muis te klikken bij de 4 keuzeopties die worden getoond.
  • Functie-inhoud
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden
  • Doorgroeimogelijkeden
  • Arbeidsmarktperspectief

Reacties

Graag even een opmerking naar het inhoudelijke van een callcenter medewerker.  Er word hier veel foute informatie verteld en dat wil ik graag even rechtzetten in dikgedrukt hieronder: ( Copy paste van bovenstaande tekst)   

Een Callcenter Medewerker is verantwoordelijk voor acquisitie Dit is niet waar. Het kan ook om customer service gaan, oftewel mensen helpen met vragen. Dat betekent dat de Callcenter Medewerker probeert klanten of opdrachten binnen te halen voor het bedrijf waarvoor hij werkt Dit ligt er ook aan. Is het pro-actief? Warme leads of koude leads of geen leads? Dit wordt ook wel Business to Business (B2B) genoemd. Ook niet waar. Er zijn zat agencies die B2C doen ( Business to Customer) Je verkoopt dus altijd iets, en in 9 van de 10 gevallen gaat dit per telefoon (vandaar ook de term Callcenter Medewerker). Altijd? Niet waar en ook niet goed geïnformeerd over dit vak!

In de hoedanigheid van een telefonisch verkoper is jouw primaire taak zoveel mogelijk sales te genereren of klanten in elk geval te interesseren voor een product of idee. Een telefonische verkoper is iets anders dan een call medewerker!!! ; Je werkt daarbij achter een computer om bepaalde informatie op te slaan en je hebt je telefoon altijd in de hand om outbound calls te maken. Tegenwoordig werken we allemaal met headsets. Komt geen hand aan te pas. Vaak werk je met vaste belscripts. Niet waar. Er zijn bedrijven die het doen. Maar vaak? Voor de mensen die interesse hebben in dit vak, zou ik dit graag aangepast zien op de website. Mensen worden verkeerd voorgelicht!

Door: Tomas

Reageer op dit beroep